aA
Du automobiliai palaikė dešimtmečius trukusį „Volkswagen AG“ kilimą į viršų: apvalainas „Beetle“, padėjęs kompanijai įsitvirtinti kaip keleivių vežėjai, ir „Golf“, kampuotas hečbekas, aštuntajame dešimtmetyje ištraukęs „VW“ iš ekonominės duobės.
„Golf 8“ pristatymas
© Reuters / Scanpix

Iki šios dienos „Golf“ yra parduota daugiau kaip 35 milijonai vienetų. Tačiau per 45 metus – nuo tada, kai į gatves išriedėjo pirmasis „golfukas“ – „Volkswagen“ situacija pasikeitė, ypač pastaruoju metu.

Dyzelino krizė, kilusi prieš ketverius metus, kompanijai kainavo mažiausiai 30 milijardų eurų. Tai privertė „VW“ radikaliai pergalvoti savo strategiją ir pasiūlymų portfelį: netikėtai sau pačiai kompanija metėsi į elektromobilius, neatsisakydama ir tokių tradicinių modelių kaip „Passat“, „Jetta“ ir „Golf“. Nepasotinamas visureigių alkis numušė „Golf“, kaip neginčijamo pardavimų karaliaus, statusą: praėjusiais metais kompaktiškasis „Tiguan“ krosoveris pirmą kartą iš „golfuko“ perėmė „Volkswagen“ bestselerio skeptrą.

„Golf“ tebėra vienas svarbiausių „VW“ gaminių, jo simbolinė vertė tebėra aukšta, tačiau jis nebeturi kritinės reikšmės, kokią turėjo praeityje“, – pažymi „Bankhaus Metzler“ analitikas Juergenas Pieperis. Šiais laikais „Golf“ geriausiu atveju sudaro 6–8 proc. viso grupės pelno, palyginus su mažiausiai 20 proc. prieš du dešimtmečius, svarsto Frankfurte įsikūręs J. Pieperis.

Nepaisant šių iššūkių, „VW“ vis dar tiki šviesia „golfuko“, jau pasiekusio aštuntąją iteraciją, ateitimi. Spalio 24 d. vakare „VW“ pristatė naujausią versiją, žadėdamas automobilį, kuris bus „labiau skaitmeninis ir susietas nei kada nors anksčiau“. Pardavimai prasideda gruodį; automobilio gamybą „VW“ patikėjo didžiulei gamyklai, esančiai netoli kompanijos būstinės Volfsburge, šitaip pabrėždama, kad „Golf“ išlieka pagrindiniu jos portfelio pasiūlymu. Norint, kad Monako dydžio gamykla sklandžiai dirbtų, reikės nemenkos sėkmės.

„Golf 8“ pristatymas
„Golf 8“ pristatymas
© Reuters / Scanpix


Konkurencija

Vidinė konkurencija kyla ne tik iš visureigių pusės. Po dviejų savaičių „VW“ gamykla Cvikau mieste, esančiame už trijų valandų kelio nuo Volfsburgo, pradės kepti visiškai elektrinį hečbeką „ID.3“, kuris pagal dydį ir kainą yra panašioje kategorijoje kaip „Golf“.

„VW“ atstovai tvirtina, kad „ID.3“ pritrauks jaunesnę, labiau technika besidominčią klientūrą nei „Golf“ pirkėjai.

Vis dėlto „ID.3“ pasirodymas gali sumažinti naujojo „Golf“, kuris yra hibridinis, tačiau daugiausia paremtas tradiciniu vidaus degimo varikliu, patrauklumą.

„Golf“ atspindi dilemą, su kuria susiduria ir platesnė automobilių pramonė: kaip nutiesti kelią į elektrinę ateitį, kartu nenurašant vidaus degimo variklių, kurie ir atneša pagrindines įplaukas. „Volkswagen“ atveju kalbame apie 50 milijardų dolerių, investuojamų į tai, kad per artimiausius metus grupėje būtų sukurta bent 70 elektromobilių: iki šiol agresyviausias ir brangiausiai kainuojantis tokio pobūdžio užmojis.

Naujasis „golfukas“ salonuose pasirodys tuo metu, kai pasaulinė naujų automobilių paklausa mažėja. „JPMorgan“ paskaičiavimai prognozuoja, kad pasaulinė transporto priemonių gamyba 2020 m. nukris maždaug 2 proc., atsižvelgiant į nuolatinį netikrumą dėl „Brexito“, prekybos svyravimus ir geopolitinę įtampą.

