aA
Nuo pat pirmojo Lietuvos „Metų automobilio“ konkurso, startavusio dar 1997 metais, jo organizatoriai siekė kiek įmanoma suvienodinti bandymų sąlygas, aprūpindami automobilius vienodomis padangomis. Galima tik džiaugtis, jog renginys padangų gamintojus sudomino ir jie tarsi „Formulėje 1“ varžėsi dėl teisės tiekti savo produkciją Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuotam konkursui.
© E.Babelio nuotr.

Iš pradžių tai buvo olandų „Vredestein“, vėliau šį ženklą pakeitė „Uniroyal“, o dabar, jau daugiau nei dešimtmetį – motininė pastarosios markės kompanija „Continental“, gaminanti ne tik padangas, bet ir įvairius komponentus ir agregatus automobiliams.

Artėjant „Metų automobilio 2015“ startui, renginio spaudos centras paprašė keletą konkurso vertinimo komisijos narių ir specialistų pareikšti savo nuomonę apie žieminių padangų, nebūtinai konkursinių, įtaką važiavimo kokybei ir ypač saugumui.

„Man svarbu, kad bandant automobilius kelyje arba tiesiog važiuojant mieste ar užmiesčio keliais padangos garantuotų maksimaliai gerą sukibimą ir nebūtų triukšmingos, - teigia vienas jaunesnių vertinimo komisijos narių, DELFI auto redaktorius Tadas Markevičius. - Kai išgirstu klausimą, kokias padangas pasirinkti, visuomet perklausiu, kokie lūkesčiai? Jeigu žmogui reikia tik pigių padangų, kurių protektorius leistų jas legaliai naudoti žiemą, atsakau, kad pirk tas, kurios gražesnės. O jei poreikiai platesni, jei žmogui svarbiausia jo paties ir keleivių saugumas, važiavimo komfortas, visada patariu nepagailėti pinigų kiek brangesnėms, bet patikimesnėms padangoms, prie kurių priskiriu „premium“ segmento padangas arba šiems gamintojams priklausančių padalinių produkciją“.

Pasak T. Markevičiaus, po žiemą ištinkančių avarijų dažnai lakoniškai konstatuojama, kad eismo įvykio nebuvo įmanoma išvengti, nes automobilį „sumėtė“.

„Tokia būna pirminė versija, tačiau neabejoju, kad atlikus išsamesnę analizę ar ekspertizę, paaiškės, jog neretai lemiamu tokių įvykių faktoriumi tampa netinkamos padangos. Tad neabejoju, kad norint sumažinti „sumėtymo kelyje“ tikimybę būtina rinktis kokybiškas padangas“, - teigia T. Markevičius, žiemai pasirinkęs „Goodyear Ultra Grip Ice+“ padangas.

Vitoldas Milius (kairėje) ir Tadas Markevičius
Vitoldas Milius (kairėje) ir Tadas Markevičius
© Organizatorių nuotr.

Kokybę ir patikimumą nedvejodamas renkasi ir vienas labiausiai patyrusių komisijos narių, žinomas keliautojas ir automobilių žinovas, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius, kurio biografijoje įrašyta daugybė rekordinių ir ekstremalių kelionių, dažniausiai sujungdavusių „šiauriausią žemyno tašką su piečiausiu“, „ryčiausią su vakariausiu“ , susiedavusių tarpusavy labiausiai nutolusių šalių sostines arba skirtų greičio, ekonomiškumo ar kokiam kitam rekordui siekti.

„Padangos – svarbiausia automobilio dalis, nes tik jomis automobilis liečiasi su keliu. Jeigu padangos blogos, labai tikėtina, kad su keliu automobilis liesis stogu...“ – tikina V. Milius, neslepiantis, jog labiausia jį imponuoja „Continental“ produkcija, kurią nedvejodamas jis renkasi ir kuri ne kartą jį gelbėjo šiuose žygiuose. Naujausias to pavyzdys – šiemet įveiktas 23 tūkstančių kilometrų atstumas švelniai tariant ne pačiais geriausiais net Rusijos masteliu keliais Murmanskas-Magadanas-Murmanskas.

„Nė vienas automobilio vairuotojas tais pačiais batais ar tuo pačiu paltu nevaikšto ir žiemą, ir vasarą, nes žieminiams batams, kad būtų šilta, reikalingas kailis, aukštesnis padas ir kitos specifinės savybės, - tvirtina „Continental“ padangų gamybos koncerno pardavimų vadybininkas Baltijos šalyse, Baltarusijoje ir Kaliningrade Donatas Barcys. - Taip pat ir padangų pasaulyje, kur skirtingiems metų laikams skirtoms padangoms naudojamos irgi skirtingos technologijos“.

Pasak specialisto, universalių padangų protektoriaus raštas bei protektoriaus mišinys negali atitikti visų vasarinėms ir žieminėms padangoms keliamų reikalavimų, nes jie nesuderinamai skirtingi.

