aA
Naujo sunkvežimio kūrimo procesas prasideda daugelį metų prieš jo oficialų debiutą. Per tą laiką pasaulyje daug kas gali pasikeisti, todėl projektavimo metu reikia tiksliai numatyti ateitį, kad sunkvežimis savo pasirodymo metu atrodytų ir šiuolaikiškas, ir novatoriškas.
© Gamintojo nuotr.

„Naująjį „Volvo FH“ serijos modelį pradėjome kurti 2006-aisiais, − sako Rikardas Orellas, „Volvo Trucks“ dizaino vadovas. − Tuo metu dar niekas nebuvo girdėjęs apie „iPhone“, tačiau sunkvežimio debiuto metu 2012-aisiais išmanieji telefonai jau buvo tapę neatskiriama visuomenės gyvenimo dalimi. Tokius pokyčius tiesiog privalome numatyti iš anksto“.

Siekiant numatyti, kaip visuomenė vystysis penkerių ar dešimties metų perspektyvoje, dizaino procesas susiejamas su išsamiais verslo tyrimais, kurie apima vairuotojų apklausas, technologijų bei kultūros tendencijų tyrimus.

Transporto industrijos produktų ciklai yra gerokai ilgesni nei kitose verslo srityse. Būdami šio segmento lyderiais esame atsakingi už tai, kad darydami įtaką visos pramonės srities vystymuisi, suteiktume jai tvarią kryptį“, − sako R. Orellas.

Praėjusiais metais „Volvo Trucks” užbaigė didžiausią atsinaujinimą per visą kompanijos istoriją. Per mažiau nei metus buvo pristatyti šeši nauji sunkvežimių modeliai, iš kurių kiekvienas turi tris bendrus dizaino bruožus: perkeltą į išskirtinę ir dar geriau matomą vietą po priekiniu stiklu logotipą, didesnį korio formos grotelėmis pridengtą radiatorių bei „V“ formos priekinius žibintus. Tačiau didžiausiu dizainerių komandai tekusiu iššūkiu galima vadinti būtinybę išraiškingą ir savitą charakterį suteikti kiekvienam iš modelių.

„Mūsų naujųjų sunkvežimių gama lyg šeima: ji susideda iš skirtingų individų, tačiau kiekvienas iš jų yra unikali asmenybė. Visos serijos stiprybė slypi būtent šiuose unikaliuose skirtumuose, todėl mes siekėme kiekvienam iš modelių suteikti išraišką, kuri atitinka jo paskirtį, naudojimo ypatybes bei jo darbo aplinką“, − pasakoja R. Orellas.

Savitas dizainas

Kuriant naujosios sunkvežimių serijos dizainą didžiausias dėmesys teko kiekvieno modelio specifinės darbo aplinkos vizualizavimui. Dizaino proceso metu vienu iš svarbiausių pagalbinių įrankių tapo įkvėpimą žadinantys vaizdai.

„Tai tradicinė dizaino technika, padedanti atskleisti norimą išreikšti esmę, − sako vyriausias „Volvo Trucks“ eksterjero dizaineris Asokas George. − Tai ypač svarbu šiame pramonės sektoriuje, kadangi sunkvežimis dažnai tampa ne tik vairuotojų darbo vieta, bet ir antraisiais namais. Turime įvertinti daugybę techninių ir teisinių reikalavimų, o taip pat pranokti savo klientų lūkesčius. Tai sudėtingas procesas, bet dizaineriai mąsto vaizdų kalba, todėl įkvepiančios vizualizacijos gerokai stimuliuoja visą kūrybinį procesą“.

Trokštama kiekvieno modelio išraiška bei asmenybė buvo atspindima vaizdų serija. Pavyzdžiui, vienas iš gamos flagmaną „Volvo FH16“ įkvepiančių paveikslų buvo laukinių arklių kaimenės nuotrauka.
„Volvo FH16“ yra galingiausias serijinis sunkvežimis pasaulyje, todėl savaime suprantama, kad jo išvaizda turi įkūnyti galią, tačiau nenorėjome, kad ji būtų agresyvi. Galią siekėme išreikšti subtiliai, todėl laukinio žirgo grakštumas tapo vienu iš svarbiausių įkvėpimo šaltinių elegantiškai galios ir laisvės išraiškai“, − sako Asokas George.

„Volvo FMX“ įkvėpimą skatinančių paveikslų galeriją užpildė atšiaurių vietovaizdžių ir tvarių medžiagų nuotraukos. Galutinis rezultatas – sunkvežimis, tvirtas tiek išore, tiek vidaus dizainu.
„Džeimso Bondo personažas puikiai atspindi „Volvo FMX“. „Agentas 007“ gerai atrodo tiek ir su smokingu, tiek ir kovos scenose. Tą patį galima pasakyti ir apie mūsų naująjį „Volvo FMX“, kuris net ir šiek tiek „aplamdytais šonais“ vis tiek atrodo „kietai“, – mano A. George.

Kitas sunkvežimių dizainerių darbo aspektas naujų gaminių kūrimo metu – būtinybė atsižvelgti į teisinius ir techninius parametrus, susijusius su sunkvežimio eksploatacija.

