Jų teigimu, tai vienintelis būdas atlaikyti tarptautinę konkurenciją.

Gamintojai skaičiuoja, kad šiais metais parduota 15 proc. mažiau automobilių nei pernai. Svarbiausių Japonijos kompanijų – „Nissan“, „Honda“ ir „Toyota“ – vadovai susirinko Tokijuje. Jie įspėja, kad mažins gamybos mastą ir atleis tūkstančius darbuotojų, jei vyriausybė nesiims pagalbos priemonių.

„Negalime konkuruoti pasaulinėje rinkoje. Mums trukdo dideli muitai, nevykdomi sutarimai dėl laisvos prekybos, neįprastai stipri jena ir ypač dideli mokesčiai“, – sako „Nissan“ atstovas Toshiyuki Shiga.

Daug nuostolių atnešė ir gamtos stichijos – stipriausias per šimtą metų žemės drebėjimas Japonijoje ir potvyniai Tailande, sunaikinę nemažai gamyklų. Tačiau didžiausias prakeiksmas – vis brangstanti šalies valiuta jena.

Per pastaruosius penkerius metus palyginti su doleriu ji pabrango pusantro karto. Tai blogos žinios, nes maždaug pusė Japonijos automobilių produkcijos yra skirta eksportui. O kuo brangesnė jena – tuo sunkiau pelningai parduoti automobilius užsienio rinkose.

Todėl gamintojai tvirtina, kad vienintelis būdas grąžinti konkurencinį pajėgumą – mokeščių lengvatos.

„Mokesčių lengvatos padidintų pardavimą iki 90 tūkst. automobilių per metus ir padėtų išsaugoti esamus gamybos mastus ir tūkstančius darbo vietų“, – tvirtina „Nissan“ atstovas Toshiyuki Shiga.

Profsąjungų lyderiai taip pat palaiko gamintojus. Jų teigimu, mokesčių lengvatos padėtų pritraukti ir vietinius pirkėjus, kurie vietoj japoniškų automobilių renkasi užsienietiškus.