Kadaise „Golf“ išgelbėjo „Volkswagen“. Dabar VW nori išgelbėti „Golf“
© Bloomberg


Mažiau variantų

Tam, kad „golfukas“ po beveik pusės šimtmečio gamybos išliktų šviežias, „VW“ modernizavo automobilį, pasitelkęs technines gudrybes. Didesni jutikliniai ekranai, sudėtingesnis vairavimo asistavimas. Ambientinis interjero apšvietimas, debesyje laikoma personalizuota informacijos ir pramogų sistema.

„Golf 8“ yra kur kas sudėtingesnis nei jo pirmtakas, – pažymi „VW“ gamybos vadovas Andreasas Tostmannas. – Nepaisant to, vidutinį gamybos laiką sutrumpinome maždaug valanda.“

„VW“ sumažino „Golf“ kaštus (anksčiau automobilis galėjo pasigirti inžinerijos pertekliumi), atsisakydama sunkiau parduodamų variantų ir pakartotinai panaudodama 80 proc. dabartinės versijos surinkimo įrankių. Praėjo tos dienos, kai pirkėjai galėjo pasirinkti iš kelių tuzinų vairo ar apmušalų dizainų, žadėjusių aukštą personalizavimo lygį, tačiau didinusių gamybos išlaidas.

„Niekada to nelaikėme pagrindine „Volkswagen“ grupės pelno varomąja jėga, atsižvelgiant į gamybos sudėtingumą ir išsemiamą variantų spektrą, – teigia „Bloomberg Intelligence“ analitikas Michaelas Deanas. – Naujojo „Golf“ uždarbio potencialas išaugo, tačiau jo svarbą mažina perėjimas prie visureigių, pirmieji „ID.3“ bei kitų elektrinių transporto priemonių pristatymai.“

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(12 žmonių įvertino)
3.9167

Geriausias automobilis šiuolaikinei šeimai – miesto visureigis (18)

Į klausimą, koks automobilis geriausiai tinka lietuviškai šeimai, atsakyti gali tik pačios...

„Porsche“ dizaineriai kurs erdvėlaivį: modelis taps žymaus filmo dalimi

Vokietijos sportinių automobilių gamintojas „Porsche“ ir JAV kino kompanijos „Lucasfilm...

Vairuotojo dilema: laukti, kol taršos įstatymas įsigalios, ar naują automobilį įsigyti jau dabar? (30)

Daugiausia diskusijų sukelianti pastarųjų savaičių tema – planuojamas priimti automobilių...

Ką galima kaltinti dėl augančių naujų automobilių kainų? (1)

1 892 079 Eur – tokia yra bendra visų 38 „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose...

Įspėjo norinčius gauti kompensaciją už taršaus automobilio sunaikinimą: yra vienas „kabliukas“ (73)

Nuo lapkričio pradžios iki šių metų pabaigos Lietuvos gyventojai gali teikti prašymus...

Top naujienos

Apklausoje dėl išlaidų kariuomenei – nedviprasmiškas signalas valdžiai (330)

Lietuva gynybai šiuo metu skiria beveik 2 proc. BVP. Krašto apsaugos ministras, kariuomenės vadas,...

Siūlo nebemokėti atostoginių: darbuotojas turėtų pats susitaupyti nuo algos (224)

Kilusi diskusija dėl atostoginių mokėjimo tvarkos sulaukia dviprasmiškų vertinimų. Ekonomistų...

Šie specifiniai Rytų Vokietijos prekės ženklai išliko ir žlugus komunizmui (16)

Rytų Vokietija negarsėjo kaip vartotojų teisių gynimo bastionas, ir kai Berlyno siena griuvo...

Atlikite trumpą testą ir sužinosite, ar turite riziką susirgti cukriniu diabetu (2)

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras primena, kad lapkričio 14 d. minima Pasaulinė diabeto...

Įmonė atsisakė tradicinių buhalterių: dabar kas mėnesį sutaupo keturženkles sumas (11)

Jau kurį laiką garsiai kalbama, kad dėl automatizacijos kai kurių specialybių atstovai...

Veneciją užliejo aukščiausias potvynis per 50 metų žuvo žmogus (3)

Veneciją antradienį vakare užliejo aukščiausias per daugiau kaip 50 metų potvynis , tad...

Po krepšiais dominavęs Sabonis solidžiai prisidėjo prie ketvirtos paeiliui „Pacers“ pergalės (2)

Domantas Sabonis vėl ant parketo buvo viena ryškiausių figūrų, o Indianos „Pacers“ (7/4)...

Kai akiniai jau nepadeda, vienintelis kelias – operacija: ką būtina apie ją žinoti

Akis – tarytum mažas optikos prietaisas, leidžiantis mums matyti, tačiau tą patį vaizdą...

8 būdai, kaip apsisaugoti nuo plepių žmonių (5)

„Nepaprastai įdomi“ istorija apie močiutę, katiną arba nutikimą pakeliui į darbą: yra...