aA
Sausio 30-ąją automobilių gamintojas „Mazda“ atšventė savo 100-ąjį jubiliejų, kurio iškilminga ceremonija įvyko Hirošimoje esančioje pagrindinėje įmonės buveinėje. „Mazda“ Europoje veikia jau daugiau kaip pusę amžiaus, taigi iškilmes pratęs 2020 m. kovą vyksiančioje Ženevos automobilių parodoje, sakoma pranešime žiniasklaidai.
"Mazda" švenčia savo 100-ąjį jubiliejų
"Mazda" švenčia savo 100-ąjį jubiliejų
© Gamintojo archyvas

Drąsa mesti iššūkį nusistovėjusiai tvarkai ir skintis naujus kelius inžinerijos bei dizaino srityse lydi koncerną „Mazda“ nuo pat 1920-ųjų.

„Mazda“ – pirmasis Azijos automobilių gamintojas, kuris 1991 metais iškovojo pergalę Le Mano lenktynėse, išleido legendinį serijinės gamybos modelį „Cosmo Sport 110S“ su rotoriniu varikliu, sukūrė pasaulyje perkamiausią dvivietį rodsterį „Mazda MX-5“ (nuo 1989 metų šio modelio automobilių parduota daugiau nei vienas milijonas) ir pristatė pirmąjį slėginio uždegimo benzininį variklį „Skyactiv-X“.

Nuo kamštinių gaminių iki automobilių

Prieš 100 metų koncernas „Mazda“ gamino kamštinius gaminius Hirošimoje, kol 1921 metais pramonininkas Jujiro Matsuda perėmė įmonės „Toyo Cork Kogyo Co.“, Ltd., valdymą ir pertvarkė gamybą: įmonė pradėjo gaminti stakles, o vėliau – automobilius.

Pirmasis koncerno išleistas modelis buvo triratis sunkvežimis „Mazda-Go“, kurio prekyba pradėta 1931 metais. Itin populiariu tapęs modelis buvo nuolat gerinamas, pavyzdžiui, 1938 metais jame buvo įtaisyta pažangioji keturių pavarų transmisija, leidusi sumažinti degalų sąnaudas 20 %. Pasibaigus Antrajam pasauliniam karui, šio sunkvežimio gamyba buvo atnaujinta – vos po kelių mėnesių po atominės bombos sprogimo Hirošimoje.

Pokariu koncernas daugiausia gamino krovininius automobilius, o 1960 metais išleido pirmąjį lengvąjį automobilį „Mazda R360“. Naujasis modelis susilaukė didelio pasisekimo Japonijoje pradėjusiame vystytis mažųjų „kei“ mikroautobusų segmente ir praskynė kelią populiariesiems „Mazda“ automobiliams, kuriuos žinome šiandien.

Pasiekta tai, kas atrodė neįmanoma

1961 metais koncernas sudarė licencijos sutartį su Vokietijos automobilių gamintoju NSU, pagal kurią pradėjo kurti ir gaminti naujuosius itin mažai sveriančius rotorinius variklius „Wankel“. Japonijos inžinieriams pavyko pasiekti tai, kas daugeliui atrodė neįmanoma.

1967 metais futuristinis koncerno „Mazda“ modelis „Cosmo Sport 110S“ tapo pirmuoju pasaulyje serijinės gamybos automobiliu su rotoriniu varikliu. Su šiuo modeliu prasidėjo neįtikėtina koncerno sėkmės istorija: automobilių gamintojas pristatė daugybę modelių, pavyzdžiui, populiarųjį modelį „Mazda RX-7“, ir pardavė beveik du milijonus automobilių su rotoriniais varikliais. Be to, koncernas pagamino savo pirmąjį lenktyninį automobilį „Mazda 787B“ su keturių rotorių varikliu ir tapo pirmuoju Azijos automobilių gamintoju, 1991 metais iškovojusiu pergalę 24 valandas trunkančiose Le Mano lenktynėse. Tai yra vienintelis pergalę šiose lenktynėse pelnęs automobilis su varikliu, kurio konstrukcijoje nenaudojami stūmokliai.

"Mazda" švenčia savo 100-ąjį jubiliejų
"Mazda" švenčia savo 100-ąjį jubiliejų
© Gamintojo archyvas

Koncerno sukurtas rotorinis variklis įkvėpė „Mazda“ inžinierius sukurti pažangiuosius „Skyactiv“ technologija pagrįstus variklius, transmisijas, platformas ir kėbulus, kurie yra optimaliai suderinti, kad būtų užtikrintas maksimalus efektyvumas ir „Jinba Ittai“ pojūtis.

Išskirtinis vairavimo malonumas

Rotorinis variklis yra koncerno „Mazda“ ryžto užtikrinti neprilygstamą vairavimo malonumą rezultatas, bet tik 1984 metais oficialiai pakeitęs įmonės pavadinimą į „Mazda Motor Corporation“, automobilių gamintojas ėmėsi aktyvių veiksmų šiai vizijai įgyvendinti ir 1989 metais išleido itin mažai sveriantį rodsterį „Mazda MX-5“. Tuo metu dviviečių kabrioletų rinkoje beveik nebuvo. Šiandien penktosios kartos modelis „Mazda MX-5“ išlieka perkamiausiu rodsteriu istorijoje: iki 2016 metų parduota daugiau nei milijonas šio modelio automobilių.

