aA
Rinkdamiesi naują automobilį, pirkėjai dažniausiai vertina pagrindines funkcijas ir savybes – variklio galingumą, degalų ekonomiją arba elektros sąnaudas, multimedijos sistemą ar komforto įrangą. Tačiau neretai pro akis prasprūsta įvairios praktiškos ir gerai apgalvotos smulkmenos, kurias gamintojai įdiegia jau į standartinės įrangos modelius, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Automobiliai
Automobiliai
© Shutterstock

Nepastebi, kol neprireikia

Automobilio praktiškumas dažniausiai vertinamas pagal salono erdvumą ir bagažinės tūrį, tačiau reikia įvertinti ne tik pastarąjį skaičių, bet ir tai, kaip panaudojama erdvė. Pavyzdžiu galima pasirinkti didesnio pravažumo modelius, kurie vertinami kaip visapusiškai praktiški. Dažniausiai parametrai patvirtina, jog tokiuose automobiliuose įrengtos tikrai erdvios bagažinės.

Pavyzdžiui, „Mercedes-Benz GLC“ bagažinės talpa siekia 550 litrų, o nulenkus galines sėdynes erdvė padidėja iki 1 600 litrų. Tuo metu naujausios ketvirtosios kartos „Kia Sportage“ ir dar talpesnis: bagažinės tūris – 571 litras, o nulenkus galines sėdynes erdvė padidėja trigubai, iki 1 760 litrų. Svarbi savybė, kad abiejų šių modelių galines sėdynes galima nulenkti santykiu 40:20:40.

„Tokia komponuotė leidžia geriau panaudoti erdvę, neprarandant visų sėdimųjų vietų. Jei reikia vežti ilgesnius, bet siaurus krovinius, nulenkus vieną sėdynės dalį tilps krovinys, o vietos liks bent trims žmonėms. Tokia savybė atrodo nereikšminga, bet labai įvertinama, kai to prireikia“, – trimis dalimis nulenkiamųjų sėdynių privalumus įvardija automobilių apžvalgininkas Gintenis Dauparas.

Gintenis Dauparas
Gintenis Dauparas
© Asmeninins albumas

Kamantinėkite pardavimo konsultantus

Automobiliai tampa vis modernesni, į juos diegiamos įvairios naujos sistemos, kurių veikimas vairuotojams taip pat tampa naujove, o apie kai kurių funkcijų egzistavimą galima taip ir nesužinoti, jei niekas neparodys. Pavyzdžiui, vis daugiau naujų modelių turi automatinių ilgųjų šviesų išjungimo ir įjungimo funkciją, multimedijos sistemos taip pat įgauna daugiau valdymo subtilybių.

„Tiek man, tiek ir kitiems vairuotojams, pasitaiko pamiršti perjungti ilgąsias šviesas, o tai erzina kitus. Automatinės šviesos yra puikus dalykas, nes nebereikia laužyti galvos, ar jos perjungtos, ar neakina priešinga kryptimi atvažiuojančio vairuotojo. Tai leidžia dar labiau susikoncentruoti į vairavimą ir negalvoti apie pašalinius dalykus“, – pataria G. Dauparas.

Viena naudinga, bet nebūtinai visiems žinoma funkcija – kai, įjungus atbulinę pavarą, išoriniai galinio vaizdo veidrodėliai pasilenkia žemyn ir leidžia geriau matyti šaligatvio bortelį. Pavyzdžiui, elektromobilis „Kia EV6“ turi tokią funkciją jau standartinėje įrangoje ir, norint ją aktyvuoti, reikia žinoti tam tikrą specifiką.

Ji neaktyvi, jei svirtelė, skirta pasirinkti, kurios pusės veidrodėlį norite reguliuoti, yra neutralioje padėtyje. Todėl, tarkime, jei panūstate geriau matyti dešinės pusės bortelį, šį valdiklį derėtų pastumti į dešinę. Analogiška, jei pageidaujate, kad žemyn nusilenktų kairės pusės veidrodėlis.

Kia Sportage
Kia Sportage
© Gamintojo archyvas

Kalbant apie EV6, šis elektromobilis turi ir daugiau įdomių funkcijų, kurios aktualios būtent elektra varomiems modeliams. Moderniuose elektromobiliuose įdiegtos pažangios energijos regeneracijos sistemos, stabdymo energiją paverčiančios į elektros energiją, kuri grąžinama į akumuliatorių.

Siekdami didesnio našumo, gamintojai kuria kelių intensyvumo lygių sistemas. Dažniausiai jos valdomos svirtelėmis už vairo, atsižvelgiant į aplinkybes: kai važiuojama nuo stataus kalno, galima naudoti didelio intensyvumo regeneraciją, o užmiestyje ją galima visiškai deaktyvuoti.

Bet tai dar ne viskas. EV6 elektromobilis turi ir „i-Pedal“ funkciją, kuri aktyvuojama pasirinkus aukščiausią regeneracijos lygį. Ji leidžia naudoti tik akceleratoriaus pedalą, nes regeneracijos sistema stabdo ganėtinai intensyviai, todėl pagrindinių stabdžių naudoti nė nereikia.

Bet ką daryti, jei nori maksimalios regeneracijos, bet nenori, kad veiktų „i-Pedal“ sistema? Tai paslėpta funkcija, kurią galima įjungti ilgiau palaikius svirtelę, skirtą regeneracijos sistemos aktyvavimui didinti. Atlikus šį veiksmą, regeneracija veiks didžiausiu pajėgumu, bet „i-Pedal“ nebus aktyvuota.

