aA
Volkswagen“ kompanija jaučia gana dvejopus jausmus dėl elektromobilių. Iš pradžių jie gana pesimistiškai žvelgė į šias transporto priemones, o dabar priėjo prie idėjos statyti būsimoms naujoms elektrinėms transporto priemonėms savo nuosavą baterijų gamyklą. Tik tai turėtų būti naujosios kartos – kieto būvio baterijų gamykla.
Volkswagen. Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo archyvas

Po triukšmingai nuskambėjusio ir milžinišką žalą padariusio „dyzelgeito skandalo“, „VW“ kompanija 2016 metais pradėjo intensyviau mąstyti apie elektrines transporto priemones.

Ir vienas iš jų paskelbtos elektromobilių plėtros strategijos tikslų buvo iki 2025 metų pagaminti 3 milijonus elektrinių automobilių. Čia kalbama apie visus „Volkswagen“ grupės prekės ženklus – „Volkswagen“, „Audi“, „Porsche“ ir kt.

Norėdami pasiekti šį tikslą ir išlaikyti itin didelį automobilių gamybos greitį, jie buvo numatę patys gamintis elektromobilių baterijas, tačiau šie planai kuriam laikui buvo atidėti. Vietoj to, „Volkswagen“ pasirašė su esamais elektromobilių baterijų gamintojais tiekimo sutartis, kurių vertė 48 mlrd. dolerių.

Visgi, skelbiant šių metų antrojo ketvirčio finansinius rezultatus, „Volkswagen“ generalinis direktorius Herbertas Diessas pareiškė, kad nenori priklausyti nuo baterijų gamintojų.

„Ilgalaikėje perspektyvoje turime nepriklausyti nuo kelių Azijos gamintojų“ – teigė „Volkswagen“ vadovas.

Dabar jų jau pasirašytos elektromobilių baterijų pirkimo sutartys galioja iki 2025 metų, tad čia kažkokių kardinalių pokyčių tikėtis neverta. Tačiau H. Diessas teigė, kad iki to laiko jis sugebės kieto būvio baterijas „atvesti į masinę gamybą“ ir šią baterijų gamyklą „Volkswagen“ statys pati – labai tikėtina, kad Europoje.

Galima pagalvoti, kad tai tėra viešųjų ryšių akcija, tačiau „Volkswagen“ jau ėmėsi tam tikrų žingsnių. Praėjusį mėnesį buvo skelbiama, kad „Volkswagen“ investavo į kieto būvio baterijų technologijos vystymą.

Manoma, kad kieto būvio baterijos yra saugesnės už įprastas ličio jonų baterijas ir gali pasižymėti didesniu energijos tankiu. Deja, bet dar niekam nepavyko šios technologijos komercializuoti ir, žinoma, tai padaryti už konkurencingą kainą.

Baterijų poreikis tik auga ir dar praėjusiais metais vokiečių automobilių gamintojas sakė, kad iki 2025 m. reikės bent 40 tokių baterijų gamyklų, kaip „Tesla“ turima „Gigafaktory“. Pats Elonas Muskas yra sakęs, kad „didžiausias augimo ribojimas yra tai, kaip greitai galima padidinti baterijų gamybą ir paspartinti visą tiekimo grandinę“.

Vis daugiau automobilių gamintojų rimtai vertina elektromobilių potencialą ir investuoja į šią sritį. Daugelis iš jų daro tą patį ką ir „Volkswagen“, tai reiškia, kad dirba su esamais baterijų tiekėjais.

O tai, augant elektromobilių poreikiui bei jų gamybos apimtims ir nestatant naujų baterijų gamyklų, gali tapti labai rimta problema. Tad H. Diesso pareiškimas patiems statyti baterijų gamyklą yra pozityvi žinia, o ar tai pavirs tiesa, tik laikas parodys.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Geriausi Lietuvos vairuotojai dyzeliną supainiojo su vandeniu (3)

Į konkurso „ Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018“ finalą patekę dalyviai viso turėjo atlikti...

„Toyota“ norėtų į rinką grąžinti dar du sportinius automobilius

Japonijos „ Toyota “, kurios naujausią gaminį – legendinę „Suprą“ – DELFI vieni...

Daugiau jokių trilitrių turbodyzelių – „Porsche“ atsisako dyzelinių variklių (15)

Vokietijos sportinių ir prabangių automobilių gamintojas „Porsche“ paskelbė, kad į...

Lietuvos automobilių parko rutina nesikeičia: ukrainiečiai naudotus iš gatvių šluoja net nenusiėmę numerių (45)

Auganti Lietuvos automobilių rinka susiduria su rutina: į mūsų šalį toliau masiškai vežamos...

„Tesla Model 3“ saugumo bandymai atskleidė, kodėl elektromobiliai dažnai saugesni nei įprasti automobiliai (3)

JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija ( NHTSA ) atliko „ Tesla Model 3 “...

Top naujienos

Reformos pasekmės: mokytojai masiškai išeina iš darbo, dalis nežino, ar gaus atlyginimą (14)

Iki rugsėjo pabaigos liko vos kelios dienos, tačiau vis dar yra tokių mokyklų, kuriose mokytojai...

Praėjus 700 m. nuo Gedimino laiškų Skvernelis bando tą patį. Ar jam pavyks? (201)

Pastaruoju metu visuomenės dėmesio centre yra kainų klausimas. Vyriausybė rugsėjo 26 d....

Vizito pabaigoje – netikėtas popiežiaus perspėjimas: Baltijos šalys visada yra pavojuje (69)

Popiežius Pranciškus sako suprantantis Baltijos šalims nuolat gresiantį pavojų, nepaisant to,...

Kaimyninės šalies privalumus atradęs lietuvis: ne latviai, o lenkai yra mums artimiausia tauta (401)

Žinau, kad apie Krokuvą visur yra rašyta, perrašyta, po to vėl rašyta, ir dar kartą perrašyta....

Artimiausią parą – nemalonumai visoje Lietuvoje: talžys vėjai, merks smarkūs lietūs tarnybos siunčia skubius perspėjimus (5)

Naktį iš antradienio į trečiadienį Lietuvoje numatomos šalnos: ore vietomis temperatūra...

Po Grybauskaitės kirčio antstoliams – pastarųjų atsakas: siūlo pokyčius (89)

Prezidentė užsimojo sumažinti dešimttūkstantines algas uždirbančių antstolių apetitą....

Vairuotojų laukia pirmosios šalnos: priminė, kurios vietos bus pavojingiausios (12)

Trečiadienio rytą Lietuvoje žadamos pirmosios šalnos, tad į kelią automobiliais išsiruošę...

Milijonieriaus sūnus įgyvendino žiaurų planą (14)

Kanadietis, buvęs milijonierius ir dukart teistas žmogžudys dabar nuteistas už savo tėvo...

Kodėl legendinis Sergejus Bubka savo sunkiausią pergalę atšventė Vilniuje su krepšininkais? interviu (11)

Lietuvoje rugsėjo pradžioje viešėjęs ir kartu su buvusios SSRS krepšinio rinktinės nariais...

Netikėti paramos būstui rezultatai: išsikelti į regioną panoro šimtai miestiečių kreiptis dar nevėlu (71)

Regionų atgaivinimas ir emigracijos mažinimas – tokie yra pagrindiniai paramos jaunų šeimų...