aA
Volkswagen“ kompanija jaučia gana dvejopus jausmus dėl elektromobilių. Iš pradžių jie gana pesimistiškai žvelgė į šias transporto priemones, o dabar priėjo prie idėjos statyti būsimoms naujoms elektrinėms transporto priemonėms savo nuosavą baterijų gamyklą. Tik tai turėtų būti naujosios kartos – kieto būvio baterijų gamykla.
Volkswagen. Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo archyvas

Po triukšmingai nuskambėjusio ir milžinišką žalą padariusio „dyzelgeito skandalo“, „VW“ kompanija 2016 metais pradėjo intensyviau mąstyti apie elektrines transporto priemones.

Ir vienas iš jų paskelbtos elektromobilių plėtros strategijos tikslų buvo iki 2025 metų pagaminti 3 milijonus elektrinių automobilių. Čia kalbama apie visus „Volkswagen“ grupės prekės ženklus – „Volkswagen“, „Audi“, „Porsche“ ir kt.

Norėdami pasiekti šį tikslą ir išlaikyti itin didelį automobilių gamybos greitį, jie buvo numatę patys gamintis elektromobilių baterijas, tačiau šie planai kuriam laikui buvo atidėti. Vietoj to, „Volkswagen“ pasirašė su esamais elektromobilių baterijų gamintojais tiekimo sutartis, kurių vertė 48 mlrd. dolerių.

Visgi, skelbiant šių metų antrojo ketvirčio finansinius rezultatus, „Volkswagen“ generalinis direktorius Herbertas Diessas pareiškė, kad nenori priklausyti nuo baterijų gamintojų.

„Ilgalaikėje perspektyvoje turime nepriklausyti nuo kelių Azijos gamintojų“ – teigė „Volkswagen“ vadovas.

Dabar jų jau pasirašytos elektromobilių baterijų pirkimo sutartys galioja iki 2025 metų, tad čia kažkokių kardinalių pokyčių tikėtis neverta. Tačiau H. Diessas teigė, kad iki to laiko jis sugebės kieto būvio baterijas „atvesti į masinę gamybą“ ir šią baterijų gamyklą „Volkswagen“ statys pati – labai tikėtina, kad Europoje.

Galima pagalvoti, kad tai tėra viešųjų ryšių akcija, tačiau „Volkswagen“ jau ėmėsi tam tikrų žingsnių. Praėjusį mėnesį buvo skelbiama, kad „Volkswagen“ investavo į kieto būvio baterijų technologijos vystymą.

Manoma, kad kieto būvio baterijos yra saugesnės už įprastas ličio jonų baterijas ir gali pasižymėti didesniu energijos tankiu. Deja, bet dar niekam nepavyko šios technologijos komercializuoti ir, žinoma, tai padaryti už konkurencingą kainą.

Baterijų poreikis tik auga ir dar praėjusiais metais vokiečių automobilių gamintojas sakė, kad iki 2025 m. reikės bent 40 tokių baterijų gamyklų, kaip „Tesla“ turima „Gigafaktory“. Pats Elonas Muskas yra sakęs, kad „didžiausias augimo ribojimas yra tai, kaip greitai galima padidinti baterijų gamybą ir paspartinti visą tiekimo grandinę“.

Vis daugiau automobilių gamintojų rimtai vertina elektromobilių potencialą ir investuoja į šią sritį. Daugelis iš jų daro tą patį ką ir „Volkswagen“, tai reiškia, kad dirba su esamais baterijų tiekėjais.

O tai, augant elektromobilių poreikiui bei jų gamybos apimtims ir nestatant naujų baterijų gamyklų, gali tapti labai rimta problema. Tad H. Diesso pareiškimas patiems statyti baterijų gamyklą yra pozityvi žinia, o ar tai pavirs tiesa, tik laikas parodys.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pastebėjo pirmą „Hondos“ elektromobilį Europos keliuose – nuo konvejerio nuriedės kitąmet (1)

Prieš metus Frankfurto automobilių parodoje pristatytas futuristinis „Honda“ elektromobilio...

„Honda“ europiečiams nebesiūlys automobilių su dyzeliniais varikliais (5)

Naujasis „ Honda CR-V “ bus pirmasis masinei produkcijai skirtas šio gamintojo modelis, kuris...

Smūgis durelėmis į kitą automobilį nebūtinai baigsis deklaracija – žinovai mato spragų (173)

Galimybė eismo įvykio deklaraciją pildyti tada, kai automobilio šonas paženklinamas greta...

Perversmas automobilių žibintuose: kodėl LED nugalėjo „Xenon“ (9)

Praėjusio amžiaus viduryje vienas pagrindinių būdų automobiliams išsiskirti iš pilkos masės...

„Dodge“ nusprendė, kad Kalėdų Senelio rogėms reikia 797 „arklių“ (7)

Visi puikiai žino, kad Kalėdų Senelis negalėtų atlikti savo darbo ir atnešti vaikas dovanų be...

Top naujienos

Gyvai / Seime – paskutinis sprendimas dėl kitų metų biudžeto (186)

Antradienį Seimo nariai turėtų priimti 2019 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų...

Nesuskubus pateikti prašymų, gali pražūti Vaiko pinigai patikslinta (38)

Prašymus Vaiko pinigams gauti tėvai gali teikti bet kada, tačiau jie grąžinami ne daugiau kaip...

Fantastiškas finišas: Danas Rapšys – pasaulio čempionas (45)

Kinijoje vykstančiame pasaulio plaukimo trumpame baseine (25 m) pirmąjį medalį – auksinį –...

Premjeras dėl galimos įtakos konservatoriams kreipėsi į specialiąsias tarnybas papildyta Landsbergio ir VSD komentarais  (1437)

Premjeras Saulius Skvernelis neatsiima savo žodžių, kad konservatoriams galimai įtaką galėjo...

Beata Nicholson: aš stora ir laiminga, dėvėdama „maišus“ apie konfliktą aštriai pasisakė ir Drukteinis (203)

Pirmadienio būta išties audringo – į dizainerių Juozo Statkevičiaus ir Julijos Janus rietenas...

Skelbia dar negirdėtų detalių apie Putino KGB praeitį (140)

Vokietijos dienraštis „Bild“ antradienį paskelbė, kad „Stasi“ archyvuose buvo rasta šios...

Marijus Mikutavičius prabilo apie savo sūnų: dabar jis yra savo egoizmo viršūnėje ir tuo mėgaujasi (13)

Paklaustas apie savo vaikystės Kalėdas, Marijonas Mikutavičius (47) papasakoja ilgą ir labai...

Specialistė: kaip suprasti, kad laikas keisti kosmetikos priemonę (1)

Kosmetologės sutaria, kad mūsų šalies moterys vis labiau mėgsta rūpintis savo veido oda ir tai...

Miškininkai įspėjo ketinančius nusižengti: pasakė, kas laukia, jei nusikirsite Kalėdų eglutę (37)

Artėjant Kalėdoms žmonės jau pradeda dairytis eglučių. GRYNAS.lt nusprendė paklausti...

Į namus Kalėdas įsileidęs Radži prisipažino: šios šventės bus kitokios (9)

Šiuo metu socialiniai tinklai tiesiog ūžia nuo gražių ir spindinčių kalėdinių nuotraukų....