Automobilio statymas prie namų – kasdienis didmiesčių gyventojų galvos skausmas. Vietų trūkumas priveda prie to, kad automobilių vairuotojai juos stato bet kur, neretai užtverdami praėjimus arba padangomis trypia žaliąją zoną. Ar yra būdų, kaip šią problemą spręsti ir ar visos nedrausmingų vairuotojų auklėjimo priemonės leistinos?
© DELFI / Karolina Pansevič

Policija gauna gausybę pranešimų apie pažeidimus

Vienas iš būdų, kurio imasi netvarkingai pastatytų automobilių vairuotojus mėginantys sudrausminti gyventojai – policijos pareigūnų iškvietimas. Kaip teigia Kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas, tokie skambučiai – kasdienybė.

„Kiekvieną dieną ir ne po vieną. Gaila, kad tokiu būdu trukdomas mūsų darbas, tačiau neturime kitos išeities ir turime į iškvietimus reaguoti“, – teigia D. Šalomskas.

Jis priduria, kad atvykus į tokį iškvietimą realios naudos vis tiek nebus, nes netvarkingai pastatytas automobilis niekur nedings.

Karas prieš nedrausmingus vairuotojus: valstybinių numerių kartais geriau neviešinti
© DELFI / Karolina Pansevič

„Ar mes atvyksime, ar neatvyksime, automobilis niekur nedings. O tuo metu galbūt yra svarbesnių pažeidimų, pavyzdžiui, važiuojančių automobilių keliamas pavojus eismo saugumui. Geriau reaguoti į pastaruosius iškvietimus nei į tokius, kurie susiję su ne vietoje pastatytais automobiliais“, – LRT RADIJO laidai „10–12“ sako D. Šalomskas.

Pašnekovas pripažįsta, kad tai tikrai opi problema, kuri labai erzina Vilniaus gyventojus. Tą galima pastebėti ir dėl to, kad nemažai tokių pažeidimų fiksuojami naudojantis „e-policijos“ elektroninių paslaugų sistema. Tačiau ne visada į tokius pranešimus policija gali reaguoti tinkamai.

„Ne visos nuotraukos vertinamos kaip įrodymas, nes paties automobilio nuotrauka nėra informacija apie pažeidimą. Todėl mes prašome, kad jei siunčiate nuotrauką, turi būti ir kiti papildomi dalykai: data, laikas, vieta; kad tas automobilis tikrai stovi draudžiamoje vietoje.

Priešingu atveju, mums reikėtų vykti į vietą ir patikslinti aplinkybes“, – kaip teisingai reikėtų užpildyti pranešimą „e-policija“ sistemoje, pasakoja D. Šalomskas.

Savivaldybė problemą supranta, bet jos veiksmai riboti

Apie netvarkingai ir pažeidžiant Kelių eismo taisykles pastatytus automobilius sostinės gyventojai gali pranešti ne tik policijai, tačiau ir Vilniaus miesto savivaldybės viešosios tvarkos skyriui.

„Kaip ir policija, taip ir mūsų tarnyba gauna begalę pranešimų. Dažniausiai gauname nuotraukas su užfiksuotais pažeidimais. Jei pažeidimas užfiksuotas tinkamai, taikomos sankcijos, priimamas procedūrinis sprendimas.

Jei reikalingi duomenys nepateikiami arba fiksuojama netinkamai, tokiu atveju tai vertinama kaip informacinio pobūdžio medžiaga“, – pabrėžia Vilniaus viešosios tvarkos skyriaus vadovas Andžejus Dinikis

Daugelis daugiabučių namų gyventojų mano, kad parkavimo vietų trūkumą turėtų spręsti Vilniaus miesto savivaldybė, tačiau A. Dinikis dėsto argumentus, kodėl jie ne visada yra pajėgūs išspręsti šią problemą.

Automobilų statymas ant žolės
Automobilų statymas ant žolės

„Savivaldybė nėra žemės valdytoja ir negali tiesiog atvažiuoti ir išasfaltuoti aikštelės. Reikia kreiptis į Nacionalinę žemės tarnybą, gauti sutikimą, rengti projektą, gauti statybos leidimą ir pan. Tai yra ir laiko sąnaudos ir finansai.

Esmė tokia, kad patys gyventojai gali burtis į bendrijas, steigti juridinį vienetą, formuoti žemės sklypą, gauti statybos leidimą ir prisidėti prie aikštelės įkūrimo“, – kaip patys gyventojai galėtų prisidėti prie problemos sprendimo pasakoja A. Dinikis

Jis pabrėžia ir dar vieną problemą – nepamatuotą automobilių kiekį ir gyventojų galimybes.

„Žmonės prieš įsigydami automobilį turėtų įsivertinti, ar turės kur jį statyti. Dažnai šeimoje būna ne vienas ir net ne du automobiliai, o tai taip pat priežastis, kodėl trūksta stovėjimo vietų“, – pastebi A. Dinikis.

