Renkantis automobilį, jo saugumas, deja, lietuviams vis dar nėra svarbiausias veiksnys, tikina Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Rokas Knyva ir priduria, kad tarp pirmąkart registruojamų Lietuvoje lengvųjų automobilių net devyni iš dešimties būna naudoti, rašoma pranešime žiniasklaidai. Pagal kokius kriterijus mūsų tautiečiai renkasi sau transporto priemonę?
Parduodami automobiliai
© R. Guigos nuotr.

Svarbiausia – kaina

R. Knyva, kalbėdamas apie kriterijus, į kuriuos, rinkdamiesi automobilį, pirmiausia atsižvelgia lietuviai, įvardija transporto priemonės kainą ir jos gamintoją bei modelį.

„Iš automobilių prekybos salonų atstovų pateiktų duomenų galime daryti išvadą, kad pirmoje vietoje visada atsiduria automobilio kaina. Lietuviai dažnai renkasi naudotą transporto priemonę, kuria jau yra nemažai važinėta ir jos kaina yra mažesnė. Modelis lietuviui, aišku, irgi yra svarbu. Maždaug 80-čiai proc. pirkėjų labai svarbus yra dizainas“, – asociacijos narių patirtimi dalijasi Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius.

Jis vardija, kad, be šių pagrindinių kriterijų, dar atsižvelgiama į degalų sąnaudas ir į automobilio įrangos kokybę.

Per mažai dėmesio saugumui

Lietuvos autoverslininkų asociacijos atstovas teigia, kad, renkantis transporto priemonę, labai svarbu atsižvelgti į vieną iš svarbiausių kriterijų – automobilio saugumą. Visgi pastebima, kad šiuo aspektu naudotų automobilių pirkėjai beveik nesidomi, nebent retais atvejais pasiteirauja oro pagalvių skaičiaus.

„Deja, automobilių saugumas nėra pirmas ar antras klausimas iš pirkėjo lūpų. Jei žmogus perka naudotą automobilį, jis nežino, kaip transporto priemonė buvo suremontuota ir kas su ja atsitiks, jei ji pateks į eismo įvykį. Kiekvienas žmogus galvoja, kad jis į avariją nepateks, bet juk niekada negali būti tikras dėl kitų eismo dalyvių veiksmų“, – sako R. Knyva.

Anot jo, naudotų, tačiau nebūtinai saugių automobilių populiarumą Lietuvoje lemia jų kaina. Tačiau R. Knyva tikina, kad niekas neparduoda labai geros būklės naudotų automobilių – jais važinėja patys vokiečiai ar prancūzai.

Rokas Knyva
Rokas Knyva
© Egidijaus Babelio nuotr.

„Jeigu atsitinka kažkas rimta (eismo įvykis, gaisras, potvynis ar kiti veiksniai) ir mašinos nebeapsimoka tvarkyti, tuomet dažniausiai ji patenka į apsukrių prekeivių rankas. Deja, tuomet ji įprastai būna remontuojama, nesilaikant gamintojo reikalavimų, naudojamos nebūtinai geriausios kokybės dalys ar medžiagos, automobilis gali būti surinktas iš kelių ar keliolikos kitų automobilių. Ir tokios mašinos, deja, važinėja mūsų keliais“, – teigia Lietuvos autoverslininkų asociacijos atstovas.

Jis ragina rinktis tokius automobilius, kurių, net ir naudotų, istorija yra aiški: odometro rodmenys yra nekoreguoti, visa gamintojo sumontuota saugumą užtikrinanti įranga veikia, žinoma informacija, ar transporto priemonė buvo patekusi į eismo įvykį, kokie remonto darbai jai buvo atlikti.

„Kiekvienas automobilių gamintojo autorizuotas atstovas parduoda ir naudotus automobilius. Ypač dabar populiarūs tie automobiliai, kurie grįžta po veiklos nuomos, panaudoti 3–4 metus. Jei jie ir buvo patekę į kokį nors eismo įvykį, tai buvo remontuojami gamintojo autorizuotose dirbtuvėse, laikantis visų kokybinių reikalavimų“, – tikina R. Knyva.