Didelės „Volvo“ sunkvežimių radiatoriaus grotelės atlieka keletą svarbių funkcijų. Jų dizainas pabrėžia naujos sunkvežimių gamos identitetą, tačiau grotelių forma ir dydis pirmiausia užtikrina didesnį oro srauto tiekimą „Euro 6“ varikliams. Taigi, draugiškesnių aplinkai sunkvežimių technologija padiktavo ir viso dizaino pobūdį“, – aiškina Asokas George.

Išgryninus visos modelių serijos viziją atėjo eilė sukurti kiekvieno modelio dizainą. Tam teko įvertinti visus technologinius ir gamybos proceso reikalavimus, tuo pat metu išsaugant originalias kūrybines idėjas.

„Naujojo sunkvežimio eskizus pradėjome piešti 2006-aisiais, ir šie sunkvežimiai keliuose bus matomi dar daugelį metų. Tai geriausiai iliustruoja mūsų gebėjimo numatyti ir vizualizuoti ateitį poreikius. Taip, dizainas yra kūrybiškumas, tačiau nemaža dalimi tai taip pat gebėjimas įgyvendinti ateities viziją realybėje. Tai metodiška veikla, pagrįsta žiniomis ir supratimu apie mūsų klientų bei visuomenės poreikius“, – sako R. Orellas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Nori gausinti standartinės automobilių įrangos sąrašą – dvi sistemos gali tapti privalomomis (6)

Visuose naujuose automobiliuose bus įdiegtos tokios saugos priemonės kaip išmanioji greičio...

Theresa May: dėl „Hondos“ gamyklos uždarymo negalima kaltinti „Brexito“ (3)

„Hondos“ sprendimas 2021-aisiais uždaryti gamyklą Anglijoje yra liūdinantis, tačiau dėl jo...

Grandiozinis susisiekimo projektas Vilniuje: svarbi sankryža bus dviejų lygių, atsiras viadukas (15)

Vilniaus laukia naujas grandiozinis infrastruktūros projektas, kuris ženkliai pagerins susisiekimą...

Kaunas pamažu tampa automobilininkų sostine – atidaryta automobilinės elektronikos laboratorija (4)

Kauno technologijos universitete ( KTU ) duris atvėrė automobilinės elektronikos diagnostikos...

Pasakė, kam galima būtų panaudoti elektromobilių baterijas, kurios išėjo į „pensiją“ (3)

Dažnai elektrinės transporto priemonės sulaukia liaupsių dėl jų tvarumo, tačiau aplinkosaugos...

Top naujienos

Ekspertai to nematė daugiau nei 10 metų: ką daryti, jeigu nusprendėte imti būsto paskolą (17)

Ar pigios paskolos ir brangstantis nekilnojamasis turtas atneša dar vieną krizę? Kiek dar šiemet...

Arūnas Milašius. Lietuvą išgelbės daug baseinų ir naujas oro uostas? atlyginimai savivaldybėse

Lietuvą ir feisbuką užplūdo kandidatai į savivaldybių tarybas ir merus. Nors savivaldybių...

Po „Swedbank“ vadovės pasisakymų pinigų skandalas įgavo tirštesnių spalvų (117)

Kai trečiadienį pasipylė kaltinimai bankui „Swedbank AB“ įsitraukus į pinigų plovimo...

Užkalnis. Pagaliau idealūs rinkimai viskuo besiskundžiantiems (201)

Lietuvoje viskas eina geryn. Ne tik atlyginimai kyla, nedarbas krenta, vis daugiau namų statoma, bet...

Tragedija Jurbarke: elektros srovė mirtinai nukratė duše besimaudantį šešiametį (23)

Policijos departamentas informavo, kad Jurbarke įvyko tragedija. Žuvo besimaudantis 6 metų vaikas.

„Nutylėta žinia“: svarbaus vizito metu JAV žengtas dar vienas žingsnis dėl Venckienės išlaisvinimo (876)

Vasario 7 dieną Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) Senate ir Atstovų rūmuose kartu su Baltijos...

„Žalgiriui“ reikia „žudiko instinkto“ – kelias savaites teks verstis be Wolterso (7)

Po pertraukos atsinaujina kovos Eurolygos fronte ir čia „Žalgirio“ laukia dar vienas išbandymas...

Nausėda surinko 20 tūkst. parašų, Skvernelis – priešpaskutinis patikslinta (407)

Antradienį prasidėjusiame elektroninių parašų rinkime į priekį išsiveržė Ingrida Šimonytė...

„Eurovizijos“ finalą pakeitusi Monika Marija – apie jai gresiančią tūkstantinę baudą: nebuvo jokių sąmokslo teorijų (23)

Jau šį šeštadienį paaiškės, kuris atlikėjas keliaus į Izraelį ir atstovaus Lietuvai...

Druskininkų merui Ričardui Malinauskui pareikšti įtarimai prekyba poveikiu ir papirkimu papildyta (254)

Druskininkų merui Ričardui Malinauskui ir jo patarėjui Aivarui Kadziauskui teisėsauga...