Visi „Mazda“ automobiliai pasižymi neprilygstamu vairavimo malonumu, kurį garantuosime ir ateinančius 100 metų, nepaisant automobilių pramonėje vykstančių pokyčių.

Kitas šimtmetis

Automobilių gamintojas „Mazda“ siūlo įvairius „KODO: Soul of Motion“ dizaino filosofija pagrįstus modelius, pelniusius apdovanojimų visame pasaulyje, ir nenustoja stebinti neįprastomis idėjomis, pavyzdžiui, neseniai pristatė savo pirmąjį elektrinį automobilį „Mazda MX-30“.

Kuriant šį ateities automobilį, įkvėpimo buvo semiamasi iš koncerno „Mazda“ praeities, t. y. jo salono apdailai naudojama ekologiška kamštinė medžiaga, primenanti apie kuklią koncerno veiklos pradžią.

„Ateinantį šimtmetį ir toliau kelsime sau sudėtingus uždavinius, kursime unikalius produktus ir technologijas, siekdami užtikrinti vairavimo malonumą, kurio taip tikisi mūsų klientai“, – teigė koncerno prezidentas ir generalinis direktorius Akira Marumoto.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
4.2500

„Audi“ papasakojo, kuo ypatingas „e-tron Sportback“ – turi net tris elektros variklius (1)

„Audi“ netrukus pademonstruos, kaip atrodo elektromobilio „e-tron“ ir „e-tron Sportback“...

Dėl koranaviruso Šveicarija atšaukia Ženevos automobilių parodą (17)

Dėl plintančio koronaviruso įvairios šalys imasi priemonių, kad užkrato plitimas būtų...

„Honda“ paskelbė, kiek Lietuvoje kainuos naujasis „Honda e“ elektromobilis (5)

„Honda“ paskelbė naujojo miesto elektromobilio „ Honda e “ kainodarą Lietuvos rinkoje....

Nustatė, kurių markių gerbėjai dėl vagysčių iš automobilių turėtų jaudintis labiausiai (20)

Policijos statistika rodo, kad vagystės iš automobilių tampa vis retesnės – pernai jų Lietuvoje...

BMW parodys naujų 3 serijos BMW – vieni su M raide, kiti hibridiniai (2)

Nuoseklios elektrifikacijos strategijos tąsa – taip galima pavadinti koncerno „ BMW Group “...

Top naujienos

Gauti koronavirusu užsikrėtusios moters šeimos narių tyrimų rezultatai: visi ėminiai neigiami atnaujinta 22.56 (124)

Praėjusią naktį pranešus, kad iš Italijos sugrįžusi 39 metų moteris yra užsikrėtusi...

Atrodė, karjera bus trumpa, bet viską pakeitė Landsbergio skambutis: kaip jauna provincijos gydytoja tapo įtakinga politike

Kitą rytą po laimėtų rinkimų į Aukščiausiąją Tarybą-Atkuriamąjį Seimą Rasa Rastauskienė...

Rizikingą žingsnį ir lūžusią derinių lentą aptaręs Jasikevičius galiausiai pasisakė ir apie virusą (90)

Krepšinis „Žalgirio“ arenoje penktadienį turėjo padėti pamiršti tiek Italijoje, tiek...

Į infekcines ligonines vežami žmonės iš visos Lietuvos, kol kas naujų susirgimų nenustatyta (12)

Į penkias šalies ligonines, kuriose yra specialiai pritaikyta infrastruktūra ir infekcinių ligų...

Svarbi pergalė lenktynėse dėl TOP-8: prireikė pratęsimo, bet „Žalgiris“ patiesė Milano ekipą (670)

Penktadienio vakarą Nemuno saloje vykusiose Eurolygos 26-ojo turo rungtynėse Kauno „Žalgiris“...

Visockas apie koronaviruso identifikavimą: tai sėkmės atvejis

Šiaulių miesto meras Artūras Visockas po miesto savivaldybėje surengto ekstremalių situacijų...

Užsienietis nesitikėjo tokio akibrokšto gydymo klinikoje: moka visus mokesčius, bet paslauga – neprieinama (41)

Lietuvoje jau kelerius metus gyvenantis ir dirbantis užsienietis labai nustebo, kai jam prireikus...

Po sauso penktadienio laukia nauja kritulių banga (2)

Šeštadienio naktį orus lems tolstančio ciklono pietvakarinis pakraštys. Šlapdriba ir sniegas...

Žaidimas degtukais virš parako statinės: ar Turkija įtrauks NATO į Trečiąjį pasaulinį karą su Rusija? (610)

Jungtinių Valstijų kariuomenė atsargiai vertina savo vaidmenį Sirijoje . Tačiau Jungtinių...

Vitalija Guobė

Karas šeimoje: kodėl geria garsių vyrų žmonos? N-18

Kai eilinį kartą pro langą kieme pamačiau kelis prabangius automobilius su man nelauktais...

|Maža didelių žinių kaina