aA
Dažniausiai dideli dalykai prasideda nuo mažų. Šia aksioma nesunku įsitikinti sužinojus, kaip prasidėjo ir įsisiūbavo vienas iš didžiausių automobilizmo istorijoje industrinių skandalų, Jungtinių Amerikos Valstijų žurnalistų skambiai pakrikštytu „Dyzelgeitu“.
"Volkswagen" TDI variklis
© Gamintojo nuotr.

Taip, mes čia kalbame apie didžiausią Vokietijos automobilių gamintoją „Volkswagen group“ krečiantį manipuliacijos automobilių išmetamų teršalų rodikliais skandalą.

O viskas prasidėjo dar 2014 metų rudenį Vakarų Virdžinijos (JAV) universitete, kai jo tyrėjai gavo subsidiją moksliniam darbui, kurio tikslas buvo įvertinti Europos gamintojų dyzelinių automobilių taršą Amerikoje. Tai buvo pirmas tokio pobūdžio tyrimas.

Tyrėjų komandą sudarė du universiteto profesoriai – Gregory‘is Thompsonas ir Danas Carderis bei du studentai – Marcas Beschas ir Arvindas Thiruvengadamas. Visi keturi be galo džiaugėsi, kad gali tyrinėti automobilius, surinkti kiek įmanoma daugiau duomenų. Jie nė nenumanė, kad atskleis didžiausią apgaulę automobilių istorijoje.

Jie išbandė tris automobilius: „BMW X5“, „Volkswagen Jetta“ ir „Volkswagen Passat“ modelius. Su kiekvienu nuvažiavo po 2400 kilometrų, kad pamatytų rezultatus.

Nuvažiavę iš Los Andželo iki Sietlo ir grįždami atgal su „Passat“ modeliu, jie pastebėjo šį tą keisto.

„Volkswagen“ teigimu, „Passat“ turėjo išskirti mažiausiai teršalų iš visų trijų bandomųjų automobilių, nes jame yra moderniausia katalizinės redukcijos sistema, paverčianti toksiškus dūmus mažiau žalingais. Bet realybėje to nebuvo. „Passat“ išmetamo azoto oksido kiekis 20 kartų viršijo leistiną normą, nustatytą Kalifornijos oro išteklių tarybos (KOIT).

Tyrėjai buvo priblokšti. Jie tikrai neapsiriko, nes tris kartus patikrino savo prietaisus, kai šie parodė, kad „Volkswagen Jetta“ modelio automobilis išmeta teršalų 30 kartų daugiau nei leistina.

BMW patikrinimo rezultatai visiškai atitiko lūkesčius.

Tuo metu komanda neturėjo supratimo, kodėl automobiliai išmeta tiek teršalų, juk „Volkswagen“ pasiekė susitarimą su Aplinkos apsaugos agentūra (AAA).

„Nebuvo taip, kad patikrinome tris automobilius ir sužlugdėme korporaciją. Trys automobiliai – menka dalelė pusėje milijono automobilių, kita vertus, <...> mūsų surinkti duomenys kalbėjo patys už save, tad KOIT ir AAA atliko savo pareigą. Nebaksnojome pirštu ir nesakėme: „Volkswagen“ turi duomenis iškreipiantį prietaisą“, – sakė A. Thiruvengadamas „Autoblog“.

Po kelių mėnesių, 2014 m. konferencijoje San Diege jie pateikė savo tyrimų duomenis auditorijai, kurioje buvo keli AAA pareigūnai. Šie pasikalbėjo su tyrėjų komanda, jų rėmėjais iš Tarptautinės švaraus transporto tarybos ir nedelsdami pradėjo tyrimą.

Kai AAA kreipėsi į „Volkswagen“, kompanija suvertė bėdą įvairiems techniniams klausimams, tačiau pernai gruodį atšaukė beveik 500 tūkst. automobilių, kad būtų pakoreguota įranga. Įrangos korekcijos problemos nesprendė, AAA ėmė pykti ir toliau tirti.

Galiausiai buvo aptiktas prietaisas, kuris daviklių pagalba fiksuoja ir įvertina vairo padėtį, važiavimo greitį, taip pat fiksuoja, kiek laiko važiuojama, ir oro slėgį, kad nustatytų, ar nevyksta teršalų išmetimo patikrinimas.