Neįvertina savo vairavimo poreikių

Pasak jo, viena iš pagrindinių klaidų, kurią daro lietuviai, – renkasi automobilį, tinkamai neįvertinę savo poreikių.

„Pastebime, kad pirkėjai trokšta didelių automobilių, nors juo dažniausiai važiuojama dviese ar po vieną, daugiausia mieste. Tačiau reikėtų pabrėžti kompaktiškų automobilių privalumus. Pirkėjai turėtų įvertinti, kokio dydžio mašinos jiems iš tikrųjų reikia, kokia atitiktų visus šeimos poreikius.

Tikrai verta nusipirkti naujesnį, kad ir kompaktišką automobilį, taupantį pirkėjo lėšas jo draudimui bei kasdienei eksploatacijai, be to, toks automobilis yra ir saugesnis dėl modernesnių technologijų taikymo“, – pataria R. Knyva.

Anot Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinio direktoriaus, lietuviai vis dar nepatikliai žiūri į mažalitražius bei mažesnio cilindrų skaičiaus variklius, kurie iš tiesų generuoja daug daugiau galios vienam variklio darbo tūrio litrui nei ankstesnių kartų didelio litražo automobiliai, pageidaujama didelio tūrio dyzelinių variklių, nepaisant to, kad automobilis dažniausiai važinės trumpus atstumus mieste.

„Žmonės neįvertina savo vairavimo poreikių, renkasi ne tuos variklius. Tiems, kas važiuoja mažai, miesto sąlygomis, vertėtų rinktis benzininį variklį. Kas ruošiasi įsigyti dyzeliniu varikliu varomą automobilį, turėtų įvertinti, kiek jis kainuoja, palyginus su benzininiu variantu, ir ar ta papildoma kainos dalis apsimokės“, – sako R. Knyva.

Pataria nepirkti katės maiše

Automobilių prekybos salonų pardavėjai, prieš perkant automobilį, rekomenduoja jį būtinai išbandyti kelyje – taip galima daug geriau suprasti, ar transporto priemonė tikrai tinkama.

„Būtina išbandyti automobilį kuo artimesnėmis jūsų eksploatacijai sąlygomis, pavyzdžiui, dažnai stovint kamščiuose, važiuojant senamiesčio trinkelėmis, žvyro keliuku ar į stačią įkalnę, siauruose įvažiavimuose ir pabandyti pasistatyti automobilį mažame kieme“, – sako R. Knyva.

Anot jo, įsigyti automobilį – dar ne viskas, po to jį reikia išlaikyti, tad svarbu išsiaiškinti, kiek tai naujam savininkui gali kainuoti.

„Reikia klausti pardavėjo apie visus galimus kaštus, pavyzdžiui, apie reguliarią automobilio priežiūrą įgaliotame servise viso garantinio laikotarpio metu ar apie kaštus, susijusius su jo finansavimu įsigyjant, jei toks poreikis yra.

Kaip lietuviai renkasi automobilį: svarbiausią kriterijų atspėti nesunku
© DELFI montažas

Labai svarbus akcentas yra draudimas. Dažnas lietuvis, pirkdamas brangią ir garsios markės transporto priemonę, vertina jos kainą, bet nepagalvoja, kokiai rizikos grupei automobilis priskiriamas, ir kiek draudikai kasmet prašys iš jo pinigų už draudimą“, – teigia Lietuvos autoverslininkų asociacijos atstovas.

Vyrai ir moterys automobilį renkasi skirtingai

Automobilių prekybos salonų atstovų duomenimis, dažniausiai Lietuvoje žmonės asmeninius automobilius keičia kas 5–7 metus. Prieš pradėdami rinktis transporto priemonę, pirkėjai pirmiausia lankosi interneto svetainėse, studijuoja informaciją, lygina skirtingus automobilius, registruojasi bandomiesiems važiavimams ir į saloną jau atvyksta gerai pasiruošę.

„Į saloną jie ateina tiesiog pasižiūrėti vizualiai, išbandyti, užduoti klausimus, į kuriuos dar nerado atsakymų. Tačiau yra ir kita pirkėjų kategorija, kurie labiausiai vertina draugų, kaimynų ar net garažinio serviso meistro patarimus“, – teigia R. Knyva.

