aA
Nuo pat pirmojo Lietuvos „Metų automobilio“ konkurso, startavusio dar 1997 metais, jo organizatoriai siekė kiek įmanoma suvienodinti bandymų sąlygas, aprūpindami automobilius vienodomis padangomis. Galima tik džiaugtis, jog renginys padangų gamintojus sudomino ir jie tarsi „Formulėje 1“ varžėsi dėl teisės tiekti savo produkciją Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuotam konkursui.
© E.Babelio nuotr.

Iš pradžių tai buvo olandų „Vredestein“, vėliau šį ženklą pakeitė „Uniroyal“, o dabar, jau daugiau nei dešimtmetį – motininė pastarosios markės kompanija „Continental“, gaminanti ne tik padangas, bet ir įvairius komponentus ir agregatus automobiliams.

Artėjant „Metų automobilio 2015“ startui, renginio spaudos centras paprašė keletą konkurso vertinimo komisijos narių ir specialistų pareikšti savo nuomonę apie žieminių padangų, nebūtinai konkursinių, įtaką važiavimo kokybei ir ypač saugumui.

„Man svarbu, kad bandant automobilius kelyje arba tiesiog važiuojant mieste ar užmiesčio keliais padangos garantuotų maksimaliai gerą sukibimą ir nebūtų triukšmingos, - teigia vienas jaunesnių vertinimo komisijos narių, DELFI auto redaktorius Tadas Markevičius. - Kai išgirstu klausimą, kokias padangas pasirinkti, visuomet perklausiu, kokie lūkesčiai? Jeigu žmogui reikia tik pigių padangų, kurių protektorius leistų jas legaliai naudoti žiemą, atsakau, kad pirk tas, kurios gražesnės. O jei poreikiai platesni, jei žmogui svarbiausia jo paties ir keleivių saugumas, važiavimo komfortas, visada patariu nepagailėti pinigų kiek brangesnėms, bet patikimesnėms padangoms, prie kurių priskiriu „premium“ segmento padangas arba šiems gamintojams priklausančių padalinių produkciją“.

Pasak T. Markevičiaus, po žiemą ištinkančių avarijų dažnai lakoniškai konstatuojama, kad eismo įvykio nebuvo įmanoma išvengti, nes automobilį „sumėtė“.

„Tokia būna pirminė versija, tačiau neabejoju, kad atlikus išsamesnę analizę ar ekspertizę, paaiškės, jog neretai lemiamu tokių įvykių faktoriumi tampa netinkamos padangos. Tad neabejoju, kad norint sumažinti „sumėtymo kelyje“ tikimybę būtina rinktis kokybiškas padangas“, - teigia T. Markevičius, žiemai pasirinkęs „Goodyear Ultra Grip Ice+“ padangas.

Vitoldas Milius (kairėje) ir Tadas Markevičius
Vitoldas Milius (kairėje) ir Tadas Markevičius
© Organizatorių nuotr.

Kokybę ir patikimumą nedvejodamas renkasi ir vienas labiausiai patyrusių komisijos narių, žinomas keliautojas ir automobilių žinovas, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius, kurio biografijoje įrašyta daugybė rekordinių ir ekstremalių kelionių, dažniausiai sujungdavusių „šiauriausią žemyno tašką su piečiausiu“, „ryčiausią su vakariausiu“ , susiedavusių tarpusavy labiausiai nutolusių šalių sostines arba skirtų greičio, ekonomiškumo ar kokiam kitam rekordui siekti.

„Padangos – svarbiausia automobilio dalis, nes tik jomis automobilis liečiasi su keliu. Jeigu padangos blogos, labai tikėtina, kad su keliu automobilis liesis stogu...“ – tikina V. Milius, neslepiantis, jog labiausia jį imponuoja „Continental“ produkcija, kurią nedvejodamas jis renkasi ir kuri ne kartą jį gelbėjo šiuose žygiuose. Naujausias to pavyzdys – šiemet įveiktas 23 tūkstančių kilometrų atstumas švelniai tariant ne pačiais geriausiais net Rusijos masteliu keliais Murmanskas-Magadanas-Murmanskas.

„Nė vienas automobilio vairuotojas tais pačiais batais ar tuo pačiu paltu nevaikšto ir žiemą, ir vasarą, nes žieminiams batams, kad būtų šilta, reikalingas kailis, aukštesnis padas ir kitos specifinės savybės, - tvirtina „Continental“ padangų gamybos koncerno pardavimų vadybininkas Baltijos šalyse, Baltarusijoje ir Kaliningrade Donatas Barcys. - Taip pat ir padangų pasaulyje, kur skirtingiems metų laikams skirtoms padangoms naudojamos irgi skirtingos technologijos“.

Pasak specialisto, universalių padangų protektoriaus raštas bei protektoriaus mišinys negali atitikti visų vasarinėms ir žieminėms padangoms keliamų reikalavimų, nes jie nesuderinamai skirtingi.

