XE bus tokių prestižinių sedanų kaip „Audi A4“, C klasės „Mercedes-Benz“ modelių bei 3 serijos BMW konkurentas. „Jaguar“ buvo pasitraukęs iš šio segmento, kai 2009 m. nutraukė nepopuliariojo „X-Type“ gamybą. XE gali padėti „Jaguar“ padidinti pardavimus ir tapti lygiaverčiu partneriu broliškai „Land Rover“ markei. 2014 m. pirmąjį pusmetį parduotų „Jaguar“ automobilių skaičius (43 587 vnt.) sudaro vos 18 proc. bendrų „Jaguar Land Rover“ pardavimų (240 372 vnt.). Europoje XE bus parduodamas nuo 2015 m., o JAV – dar po metų.

XE yra pirmasis modelis, kuriam panaudota nauja „Jaguar Land Rover“ aliumininė galinių varomų ratų architektūra. Gamintojo atstovai teigė, jog šis modelis bus pranašesnis už konkurentus dėl paremtos integruotąja svirtimi galinės pakabos, kuri nebūdinga šiam segmentui. Tokia pakaba suteikia komfortišką važiavimą ir tuo pat metu užtikrina itin geras valdymo savybes. Taip pat žinoma, jog šis modelis turės elektrinį vairo stiprintuvą. Tai leis inžinieriams įdiegti aktyvaus saugumo ir pagalbines vairuotojo sistemas. XE turės keturių cilindrų benzininius ir dyzelinius „Ingenium“ variklius, kurie nuo kitų metų bus gaminami naujoje gamykloje Wolverhamptone, Didžiojoje Britanijoje. XE dyzelinis variklis pasižymės taupumu – anglies dvideginio emisijos nesieks 100 g/km.

Tikimasi, jog ateityje debiutuos ir XE universalo bei padidinto pravažumo versijos.