aA
Mažiau nei po mėnesio bus paskelbtas geriausias Lietuvos komercinis automobilis – gegužės 18-ąją Lietuvos kongresų ir parodų rūmuose „Litexpo“ vyks šio trečią kartą vykstančio konkurso finalas. Kaip teigiama organizatorių pranešime žiniasklaidai, geriausią automobilį renka dešimties specialistų komisija, kurios nariai lygins techninius duomenis, kainas, važiavimo komfortą ir kitus kriterijus.
© Organizatorių archyvas

Komisijos narius galima suskirstyti į dvi dalis: šeši yra transporto specialistai – įmonių parkų valdytojai ar vairuotojai. Keturi – žurnalistai, reguliariai bandantys komercinius automobilius ir žinantys naujausias jų sistemas bei technines subtilybes. Kokie kriterijai jiems yra svarbiausi?

Vienas pagrindinių kriterijų – eksploatacinės sąnaudos

„Lietuvos komercinio automobilio 2018“ konkurso komisijos nariai įsitikinę, kad atrasti geriausią šiame konkurse bus kur kas lengviau nei renkantis tarp lengvųjų automobilių, mat svarbiausi kriterijai čia telpa į skaičiuokles ir lenteles, tačiau netrūks ir paslėptų kabliukų.

Justinas Matulionis, UAB „Baltic Post“, valdančios prekės ženklą „LP Express“, projektų vadovas, kalbėdamas apie geriausio komercinio automobilio rinkimus, įsitikinęs, kad čia atrasti geriausią neturėtų būti ypatingai sunku.

„Kai galvoji apie tai, kas yra aktualu komerciniam automobiliui, tai be visų galimybių saugiai ir mobiliai vairuoti, aktualios yra eksploatacinės savybės, taip pat – degalų sąnaudos, mat automobiliai naudojami ne malonumui, o darbui atlikti. Visi šie parametrai yra apskaičiuojami ir lengvai lyginami tarpusavyje“, – įsitikinęs konkurso komisijos narys.

Kalbėdamas apie kriterijus, kuriems ruošiasi skirti daugiausiai dėmesio pats, J. Matulionis akcentavo, kad būtinai įvertins vairuotojo darbo vietos komfortą. Be to, daug dėmesio jis žada skirti ir kiekvieno modelio eksploatacinėms sąnaudoms.

Kaina – ne vienintelis faktorius renkant geriausią komercinį automobilį
© Organizatorių archyvas

„Ir ne vien tik eksploatacinėms sąnaudoms. Įvertinsiu ir degalų suvartojimą ir tai, pavyzdžiui, ar ženklo atstovai gedimo atveju suteikia pakaitinį automobilį“, – pabrėžė specialistas.

Pamatuojama ne viskas

„Geriausią šiame konkurse lengva rinkti dėl to, kad komercinio transporto parko valdytojai remiasi skaičiavimais. Grožio konkursų čia nėra, subjektyviausias rodiklis – vairuotojo komfortas“, – sako pirmus metus „Lietuvos komercinio automobilio 2018“ konkurso komisijoje esantis, tačiau ilgametę patirtį šioje srityje turintis dienraščio „Verslo žinios“ bei portalo Vz.lt žurnalistas Linas Butkus.

Tiesa, jis pripažino, kad be objektyvių kriterijų, tokių, kaip kilometro kaina pasirinkus konkretų komercinio automobilio modelį, egzistuoja ir ne vienas, kuriuos bus sunkiau įvertinti. Pavyzdžiui, naudoto automobilio likvidumas, išliekamoji vertė arba automobilių pardavėjų siūlomos nuolaidos.

„Kai kurie atstovai turi galimybę pateikti geresnius pasiūlymus, arba stambūs pirkėjai išsireikalauja ypatingų sąlygų ir viešai deklaruojamos kainų lentelės netenka prasmės. Turime ne vieną atvejį, kai kelių gamintojų modeliams naudojama ta pati platforma, tačiau vienas kažkuris perkamas labiau nei kitas, nes pardavėjai suteikia fantastiškas sąlygas. Išmatuoti tą objektyviais kriterijais – sudėtinga“, – įsitikinęs L. Butkus.

Tokių subjektyvių kriterijų kaip vairuotojo komfortas įtaka galutiniam sprendimui bus sumažinta iki minimumo, mat visi „Lietuvos komercinio automobilio 2018“ dalyviai turės vienodo tipo „Continental“ padangas, o jų bakai bus užpildyti tokiais pačiais „Neste“ degalais.

