Kalafiorų ir kainų šuolių klausimas aktualus ne tik kalbant apie maisto produktus. Panaši situacija ir autoservisuose. Tiesa, ne tokia drastiška. Apskaičiuota, kad darbų kaina sevisuose pakilo beveik ketvirtadaliu palyginus su laikais, kai cirkuliavo litas.
Asociatyvi nuotr.
© Shutterstock nuotr.

Garažiukų kainos

„Viskas kaip kalafiorai – viskas brangsta“, – konstatuoja Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ vadovas Valentinas Naujanis.

Tiesa, netrukus didžiausio Europoje autoturgaus vadovas pasitaiso – yra sferų, kur kainos nekilo. Viena iš jų – automobilių dažymas.

Lito laikais, grubiai tariant, vienos detalės dažymas kainavo mažiausiai apie 200 Lt. Dabar meistrai pradeda gudrauti į sąskaitą įtraukdami papildomus darbus.

„Dažymo kaina nėra labai pigi. Nėra taip, kad labai pigiai galima prasisukti. Aišku, viskas priklauso ir nuo meistro. Jei pas jį eilė, tai jie kelia kainą. Servisų kainas daug lemia ir detalių kainos. Labai sunku lyginti.

Dažytojai laiko panašią kainą, kaip ir anksčiau – 50-70 eurų už detalę. Tą išlaiko. Kiti pradeda pliusuoti papildomus darbus. Teko matyti, kad imamas papildomas mokestis už valstybinio numerio nuėmimą ir uždėjimą. Net ir tokių atvejų pasitaiko – tokie dalykai į sąmatą įtraukiami“, – sako V. Naujanis.

Tačiau specialistas nesiryžo skaičiuoti, kiek konkrečiai galėjo brangti paslaugos.

„Kartais matai, kad litais kaina tikrai ne tokia buvo“, – sako V. Naujanis.

Bet kokiu atveju „garažiukuose“ pigiau. Tai, specialistų teigimu, lemia faktas, jog šešėlyje dirbantys meistrai nemoka mokesčių.

Pabrango

Automobilių servisų tinklo „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas neslepia, kad po euro įvedimo darbų kainos kilo. Yra speciali formulė, pagal kurią dauguma servisų apskaičiuoja darbų kainą. Pagrindinis jos dedamasis – valandinis įkainis.

„Pagal valandinį įkainį mes skaičiuojame darbų kainą. Kiekvienam darbui yra nustatyta laiko norma. Tarkime stabdžių kaladėlių pakeitimui numatyta pusė valandos. Arba jei reikia pakeisti variklį – gamintojas yra numatęs, kiek trunka konkrečiai mašinai pakeisti variklį. Darbo valandų skaičius nėra iš piršto laužtas. Taip apskaičiuojama darbų kaina. Aišku būna servisų, kurie darbo valandų skaičių ima ir traukia iš oro“, – sako V. Paškauskas.

Iki euro įvedimo valandinis įkainis šiame servise buvo 70 litų. Dabar šis įkainis siekia 25 eurus (86,25 Lt). Tai reiškia, kad darbų kaina pakilo apie 23 proc.

„Paslaugos pabrango, nes su euru pabrango viskas – pabrango visi servisų eksploataciniai dalykai. Taip pat kilo ir tos pačios algos. Vėlgi, kuo didesnę algą moki šaltkalviui, tai didesni ir mokesčiai. Sąnaudos didėja“, – sako V. Paškauskas.

Teigiama, kad panašios kainos svyruoja visuose legaliai dirbančiuose sevisuose.

„Darome rinkos analizę. Neautorizuotų servisų įkainiai yra labai panašūs. Servisų, kurie yra bendrovės, kurie moka mokesčius, kurie moka PVM. Tai valandinis įkainis yra 20-30 eurų“, – sako V. Paškauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įsigalioja naujovės techninėje apžiūroje ir „Regitroje“: kas laukia automobilių savininkų (162)

Gegužės dvidešimtąją įsigalioja nauja Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo redakcija....

Naudoti automobiliai iš JAV: ar užims „vokiečių“ vietą Lietuvoje? (233)

Automobiliai iš JAV skinasi kelią į Lietuvą, tačiau čia neužsibūna. Kiekvieną mėnesį...

„Volvo“ atstovai: Kinijoje pagaminto automobilio kokybė geresnė nei Europoje (36)

Kaip jau greičiausiai žinote, „ Volvo “ kontroliuoja automobilių gamintojas iš Kinijos „...

Vokietija nurodė „Porsche“ atšaukti 19 tūkst. visureigių dėl emisijų duomenų klastojimo (5)

Vokietijos valdžia penktadienį nurodė atšaukti 19 tūkst. „ Porsche “ visureigių dėl...

„Komercinio automobilio 2018“ titulą iškovojo du modeliai (6)

Penktadienį Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ įvyko „Komercinio automobilio...

Top naujienos

Gyvai / Susirėmimas dėl trečios vietos: „Žalgiris“ – CSKA (103)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai sekmadienio vakarą (18 val.) Belgrado „Štark“ arenoje turi...

Planas sustabdyti Kremlių Baltijos šalyse: kuo gali praversti „Uber“ pavyzdys (61)

Staigaus Rusijos puolimo metu JAV ir sąjungininkų pajėgos Baltijos šalyse būtų greitai...

Užkalnis: baiminausi, kad neaptarnaus ir dar viską atims (42)

Visgi jūs dar stebinate toje savo Lietuvoje . Grįžti žmogus į trasą po dviejų mėnesių, puoli...

Pajūrio darbdaviai neviltyje: nesusigundo nei nemokamu maitinimu, nei nakvyne (563)

Pajūrio verslininkai muša pavojaus varpais – katastrofiškai trūksta darbuotojų. Darbas...

Krauju aplietas Vertelkos portretas: nuo nukirstų galvų maišeliuose iki prabangos kalėjimo kameroje (357)

„Pinčia“ vadinamas Algimantas Vertelka – žmogus, kurio pavardė Lietuvos kriminalinėje...

Košmaras nacių okupuotame Paryžiuje: tokiu barbariškumu negalėjo patikėti nei vietiniai, nei teisėsauga (26)

Visi, kas pažinojo, laikė jį labiausiai žmonėms pasišventusiu, geranoriškiausiu gydytoju nacių...

Tai, ko neišgirdote: iššifravo, ką karališkoji pora ir svečiai šnabždėjosi vestuvių metu (48)

Iškart po karališkųjų vestuvių, įvykusių šį šeštadienį Vindzoro pilyje, imta kalbėti, ką...

FSB karininko išpažintis: praregėjus nuo visko pradeda pykinti (269)

Daugeliui, matyt, teko girdėti ne vieną istoriją apie perbėgėlių iš sovietų ir rusų...

Čempionai: „Lietuvos ryto“ pamaina laimėjo jaunimo Eurolygą! (175)

Vilniaus „Lietuvos rytas“ gali džiaugtis daug žadančia pamaina – Arvydo Gronskio vadovaujama...

Ant hercogienės Meghan Markle rankos suspindo dar vienas ypatingas žiedas (26)

Sasekso kunigaikštiene po šeštadienio tuoktuvių tapusi Meghan Markle jautriai pagerbė šviesaus...