Žieminės padangos praturtinamos specialiu mišiniu, kuris nesukietėja esant temperatūrai žemesnei nei -20C, -30C ar daugiau. Žieminė padanga privalo ypač gerai sukibti su apledėjusia ar apsnigta kelio danga, išlaikyti automobilį stabilų kelyje ir tais atvejais, kai po 2-3 val. vairavimo sąlygos kinta kone 180 laipsnių – nuo sauso asfalto, lengvo šaltuko ir saulutės iki stipraus snygio, plikledžio su šlapdriba ir pan.

Todėl tiek labiau patyrę vairuotojai, tiek specialistai žiemai pataria rinktis saugiausias, aukščiausios kokybės bei ne vieno testo nugalėtojomis tapusias žiemines padangas, kurios leistų jaustis maksimaliai saugiai esant net labai blogoms vairavimo sąlygoms.

Šia aksioma praktikoje spėjo įsitikinti ir metų automobilio konkursų vertinimo komisijos nariai, kurie bandymų stovyklose nelaukia kol bus palankios gamtinės sąlygos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Seimas nesusitarė: hibridams ir elektromobiliams PVM lengvatos nebus (27)

Ekologiškam transportui pridėtinės vertės mokesčio ( PVM ) lengvata nebus nustatyta.

Švedai šiurpsta: rado schemą, kaip šiukšlėm pripažintos mašinos Lietuvoje grįžta į kelius (466)

Skandinavijos šalyse į automobilius, importuotus iš Lietuvos, žiūrima ypač įtariai, ir ne be...

Patikrino „Lietuvos metų automobilio“ greičiausius – iki 100 km/val. per mažiau nei 5 sekundes (2)

„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimai vienu aspektu skiriasi nuo visų ankstesniųjų. Tai...

„Nissan“ siekia atstatydinti valdybos pirmininką – įtaria savo reikmėms švaisčius bendrovės turtą

„ Nissan “ rengiasi atleisti valdybos pirmininką Carlosą Ghosną už tai, kad šis, kaip...

Parodė, kaip bando naują „Porsche 911“: kyla į kalnus, traukia į Šiaurę, „kepa“ Mirties slėnyje (5)

Kitų metų pradžioje pasirodysiantis „ Porsche 911 “ – ne šiaip sau vadinamas „Porsche“...

Top naujienos

Indrė Makaraitytė. Kai blaivus protas išeiginėje, ateina Puidokas (74)

Pernai užregistruotas 8181 asmuo, nukentėjęs nuo smurto artimoje aplinkoje. 80 proc. iš šių...

Pramogos Vokietijoje pigesnės nei Lietuvoje: akys raibo nuo pasiūlymų (4)

Vieną negražią dieną, tingiai beieškodamas pigesnių savaitgalinių kelionių idėjų, aptikau...

Po incidento mokykloje įspėja visus tėvus: noras apsaugoti vaikus gali prišaukti rimtų nemalonumų (36)

Prieš savaitę vienoje Vilniaus mokyklų buvo pripurkšta ašarinių dujų, dėl to medikų pagalbos...

Bičiuliai, draugai ir gerbėjai atsisveikina su netikėtai mirusiu teatro genijumi Eimuntu Nekrošiumi

Žinia, kad lapkričio 20-ąją anapilin iškeliavo vienas garsiausių Lietuvos teatro režisierių...

Patį Sabą apstumdydavęs krepšinio vilkas „Žalgirį“ įvertino iš CSKA pozicijų specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (1)

Maskvos CSKA treniruočių metu Darrylą Middletoną nesunku supainioti su keliasdešimčia metų...

Draudikai įspėja: jei valstybė nenori mokėti įmokų, mokės žalas (13)

Seime šiuo metu svarstomas įstatymo projektas, kuris panaikintų valstybės ar savivaldybės turto...

Tarptautiniame kontrabandos tinkle įsipainiojo lietuviai: genialus planas apeiti Rusijos sankcijas (296)

Šeštame aukšte esančiame bute Sankt Peterburgo Lenino prospekte Nastia Loškina ant virtuvės...

Pietų pertrauka naujutėlaitėje Senamiesčio vietoje: tikėjausi, kad pietų meniu bus brangesnis (11)

Šiandien noriu papasakoti apie vietą, kuri savo duris lankytojams atvėrė palyginti neseniai. O man...

Sinoptikai perspėja: sulauksime plikledžio ir sniego (11)

Artimiausiomis dienomis didesnių orų permainų nesulauksime, dienomis spustelės kelių laipsnių...

Jakeliūnas dėl vykusios krizės turės klausimų ir Grybauskaitei: klausimus užduos raštu (73)

2009 metų ekonominės krizės priežastis analizuojančio Seimo Biudžeto ir finansų komiteto...