aA
Žodis „lizingas“ beveik neatsiejamas nuo frazės „likutinė vertė“. Tai yra paskutinė lizingo įmoka, įprastai siekianti 20–40 proc. naujo automobilio vertės, kartu – pardavėjų iš anksto numatoma kaina, už kurią jie po kelerių metų tikisi jį parduoti. Tokie pagrindiniai faktai apie likutinę vertę, tačiau pirkėjams žinotinų dalykų yra kur kas daugiau, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Kaip pasirinkti automobilio lizingą: su likutine verte ar be jos
© Scanpix

Likutinė vertė automobiliams suteikiama labai įvairi – po 5 metų ji gali būti ir 25, ir 40 proc. Griežtų taisyklių šioje srityje nėra, mat prognozuoti kainą po tiek metų yra be galo sudėtinga užduotis. Pardavėjai apsidraudžia ir likutinę vertę neretai nurodo gerokai mažesnę nei numatoma, todėl didelė tikimybė, kad pasibaigus lizingui pirkėjui finansiškai bus naudinga automobilį išpirkti ir iškart parduoti.

O kaip suprasti, kada tokia tikimybė didžiausia ir automobilį pavyks parduoti ne tik finansiškai naudingai, bet ir greitai? Apie lengvuosius asmeninius automobilius informacijos internete galima rasti nemažai, tačiau kokia situacija yra komercinių rinkoje?

Visų pirma, reikėtų atsižvelgti į numatomą automobilio pardavimą pasibaigus lizingui, o įvertinti naudotų kainas (bei palyginti jas su naujo), pardavimo greitį galima peržvelgus skelbimus jau šiandien.

Papildomai reikėtų įvertinti dabartinę naujo automobilio įrangą. Pavyzdžiui, dabar naudoto mikroautobuso niekas nepirktų be ABS (stabdžių antiblokavimo sistemos), mat ji jau daugelį metų privalomai montuojama į kiekvieną Europos Sąjungoje parduodamą transporto priemonę ir vairuotojai prie jos yra įpratę. Tikėtina, kad po penkerių metų žmonės vangiau pirks tuos modelius, kurie neturės kai kurių jau šiandien daugeliui žinomų ir naudingų sistemų.

Pavyzdžiui, „Mercedes-Benz Vito“ standartinėje įrangoje jau yra šoninio vėjo kompensavimo ir vairuotojo dėmesio išlaikymo pagalbinė sistemos, o papildomai užsakomos aklosios zonos stebėjimo, susidūrimo prevencijos ir kitos saugumo sistemos.

Dėl šios priežasties dažniausiai lengviau parduodami „premium“ klasės automobiliai – ši tendencija galioja tiek asmeninės, tiek komercinės paskirties modeliams. Jau nauji jie yra kokybiškesni, geriau sukomplektuoti, tad per kelerius metus moraliai pasensta mažiau, o ir fizinis nusidėvėjimas neretai – mažesnis.

Tas pats jau anksčiau minėtas „Vito“ mikroautobusas turi visiškai cinkuotą kėbulą, tad po 5 metų jis atrodys gerai, o kai kurių kitų jie gali būti padengti paviršinėmis rūdimis. Kėbulai labai sparčiai rūdija būtent Lietuvoje – žiemą keliuose barstoma druska bei pastovi aukšta santykinė oro drėgmė neigiamai veikia metalines dalis, o cinkavimas yra bene geriausia apsauga nuo vadinamojo rudojo maro.

Lizingas – tik su likutine verte

Kartais automobilio vertė po kelerių metų žmonėms būna neaktuali – dalis pirkėjų renkasi lizingą be likutinės vertės, t. y. sumoka visą automobilio kainą per nustatytą lizingo terminą.

Tai daryti ne visada naudinga – per lizingo laikotarpį, kuris dažniausiai siekia 5 metus, rinkoje gali nutikti daug pokyčių. Pavyzdžiui, šiandien nusipirktas automobilis po tiek metų gali būti labai nepopuliarus, išaiškėti tam tikrų jo gedimų ir kitų problemų, tad pačiam jį parduoti bus sudėtinga, o toliau naudotis nepatikimu automobiliu taip pat nebus naudinga.

Pasirinkus lizingą su likutine verte, šią riziką prisiima pardavėjas – jeigu automobilis per 5 metus nuvertėja daugiau nei buvo numatyta pirkimo metu, pardavėjas vis tiek jį atsiima. O jeigu nutiko priešingai, automobilio rinkos vertė yra didesnė nei numatyta likutinė vertė lizingo sutartyje, jį galima išsipirkti ir pelningai parduoti rinkoje.

