aA
1 892 079 Eur – tokia yra bendra visų 38 „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose dalyvaujančių automobilių kaina. Vidutiniškai vienas modelis kainuoja per 51 tūkst. Eur. Tai – gerokai daugiau nei Lietuvos rinkos vidurkis, mat remiantis įvairių tyrimų duomenimis, vidutinė naujo automobilio kaina šalyje yra kiek didesnė nei 20 tūkst. Eur. Tad kodėl geriausiųjų rinkimuose dalyvaujantys modeliai kainuoja tiek daug, klausiama pranešime žiniasklaidai.
"Lietuvos metų automobilis 2020" rinkimai
"Lietuvos metų automobilis 2020" rinkimai
© Organizatorių nuotr.

Atsakymas – įvairovė. „Lietuvos metų automobiliu 2020“ tapti pretenduoja ir „Suzuki Vitara“, ir „Mercedes-Benz GLS“, nors jų kaina gali skirtis net 10 kartų. Abu – visureigiai su keturių varančių ratų transmisija ir autonominio stabdymo sistema. Nors šie modeliai pasirinkti kaip didžiuliai kraštutinumai (vienas yra prabangos ir komforto etalonas, kitas – puikaus kainos ir kokybės santykio pavyzdys), tendencija yra aiški – vidutinė naujo automobilio kaina auga.

Kodėl automobiliai brangsta?

2009 metais pagamintas gerai sukomplektuotas lengvasis automobilis galėjo turėti keturių varančių ratų pavarą, automatinę transmisiją, jo benzininis variklis buvo laikomas ganėtinai efektyviu, jei miesto sąlygomis užtekdavo mažiau nei 10 litrų degalų šimtui kilometrų. Toks automobilis buvo laikomas saugiu, jei turėjo stabdžių antiblokavimo sistemą ABS (tada ji jau buvo montuojama privalomai) bei stabilumo kontrolę ESP (ji tapo privaloma nuo 2012 m.). Komfortišku – jei turėjo klimato kontrolę, šildomas sėdynes ir lietaus jutiklį.

"Lietuvos metų automobilis 2020" rinkimai
"Lietuvos metų automobilis 2020" rinkimai
© Organizatorių nuotr.

Koks automobilis būtų laikomas gana geru 2019 m.? Keturi varantys ratai, automatinė pavarų dėžė ir benzininis variklis, mieste vartojantis 6–7 l/100 km degalų ir savaime suprantama – įranga. Saugumo srityje dabar jau privalomos ABS, ESP bei TPMS (padangų slėgio stebėjimo) sistemos, galinio vaizdo kamera, parkavimo jutikliai, autonominio stabdymo sistema. Komforto – klimato kontrolė ir šildomos sėdynės jau kone tapo standartine įranga, nieko nestebina lietaus jutiklis ar automatiškai perjungiamos tolimosios ir artimosios šviesos.

Daugybė funkcijų, kurios dabartiniame automobilyje yra standartinės ar prieinamos už santykinai nedidelę kainą pasirinkus geresnę komplektaciją, prieš dešimtmetį buvo itin retai montuojama brangi papildoma įranga. Jeigu sukomplektuotume 2009 m. parduotą kompaktinės klasės automobilį pagal šiandienius standartus, kainų skirtumas taip nebestebintų.

Be to, gerokai patobulėjo ir kainoraščiuose nematomi dalykai – automobilių išmetimo sistemose vietą rado DPF, SCR filtrai, EGR vožtuvas ir daug kitų taršą mažinančių įrenginių, dėl kurių šiandien ES parduodamas automobilis į aplinką išmeta keliasdešimt kartų mažiau teršalų nei nuo konvejerio nuriedėjęs praėjusį dešimtmetį. Juokaujama, jog dabartinio automobilio dujų išmetimo sistema ir jos filtrai verti daugiau nei vidutinis praėjusį dešimtmetį pagamintas automobilis.

Gausesnė standartinė įranga

Rinkimuose „Lietuvos metų automobilis 2020“ – net 22 didesnio pravažumo automobiliai. Tai irgi prisideda prie vidutinės kainos augimo – visureigiai įprastai kainuoja daugiau nei hečbekai. Nepaisant to, tarp jų yra išimčių, pavyzdžiui, bazinė „Suzuki Vitara“ kaina nesiekia nė 15 tūkst. Eur (du varantieji ratai, 1 l variklis ir mechaninė pavarų dėžė), „Škoda Kamiq“ – keliais šimtais brangesnis. Kaip mažyčiai miesto hečbekai.

Rinkimams sukomplektuotų automobilių kainos didesnės bent 50 proc., tačiau juose dažniausiai yra visa įranga, kurios tik gali užsinorėti pirkėjas. Kaip pavyzdžius vėl galima imti tuos pačius modelius, mat net gerai sukomplektuoti jie išlieka pigiausi tarp konkurentų.

"Lietuvos metų automobilis 2020" rinkimai
"Lietuvos metų automobilis 2020" rinkimai
© Organizatorių nuotr.

