Nuo pat pirmojo Lietuvos „Metų automobilio“ konkurso, startavusio dar 1997 metais, jo organizatoriai siekė kiek įmanoma suvienodinti bandymų sąlygas, aprūpindami automobilius vienodomis padangomis. Galima tik džiaugtis, jog renginys padangų gamintojus sudomino ir jie tarsi „Formulėje 1“ varžėsi dėl teisės tiekti savo produkciją Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuotam konkursui.
© E.Babelio nuotr.

Iš pradžių tai buvo olandų „Vredestein“, vėliau šį ženklą pakeitė „Uniroyal“, o dabar, jau daugiau nei dešimtmetį – motininė pastarosios markės kompanija „Continental“, gaminanti ne tik padangas, bet ir įvairius komponentus ir agregatus automobiliams.

Artėjant „Metų automobilio 2015“ startui, renginio spaudos centras paprašė keletą konkurso vertinimo komisijos narių ir specialistų pareikšti savo nuomonę apie žieminių padangų, nebūtinai konkursinių, įtaką važiavimo kokybei ir ypač saugumui.

„Man svarbu, kad bandant automobilius kelyje arba tiesiog važiuojant mieste ar užmiesčio keliais padangos garantuotų maksimaliai gerą sukibimą ir nebūtų triukšmingos, - teigia vienas jaunesnių vertinimo komisijos narių, DELFI auto redaktorius Tadas Markevičius. - Kai išgirstu klausimą, kokias padangas pasirinkti, visuomet perklausiu, kokie lūkesčiai? Jeigu žmogui reikia tik pigių padangų, kurių protektorius leistų jas legaliai naudoti žiemą, atsakau, kad pirk tas, kurios gražesnės. O jei poreikiai platesni, jei žmogui svarbiausia jo paties ir keleivių saugumas, važiavimo komfortas, visada patariu nepagailėti pinigų kiek brangesnėms, bet patikimesnėms padangoms, prie kurių priskiriu „premium“ segmento padangas arba šiems gamintojams priklausančių padalinių produkciją“.

Pasak T. Markevičiaus, po žiemą ištinkančių avarijų dažnai lakoniškai konstatuojama, kad eismo įvykio nebuvo įmanoma išvengti, nes automobilį „sumėtė“.

„Tokia būna pirminė versija, tačiau neabejoju, kad atlikus išsamesnę analizę ar ekspertizę, paaiškės, jog neretai lemiamu tokių įvykių faktoriumi tampa netinkamos padangos. Tad neabejoju, kad norint sumažinti „sumėtymo kelyje“ tikimybę būtina rinktis kokybiškas padangas“, - teigia T. Markevičius, žiemai pasirinkęs „Goodyear Ultra Grip Ice+“ padangas.

Vitoldas Milius (kairėje) ir Tadas Markevičius
Vitoldas Milius (kairėje) ir Tadas Markevičius
© Organizatorių nuotr.

Kokybę ir patikimumą nedvejodamas renkasi ir vienas labiausiai patyrusių komisijos narių, žinomas keliautojas ir automobilių žinovas, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius, kurio biografijoje įrašyta daugybė rekordinių ir ekstremalių kelionių, dažniausiai sujungdavusių „šiauriausią žemyno tašką su piečiausiu“, „ryčiausią su vakariausiu“ , susiedavusių tarpusavy labiausiai nutolusių šalių sostines arba skirtų greičio, ekonomiškumo ar kokiam kitam rekordui siekti.

„Padangos – svarbiausia automobilio dalis, nes tik jomis automobilis liečiasi su keliu. Jeigu padangos blogos, labai tikėtina, kad su keliu automobilis liesis stogu...“ – tikina V. Milius, neslepiantis, jog labiausia jį imponuoja „Continental“ produkcija, kurią nedvejodamas jis renkasi ir kuri ne kartą jį gelbėjo šiuose žygiuose. Naujausias to pavyzdys – šiemet įveiktas 23 tūkstančių kilometrų atstumas švelniai tariant ne pačiais geriausiais net Rusijos masteliu keliais Murmanskas-Magadanas-Murmanskas.

„Nė vienas automobilio vairuotojas tais pačiais batais ar tuo pačiu paltu nevaikšto ir žiemą, ir vasarą, nes žieminiams batams, kad būtų šilta, reikalingas kailis, aukštesnis padas ir kitos specifinės savybės, - tvirtina „Continental“ padangų gamybos koncerno pardavimų vadybininkas Baltijos šalyse, Baltarusijoje ir Kaliningrade Donatas Barcys. - Taip pat ir padangų pasaulyje, kur skirtingiems metų laikams skirtoms padangoms naudojamos irgi skirtingos technologijos“.