Kaina – ne vienintelis faktorius renkant geriausią komercinį automobilį
© Organizatorių archyvas

Komisijoje – 10 narių

Drauge su L. Butkumi ir J. Matulioniu, geriausią komercinį automobilį Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamame konkurse rinks komercinius automobilius reguliariai bandantys žurnalistai bei įmonių transporto parkus valdantys ar vairuojantys profesionalai. Tai: Valdas Valiukevičius (TV laidos „Ne vienas kelyje“ prodiuseris), Valdas Juozas Vilūnas (LRT laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas), Vitoldas Milius (žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius), Karolis Šimkus („Altas auto“), Valdas Stanislovaitis („Sixt“), Robertas Gradauskas („Lindstrom“), Antanas Šimelis („Ad Rem Transport“) ir Martynas Pašluosta („DPD Lietuva“).

Trečiąjį kartą Lietuvoje organizuojamame konkurse bandomų modelių laukia ne tik parametrų įvertinimas ir palyginimas tarpusavyje, bet ir patikra realiomis sąlygomis tam. Su visais konkurse esamais komerciniais automobiliais visuomenė galės susipažinti Lietuvos kongresų ir parodų centre „Litexpo“ gegužės 16–18 dienomis.

Tomis dienomis „Litexpo“ vyks kelios transporto profesionalams skirtos parodos: „Transbaltica“, „Balttechnika“ ir „Mechanika“, o gegužės 18 d. – „Auto Bazar“. Gegužės 18-ąją parodų centre bus paskelbtas ir „Lietuvos komercinis automobilis 2018“ bei kitų konkurso nominacijų nugalėtojai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Tesla“ užsibrėžė tikslą pagaminti rekordinį skaičių automobilių ir gamintojui beveik pavyko (3)

„Tesla“ tikėjosi šį ketvirtį užbaigti su rekordiniu rezultatu – pirkėjams pristatyti 100...

Pristatyti „Lietuvos metų automobilio 2020“ dalyviai: miesto visureigiai varžysis su sportiniais modeliais (2)

Tapti „Lietuvos metų automobiliu 2020“ pretenduoja 37 automobiliai – tiek jų bus išrikiuota...

„Nissan“ eksperimentas: elektromobilį perpjovė pusiau ir jį išbandė miesto gatvėse (6)

„Nissan“ šią savaitę mini inovacijų dienas ir specialiai šiai progai į Lietuvą buvo...

Sostinėje didesnis dėmesys elektromobiliams – pastatys dar 59 greito įkrovimo stotelės (26)

Vilniaus meras Remigijus Šimašius , energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas ir bendrovės...

„Regitra“ paskelbė naujus numerio ženklų derinius – siūlo suskubti ir dar neturintiems automobilio (103)

„Regitra“ papildė planuojamų gaminti numerio ženklų sąrašą naujais deriniais. Automobilių...

Top naujienos

Brundza siūlo nesustoti su automobilių mokesčiu: apie tai kalbu daugiau nei 10 metų (382)

„Tai tik nedidelis žingsnelis, ir tai, ne į priekį, o įstrižai“, – taip apie trečiadienį...

Alytaus meras apie milžinišką gaisrą: rytoj miestas gyvens normalų gyvenimą (62)

Sutemus Alytuje tęsiasi gaisro padangų perdirbimo įmonėje „Ekologistika“ gesinimo darbai,...

Orai: po saulėtų dienų trumpam sugrįžta lietus (5)

Šiandien Lietuvos orus lems nedidelio per Baltiją keliaujančio ciklono pietinis pakraštys. Per...

Apžvalgininkai: tai buvo pagrindinė ir esminė Karbauskio klaida (294)

„Klaida buvo į savo rinkimų sąrašą priimti labai skirtingus žmones, turbūt orientuojantis tik...

„Real“ paskolintas Europos čempionas išplėšė pergalę metimu nuo priešingos tritaškio linijos (3)

Klemenas Prepeličius paliko be žado visą Stambulo „ Daruššafaka “ komandą. 26-erių...

Lavija Šurnaitė. Gniuždantis laimės kultas (60)

Nuolat girdime kalbas, o kartu ir pačios kalbame apie tai, kad mūsų visuomenėje (visas pasaulis...

Širdį verianti ištikimybė: prie degalinės paliktas šunelis šeimininkų laukė 4 metus (39)

Su posakiu, jog šuo yra geriausias žmogaus draugas, sutiktų daugybė žmonių. Šimtai istorijų...

„Lietkabelis“ iki pabaigos nepasidavė gęstančių žvaigždžių ir debiutavusio lietuvio kompanijai (6)

Panevėžio „Lietkabelis“ vos nepasekė Klaipėdos „Neptūno“ pėdomis ir FIBA Čempionų...

Sostinėje – prabangių drabužių išpardavimas, į kurį veržėsi net per užrakintas duris (87)

Trečiadienio rytą sostinėje kelioms dienoms duris atvėrė vardinių drabužių pop-up...