Dažniausiai dideli dalykai prasideda nuo mažų. Šia aksioma nesunku įsitikinti sužinojus, kaip prasidėjo ir įsisiūbavo vienas iš didžiausių automobilizmo istorijoje industrinių skandalų, Jungtinių Amerikos Valstijų žurnalistų skambiai pakrikštytu „Dyzelgeitu“.
"Volkswagen" TDI variklis
© Gamintojo nuotr.

Taip, mes čia kalbame apie didžiausią Vokietijos automobilių gamintoją „Volkswagen group“ krečiantį manipuliacijos automobilių išmetamų teršalų rodikliais skandalą.

O viskas prasidėjo dar 2014 metų rudenį Vakarų Virdžinijos (JAV) universitete, kai jo tyrėjai gavo subsidiją moksliniam darbui, kurio tikslas buvo įvertinti Europos gamintojų dyzelinių automobilių taršą Amerikoje. Tai buvo pirmas tokio pobūdžio tyrimas.

Tyrėjų komandą sudarė du universiteto profesoriai – Gregory‘is Thompsonas ir Danas Carderis bei du studentai – Marcas Beschas ir Arvindas Thiruvengadamas. Visi keturi be galo džiaugėsi, kad gali tyrinėti automobilius, surinkti kiek įmanoma daugiau duomenų. Jie nė nenumanė, kad atskleis didžiausią apgaulę automobilių istorijoje.

Jie išbandė tris automobilius: „BMW X5“, „Volkswagen Jetta“ ir „Volkswagen Passat“ modelius. Su kiekvienu nuvažiavo po 2400 kilometrų, kad pamatytų rezultatus.

Nuvažiavę iš Los Andželo iki Sietlo ir grįždami atgal su „Passat“ modeliu, jie pastebėjo šį tą keisto.

„Volkswagen“ teigimu, „Passat“ turėjo išskirti mažiausiai teršalų iš visų trijų bandomųjų automobilių, nes jame yra moderniausia katalizinės redukcijos sistema, paverčianti toksiškus dūmus mažiau žalingais. Bet realybėje to nebuvo. „Passat“ išmetamo azoto oksido kiekis 20 kartų viršijo leistiną normą, nustatytą Kalifornijos oro išteklių tarybos (KOIT).

Tyrėjai buvo priblokšti. Jie tikrai neapsiriko, nes tris kartus patikrino savo prietaisus, kai šie parodė, kad „Volkswagen Jetta“ modelio automobilis išmeta teršalų 30 kartų daugiau nei leistina.

BMW patikrinimo rezultatai visiškai atitiko lūkesčius.

Tuo metu komanda neturėjo supratimo, kodėl automobiliai išmeta tiek teršalų, juk „Volkswagen“ pasiekė susitarimą su Aplinkos apsaugos agentūra (AAA).

„Nebuvo taip, kad patikrinome tris automobilius ir sužlugdėme korporaciją. Trys automobiliai – menka dalelė pusėje milijono automobilių, kita vertus, <...> mūsų surinkti duomenys kalbėjo patys už save, tad KOIT ir AAA atliko savo pareigą. Nebaksnojome pirštu ir nesakėme: „Volkswagen“ turi duomenis iškreipiantį prietaisą“, – sakė A. Thiruvengadamas „Autoblog“.

Po kelių mėnesių, 2014 m. konferencijoje San Diege jie pateikė savo tyrimų duomenis auditorijai, kurioje buvo keli AAA pareigūnai. Šie pasikalbėjo su tyrėjų komanda, jų rėmėjais iš Tarptautinės švaraus transporto tarybos ir nedelsdami pradėjo tyrimą.

Kai AAA kreipėsi į „Volkswagen“, kompanija suvertė bėdą įvairiems techniniams klausimams, tačiau pernai gruodį atšaukė beveik 500 tūkst. automobilių, kad būtų pakoreguota įranga. Įrangos korekcijos problemos nesprendė, AAA ėmė pykti ir toliau tirti.

