aA
Koronaviruso pandemija stipriai pakeitė vairuotojų elgseną renkantis draudimo paslaugas. Ilgus metus Lietuva išsiskyrė tuo, jog, lyginant su kitomis Baltijos šalimis, didelė dalis žmonių buvo įpratę draustis fiziniuose draudimo biuruose. Tačiau nuo pavasario praktiškai visa draudimo rinka buvo priversta persikelti į internetą, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Karantinas perauklėjo vairuotojus: užuot draudę automobilius metams, draudžia nuo algos iki algos
© DELFI / Josvydas Elinskas

Reaguodamos į dėl to sumažėjusį vartotojų lojalumą, draudimo bendrovės labiau nei bet kada priverstos konkuruoti kainomis, lankstesniais draudimo paslaugų paketais bei reaguoti į kintančius draudimo paslaugų pirkėjų prioritetus.

Vairuotojai draudžiasi aktyviai, nes privaloma

70 proc. – tokia dalis Lietuvos vartotojų net ir naujųjų technologijų laikais iki šiol buvo pratę įsigyti draudimo paslaugas bendraudami telefonu, susirašinėdami laiškais arba fizinėse draudimo pardavimo erdvėse. Tačiau karantino laikotarpis vienu mygtuku visą sektorių „iškraustė“ į internetą, dėl ko itin nukentėjo technologiniais pajėgumais atsiliekantys draudimo brokeriai.

„Dabartiniu laikotarpiu, esant nežinomybei dėl ateities, vartotojai koncentruojasi į pirmojo būtinumo reikmes, internetu ieškodami mažesnių kainų. Draudimo sektoriuje pirmojo būtinumo preke galima vadinti privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą. Šiame paslaugų segmente per pastaruosius porą mėnesių užfiksuotas 30 proc. augimas“, – teigia sistemos „Edrauda“ vadovė Rima Kazlauskaitė.

Pašnekovės teigimu, privalomojo civilinės atsakomybės draudimo sandarą ir turinį aiškiai apibrėžia įstatymas, dėl to pagrindiniu kriterijumi renkantis tarp skirtingų draudimo bendrovių pasiūlymų paprastai yra paslaugų kaina. Ieškodami palankiausių kainų, vartotojai įprato palyginti bent kelių draudikų pasiūlymus, kadangi skirtingos bendrovės skirtingai traktuoja ir finansiškai įvertina asmenų rizikingumą priklausomai nuo vairuotojo amžiaus, vairavimo patirties, transporto priemonės ir kitų veiksnių.

Draudimas – nuo algos iki algos

Lyginant su žiema, vidutinė civilinės atsakomybės draudimo poliso kaina antrąjį ketvirtį buvo 5 eur mažesnė. Kainų kreivės smuktelėjimą specialistė sieja su sezoniškumu: įsibėgėjant šiltajam metų laikui, daugelis draudimo bendrovių į automobilius sėdančių klientų dėmesį mėgina pritraukti akcijomis ir specialiais pasiūlymais.

Įdomu tai, kad – priešingai nei Latvijoje ar Estijoje – lietuviai civilinės atsakomybės draudimą yra pratę įsigyti visiems metams, ir tik paskutiniu metu įvertina, kad kartais apsimoka draustis trumpesniam 3 arba 6 mėnesių laikotarpiui.

„Per karantiną išpopuliarėjo visai neseniai rinkoje pristatyta draudimo išsimokėjimo kas mėnesį galimybė, – teigia R. Kazlauskaitė. – Apskritai, žvelgdami į draudimo paslaugų pardavimo grafikus, pastebime, kad žmonės perka pirmomis mėnesio savaitėmis, kada gauna atlyginimus ir turi iš ko mokėti, o kiekvieno mėnesio pabaigoje rodikliai cikliškai smunka žemyn.“

Atsiliekame nuo latvių

Masinė vairuotojų draudimo migracija į internetą, kurią Lietuvoje paskatino karantinas, kaimyninėse šalyse įvyko jau gerokai anksčiau. Pavyzdžiui, Latvijoje civilinis draudimas internetu gyvuoja nuo 2008 metų: jau 2014 metais internetiniai privalomojo draudimo pardavimai Latvijoje sudarė 30 proc. visų sandorių, o per pastaruosius penkerius metus jų santykinis svoris išaugo net iki 70 proc.