Žieminės padangos praturtinamos specialiu mišiniu, kuris nesukietėja esant temperatūrai žemesnei nei -20C, -30C ar daugiau. Žieminė padanga privalo ypač gerai sukibti su apledėjusia ar apsnigta kelio danga, išlaikyti automobilį stabilų kelyje ir tais atvejais, kai po 2-3 val. vairavimo sąlygos kinta kone 180 laipsnių – nuo sauso asfalto, lengvo šaltuko ir saulutės iki stipraus snygio, plikledžio su šlapdriba ir pan.

Todėl tiek labiau patyrę vairuotojai, tiek specialistai žiemai pataria rinktis saugiausias, aukščiausios kokybės bei ne vieno testo nugalėtojomis tapusias žiemines padangas, kurios leistų jaustis maksimaliai saugiai esant net labai blogoms vairavimo sąlygoms.

Šia aksioma praktikoje spėjo įsitikinti ir metų automobilio konkursų vertinimo komisijos nariai, kurie bandymų stovyklose nelaukia kol bus palankios gamtinės sąlygos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„CityBee“ Baltijos kelio proga pasiūlė vairuoti ypatinga simbolika paženklintus automobilius ir paspirtukus

Prie iniciatyvų, skirtų paminėti Baltijos kelio 30-ąsias metines, prisijungė ir didžiausia...

Ginčas dėl motociklo „teisių“ turintiems B kategoriją: kodėl egzamino nereikia sėdus į galingesnę mašiną (195)

Seime atsidūręs siūlymas koreguoti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą (SEAKĮ) ir...

Po pasiūlymo prie B kategorijos duoti ir motociklo „teises“: sprendžiama trijų žmonių problema (100)

Seimo narys Petras Čimbaras užregistravo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ)...

Jeremy Clarksonas paaiškino, kodėl jam reikėjo tokios didelės algos, kai dirbo „Top Gear“ (12)

Ne paslaptis, kad buvę ir dabartiniai laidos „ Top Gear “ („Aukščiausia pavara“) vedėjai...

„Porsche Taycan“ ruošia debiutui: Italijos lenktynių trasoje „kankino“ 24 valandas

Pirmasis „Porsche“ elektromobilis „Taycan“ intensyviai ruošiamas artėjančiam serijinio...

Top naujienos

Į Rytų Ukrainą plūdo išskirtinė Rusijos technika: po mokymų rusų kariams nustatė vienodą diagnozę (84)

Prieš penkerius metus, antrojoje 2014 m. rugpjūčio mėnesio pusėje, vadinamasis „Ilovaisko...

Lietuvis daro tai, apie ką daugelis svajoja, bet nedrįsta: mano tikslas – pasiekti visišką dugną (16)

Prieš trejus metus prisidengęs Modus Vivendi slapyvardžiu 24-erių Edgaras Bajerčius sėdęs ant...

Pinigų tema lietuviams kalbėti gėda ne mažiau nei apie seksą: jei už žinias rašytų pažymį, dažnas gautų 4 (82)

Pinigų klausimas lietuviams kartais yra toks pats tabu kaip ir seksas ar politika. Dar labiau nejauku...

Kodėl lietuviški kurortai yra daug blogiau nei užsienio: turtingųjų pasaulis Interlakenas ir jo beprotiškos kainos (188)

„Niekada nevažiuočiau į lietuviškus kurortus“, „Palanga – brangi tragedija“, „Į...

13 daug antioksidantų turinčių produktų: valgydami juos kovojate su kenksmingais procesais organizme (6)

Antioksidantai yra junginiai, padedantys atitolinti ląstelių pažeidimus ar net galintys užkirsti...

Investuotojai nenurašo penktojo pagal dydį miesto: vaiduoklį keis nauja verslo oazė (17)

Nors per pastarąjį dešimtmetį Panevėžyje gyventojų sumažėjo daugiau nei dvidešimčia...

Iš „Misijos Sibiras“ grįžusi Amerikos lietuvaitė: dabar važinėsiu po Ameriką ir viską pasakosiu (92)

Tarp šešiolikos šių metų ekspedicijos „ Misija Sibiras “ dalyvių pirmą kartą buvo...

Bretanė – vieta, kur saugoma istorija ir gerbiamos tradicijos (10)

Gerai išvystytas Prancūzijos greitųjų traukinių (TGV) transporto tinklas suteikia unikalią...

Linkytė ir Vaitiekūnas papasakojo apie slogias mintis ir kaip pavyko pamilti save (75)

Laisvės pikniko metu „Rytojaus jaunimo“ diskusijų zonoje didelio susidomėjimo sulaukė...

Gamtos ženklus stebinti dzūkė jau žino, kokie bus rudens orai ir kada sulauksime pirmojo sniego (87)

Gamtos ženklus stebinti ir orus pagal juos prognozuojanti marcinkoniškė Janina Janušauskienė...