aA
Pirmasis serijinės gamybos „Porsche“ automobilis nuo gamybos linijos nuriedėjo prieš daugiau nei 70 metų, o iš viso į gatves per šiuos dešimtmečius išvažiavo milijonai Štutgarte suprojektuotų modelių. Daugybė jų vis dar naudojami, o tai būtų neįmanoma be klasikinių automobilių ekspertų–juvelyrų. Jų darbas – šlifuoti didelius deimantus su „Porsche“ logotipu ir parengti juos dar tūkstančiams ateityje laukiančių kilometrų, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Klasikinių "Porsche" automobilių remontas
© Įmonės archyvas

„Dėl tokio gamintojo palaikymo ir nuolat tobulėjančių klasikinių automobilių specialistų galime didžiuotis unikaliu skaičiumi – net 7 iš 10 į gatves išriedėjusių „Porsche“ vis dar yra naudojami“, – teigia sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje direktorė Rasa Klimavičiūtė.

Būtent Vilniuje buvo nufilmuotas vaizdo įrašas, kuriame per kelias minutes atskleidžiama, kaip atrodo kelis mėnesius trukęs klasikinio automobilio remonto procesas.

Dalys – tik originalios

Istorinių automobilių priežiūros principas nedaug skiriasi nuo naujų. „Porsche“ gamina daugybę detalių visiems modeliams – net ir patiems pirmiesiems 911, tačiau jų keitimas neretai reikalauja kitokių įgūdžių.

„Retais atvejais užtenka detalę atsukti, pakeisti ir vėl prisukti – dažniausiai būtina kažką papildomai pavalyti, nuplauti, nušveisti. Smulkmeniškumas čia būtinas – tik taip dirbant galima užtikrinti, jog kelis dešimtmečius pergyvenęs automobilis galės būti sėkmingai naudojamas dar daug metų“, – teigia Vilniaus „Porsche“ centre dirbantis klasikinių automobilių specialistas Marekas Dunovskis.

Tokio paruošimo ir patirties specialistų kaip M. Dunovskis – Baltijos šalyse vos keli.

Dėl gamintojo požiūrio į preciziškumą klasikinių „Porsche“ savininkai savus automobilius dažnai aptarnauja oficialiose atstovybėse. Be to, jose gaunami įrašai padidina istorinių automobilių vertę.

Pasak M. Dunovskio, nemažai vairuotojų net ir nevažinėdami kartą per metus atvyksta pakeisti variklio alyvos – kiekvienas įrašas serviso knygutėje apie priežiūrą oficialioje atstovybėje yra svarbus nustatant pardavimo kainą. Tuo pačiu tai įrodymas apie nepriekaištingą būklę – istoriniams automobiliams „Porsche“ net gamina specialią alyvą, keli jos tipai pritaikyti pagal modelio pagaminimo metus.

„Mūsų klientų ratas vis plečiasi – žinodami, kad yra klasikinius automobilius prižiūrinčių profesionalų, žmonės drąsiau įsigyja modelius, kuriuos vertina ne kaip kasdieninius palydovus, o kaip laisvalaikio praleidimo būdą arba investiciją“, – teigia Vilniaus „Porsche“ centre dirbantis klasikinių automobilių specialistas.

Modeliai iš „transaxle“ eros

Patys populiariausi ir vertingiausi istoriniai „Porsche“, išskyrus vienetinius modelius, yra 911 – šie modeliai simbolizuoja gamintojo filosofiją, aukščiausius inžinerinius pasiekimus automobilių industrijoje.

„Porsche“ ilgą laiką buvo žinomas kaip gamintojas, kurio automobilių variklis bei pavarų dėžė montuojama galinėje dalyje. Tačiau aštuntajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje inžinieriai išbandė kitokią komponuotę – pavarų dėžę paliko gale, o variklį sumontavo priekyje. Taip gimė modeliai, šiandien žinomi 924, 944, 928 pavadinimais.

Ši era baigėsi 1995 m. su paskutiniuoju 928 modeliu ir ilgą laiką naudoti automobiliai iš šios eros buvo nuvertinami – juos buvo galima įsigyti už santykinai nedidelę kainą. Tačiau dabar daugeliui šios eros modelių – per 30 metų ir jie tarsi gimsta iš naujo.

„Jeigu reikėtų įvardyti, kuriuos modelius man pačiam tvarkyti įdomiausia, tai būtų pagaminti būtent transaxle eros metu. Jų nedaug, jie kitokie ir išskirtiniai. Palyginti nedaug jų liko geros būklės, tad žmonės noriai juos restauruoja bei naudoja“, – pasakoja klasikinių automobilių žinovas.

