Mažiau nei po mėnesio bus paskelbtas geriausias Lietuvos komercinis automobilis – gegužės 18-ąją Lietuvos kongresų ir parodų rūmuose „Litexpo“ vyks šio trečią kartą vykstančio konkurso finalas. Kaip teigiama organizatorių pranešime žiniasklaidai, geriausią automobilį renka dešimties specialistų komisija, kurios nariai lygins techninius duomenis, kainas, važiavimo komfortą ir kitus kriterijus.
© Organizatorių archyvas

Komisijos narius galima suskirstyti į dvi dalis: šeši yra transporto specialistai – įmonių parkų valdytojai ar vairuotojai. Keturi – žurnalistai, reguliariai bandantys komercinius automobilius ir žinantys naujausias jų sistemas bei technines subtilybes. Kokie kriterijai jiems yra svarbiausi?

Vienas pagrindinių kriterijų – eksploatacinės sąnaudos

„Lietuvos komercinio automobilio 2018“ konkurso komisijos nariai įsitikinę, kad atrasti geriausią šiame konkurse bus kur kas lengviau nei renkantis tarp lengvųjų automobilių, mat svarbiausi kriterijai čia telpa į skaičiuokles ir lenteles, tačiau netrūks ir paslėptų kabliukų.

Justinas Matulionis, UAB „Baltic Post“, valdančios prekės ženklą „LP Express“, projektų vadovas, kalbėdamas apie geriausio komercinio automobilio rinkimus, įsitikinęs, kad čia atrasti geriausią neturėtų būti ypatingai sunku.

„Kai galvoji apie tai, kas yra aktualu komerciniam automobiliui, tai be visų galimybių saugiai ir mobiliai vairuoti, aktualios yra eksploatacinės savybės, taip pat – degalų sąnaudos, mat automobiliai naudojami ne malonumui, o darbui atlikti. Visi šie parametrai yra apskaičiuojami ir lengvai lyginami tarpusavyje“, – įsitikinęs konkurso komisijos narys.

Kalbėdamas apie kriterijus, kuriems ruošiasi skirti daugiausiai dėmesio pats, J. Matulionis akcentavo, kad būtinai įvertins vairuotojo darbo vietos komfortą. Be to, daug dėmesio jis žada skirti ir kiekvieno modelio eksploatacinėms sąnaudoms.

Kaina – ne vienintelis faktorius renkant geriausią komercinį automobilį
© Organizatorių archyvas

„Ir ne vien tik eksploatacinėms sąnaudoms. Įvertinsiu ir degalų suvartojimą ir tai, pavyzdžiui, ar ženklo atstovai gedimo atveju suteikia pakaitinį automobilį“, – pabrėžė specialistas.

Pamatuojama ne viskas

„Geriausią šiame konkurse lengva rinkti dėl to, kad komercinio transporto parko valdytojai remiasi skaičiavimais. Grožio konkursų čia nėra, subjektyviausias rodiklis – vairuotojo komfortas“, – sako pirmus metus „Lietuvos komercinio automobilio 2018“ konkurso komisijoje esantis, tačiau ilgametę patirtį šioje srityje turintis dienraščio „Verslo žinios“ bei portalo Vz.lt žurnalistas Linas Butkus.

Tiesa, jis pripažino, kad be objektyvių kriterijų, tokių, kaip kilometro kaina pasirinkus konkretų komercinio automobilio modelį, egzistuoja ir ne vienas, kuriuos bus sunkiau įvertinti. Pavyzdžiui, naudoto automobilio likvidumas, išliekamoji vertė arba automobilių pardavėjų siūlomos nuolaidos.

„Kai kurie atstovai turi galimybę pateikti geresnius pasiūlymus, arba stambūs pirkėjai išsireikalauja ypatingų sąlygų ir viešai deklaruojamos kainų lentelės netenka prasmės. Turime ne vieną atvejį, kai kelių gamintojų modeliams naudojama ta pati platforma, tačiau vienas kažkuris perkamas labiau nei kitas, nes pardavėjai suteikia fantastiškas sąlygas. Išmatuoti tą objektyviais kriterijais – sudėtinga“, – įsitikinęs L. Butkus.

Tokių subjektyvių kriterijų kaip vairuotojo komfortas įtaka galutiniam sprendimui bus sumažinta iki minimumo, mat visi „Lietuvos komercinio automobilio 2018“ dalyviai turės vienodo tipo „Continental“ padangas, o jų bakai bus užpildyti tokiais pačiais „Neste“ degalais.

