aA
Renkantis automobilį, jo saugumas, deja, lietuviams vis dar nėra svarbiausias veiksnys, tikina Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Rokas Knyva ir priduria, kad tarp pirmąkart registruojamų Lietuvoje lengvųjų automobilių net devyni iš dešimties būna naudoti, rašoma pranešime žiniasklaidai. Pagal kokius kriterijus mūsų tautiečiai renkasi sau transporto priemonę?
Parduodami automobiliai
© R. Guigos nuotr.

Svarbiausia – kaina

R. Knyva, kalbėdamas apie kriterijus, į kuriuos, rinkdamiesi automobilį, pirmiausia atsižvelgia lietuviai, įvardija transporto priemonės kainą ir jos gamintoją bei modelį.

„Iš automobilių prekybos salonų atstovų pateiktų duomenų galime daryti išvadą, kad pirmoje vietoje visada atsiduria automobilio kaina. Lietuviai dažnai renkasi naudotą transporto priemonę, kuria jau yra nemažai važinėta ir jos kaina yra mažesnė. Modelis lietuviui, aišku, irgi yra svarbu. Maždaug 80-čiai proc. pirkėjų labai svarbus yra dizainas“, – asociacijos narių patirtimi dalijasi Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius.

Jis vardija, kad, be šių pagrindinių kriterijų, dar atsižvelgiama į degalų sąnaudas ir į automobilio įrangos kokybę.

Per mažai dėmesio saugumui

Lietuvos autoverslininkų asociacijos atstovas teigia, kad, renkantis transporto priemonę, labai svarbu atsižvelgti į vieną iš svarbiausių kriterijų – automobilio saugumą. Visgi pastebima, kad šiuo aspektu naudotų automobilių pirkėjai beveik nesidomi, nebent retais atvejais pasiteirauja oro pagalvių skaičiaus.

„Deja, automobilių saugumas nėra pirmas ar antras klausimas iš pirkėjo lūpų. Jei žmogus perka naudotą automobilį, jis nežino, kaip transporto priemonė buvo suremontuota ir kas su ja atsitiks, jei ji pateks į eismo įvykį. Kiekvienas žmogus galvoja, kad jis į avariją nepateks, bet juk niekada negali būti tikras dėl kitų eismo dalyvių veiksmų“, – sako R. Knyva.

Anot jo, naudotų, tačiau nebūtinai saugių automobilių populiarumą Lietuvoje lemia jų kaina. Tačiau R. Knyva tikina, kad niekas neparduoda labai geros būklės naudotų automobilių – jais važinėja patys vokiečiai ar prancūzai.

Rokas Knyva
Rokas Knyva
© Egidijaus Babelio nuotr.

„Jeigu atsitinka kažkas rimta (eismo įvykis, gaisras, potvynis ar kiti veiksniai) ir mašinos nebeapsimoka tvarkyti, tuomet dažniausiai ji patenka į apsukrių prekeivių rankas. Deja, tuomet ji įprastai būna remontuojama, nesilaikant gamintojo reikalavimų, naudojamos nebūtinai geriausios kokybės dalys ar medžiagos, automobilis gali būti surinktas iš kelių ar keliolikos kitų automobilių. Ir tokios mašinos, deja, važinėja mūsų keliais“, – teigia Lietuvos autoverslininkų asociacijos atstovas.

Jis ragina rinktis tokius automobilius, kurių, net ir naudotų, istorija yra aiški: odometro rodmenys yra nekoreguoti, visa gamintojo sumontuota saugumą užtikrinanti įranga veikia, žinoma informacija, ar transporto priemonė buvo patekusi į eismo įvykį, kokie remonto darbai jai buvo atlikti.

„Kiekvienas automobilių gamintojo autorizuotas atstovas parduoda ir naudotus automobilius. Ypač dabar populiarūs tie automobiliai, kurie grįžta po veiklos nuomos, panaudoti 3–4 metus. Jei jie ir buvo patekę į kokį nors eismo įvykį, tai buvo remontuojami gamintojo autorizuotose dirbtuvėse, laikantis visų kokybinių reikalavimų“, – tikina R. Knyva.

Neįvertina savo vairavimo poreikių

Pasak jo, viena iš pagrindinių klaidų, kurią daro lietuviai, – renkasi automobilį, tinkamai neįvertinę savo poreikių.