„Suzuki Vitara“ už kiek daugiau nei 24 tūkst. Eur įrangoje – 140 AG ir 220 Nm išvystantis benzininis variklis su turbokompresoriumi, keturi varantys ratai, automatinė pavarų dėžė, statymo jutikliai, vaizdo kamera, navigacija, autonominio stabdymo sistema, adaptyvi kruizo kontrolė, beraktė automobilio atrakinimo ir užrakinimo sistema, panoraminis stoglangis, pusiau odinis salonas. „Škoda Kamiq“ už daugiau nei 27 tūkst. Eur turi tik du varančius ratus, tačiau yra papuoštas 18 colių lengvojo lydinio ratlankiais.

Vidutinė kaina ne visada atspindi realų automobilio kainos vidurkį, tačiau ir jis palengva auga. Įdomu, kad vidutinė praėjusiems geriausio Lietuvos automobilio rinkimams pristatyto modelio kaina buvo 47 960 Eur – beveik 4 tūkst. mažiau nei vykstančiuose dabar. Ir tai nepaisant fakto, jog tada net keturi modeliai kainavo per 100 tūkst. Eur, o dabar tokių – tik du. Tai reiškia, kad vidutiniškai pabrango visi automobiliai ir skirtinguose segmentuose liko tik po vieną kitą modelį, siūlantį itin gerą kainos bei kokybės santykį.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
2.3333

Dėl žaliųjų rodyklių tikra sumaištis: atsiradus naujų reikalavimų jų sugrąžinimas gali užtrukti net 3 mėnesius (216)

Vyriausybei leidus savivaldybėms grąžinti nuo sausio pirmosios panaikintas dešiniojo posūkio...

Į gatves sugrįš legendinis automobilis – filmo „Atgal į ateitį“ žvaigždė (18)

Greičiausiai pamenate neįtikėtinai atrodantį „ DeLorean DMC-12s“ automobilį iš filmo „...

„Volkswagen“ vadovas bijo, kad kompanijos neištiktų „Nokia“ likimas (20)

„ Volkswagen “ turi vieną ambicingiausių planų dėl elektromobilių plėtros. Vokietijos...

„Porsche“ papildė GTS šeimą dviem naujais modeliais (1)

„Porsche“ savo sportinių automobilių gamą su tarp ašių montuojamais varikliais papildė dviem...

Į „Dyzelgeito“ skandalą įkliuvo ir „Volvo“: apkaltino sukčiavus taršos testuose (13)

Viena Vokietijos aplinkosaugos organizacija ketvirtadienį paskelbė išsiaiškinusi, kad „Volvo“...

Top naujienos

Lietuvė griežtai saugomoje JAV laboratorijoje narplioja branduolinių ginklų paslaptis

Tikėtina, kad gyvenime neteks prisiliesti prie branduolinių ginklų. Tuo įsitikinusi lietuvė bent...

Europos pakraštyje situacija kaista, Turkija įtampą perkėlė į naują lygį (45)

Po to, kai 1974 m. Turkija įsiveržė į Kiprą, jai ėmė trūkti karinės ginkluotės. Čia...

Rado paaiškinimą tragiškiems 15-mečių skaitymo įgūdžiams Lietuvoje: mūsų vaikai nemoka naudotis kompiuteriu (82)

Praėjusių metų gruodžio pradžioje paskelbti PISA tyrimo rezultatai sukėlė nemažą diskusijų...

Lietuvos oro uostuose dėl koronaviruso patikrinti keturi Kinijoje buvę asmenys (34)

Dėl koronaviruso grėsmės Lietuvos oro uostuose savaitgalį budėję visuomenės sveikatos...

Užkalnis: kokiems restoranams linkiu užsidaryti? (11)

Nusibodo, kai žmonės daro dalykus bet kaip. Nusibodo. Prakeikta naujoji hipsterių, tūkstantmečio...

Gyvai / NEPATOGŪS KLAUSIMAI su Radistais: svečiuose — Stanislavas Stavickis-Stano

Prodiuseriai: Rolandas Mackevičius, Jonas Nainys. Režisierius: Augustas Balsys. Vyr. operatorius:...

„Sodros“ direktorė papasakojo apie pensijų pokyčius: buvo ir tokių, kurie nespėjo pasitraukti iš papildomo kaupimo (61)

Išmokos, pensijų fondai, anuitetų tvarka – žodžiai, daugeliui vis dar keliantys šiokį tokį...

„Žalgiris“ emocingame mūšyje palaužė 18-mečio vedamą „Rytą“ (321)

Kauno „Žalgiris“ (18-2) strigo Vilniaus „Ryto“ (13-7) diktuotame klampiame žaidime, tačiau...

Rimas Šapauskas

Rimas ir kunigas. Pokalbis su Vaidu Vaišvilu: kodėl Druskininkuose verta ir pasipiršti, ir susituokti?

Iš kur kyla gandai, stereotipai ir nesusikalbėjimas? Dažniausiai – iš nežinojimo. Ar tikrai...

Gediminas Jankauskas. Magiškas Federico Fellinio pasaulis

Sausio dvidešimtąją minėjome garsaus kino mago Federico Fellinio šimtąsias gimimo metines....