Pasak jo, kartais net nuo pirkėjo lyties ar amžiaus priklauso, kaip jis renkasi automobilį: vyrai įprastai nori didesnio, patogesnio ir funkcionalesnio automobilio, jiems svarbi galutinė kaina, o moterys labiau linkusios vertinti bendrą vaizdą: kainos, patogumo, dizaino, saugumo derinį.

„Jaunesni renkasi greičiau ir konkrečiau. Iki 40 metų asmenys, kurių biudžetas prasideda nuo 30 tūkst. eurų, priima sprendimą dėl automobilio pirkimo per mėnesį ar du. Sudėtingiausiai sprendimus priima vyrai, kurie prieš tai yra turėję aukštos klasės automobilį. Kuo aukštesnės klasės turėjo, tuo ilgiau renkasi naują. Tai gali trukti net apie pusę metų“, – tikina Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujasis „Bentley Continental GT“ pasirodė Lietuvoje (3)

Geriausias pasaulio „Gran Tourer“ automobilis – jau ir Lietuvoje , „Bentley“ atstovybėje...

Kaune mažėja vietų, kur galima nemokamai statyti automobilį (68)

Kauno miesto savivaldybė Karaliaus Mindaugo prospekt e už automobilių parkavimą ketina rinkti...

ACEA: naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių ES (6)

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje šiemet išlieka vienas sparčiausių Europos...

Atletiškasis antros kartos BMW X4 – jau Lietuvoje (18)

Į Lietuvą jau atvyko viena svarbiausių šių metų BMW X gamos naujienų – antros kartos BMW X4...

Auganti Lietuvos naudotų automobilių rinka: vienos populiarios markės automobilių lietuviai išsižada (5)

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis,...

Top naujienos

Rusijoje - įsiūtis dėl apdovanojimo Baltijos šalims: Lietuvą palygino su kanibalais (9)

Po to, kai praėjusią savaitę Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė kartu su kitų Baltijos...

54 tūkst. gyventojų netrukus sulauks VMI laiškų (13)

Gyventojai, kurie deklaravo pajamas už 2017 metus, tačiau iki dabar nesumokėjo gyventojų pajamų...

Įvertino Trumpo ir Putino kūno kalbą: itin keista (15)

Ką iš tiesų Donaldas Trumpas galvoja apie Vladimirą Putiną? O ką pastarasis apie savo kolegą...

Turi planą B „valstiečiams“: Kirkilas įvardijo, kas galėtų būti bendras partijų kandidatas į prezidentus (179)

Lietuvos socialdemokratų darbo partijos ( LSDDP ) lyderis Gediminas Kirkilas teigia, kad užsienio...

APOEL skaičiuoja nuostolius: per pirmas 20 minučių Lietuvoje praradome milijoną „Sūduvos“ rūbinėje – nevaržomos pergalės emocijos

Po nesėkmės Marijampolės „Sūduvai“ Kipro čempionė APOEL turės koreguoti biudžeto...

Staigmena naujausiuose kandidatų į prezidentus reitinguose: lyderių trejetuke įvyko pokyčiai (932)

Birželio 19-27 dienomis visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „ Spinter tyrimai “...

Didesnėms algoms pinigų neturi, bet verslui – milijonų vertės dovanos (101)

Patys daugelį metų už valstybės turtą nieko nemoka, o iš kitų pinigus ima. Bent jau toks...

Klaipėdoje žuvusios manekenės byloje kyla įtampa: įsikišti teko ir Generalinei prokuratūrai (96)

Klaipėdoje žuvusios manekenės Dovilės mirties tyrime šeimai atstovaujantis advokatas atkakliai...

Orai nudžiugins poilsiautojus: karšta vasara niekur nedings (1)

Geros žinios poilsiaujantiesiems – karšta vasara niekur nedings. Artimiausiomis dienomis ir toliau...

Vaizdą lygina su apokalipse: miestų gatvės nusėtos lašalų būriais (2)

Vėlyvą vakarą palei tiltus vaikštinėjančius ar važiuojančius alytiškius pasitinka...