Prieš 20-30 metų automobiliams nebuvo atliekami tokie saugumo testai, kokie yra dabar. Priekinė automobilių apsauga buvo išbandoma tiesiog paleidus automobilį į sieną.
© Organizatorių nuotr.
1991 m. Ford Fiesta saugumo testas
1991 m. Ford Fiesta saugumo testas
© Organizatorių nuotr.

Toks reginys prikausto dėmesį, vis dėlto tai nėra pati geriausia priemonė atskleisti kas nutinka, kai susiduria du automobiliai. Iš tiesų, tokie testai saugumui darė meškos paslaugą. Automobilių gamintojai stengėsi padaryti kuo tvirtesnį mašinos priekį, tačiau nesustiprindavo keleivių skyriaus konstrukcijos. Tėškiantis į sieną, visa smūgio jėga tekdavo priekiui, kuris tiesiog susiplodavo. Šoninėje nuotraukoje pavaizduota 1991-ųjų „Ford Fiesta“, kuri saugumo testo metu atrodo visai neblogai, tiesa?

Vis dėlto visai kitoks vaizdas matomas realiame gyvenime, kai susiduria du automobiliai. Priekinė mašinų dalis buvo per daug standi bet kam, kas yra minkštesnis už betoninę sieną. Todėl kažkuri kėbulo konstrukcijos vieta turėjo neatlaikyti ir dažniausiai tai buvo keleivių skyrius. Rėmas neatlaikydavo ir žmonės žūdavo.

Saugumo testuose naudojama platforma
© Organizatorių nuotr.

Paskutiniame XX a. dešimtmetyje saugumo testuose pradėjus naudoti deformuojamas platformas įvyko lūžis ir automobilių kūrimo srityje. Šie akyti, maži barjerai nustebino kai kuriuos gamintojus. Į pirmuosius saugumo testus dauguma jų atvyko tikėdamiesi šias platformas tiesiog nušluoti. Vis dėlto vietoje to jie pamatė, kaip jų automobiliai keistokai pakeičia formas.

Kaip šios konstrukcijos veikia?

Kaip ir trenkiantis į kitą automobilį, ši konstrukcija sugeria stiprų smūgį ir taip imituojama situacija, labai panaši į tai, kas nutinka realiame gyvenime.

Iš pradžių saugumo ekspertai pradėjo vykdyti testus automobiliui važiuojant 56 km/val. Vis dėlto nereikia pamiršti, kad esant tokiam greičiui imituojama šiek tiek lėčiau, maždaug apie 50 km/val., važiuojančių dviejų automobilių susidūrimas.

Kodėl „Euro NCAP“ pasirinko 64 km/val. greitį? Yra nustatyta, kad gyvybei pavojingi sužalojimai patiriami važiuojant kiek didesniu greičiu. Todėl „Euro NCAP“ nusprendė padidinti savo saugumo testų greitį iki 64 km/val. Papildomas greitis prideda ir daugiau jėgos smūgiui. Pavyzdžiui, padidinus greitį dvigubai, kinetinė energija išauga keturis kartus.

Todėl automobilių gamintojai, norėdami gerai pasirodyti „Euro NCAP“ testuose, turėjo pakeisti ir kėbulo struktūrą. Tad dabar nauji automobiliai turi gerokai sustiprintą keleivių skyrių bei puikiai veikiančias saugos oro pagalves ir saugos diržus. Penkias žvaigždutes už saugumą gaunantys modeliai pastebimai sumažina riziką patirti sunkius sužalojimus.

Trūksta įrodymų?

Jeigu šie pokyčiai kai kam kelia abejonių, siūlome pažiūrėti kas nutiko, kai susidūrė 1987-ųjų „Ford Sierra“ ir moderni, bet gerokai mažesnė „Fiesta“. Akivaizdu, kad „Fiestos“ keleivių skyrius atrodo nepažeistas, o daug sunkesnė ir ilgesnė „Sierra“ nukenčia labiau. Tai geriausiai įrodo, ko saugumo testai per daugiau nei 20 metų išmokė automobilių kūrėjus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Neįtikėtina po jūrą blaškomo lenko istorija: gelbėtojai tikina nematę nieko panašaus (55)

Gruodžio 25 d. Indijos vandenyne išgelbėtas nelaimėlis keliautojas iš Lenkijos, kelis mėnesius...

Valstybės tarnautojų laukia neramūs metai: rengiami pokyčiai užkabins dešimtis tūkstančių (332)

Į Seimą keliauja valstybės tarnybos pertvarka, paliesianti dešimtis tūkstančių dabartinių...

Orai: plūstelėjus – 19 laipsnių šalčiui žiema staiga persigalvos (3)

Savaitės pradžia šalyje bus šalta, naktimis vietomis temperatūra kris iki –19 laipsnių....

JAV Europoje žarstysis pinigais: kam atiteks šimtai milijonų dolerių? (820)

Baltijos šalims iš kitų metų biudžeto jau skyrusios 100 milijonų dolerių, JAV skirs antra tiek...

Su Ballais vargstantis Šeškus: visa komanda išsibalansavusi (23)

LaMelo ir LiAngelo Ballai surengė rezultatyvų pasirodymą ir pelnė trečdalį Prienų-Birštono...

Po Naujųjų užsukusi į vaistinę tų pačių vaistų, liko nemaloniai nustebinta (56)

Nors „mažėja vaistų kainos“, skamba gražiai, vis dėl to, naudą pajuto ne visi. Kai kurias...

Pagaliau po šeimyninės dramos prabilo ir Oksana: pagalvojau, gyvenimas eina į priekį (801)

Sekmadienį Jasaičių namus supurtė skandalas – Simas Jasaitis už grubius veiksmus buvo...

Rezultatyvus brolių Ballų pasirodymas nublanko prieš „Pieno žvaigždžių“ rekordą (59)

LiAngelo ir LaMelo Ballai atsidarė savo sąskaitas „Betsafe– LKL “ pirmenybėse. Rezultatyviai...

Neįprasčiausios pasaulio oro linijos gundo masažais ir apsinuoginusiomis stiuardesėmis (2)

Civilinės aviacijos sektorius – vienas labiausiai kerinčių pasaulyje. Paslaugų kokybė verslo ir...

Atkartokite Meghan Markle stilių šiais 6 klasiškais deriniais (4)

Turbūt daug kas pavydi merginai iš Kalifornijos, neilgai trukus tapsiančiai britų karališkosios...