Pasak specialisto, universalių padangų protektoriaus raštas bei protektoriaus mišinys negali atitikti visų vasarinėms ir žieminėms padangoms keliamų reikalavimų, nes jie nesuderinamai skirtingi.

Žieminės padangos praturtinamos specialiu mišiniu, kuris nesukietėja esant temperatūrai žemesnei nei -20C, -30C ar daugiau. Žieminė padanga privalo ypač gerai sukibti su apledėjusia ar apsnigta kelio danga, išlaikyti automobilį stabilų kelyje ir tais atvejais, kai po 2-3 val. vairavimo sąlygos kinta kone 180 laipsnių – nuo sauso asfalto, lengvo šaltuko ir saulutės iki stipraus snygio, plikledžio su šlapdriba ir pan.

Todėl tiek labiau patyrę vairuotojai, tiek specialistai žiemai pataria rinktis saugiausias, aukščiausios kokybės bei ne vieno testo nugalėtojomis tapusias žiemines padangas, kurios leistų jaustis maksimaliai saugiai esant net labai blogoms vairavimo sąlygoms.

Šia aksioma praktikoje spėjo įsitikinti ir metų automobilio konkursų vertinimo komisijos nariai, kurie bandymų stovyklose nelaukia kol bus palankios gamtinės sąlygos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Atskleistas naujo A klasės „Mercedes-Benz“ interjeras (9)

„ Mercedes-Benz “ pristatė naujos A klasės interjerą, kuris pasikeitė neatpažįstamai ir...

Didins mokesčius taršos reikalavimų neatitinkantiems dyzeliniams automobiliams (35)

Jungtinė Karalystė (JK) ruošiasi taikyti didesnius mokesčius dyzelinu varomiems automobiliams....

Norvegija atsisakė planų įvesti „Tesla“ mokestį

Pagal teršalų visai neišmetančių transporto priemonių pardavimus Europoje pirmaujanti Norvegija...

Sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių ES (11)

Naujų sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje šiemet per dešimt mėnesių buvo vienas...

„Škoda“ iki 2025 metų pristatys penkis elektrinius modelius

Bendrovė Škoda Auto “ planuoja Čekijos Mlados Boleslavo mieste esančioje gamykloje pradėti...

Top naujienos

„Siaubo pilį“ pastatęs vienas žiauriausių žudikų padarė labai didelę ir apmaudžią klaidą įžengę į pastatą žmonės dingdavo be pėdsakų (26)

H. H. Holmesas buvo vienas iš pirmųjų Jungtinių Valstijų serijinių žudikų. Savo specialios...

Apie metro, „Hyperloop“ galime tik pasvajoti, bet laukia šis tas įdomaus (29)

Nors Lietuvoje apie itin greitą susisiekimo priemonę „Hyperloop“ ar metro kol kas galime tik...

Naktinės BMW gaudynės Vilniuje: surakintam vairuotojui teko pagulėti ant žemės

Naktį iš penktadienio į šeštadienį Vilniaus kelių policijos surengto reido metu nubausti...

Putino Rusija. Naujas Rusijos planas Ukrainoje - tik dūmų uždanga virš tikrųjų tikslų (82)

Rugsėjo pradžioje spaudos konferencijos metu Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pareiškė ,...

Planuojantiems namo renovaciją – nauji reikalavimai (70)

Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo keletas Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti...

Rūbinėje Adomaitis pasiekė savo: ėmėme žaisti žymiai protingiau specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos (26)

Įsivažiavo sunkiai, laimėjo lengvai. Lietuvos krepšinio rinktinė naująsias pasaulio čempionato...

Įvardijo jautriausias Gedimino kalno vietas: taip palikti per žiemą negalima (137)

Lankytojams užvertas Gedimino kalnas virto viena didele statybų aikštele. Ant jo zuja darbininkai...

Atsistatydino Luhansko separatistų lyderis Igoris Plotnickis (196)

Prorusiškų Ukrainos separatistų paskelbtos vadinamosios Luhansko liaudies respublikos (LNR)...

Santūrus Sabonis: sunku vertinti žaidimą, kai varžovai neturi keitimų specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos

Nors Kosovo krepšininkai antroje rungtynių dalyje nebesipriešino Lietuvos rinktinei, daryti...

Gydytoja paaiškino, kodėl net ir norėdama negali pacientui skirti tai, ko jis vertas (166)

Gydytojai norėtų nuolatos atsinaujinti savo žinias ir kelti kvalifikaciją, tačiau iš savo...