Kitas, ne ką mažiau svarbus privalumas – mažesnė mėnesinė įmoka. Pavyzdžiui, jeigu automobilis kainuoja 20 000 eurų, būtina pradinė įmoka yra 2 000 Eur (10 proc. nuo pirkimo kainos), tad pasirinkus lizingą be likutinės vertės, per 60 mėnesių (5 metus) reikėtų sumokėti 18 000 eurų (neskaičiuojant palūkanų, draudimo įmokų ir kitų papildomų išlaidų). Arba 300 eurų/mėn., jeigu automobilis įsigyjamas, pavyzdžiui, su 25 proc. likutine verte (5 000 eurų), per 60 mėnesių reikėtų išsimokėti tik 13 000 Eur (arba 217 eurų/mėn.).

Skirtumas – 83 eurai per mėnesį. Ir tai yra premija už tai, kad po 5 metų (ar kito lizingo laikotarpio) turėsite sprendimo laisvę: galėsite automobilį arba išsipirkti (arba pasirašyti naują lizingo sutartį), arba palikti pardavėjui.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(13 žmonių įvertino)
3.8462

Naujasis „Peugeot 308“ – tarp Europos „Metų automobilio 2022“ rinkimų finalininkų (3)

Lapkričio 29 dieną paskelbtas Europos „Metų automobilio 2022“ (European Car of the Year)...

Įspėja dėl sudėtingų eismo sąlygų visoje Lietuvoje: kelius valyti vos spėjama, kai kur laukia 10 cm sniego sluoksnis nusiteikite spūstims ir vėlavimui (50)

Dėl besitęsiančio snygio, vakarų ir pietvakarių Lietuvoje vietomis pereinančio į šlapdribą,...

„Toyota“ pristatė naujausią saugumo sistemų paketą: pavadino kaip draugą – „T-Mate“

Siekdama pabrėžti savo norą didinti transporto saugumą, „ Toyota “ pristato „ T-Mate “ –...

Eismo sąlygas šalyje sunkina plikledis, snygis

Eismo sąlygas antradienio rytą šalyje sunkina plikledis, buvęs ar besitęsiantis snygis, taip pat...

Naktį eismo sąlygas sunkins snygis ir plikledis

Naktį iš pirmadienio į antradienį eismo sąlygas sunkins snygis ir plikledis, įspėja Lietuvos...

Top naujienos

Perpildytose Kybartų kamerose gyvenantys migrantai prabilo apie nerimą keliančias mintis (2)

Kybartuose jau trečią mėnesį įkalinti migrantai gyvena nežmoniškomis sąlygomis –...

Svarbi naujo automobilių mokesčio detalė: dalyvauti eisme bus galima tik susimokėjus (113)

Vyriausybės teikiamame naujame automobilių taršos mokesčio įstatyme, be kita ko, numatytos...

Gydytoja – apie ligą, kurią supainioja su COVID-19 infekcija ar net refliuksu: kaltininkų ieškokite namie

Dažnai šiuos simptomus žmonės painioja su peršalimo ligomis, kartais net su COVID-19 infekcija,...

Veryga įspėja apie naują COVID-19 viruso atmainą: daug šansų, kad omikron jau Lietuvoje

Nauja koronaviruso atmaina omikron, kurią praėjusią savaitę užfiksavo Pietų Afrikos...

Naujausias pasiūlymas: nenorintiems mokėti už testus iš savo kišenės – neduoti ir bedarbio pašalpų (152)

Nenorintiems mokėti už testus iš savo kišenės – neduoti ir bedarbio pašalpų.

Vilniuje bus statoma mokykla ir du darželiai

Vilniuje bus statoma mokykla Bajoruose bei vaikų darželiai Pašilaičiuose ir Perkūnkiemyje.

Ryškus Donaldos Meiželytės įvaizdis pakenkė meilės paieškoms: visi skandalai buvo surežisuoti

Dainininkei ir politikei Donaldai Meiželyt ei apmaudu, kad žiniasklaidoje per daugelį metų...

Skelbiamos pirmosios Pietų Afrikos tyrimo išvados dėl omikron PSO: ruoškitės (46)

Pakartotinio užsikrėtimo koronavirusine omikron atmaina rizika yra tris kartus didesnė nei rizika...

Tomas Sinickis. Politikai perima šou verslą (2)

Prieš keletą metų nusprendžiau išbandyti save humoristo kailyje. Iš pradžių susidraugavau...

Sankcijos Baltarusijai pasiekė ir Dakaro ralį: iš lenktynių pašalinta MAZ sunkvežimių komanda (33)

Baltarusijos režimui įvestos Europos Sąjungos sankcijos palietė ir automobilių sportą. Iš...