Galiausiai buvo aptiktas prietaisas, kuris daviklių pagalba fiksuoja ir įvertina vairo padėtį, važiavimo greitį, taip pat fiksuoja, kiek laiko važiuojama, ir oro slėgį, kad nustatytų, ar nevyksta teršalų išmetimo patikrinimas.

Galiausiai 2015 m. rugsėjo 3 d. AAA pateikė „Volkswagen“ krūvas įrodymų ir privertė prisipažinti, kad automobiliuose buvo įtaisyta įranga, klastojusi teršalų išmetimo duomenis per bandymus. Taip prasidėjo „Dyzelgeitas“, kurio pabaigos kol kas nematyti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Seimas siūlo įsigyti automobilį, kuriuo, būdamas parlamento vadovu, važinėjo Česlovas Juršėnas (3)

Seimo kanceliarija aukcione žada parduoti nebenaudojamus automobilius. Atlikus vidaus auditą buvo...

„Renault“ pasiekė naują pardavimų rekordą (1)

Prancūzijos automobilių gamybos milžinė „ Renault “ pirmadienį pranešė apie beveik 10 proc....

Po praūžusių liūčių kai kurie automobiliai keliauja į metalo laužą (23)

Draudimo bendrovė ERGO Lietuvoje po praūžusių liūčių sulaukė daugiau nei 50 klientų...

Nuo tokių policininkų pabėgti bus sunku: sėdo prie lenktyninio automobilio vairo (26)

Kačerginės Nemuno žiedo trasoje kelių policijos patruliai bei Lietuvos policijos mokyklos...

Kol automobilių gamintojai būgštautja dėl tarifų, Vokietija ir Kinija rezga naujus planus (18)

Kinija ir Vokietija praėjusią savaitę pasirašė visą šūsnį komercinių susitarimų, kurių...

Top naujienos

Linas Kojala. Nenurašykime Trumpo žodžių (89)

Vienas įdomiausių pirmadienio Donaldo Trumpo ir Vladimiro Putino susitikimo aspektų buvo...

Artėja rizikingiausias Ignalinos AE uždarymo etapas: nežino, ką ras atidarę reaktorius (21)

2023 metams suplanuotas Ignalinos atominės elektrinės reaktorių išmontavimas iššūkiu bus ne...

Jau rugsėjį Lietuva gali turėt naują koaliciją (15)

Jau rugsėjį Lietuva gali turėti naują frakcijinę koaliciją – tai DELFI patvirtino „Tvarkos...

Įtemptame pokalbyje su amerikiečių žurnalistu – suirzęs Putinas atsisakė paimti dokumentą (24)

Po savo susitikimo su JAV prezidentu Donaldu Trumpu Helsinkyje ir po to surengtos bendros spaudos...

Naujausi reitingai parodė žmonių reakciją į reformas vidurvasarį (347)

Birželio pabaigoje Seime svarstant mokesčių ir pensijų reformas smuktelėjo jas parengusios...

Karių pasilinksminimas baigėsi mįslinga jauno vyro mirtimi (28)

Praėjusį savaitgalį sodyboje vykusios karių linksmybės baigėsi netikėta ir paslaptinga vieno...

Europa nesiveržia didinti gynybos finansavimo, nes turi buferį – Baltijos šalis? (200)

Baltijos šalims ir Lenkijai esant NATO , Vakarų šalyse mes esame traktuojami kaip buferis, kur...

Avarija Vilniuje: susidūrė 4 transporto priemonės, formuojasi spūstys (23)

Antradienį Vilniuje, Geležinio Vilko g., susidūrė 4 transporto priemonės. Pirminiais duomenimis,...

Gyvai / Sprendžia, kiek Pijus padėjo „valstiečiams“ ateiti į valdžią nuolat pildoma (114)

Vyriausioji rinkimų komisija ( VRK ) antradienio rytą ėmėsi iš esmės nagrinėti darbo grupės...

Ieva Narkutė: hormonai po gimdymo didžiausią įtaką padarė mano vyro gyvenimui, o ne kūrybai (9)

Dainininkė ir dainų autorė Ieva Narkutė -Šeduikienė (31) šiandien drąsiai į savo gyvenimo...