aA
Kadaise ir automobilių saugos diržai buvo laikyti visiška nebūtina priemone, kuria, žinoma, galėjo naudotis ypatingos baimės kaustomi vairuotojai. Dabar būtinybė jais prisisegti niekam klausimų nekelia. Kai kurie savo kailiu patyrė, kad tik dėl jų įvykus avarijai pasisekė likti gyviems. Taigi, saugos diržais automobilių keleiviai prisisegti privalo ir apie jokį pasirinkimą negali būti nė kalbos.
Greitkelis
Greitkelis
© DELFI / Orestas Gurevičius

Kaip rašo thetruthaboutcars.com, panašu, kad taip nutiks ir su automatine avarinio stabdymo (AEB) sistema. Visiškai neseniai bendrovė „Nissan“ pranešė, kad automatinė stabdymo sistema bus kaip standartinė montuojama daugelyje 2018 metais ketinamų parduoti modelių. Tuo pačiu keliu pasuko ir bendrovė „Toyota“.

Vis dėlto visuotinai technologija dar nėra taikoma, be to, ji dar galutinai nepatvirtinta. Girdisi būgštavimų, kad tokia priemonė gali pasirodyti pernelyg savavališka ir trikdanti, todėl dar gali tekti palaukti, kol AEB sistema taps savaime suprantama standartine bet kurio naujo modelio charakteristika.

Nors avarinio stabdymo įranga neatrodo kelianti daug rizikos, vis dėlto, kaip ir bet kuri kita autonominė priemonė, ji turi būti kruopščiai sureguliuota. Kad veiktų efektyviai, būtina sumontuoti specialią aparatūrą.

Visi privalomieji darbai, savaime suprantama, reikalauja papildomų išlaidų. Kaip tik jos ir atgraso daugelį automobilių gamintojų, nenorinčių didinti bazinių modelių gamybos kaštus. Kad ir kaip būtų, dėl automobilių saugumo susirūpinę įtakingi asmenys vis labiau ragina įmones imti taikyti AEB technologiją.

Saugumo greitkeliuose priemones tiriantis institutas (IIHS) nustatė, kad 17-oje proc. pastaruoju metu testuotų transporto priemonių yra pagal numatytuosius parametrus sumontuota apsaugos nuo susidūrimų sistema. Tokia sistema paprastai veikia europietiškuose ir japoniškuose „premium“ klasės automobiliuose. Jungtinių Valstijų gamintojoms automatinio stabdymo sistema, atrodo, entuziazmo nekelia.

Kaip teigiama „Ford“ pranešime, ilgainiui ši sistema veikiausiai vis dėlto bus priskirta prie standartinių. Visgi kol kas ji nėra privaloma ir yra montuojama vos keliuose „Ford“ ir „Lincoln“ modeliuose. AEB sistema žadamą įdiegti ir į 2018 metų „F-Series“ modelius. „Fiat Chrysler“ irgi siūlo tik keletą automobilių su automatiniais stabdžiais, nors ateityje taip pat ketina sistemą standartizuoti.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Renault“ švenčia ypatingo modelio jubiliejų: sukūrė tam, kad įkrėstų konkurentams Pasaulio ralio čempionate

XX amžiaus 8-ojo dešimtmečio pabaigoje „ Renault “ nepakako laimėtų 24 valandų Le Mano ir...

„Citroën“ pristato pirmąjį elektra varomą komercinį mikroautobusą „ë-Jumpy“

90 metų lyderio poziciją lengvųjų komercinių automobilių segmente užimantis „Citroën“...

Automobilių gamintojai kartu su „Huawei“ kurs 5G transporto ekosistemą (1)

Aštuoniolika automobilių industrijos atstovų pradėjo bendradarbiauti su telekomunikacijų bendrove...

Paaiškino, kokių automobilių valdymo subtilybių galima tikėtis jau artimoje ateityje (4)

Nuo pat pirmojo automobilio pasirodymo mechaninio įrenginio, kuris skirtas pasukti ratus, funkcija...

„Scania“ giriasi: sudarė didžiausią sandorį dėl elektrinių vilkikų

Europoje didėja ne tik elektromobilių, bet ir tvarių sunkiųjų transporto priemonių paklausa....

Top naujienos

Šios šalies pavyzdys pasaulyje aptarinėjamas kone plačiausiai: švedų strategija turėjo rimtų argumentų pasirinkimą lemia 3 faktoriai (50)

Pagal Oksfordo universiteto sukurtą Vyriausybių priemonių griežtumo indeksą, leidžiantį...

„Aukso amžius“ baigėsi: per karantiną šimtus darbuotojų įdarbinusios įmonės dalies jų atsisako (20)

Nors kovo 16-ąją šalyje įvestas karantinas dėl staigiai išaugusios paklausos drastiškai augino...

Eurolyga COVID-19 apkasuose: laisvai stumdomas kalendorius ir komandos-legionierės

Pustrečio mėnesio galimybių pratęsti sezoną ieškojusi Eurolyga jų taip ir nesurado. Dabar...

Ekonomistai: atsivėrus ekonomikoms, atsiras įvairiausių naujų darbų (7)

Termoskenavimo specialistai Jutoje ir Merilende. Kontaktų atsekėjai San Fransiske. Dezinfekuotojai...

The Economist

Politinio karo ginklai: Rusijos ir Vakarų šalių politinės kovos

Kaip klostėsi ir kito Rusijos ir Vakarų šalių politinės kovos.

Lietuvoje mokytoju dirbantis prancūzas įvardijo klaidą, kurią daro daugelis: papasakojo, kaip savo vaikus auklėja prancūzai

Tinkamas vaikų auklėjimas nuolat išlieka visuomenės ir ypač tėvų dėmesio centre. Tėvai...

4 ženklai, bylojantys apie suprastėjusį regėjimą

Šiuo metu dar daugiau naudojamės išmaniosiomis technologijomis, o tai tikrai nėra naudinga mūsų...

Dar vienas būdas kontroliuoti darbuotoją: JAV kompanijos naudojasi be skrupulų, lietuviams teisininkė pataria to nedaryti

Statistika rodo, kad per dieną realiai dirbame 2 val. ir 53 min. Nesunku įsivaizduoti, kaip šie...

Kaip sunokinti avokadą per 10 minučių

Avokadus geriausia nokinti namuose. Neverta pirkti jų parduotuvėje minkštų dėl dviejų...

Daugeliui nematomas intymumo koordinatorių darbas per filmavimus turi net savo protokolą: anksčiau aktoriams galiojo tik viena taisyklė (11)

Alicia Rodis įžengia į filmavimo aikštelę Niujorke turėdama misiją: ji prižiūri vieno...

|Maža didelių žinių kaina