„Pastebime, kad pirkėjai trokšta didelių automobilių, nors juo dažniausiai važiuojama dviese ar po vieną, daugiausia mieste. Tačiau reikėtų pabrėžti kompaktiškų automobilių privalumus. Pirkėjai turėtų įvertinti, kokio dydžio mašinos jiems iš tikrųjų reikia, kokia atitiktų visus šeimos poreikius.

Tikrai verta nusipirkti naujesnį, kad ir kompaktišką automobilį, taupantį pirkėjo lėšas jo draudimui bei kasdienei eksploatacijai, be to, toks automobilis yra ir saugesnis dėl modernesnių technologijų taikymo“, – pataria R. Knyva.

Anot Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinio direktoriaus, lietuviai vis dar nepatikliai žiūri į mažalitražius bei mažesnio cilindrų skaičiaus variklius, kurie iš tiesų generuoja daug daugiau galios vienam variklio darbo tūrio litrui nei ankstesnių kartų didelio litražo automobiliai, pageidaujama didelio tūrio dyzelinių variklių, nepaisant to, kad automobilis dažniausiai važinės trumpus atstumus mieste.

„Žmonės neįvertina savo vairavimo poreikių, renkasi ne tuos variklius. Tiems, kas važiuoja mažai, miesto sąlygomis, vertėtų rinktis benzininį variklį. Kas ruošiasi įsigyti dyzeliniu varikliu varomą automobilį, turėtų įvertinti, kiek jis kainuoja, palyginus su benzininiu variantu, ir ar ta papildoma kainos dalis apsimokės“, – sako R. Knyva.

Pataria nepirkti katės maiše

Automobilių prekybos salonų pardavėjai, prieš perkant automobilį, rekomenduoja jį būtinai išbandyti kelyje – taip galima daug geriau suprasti, ar transporto priemonė tikrai tinkama.

„Būtina išbandyti automobilį kuo artimesnėmis jūsų eksploatacijai sąlygomis, pavyzdžiui, dažnai stovint kamščiuose, važiuojant senamiesčio trinkelėmis, žvyro keliuku ar į stačią įkalnę, siauruose įvažiavimuose ir pabandyti pasistatyti automobilį mažame kieme“, – sako R. Knyva.

Anot jo, įsigyti automobilį – dar ne viskas, po to jį reikia išlaikyti, tad svarbu išsiaiškinti, kiek tai naujam savininkui gali kainuoti.

„Reikia klausti pardavėjo apie visus galimus kaštus, pavyzdžiui, apie reguliarią automobilio priežiūrą įgaliotame servise viso garantinio laikotarpio metu ar apie kaštus, susijusius su jo finansavimu įsigyjant, jei toks poreikis yra.

Kaip lietuviai renkasi automobilį: svarbiausią kriterijų atspėti nesunku
© DELFI montažas

Labai svarbus akcentas yra draudimas. Dažnas lietuvis, pirkdamas brangią ir garsios markės transporto priemonę, vertina jos kainą, bet nepagalvoja, kokiai rizikos grupei automobilis priskiriamas, ir kiek draudikai kasmet prašys iš jo pinigų už draudimą“, – teigia Lietuvos autoverslininkų asociacijos atstovas.

Vyrai ir moterys automobilį renkasi skirtingai

Automobilių prekybos salonų atstovų duomenimis, dažniausiai Lietuvoje žmonės asmeninius automobilius keičia kas 5–7 metus. Prieš pradėdami rinktis transporto priemonę, pirkėjai pirmiausia lankosi interneto svetainėse, studijuoja informaciją, lygina skirtingus automobilius, registruojasi bandomiesiems važiavimams ir į saloną jau atvyksta gerai pasiruošę.

„Į saloną jie ateina tiesiog pasižiūrėti vizualiai, išbandyti, užduoti klausimus, į kuriuos dar nerado atsakymų. Tačiau yra ir kita pirkėjų kategorija, kurie labiausiai vertina draugų, kaimynų ar net garažinio serviso meistro patarimus“, – teigia R. Knyva.

Pasak jo, kartais net nuo pirkėjo lyties ar amžiaus priklauso, kaip jis renkasi automobilį: vyrai įprastai nori didesnio, patogesnio ir funkcionalesnio automobilio, jiems svarbi galutinė kaina, o moterys labiau linkusios vertinti bendrą vaizdą: kainos, patogumo, dizaino, saugumo derinį.