Didžiausią pardavimų dalį Latvijoje sudaro draudimo polisai, įsigyti naudojantis vadinamaisiais draudimo agregatoriais, leidžiančiais viename lange gauti ir palyginti skirtingų draudimo bendrovių pasiūlymų įkainius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
2.3333

Neįtikėtina mintis: labiausiai apkrautuose greitkeliuose sunkvežimiai galės važiuoti kaip troleibusai (6)

Technologijų kompanijos „ Continental “ padalinys „Continental Engineering Services“ ir „...

„Volkswagen“ turi naujienų: į kelius išridens kompaktišką visureigį – nusipirksit jau kitąmet (14)

Naujasis kompaktiškas krosoveris „Taigo“ – tai pirmas Europos rinkai skirtas „Volkswagen“...

„Audi“ ateities planas aiškus: nuo 2026 visi nauji modeliai bus tik elektriniai, 2033 vidaus degimo variklių nebegamins pristatė elektrinį „Q4 e-tron“ (78)

Trečiadienio rytą Vokietijos „ Audi “ Vilniuje, senamiestyje, pristatė dar vieną naują gamos...

Nidoje duris atvėrė pirmasis unikalios koncepcijos „Porsche NOW“ centras (2)

Kuršių marių fone, Nidoje, duris atvėrė Lietuvoje analogų neturintis „žaliasis” sportinių...

„Daimler“ ketina iki 2030 m. visiškai pereiti prie elektromobilių

Vokietijos automobilių gamintoja „ Daimler “ paskelbė investuosianti 40 mlrd. eurų į...

Top naujienos

Čaplinskas apie rudenį: nėra jokių prielaidų galvoti, kad jis skirsis nuo praėjusių metų (84)

Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys jau užsimena ne tik apie tai, kad artimiausiu metu bus...

Andrius Užkalnis. Paskirti kariškių Vyriausybę, išleidus dabartinį kabinetą apmokamų atostogų (185)

Ne perversmo, ne: įstatymo numatyta tvarka, Seimo pavedimu, paskirti kariškių Vyriausybę,...

Baltarusijos pasieniečiai pradėjo taktines pratybas prie sienų su ES (339)

Baltarusijos vakarinėje Gardino srityje sienos apsaugos tarnybos antradienį pradėjo operatyvines...

Nelegalai pasiekė Kauną: iš autobusiuko išlipo mažiausiai 10 asmenų (296)

Antradienio popietę Jonavos gatvėje pastebėtas autobusiukas, iš kurio vienas po kito ropštėsi,...

Lietuvos bankas siūlo padidinti mokesčius uždirbantiems tarp 1000 ir 2000 eurų (586)

Lietuvos bankas siūlo keisti šalyje taikomą neapmokestinamojo pajamų dydžio formulę taip, kad...

Prabangiu gyvenimu besipuikavęs influenceris buvo subadytas ir apiplėštas: įspėja nekartoti esminės klaidos

Kieranas Hamiltonas tapo vis dažniau pasitaikančio nusikaltimo auka: į jį nusitaikė...

Transliacija / Faktai ir nuomonės. Nelegalių migrantų deportacija: misija (ne)įmanoma? (1)

Laidoje dalyvauja: Aleksandras Kislovas, Užsieniečių registracijos centro vadovas Laurynas...

Dviratininko pokštas gatvėje išgąsdino: išnėrė priešais ant vieno rato (7)

„ Kas vyksta Kaune “ skaitytojas miesto centre užfiksavo itin nerūpestingą dviratininko...

5 įpročiai, būdingi nesveikoms santuokoms: pasitikrinkite, ar jūsų porai negresia skyrybos (6)

Ar skaičiuojate darbus, kuriuos atlikote savo namuose? Išskalbėte šešis glėbius drabužių,...