Galiausiai 2015 m. rugsėjo 3 d. AAA pateikė „Volkswagen“ krūvas įrodymų ir privertė prisipažinti, kad automobiliuose buvo įtaisyta įranga, klastojusi teršalų išmetimo duomenis per bandymus. Taip prasidėjo „Dyzelgeitas“, kurio pabaigos kol kas nematyti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įspėjo važinėjančius vasarinėmis padangomis: tik atrodo, kad jos vis dar tinkamos naudoti (9)

Klimato kaitos įrodymų toli ieškoti nereikia: pirmomis lapkričio dienomis lauko termometre...

Ką pakeitė nauji taršos standartai – automobilių gamintojai apie degalų sąnaudas nebemeluoja (8)

Dažnai su naujais automobiliais susiduriantys vairuotojai į gamintojų skelbiamas degalų sąnaudas...

Stovėjimo aikštelės dūsta nuo nenaudojamų automobilių: gresia ir baudos, ir konfiskavimas (94)

Bendro naudojimosi vietose paliktos neprižiūrimos, naudojimui netinkamos transporto priemonės kelia...

Vilniaus gatves užklojo tirštas rūkas: vairuotojai nemato net šviesoforų (47)

Sostinę ketvirtadienio vakara užklupo tirštas rūkas : staiga atvėsus oro temperatūrai...

Aplinkos ministerijos užmojis: per ateinančius ketverius metus – penkis kartus daugiau elektromobilių (13)

Per kelerius metus elektromobilių skaičius Lietuvoje turėtų išaugti penkis kartus, o...

Top naujienos

Gyvai / DELFI Diena. Ką darys dotacijos netekę Palucko socdemai ir manifestą prieš valdančiuosius skelbiantys liberalai (5)

Kas išgelbės Gintauto Palucko socialdemokratus, kuriems už rinkimų pažeidimus atimta pusės...

Kaune - painios bylos finalas: sprendžiama, ar iš darželio paimtą vaiką grąžinti motinai (82)

Raudondvario seniūnijoje (Kauno r.) sprendžiamas klausimas, ar grąžinti paimtą penkerių metų...

Po Austrijos pastabų sukruto visa Europa: pasirašomos sutarties pasekmes jausime ilgai? papildyta (281)

Vokietija kunkuliuoja. Šįkart dėmesio centre atsidūrė Jungtinių Tautų parengta Pasaulinė...

Paliko traktorių judriausioje Vilniaus gatvėje, bet policija paaiškino – viskas pagal taisykles (30)

Ne vienas vairuotojas, pirmadienio vakarą važiavęs Vilniaus Tūkstantmečio gatve, galėjo tik...

Registrų centre beveik kas penktas darbuotojas susijęs giminystės ryšiais (1)

Registrų centro atliktas tyrimas parodė, kad beveik kas penktas įmonės darbuotojas (18 proc.),...

Kai kurių sričių darbuotojų Panevėžio regione trūksta kritiškai (1)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centre, Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų iniciatyva,...

Toto Cutugno gyvenimas kaip filmas: žmoną mylėjo, bet gimė nesantuokinis vaikas, užklupo vėžys ir vos nežuvo aviakatastrofoje (4)

Liepą legendinis italas, padovanojęs pasauliui gausybę hitų, atšventė 75-ąjį gimtadienį....

Žinomos mamos apie vaikų skiepus: pasakė, kas padėjo apsispręsti papildytas vaikų profilaktinis skiepų kalendorius (12)

Skiepai vaikams šiandien vis dar aktuali tema. Paskleista baimė, kad neva skiepai sukelia autizmą...

Didingas paukštis, kurio neteksime: gaila, bet kažko imtis jau per vėlu (1)

Jau nuo neatmenamų laikų daugelyje tautų kilnusis erelis yra laikomas drąsos ir stiprybės...

Karjeros aukštumų pasiekusi lietuvė: jei tausosi save – rezultato nebus (76)

„Turiu labai smarkiai išreikštą „aš galiu“ savybę. Prisideda ir įgimtas žingeidumas....