Istorinė technika – svarbi gyvenimo dalis

Pagal istorinio automobilio detalių būklę galima nemažai pasakyti apie patį modelį, jo naudojimą ir netgi savininko įpročius. Pasak „Porsche“ atstovo, nesunku pastebėti, kuris automobilis naudojamas žiemą, o kuris šaltąjį sezoną praleidžia garaže. Kuriuo važinėjama žvyrkeliais, o kuriuo – tik asfaltuotais keliais.

„Žmonės automobilius naudoja įvairiausioms progoms. Vieni važinėja kasdien – žmonėms smagu kasdien vairuoti automobilį, kuriam metų daugiau nei jam pačiam. Kiti išvažiuoja dažną savaitgalį, dalyvauja automobilių sporto renginiuose, o treti tik laiko garaže ir geriausiu atveju porą kartų per metus pasirodo parodose. Tokius savininkų įpročius galima numanyti pažiūrėjus į įvairias automobilio detales“, – pasakoja Marekas.

Tačiau naudojimo būdas automobilio būklės, jeigu šis yra nuosekliai prižiūrimas, nepablogina – tą užtikrina „Porsche Classic“ ekspertai, kuriems klasikinis automobilis yra daugiau nei tik darbo objektas. „Porsche“ specialistas juokauja naktimis variklių nesapnuojantis, tačiau istorinė technika jį lydi visur – kasdieniniame darbe, lankomuose renginiuose, skaitomose knygose ir net diskusijose su draugais.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(10 žmonių įvertino)
4.0000

„Tesla“ giriasi, kad jų elektrinis pikapas važiuos geriau nei „Porsche 911“ (7)

Elonas Muskas pateikė naujos įdomios informacijos apie atkeliaujantį elektrinį „ Tesla “...

Pagaliau tai įvyko: „Subaru“ ir „Toyota“ turės bendrą elektromobilį (1)

Toliau tobulindama savo naująją SGP platformą, „ Subaru “ bendradarbiaus su „ Toyota “...

„CityBee“ pasiruošė vasarai – parką papildė naujais kabrioletais (3)

„Vasara be stogo“ – pasitelkusi tokį šūkį bendrovė „CityBee“ savaitgalį savo...

Tauragėje pradedami penkių įkrovos stotelių elektromobiliams įrengimo darbai (4)

Tauragė s rajone, kur registruota 11 elektromobilių, pradedami penkių įkrovos stotelių įrengimo...

Naujinant kelius naudojamos naujovės: pasitelkiamas net ir senas asfaltas (1)

Tam, kad galėtume važinėti kokybiškais ir saugiais keliais, reikalinga nuolatinė jų priežiūra....

Top naujienos

Jaunos profsąjungos atstovas: mitas, kad darbuotojų išnaudojimas dingo (69)

Darbuotojų išnaudojimas niekur nedingo ir nedings, sako Gegužės 1-osios profesinės sąjungos...

Pirštu bedė į silpnąją Lietuvos vietą: vis dar gerokai atsiliekame nuo Europos lyderių

Europos tvaraus verslo federacija paskelbė 2019 metų Europos žiedinės ekonomikos apžvalgą ir...

Milijonai kasmet miršta dėl netinkamos mitybos: mokslininkai pirštu duria į vieną produktų grupę (1)

Neseniai atlikto mokslinio tyrimo išvados leidžia teigti, kad nepakankamas vaisių ir daržovių...

Mokslų daktarė įvertino pomidorus: juos valgant būtina laikytis vienos svarbios taisyklės (142)

Pomidorai karaliauja lietuvių šiltnamiuose. Tačiau, ar žinojote, kad pomidorų gimtinė yra Andai...

Karolina Meschino persidažė ir nusikirpo plaukus: gatvėje nebeatpažįsta nei gerbėjai, nei draugai (69)

Socialinių tinklų žvaigždė Karolina Meschino jau seniai iš aplinkinių išsiskiria ryškiu...

Kleiza užstoja „be keturių mėnesių NBA čempioną“ Joną: ne Gasolis lėmė Toronto triumfą laida „Iš viršaus“ (47)

Jonas Valančiūnas savo karjerą Toronto „Raptors“ gretose baigė pergale Ouklande prieš...

Orai: paskutinė proga pasidžiaugti šiluma – ateina permainos (17)

Antradienį Lietuvą pasiekė anticiklonas, atslinkęs iš pietvakarių. Po gaivesnio laikotarpio jis...

Kardiologas turi patarimų kovojantiems su aukštu kraujospūdžiu: kai kuriuos produktus turite pamiršti (87)

Jeigu iš savo maisto raciono išbrauktume kelis produktus, o savo kasdienį gyvenimą praturtintume...

Tyrimas rodo, kad mankšta ryte ir vakare kūną veikia visiškai skirtingai (6)

Fizinis aktyvumas gerina fizinę ir protinę sveikatą, tačiau sportą svarbu suderinti ir su savo...