Tačiau ir tai dar ne paskutinis triukas. EV6 turi ir automatinį regeneracijos valdymo režimą. Tai taip pat paslėpta funkcija, kuri aktyvuojama svirtele, skirta sistemos intensyvumui mažinti. „Auto“ parinktis veikia įjungus „D“ važiavimo režimą ir svirtelę palaikius kelias akimirkas. Tokiu atveju regeneracijos sistema veiks atsižvelgdama į aplinkybes, o tam pasitelkiami automobilyje esantys radarai ir jutikliai.

Vienuose modeliuose – standartinė, kituose – papildoma įranga

Renkantis automobilį ir vertinant jo komforto įrangą, vertėtų įdėmiai panagrinėti standartinės ir papildomos įrangos sąrašus. Pavyzdžiui, šildomasis vairas ar sėdynės vienuose modeliuose gali būti įtraukti į bazinės įrangos sąrašą, o kituose jie bus tik aukštesnio lygio paketuose arba už tokį malonumą teks papildomai krapštyti piniginę.

„Atsižvelgiant į mūsų šalies geografinę padėtį, pirkdamas automobilį sau, būtinai norėčiau turėti šildomąjį vairą ir sėdynes. Tai tikrai dėmesio vertas privalumas ir malonu, jei pasirinktas modelis tai turi jau standartinėje įrangoje“, – pastebi G. Dauparas.

Įdomu tai, kad net ir pasirinkus „premium“ segmento modelį, tokia įranga nebūtinai bus jau standartinėje komplektacijoje. Pavyzdžiui, perkant „Audi Q5“, priekinės šildomosios sėdynės papildomai kainuoja 430 eurų, šildomasis vairas – dar 380 eurų, o pigesniame „Kia Sportage“ tokie privalumai bus jau standartinės įrangos sąraše.

Todėl visada pasidomėkite, kokia standartinė įranga siūloma jūsų pasirinktame modelyje ir stenkitės gauti visą įmanomą informaciją apie tai, kaip veikia įvairios naudingos sistemos, kad galėtumėte savo automobilį išnaudoti maksimaliai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilniaus transporte – svarstymai įvesti „kontrolieriaus“ bilietą vietoje baudos

Vilniuje svarstoma galimybė įvesti popierinius iki 10 dienų trukmės viešojo transporto...

Vytį bus galima naudoti ant transporto priemonių registracijos numerių

Kiek daugiau nei po metų ant motorinių transporto priemonių ir jų priekabų valstybinio...

„Aston Martin“ žymi naują galios erą ir Gudvudo greičio festivalyje pristato galingiausius savo kūrinius

Britų gamintojas dalyvaus keturių dienų renginyje birželio 23-26 dienomis, Pietų Daunse,...

Vilniuje pradedamas Minsko plento atkarpos remontas

Vasarojančioje sostinėje mažėjant eismo intensyvumui, įsibėgėja gatvių remonto darbai – nuo...

Už automobilių rinkos skaidrumą kovojanti asociacija pasipildė pirmaisiais nariais

Automobilių rinkos skaidrumas vis dar kelia didelį galvos skausmą ne tik pavieniams vairuotojams,...

Top naujienos

Delfi PliusJelizaveta Dako, Dmitrijus Semionovas

Rusijos politologas sudėliojo scenarijų dėl Suvalkų koridoriaus: Baltijos šalims jis labai nepalankus (4)

„Negalima atmesti, jog galutinai įklimpęs Ukrainoje, Putinas bandys įgyvendinti tai, kas pagal...

Verslas PliusAistė Žebrauskienė

Palūkanų augimas gali pateikti staigmenų: ekonomistai neatmeta NT kainų korekcijos

Lietuvoje toliau sparčiai auga nekilnojamojo turto (NT) kainos , Vilniuje gegužės mėn. metinis...

Kaitra Lietuvoje tęsis: vieną dieną sinoptikai žada net 34 laipsnių karštį

Sekmadienio naktį dangus bus giedras. Dvelks silpnas rytų, pietryčių vėjas. Iki ryto oras spės...

Amerikiečius nušlavę lietuviai įspūdingai žengė į pasaulio trijulių čempionato pusfinalį

Iš Vilniaus „Riviles“, Šakių „Gulbelės“ ir „Jeddah“ atstovų sudaryta Lietuvos 3x3...

Švytinti pasaulio čempionė Meilutytė: emocijos kalba pačios už save specialiai „Delfi“ iš Budapešto (1)

Rūta Meilutytė auksiniu akordu užbaigė pasaulio plaukimo čempionatą Budapešte. Prie iškovotos...

Karas Ukrainoje. Meras: Sjeverodoneckas visiškai okupuotas Rusijos, perspėja mieste likusius ukrainiečius (4)

Ukrainai buvo suteiktas kandidatės į Europos Sąjungos nares statusas ir tai, anot šalies...

Motiejūnas Prancūzijos čempionu netapo – lemiamą dvikovą „Monaco“ pralaimėjo po pratęsimo

„ Monaco “ atstovaujantis Donatas Motiejūnas liko be Prancūzijos čempiono titulo. Lemiamose...

Profesorius Mažeikis: Rusija yra iracionali šalis, todėl galima tikėtis dešimčių rūšių provokacijų (1)

Rusija grasina Lietuvai dėl nutrūkusio prekių, kurioms taikomos sankcijos, tranzito į...

Delfi Plius

Putinas seniai nekenčia Lukašenkos: norėjo nuversti ir susivaldė tik dėl vienos priežasties (3)

V. Putinas seniai nekenčia A. Lukašenkos ir kūrė planus, kaip 2020 metais vykusiuose Baltarusijos...