„Jaunesni renkasi greičiau ir konkrečiau. Iki 40 metų asmenys, kurių biudžetas prasideda nuo 30 tūkst. eurų, priima sprendimą dėl automobilio pirkimo per mėnesį ar du. Sudėtingiausiai sprendimus priima vyrai, kurie prieš tai yra turėję aukštos klasės automobilį. Kuo aukštesnės klasės turėjo, tuo ilgiau renkasi naują. Tai gali trukti net apie pusę metų“, – tikina Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Seimas nesusitarė: hibridams ir elektromobiliams PVM lengvatos nebus (27)

Ekologiškam transportui pridėtinės vertės mokesčio ( PVM ) lengvata nebus nustatyta.

Švedai šiurpsta: rado schemą, kaip šiukšlėm pripažintos mašinos Lietuvoje grįžta į kelius (474)

Skandinavijos šalyse į automobilius, importuotus iš Lietuvos, žiūrima ypač įtariai, ir ne be...

Patikrino „Lietuvos metų automobilio“ greičiausius – iki 100 km/val. per mažiau nei 5 sekundes (2)

„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimai vienu aspektu skiriasi nuo visų ankstesniųjų. Tai...

„Nissan“ siekia atstatydinti valdybos pirmininką – įtaria savo reikmėms švaisčius bendrovės turtą

„ Nissan “ rengiasi atleisti valdybos pirmininką Carlosą Ghosną už tai, kad šis, kaip...

Parodė, kaip bando naują „Porsche 911“: kyla į kalnus, traukia į Šiaurę, „kepa“ Mirties slėnyje (5)

Kitų metų pradžioje pasirodysiantis „ Porsche 911 “ – ne šiaip sau vadinamas „Porsche“...

Top naujienos

„Pravieniškių mafija“: išskirtinė slaptu informatoriumi paversto kalinio išpažintis (12)

Daugybę metų Pravieniškių pataisos namuose siautėję aukščiausioms kalinių kastoms...

Pramogos Vokietijoje pigesnės nei Lietuvoje: akys raibo nuo pasiūlymų (56)

Vieną negražią dieną, tingiai beieškodamas pigesnių savaitgalinių kelionių idėjų, aptikau...

Indrė Makaraitytė. Kai blaivus protas išeiginėje, ateina Puidokas (208)

Pernai užregistruotas 8181 asmuo, nukentėjęs nuo smurto artimoje aplinkoje. 80 proc. iš šių...

Bičiuliai, draugai ir gerbėjai atsisveikina su netikėtai mirusiu teatro genijumi Eimuntu Nekrošiumi (16)

Žinia, kad lapkričio 20-ąją anapilin iškeliavo vienas garsiausių Lietuvos teatro režisierių...

Į vieną labiausiai izoliuotų pasaulio kampelių įžengusį amerikietį ištiko baisus likimas (14)

Indijos Andamanų salose, kurios yra tarp labiausiai izoliuotų pasaulio kampelių, nuo valstybės...

Vilniuje jau kyla Kalėdų eglė: ji bus įspūdinga, bet savivaldybė kortų vis dar neatskleidžia (12)

Vilniuje , Katedros aikštėje, jau nuo lapkričio 17 d. kyla laukiamiausia šalies kalėdinė eglė....

Po incidento mokykloje įspėja visus tėvus: noras apsaugoti vaikus gali prišaukti rimtų nemalonumų (63)

Prieš savaitę vienoje Vilniaus mokyklų buvo pripurkšta ašarinių dujų, dėl to medikų pagalbos...

Patį Sabą apstumdydavęs krepšinio vilkas „Žalgirį“ įvertino iš CSKA pozicijų specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (2)

Maskvos CSKA treniruočių metu Darrylą Middletoną nesunku supainioti su keliasdešimčia metų...

Baugi tikrovė: tėra vos 5 šalys, kuriose dar liko laukinės gamtos (23)

Mūsų planeta kadaise buvo pilna nepaliestos laukinės gamtos, tačiau po intensyvios pramonės...

Draudikai įspėja: jei valstybė nenori mokėti įmokų, mokės žalas (18)

Seime šiuo metu svarstomas įstatymo projektas, kuris panaikintų valstybės ar savivaldybės turto...