Socialinių tinklų grupės turi elgtis atsakingai

Kai kurie gyventojai norėdami išspręsti netvarkingai pastatytų automobilių problemą, buriasi į socialinių tinklų grupes. Jose viešinamos netvarkingai paliktų automobilių nuotraukos, nes tokiu būdu siekiama sugėdinti tokio automobilio vairuotoją. Bet tai daryti reikia atsargiai ir atsakingai.

Kaip LRT RADIJO laidai „10–12“ teigia Žurnalistų etikos inspektorė Gražina Ramanauskaitė, visų pirma, tokių grupių kūrėjai turi įvertinti, ar tai vieša, ar uždara grupė. Jei grupė vieša, valstybinių automobilio numerių geriau neviešinti, nes tokiu būdu jie gali pažeisti duomenų apsaugos įstatymą.

„Socialiniuose tinkluose dažnai vyksta viešos diskusijos ir žmonės įsivaizduoja, kad fiksuodami teisės pažeidimus jie baudžia pažeidėjus viešumu. Dažnai socialinių tinklų puslapių administratoriai nesuvokia, kad jie yra viešosios informacijos rengėjai ir skleidėjai, todėl įstatymai galioja ir jiems“, – dėmesį atkreipia G. Ramanauskaitė.

Karas prieš nedrausmingus vairuotojus: valstybinių numerių kartais geriau neviešinti
© DELFI / Šarūnas Mažeika
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sugalvojo, kaip elektromobilius įkrauti greičiau – siūlo vėl pildyti „degalų bakus“ (5)

Ar žinojote, kad vienas iš trukdžių elektromobilių įsigalėjimui yra kultūrinė inercija?...

Bando naują 3 serijos BMW: automobilyje yra vienas „benzingalviams“ svarbus pokytis (16)

Pakeliui į serijinę gamybą automobiliai atlieka daugybę testų – bandoma jų dinamika,...

Didžiausias automobilių gamintojų galvos skausmas, arba kodėl nauji modeliai bandomi Laplandijoje (3)

„Test World“ Suomijoje yra vienintelė vieta pasaulyje, kurioje automobilių gamintojai...

Vežėjai siūlo Palangos poilsiautojams nakvynę vilkiko kabinoje (23)

Lietuvos vežėjų asociacija surengė akciją – atostogaujantys Palangoje gali pasirinkti nakvynę...

Sostinės gatves užplūs dviratininkai: kaip keisis eismas ir kur bus uždarytos gatvės (4)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 19 d., sekmadienį, Vilnių išjudins...

Top naujienos

Viskas pasikeitė per naktį: oro uoste – „turistai“ su automatais, gatvėse pasirodė tankai (504)

„Sugedus lėktuvui“ nusileidę „turistai“ ir „ Aeroflot darbuotojai“ atstato automatų...

Baltarusės vyksta gimdyti į Vilnių ir moka tūkstančius: Olga papasakojo esminius skirtumus (151)

Tarp Baltarusijos moterų, besiruošiančių tapti motinomis, populiarūs gimdymai Vilniuje. Žinoma,...

Orai: trečiadienį – šalčiausia šio mėnesio naktis (2)

Artimiausiomis dienomis orai bus labai permainingi, antradienio dieną dangus virš Lietuvos bus...

Lietuvių atostogas Lenkijoje apkartino grėsmę sveikatai keliantis jūros vanduo (35)

Praeitame pasakojime apie Lenkijos pajūrį išsiaiškinome, kad sąvoka “pasijausti ponais” gal...

Bandė emigruoti į Norvegiją, bet nepasisekė: nuo to laiko savo šeimos gyvenimą pavertė pragaru (71)

„Sugyventinis sakė, kad neužsikoduos. Sakė: ką, aš nesveikas, kad negersiu? Vaikų teisių...

„Žiurkikių“ kebabais prekiaujantis verslininkas: nėra ko piktintis, pavadinimas – žmonos garbei (146)

„Žiurkikių“ kebabas. Tokį maisto patiekalą galite nusipirkti dviejose Molėtuose...

„Crystal Palace“ didvyriškų pastangų nepakako: „Liverpool“ Londoną paliko be nuostolių (1)

Anglijos „Premier“ lygos antrasis turas užbaigtas „ Crystal Palace “ ir „Liverpool“...

Tikriems lietuviškiems lašiniams iškilo rimtas pavojus (102)

Naujas kovos su afrikiniu kiaulių maru (AKM) planas grasina tautinio paveldo mėsos produktų gamybai...

Nufilmavo jautrią akimirką: negyvos kengūros sterblėje rado besispardantį kengūriuką (3)

Pietų Australijoje nufilmuotas vaizdo įrašas, suvirpinęs šimtus tūkstančių feisbuko...

Ištekėjusi moteris su meilužiu sudarė žodinę sutartį: nesididžiuoju savo sprendimu (61)

Noriu ir aš papasakoti savo istoriją. Esu 47-erių moteris, susituokusi gyvenu 27 - erius metus.