aA
Naujos kartos elektriniai komerciniai automobiliai išnaudoja visus įprastų modelių privalumus ir suteikia šį tą daugiau – tylą, mažesnes vibracijas ir pigesnę eksploataciją. Europoje vis daugiau didmiesčių ribojant dyzelinu varomo transporto judėjimą, elektriniai modeliai vieninteliai gali važiuoti bet kur. Yra ir daugiau naujojo komercinio transporto privalumų, kuriuos ne visuomet galima įvardinti kaip tiesioginę naudą.
Kada įmonei apsimoka investuoti į elektrinį komercinį transportą?
© Gamintojo archyvas

Nesitraukianti koronaviruso pandemija riboja žmonių judėjimą, o prekyba persikelia į elektroninę erdvę. Vis svarbesnis tampa komercinis transportas. Tokie automobiliai kaip naujasis „Peugeot e-Boxer“ ar „Volkswagen e-Crafter“, nekeldami jokio triukšmo ir neteršdami aplinkos, prekes gali pristatyti bet kur mieste ar užmiestyje įsikūrusiems vartotojams.

Vokiečių kūrinys rinką pasiekė dar pernai, tačiau nuo 2020 m. debiutavusio prancūzo atsilieka universalumu. „Peugeot“ siūlo dvi skirtingas elektrinio furgono „e-Boxer“ versijas su 37 arba 70 kWh talpos baterijomis. Didesnes energijos atsargas turintis „e-Boxer“ viena įkrova gali nuvažiuoti 340 kilometrų pagal WLTP bandymų režimą („e-Crafter“ – tik apie 150).

Įvairiais tyrimais nustatyta, kad beveik 80 proc. komercinio transporto vairuotojų per dieną nuvažiuoja mažiau nei 200 kilometrų, tad bent 250 km deklaruojamo nuvažiuojamo atstumo yra daugiau nei užtektinai bet kokiomis eismo sąlygomis.

Elektrifikacija nesumažina komercinių modelių universalumo ir pajėgumo. Pavyzdžiui, iš įprastų dyzeliniais degalais varomų furgonų elektrinis „Peugeot e-Boxer“ paveldėjo maksimalią 1890 kilogramų apkrovą vienai ašiai, o tokio pat dydžio krovinių skyriaus tūris siekia iki 17 kubinių metrų, t. y. jo salonas ir bagažo skyrius – identiški dyzelinėms versijoms.

Baterijoms suteikiama garantija

Sixt Lietuva“ pardavimo vadovo ir konkurso „Lietuvos komercinis automobilis 2020“ komisijos nario Valdo Stanislovaičio skaičiavimu, kad elektrinis komercinis furgonas atsipirktų, reikia per mėnesį nuvažiuoti apie 6 tūkst. kilometrų.

Vis patrauklesni taksi ir trumpų pervežimų įmonėms tampa tokie modeliai kaip „Peugeot e-Traveller“. Jau standartinėje versijoje su 4,6 metro ilgio kėbulo gali įsitaisyti 9 keleiviai, o bagažo skyriuje tilps ir bent 1 500 litrų krovinio. Elektros variklio pajėgumas siekia 100 kW, išvystomas sukimo momentas – 260 Nm.

V. Stanislovaitis pažymėjo, kad elektriniai komerciniai modeliai taip pat pasiteisina ilgalaikiam naudojimui iš anksto numatytais maršrutais, pavyzdžiui, vežti iš oro uosto. 150 kilometrų vienu įkrovimu nuvažiuojamo atstumo tokiu atveju per dieną gali visiškai užtekti, o naktį baterijos vėl bus pripildytos. Įkrovimo įrangai nereikia didelių investicijų: užtenka už kelis šimtus eurų įsigyti ant sienos montuojamą priedėlį.

Komercinio transporto specialistas atkreipė dėmesį, kad įsigyjant naują transporto priemonę svarbu įvertinti ir netiesiogines sąnaudas, kurių įprastai niekas neskaičiuoja. Pavyzdžiui, kokios bus garantijos sąlygos.

„Jei garantija trumpesnė ir jai pasibaigus automobilis pradeda gesti, kyla nemažai problemų. Visų pirma, verslininkui tai kainuoja, o antra – turi gaišti laiką sėdėdamas servise ar ieškodamas, kuo jį pakeisti“, – kalbėjo pašnekovas.

Mažiau judančių detalių turintys elektromobiliai rečiau genda, o jų eksploatacija yra pigesnė. Brangiausia bet kurio elektrinio modelio dalis – baterija, tačiau, pavyzdžiui, „Peugeot“ ar „Nissan“ suteikia garantiją, kad jų komercinių modelių baterijos 8 metus arba 160 tūkst. kilometrų išlaikys mažiausiai 70 proc. talpos. Nesudėtingos elektrinių modelių vidaus degimo variklio, jo aušinimo, transmisijos ir sistemos, kurių remontas įprastai yra brangus.

Nauda didesnė nei atrodo

V. Stanislovaitis pastebėjo, kad jei ateityje Lietuvos miestų savivaldybės apribos dyzelinu varomų automobilių eismą, elektrinis komercinis transportas gali tapti būtinybe.

„Vakarų Europoje jau dabar tokie apribojimai galioja kai kuriuose miestuose, labai tikėtina, kad netolimoje ateityje prekes pačiuose centruose įsikūrusiems vartotojams ir pas mus bus galima pristatyti tik elektromobiliais“, – komentavo specialistas.