Kaina – ne vienintelis faktorius renkant geriausią komercinį automobilį
© Organizatorių archyvas

Komisijoje – 10 narių

Drauge su L. Butkumi ir J. Matulioniu, geriausią komercinį automobilį Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamame konkurse rinks komercinius automobilius reguliariai bandantys žurnalistai bei įmonių transporto parkus valdantys ar vairuojantys profesionalai. Tai: Valdas Valiukevičius (TV laidos „Ne vienas kelyje“ prodiuseris), Valdas Juozas Vilūnas (LRT laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas), Vitoldas Milius (žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius), Karolis Šimkus („Altas auto“), Valdas Stanislovaitis („Sixt“), Robertas Gradauskas („Lindstrom“), Antanas Šimelis („Ad Rem Transport“) ir Martynas Pašluosta („DPD Lietuva“).

Trečiąjį kartą Lietuvoje organizuojamame konkurse bandomų modelių laukia ne tik parametrų įvertinimas ir palyginimas tarpusavyje, bet ir patikra realiomis sąlygomis tam. Su visais konkurse esamais komerciniais automobiliais visuomenė galės susipažinti Lietuvos kongresų ir parodų centre „Litexpo“ gegužės 16–18 dienomis.

Tomis dienomis „Litexpo“ vyks kelios transporto profesionalams skirtos parodos: „Transbaltica“, „Balttechnika“ ir „Mechanika“, o gegužės 18 d. – „Auto Bazar“. Gegužės 18-ąją parodų centre bus paskelbtas ir „Lietuvos komercinis automobilis 2018“ bei kitų konkurso nominacijų nugalėtojai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveiki atvykę į 21 amžių: štai kaip „Tesla“ sutvarkys „Model 3“ problemą (19)

„ Consumer Reports “ paskelbė, kad elektromobilio „ Tesla Model 3 “ stabdymo kelias yra...

„Volkswagen“ vadovas nori artimesnio bendradarbiavimo su Kinija (2)

Vokietijos automobilių milžino „ Volkswagen “ generalinis direktorius vizito Šendžene metu...

ES perspėjimas: JAV muitas automobilių importui pažeis prekybos taisykles (9)

Bet koks Jungtinių Valstijų planas vienašališkai nustatyti muitus importuojamiems automobiliams...

Lazda smogė kitu galu: automobiliuose išpopuliarėjusi medžiaga kelia bjaurią problemą (42)

Netrukus po to, kai išaušo naujas tūkstantmetis, automobilių gamintojai pradėjo naudoti...

JAV grasinant pritaikyti tarifus automobiliams, „Volkswagen“ perspėja dėl protekcionizmo (4)

Automobilių rinkos milžinas „ Volkswagen “ (VW) ketvirtadienį perspėjo dėl „vienpusiško...

Top naujienos

Klaipėdietis nusivylė brangiausiu Lietuvos „Passatu“ pardavėjai problemą mato kitur (277)

„Man tai buvo pirmas naujo automobilio pirkimas“, – DELFI sako Mindaugas, prieš pusmetį...

Rusai pučiasi: mes laimime antrąjį Šaltąjį karą, o JAV laukia žlugimas (990)

Sovietų sąjunga pralaimėjo Šaltąjį karą prieš Vakarus, o sankcijų spaudžiama Rusija laimi...

Emigrantas, kuris grįžo kurti automatizuotą daržovių ūkį (26)

Nors daržovių ūkiuose Lietuvoje daugeliui procesų atlikti vis dar naudojamas rankų darbas, jau...

„MG Baltic“ gynyboje – buvę aukšti prokurorai (128)

Valstybės saugumo departamento informacijoje Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui...

Drąsiems pokyčiams pasiryžusi 27 metų vilnietė pasikeitė kardinaliai (61)

DELFI Stilius kardinaliems stiliaus pokyčiams pasiryžo 27 metų vilnietė Miglė. Drąsi mergina...

Kitą savaitę – tropinė temperatūra: Lietuvoje bus karščiau nei Turkijos kurortuose (37)

Po labai karšto savaitgalio – dar karštesnė savaitė. Sinoptikai pastarąsias dienas nuo kaktos...

Tautos priešas: kvapą užgniaužęs Egiptas prakeikia Salah sutraumavusį Ramosą (50)

Niekas labiau nesuvienija Egipto nei Mohamedas Salah , todėl šeštadienio vakarą dužo ne tik „...

Unikalus Lietuvos kurortas, kur poilsiautojai viliojami fazanais ir žuvimi (47)

„Žmonės, važiuojantys pramogauti, nori ir skaniai pavalgyti, tad visi prašo tik šviežiai...

„Misija Sibiras‘18” bandomojo žygio metu į dienos šviesą sugrąžinta istorinė partizanų vieta (2)

Visą savaitgalį 80 atrinktų dalyvių žygiavo „Misija Sibiras‘18” bandomajame žygyje...

Užkalnis rado Lietuvos blogo maisto sostinę (235)

Jau esu sakęs, kad blogiausias Lietuvos regionas pavalgyti yra Dzūkija . Jie turi girias ir...