V. Stanislovaičio teigimu, elektromobiliai taip pat naudingi ir kaip įvaizdžio formavimo priemonė, nors tai ir sudėtingiau įvertinti pinigine išraiška. Anot jo, elektrinis transportas rodo atsakingą kompanijos požiūrį į aplinkos apsaugą ir ekologiją, o tai visuomet – papildomas pliusas. Nemažai Europos Sąjungos fondų finansuojamų programų netgi numato reikalavimą naudoti ekologiškas transporto priemones.

„Klientams turbūt taip pat malonu, kai į kiemą automobilis atvažiuoja be garso, o vėliau lygiai taip pat tyliai išvažiuoja“, – pastebėjo pašnekovas.

Anot automobilių nuomos kompanijos atstovo, į elektromobilius persėdę vairuotojai įvertina tylą salone ir mažesnes vibracijas. Be to, ilgalaikėje perspektyvoje tai teigiamai atsiliepia ir paties darbuotojo sveikatai.

V. Stanislovaitis pastebėjo, kad neigiamos įtakos naujų elektrinių komercinių automobilių patrauklumui turėjo tai, jog sparčiai tobulėjant technologijoms jų kaina antrinėje rinkoje vertinant procentais krisdavo smarkiau nei įprastų dyzelinių modelių. Visgi šios srities situacija pamažu keičiasi – elektra varomų transporto priemonių technologijos jau pasiekė ganėtinai aukštą lygį, o tai gali paskatinti daugiau kompanijų įsigyti tokius automobilius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
1.0000

„Mazda“ atnaujino populiarųjį CX-5: dar daugiau elegancijos ir saugumo (3)

Kokybe garsėjantis „ Mazda “ gamintojas atnaujino vieną populiariausių savo gamos modelių –...

„Ford“ pristato dar solidžiau atrodantį „Fiesta“ hečbeką bei sportiškąjį „Fiesta ST“ (3)

„Ford“ pristato solidesnį atnaujinto dizaino „Fiesta“ modelį. Automobilyje įdiegta dar...

Vienoje Vilniaus Ukmergės g. atkarpoje beveik metams važiavimo greitis mažinamas iki 40 km/val. (13)

Miesto gatves tvarkanti bendrovė „Grinda“ pranešė, kad dėl Ukmergės gatvės skiriamojoje...

„Bentley“ atnaujino „Bentayga“ modelį: siūlo hibridą, kainuojantį kiek V8 versija

Neįprastos lašo formos kėbulas, keistai veikiantis variklis ir kompromisai komfortui. Taip galima...

Vyriausybė pritarė pluoštui siūlomų KET pakeitimų: pajus ir daugiabučių gyventojai, ir vairuojantys miestuose pirmi pokyčiai jau sausį (123)

Vyriausybė trečiadienį pritarė Kelių eismo taisyklių pakeitimams, numatantiems įteisinti...

Top naujienos

Vilniuje teisiama akušerė ginekologė: prokurorų teigimu, dėl jos kaltės nėščioji neteko kūdikio (4)

Vilniaus Antakalnio poliklinikoje dirbanti gydytoja akušerė ginekologė Laura Bražėnienė...

Išvardino vakcinacijos klaidas Lietuvoje: kalbant apie mirčių gausą, šiems žmonėms – didžiausias pavojus (111)

Delfi laidoje „Iš esmės“ sveikatos ekspertai nesutarė dėl vakcinacijos proceso ir mirčių...

Seime – šūsnis Darbo kodekso pakeitimų: pokyčiai būtų ir dėl išeitinių, ir dėl „mamadienių“ bei „tėvadienių“

Parlamentarai ir vėl siūlo keisti Darbo kodeksą – šįsyk pokyčius inicijuoja tiek valdantieji,...

Prezidentūros ir valdančiųjų žingsniai suvaldant migracijos krizę: kas už uždarų durų priiminėjo lemtingus sprendimus (145)

Žiežirbos dėl indėlio į migrantų krizės valdymą pažiro ir iš Prezidentūros, ir iš...

Lietuvos įmonė patiria sunkumų dėl Kinijos: nepratęsiamos ir nesudaromos naujos sutartys, stringa žaliavų tiekimas (93)

Kai kurios su Kinija dirbančios Lietuvos įmonės praneša, kad pašlijus Vilniaus ir Pekino...

Prancūzijos vartotojų asociacija pareiškė ieškinį „Vinted“ dėl žmonių klaidinimo (54)

Prancūzijos vartotojų asociacija „UFC-Que Choisir“ dėl vartotojų klaidinimo pareiškė...

Lietuva pagal sergamumą COVID-19 – ketvirta, pagal mirtingumą – antra Europos Sąjungoje (28)

Lietuva pagal naujus užsikrėtimo koronavirusu atvejus užima ketvirtą, o pagal mirtingumą –...

Dulkiui ir Šiugždinienei – pikti klausimai dėl priverstinio pedagogų skiepijimo: svarstoma keisti įstatymus (241)

Darbo partijos frakcija ketvirtadienį surengė susitikimą dėl COVID-19 pandemijos valdymo...

Pateikusiam svetimą Galimybių pasą gresia 5 tūkst. eurų bauda (157)

Svetimą galimybių pasą prekybos centre pateikusiam užsieniečiui gresia 5 tūkst. eurų bauda.

Naujas gynybinis aljansas jau pykdo Kiniją, nepasitenkinimą reiškia ir Prancūzija Prancūzijos ministras: tai dūris į nugarą (170)

Jungtinės Valstijos trečiadienį paskelbė apie naują aljansą su Australija ir Jungtine...