Naujasis „Premium“ segmento kompaktinės klasės sedanasJaguar XE“ dar neseniai debiutavo rinkoje, o gamintojas jau patvirtino patobulinimus. 2017 metų laidos XE turės ir visais ratais varomą versiją, bus aprūpintas išmaniosiomis pagalbinėmis sistemomis ir naujos kartos komunikacijos sistema „InControl Touch Pro“.
"Jaguar XE"
© Gamintojo nuotr.

Pastaroji bus valdoma naudojant 10,2 colio įstrižainės didelės raiškos liečiamąjį ekraną, o sistemos branduolį sudarys galingas keturių branduolių procesorius bei 60 GB talpos diskinis SSD kaupiklis. Atskiros sistemos dalys bendraus tarpusavyje itin sparčiu „Ethernet“ tinklu.

Sistema bus valdoma tiek liečiant ekraną, tiek pirštų judesiais priešais jį. Išmani navigacijos sistema sukonstruota taip, kad net praradus GPS palydovų signalą, automobilyje įtaisyta įranga tiksliai nustatys geografinę padėtį ir toliau rodys pasirinktą maršrutą.

Gamintojo atstovų pranešime žiniasklaidai pažymima, kad „InControl Touch Pro“ taip pat stebės degalų suvartojimą ir perspės, jei bake jų bus likę per mažai, kad būtų pasiektas kelionės tikslas. Tuomet sistema parodys artimiausias maršrute esančias degalines iki kurių dar galima nuvykti. Jei vėluojate, sistema perspės numatytus asmenis elektroniniu paštu arba SMS žinute.

XE taps mielesniu ir audiofilams – Didžiosios Britanijos bendrovė „Meridian“ specialiai šiam modeliui sukūrė 11 garsiakalbių sistemą, kurios galia siekia 380 vatų, o dar toliau pažengusiems siūloma 18 garsiakalbių 825 vatų galios garso sistema. „Meridian“ sukurta garso apdorojimo sistema užtikrina beveik idealų skambesį - iškraipymo lygis grojant maksimaliu garsu siekia vos 0,2 proc.

„InControl Touch Pro“ turi programėles tiek „Android“, tiek iOS sistemoms, taip pat ir nuotolinio valdymo programėlę išmaniajam laikrodžiui „Apple Watch“.

Tuo tarpu dinamiško vairavimo mėgėjams „Jaguar“ parengė kitą saldainį – visų varomų ratų sistemą su „Intelligent Driveline Dynamics“ (IDD) moduliu. Sistema daugeliu atvejų XE leidžia likti galiniais ratais varomu automobiliu, tačiau jei sąlygos staigiai keičiasi, akimirksniu suveikia daugiadiskė sankaba, kuri trauką išmaniai paskirsto visiems keturiems ratams.

Tokia pati sistema montuojam į naujos kartos „Jaguar XF“ ir į miesto visureigį F-PACE.

IDD ne tik nuolat vertina kiekvieno rato sukibimą, skaičiuoja traukos praradimo potencialą bet ir stengiasi nuspėti būsimas važiavimo sąlygas pagal pokyčių tendencijas. Taigi, jei sistemai „atrodo“, kad galiniai ratai greitai nebepajėgs efektyviai išnaudoti traukos, sankabos prijungia ir priekinius ratus.

Priekiniai ratai tampa varomais ir tuomet, jei posūkyje automobilio galinė dalis pradeda slysti nevaldomai. IDD veikla taip pat lemia ir dinaminės stabilumo kontrolės bei „Jaguar Drive Control“ sistemų veikimo pobūdį.

Maža to, XE turi įdiegtą ir „Land Rover“ šeimos visureigiuose išgarsėjusios „Terrain Response“ sistemos analogą – „Adaptive Surface Response“. Šios sistemos vaidmuo – traukos skirstymą subalansuoti taip, kad šis labiausiai tiktų kelio (ar bekelės) dangai.

Tiesa, sistemoje jau nėra atskirų Ledo, Sniego ir Lietaus algoritmų – adaptyvi technologija leidžia sistemai prisitaikyti prie bet kokios dangos, įskaitant ir mišrius variantus.

Kol kas „Jaguar“ visų varomų ratų technologijas ketina diegti tik į tas XE modifikacijas, kuriose montuojami „Ingenium“ šeimos dviejų litrų darbinio tūrio 180 AG dyzelinis ir turbininis 3 litrų darbinio tūrio 340 AG benzininis variklis. Abu varikliai poruojami su 8 laipsnių automatinėmis pavarų dėžėmis ZF.

XE sukonstruotas naudojant modulinę „Jaguar“ architektūrą, tačiau jo monokoko tipo kėbulo konstrukcija unikali – net 75 proc. struktūros sudaro aliuminio dalys.

XE yra pirmasis naujos „Jaguar“ modulinės aliuminio architektūros kūdikis. Kaip pažymi gamintojas, ilga ratų bazė ir žemai įtaisyti keleivių krėslai kėbulo dizaineriams leido brėžti veržlias, sportinėms kupė būdingas linijas. Ryžtingas XE priekis išsiskiria masyviais ortakiais ir griežtu žibintų žvilgsniu. Nedideli chromuoti šoniniai ortakiai bei subtilus galinis spoileris aiškiai užsimena, kad sportiškumas yra „Jaguar“ genuose.

Mažiausio „Jaguar“ šeimos modelio salone vyrauja „Premium“ klasės modeliams būdinga kokybės ir elegancijos dvasia, kurią nesunku ir apčiuopti – tereikia paliesti priekinę prietaisų panelę ar durų rankenėles.

XE tapo lengviausiu, tvirčiausio kėbulo ir aerodinamiškiausiu „Jaguar“ sedanu markės istorijoje. Jis taip pat yra pirmasis „Jaguar“, kuriame montuojamas visiškai elektrinis vairo stiprintuvas.

Šio modelio eksploatacinės sąnaudos yra mažiausios iš visų „Jaguar“, jis taip pat pats draugiškiausias aplinkai. Beje, praėjusią savaitę vykusiuose „EuroNCAP“ saugumo bandymuose XE (kaip ir jo vyresnysis brolis XF) gavo aukščiausią – 5 žvaigždučių – įvertinimą.

Sukurtas ir sukonstruotas Didžiojoje Britanijoje, naujasis XE yra pirmasis „Jaguar“ modelis, gaminamas specialiai jam pastatytoje gamykloje Solihale. Į naujai pastatytas gamybos linijas koncernas investavo daugiau nei 1,7 mlrd. eurų. Naujoje gamykloje dirbs 1700 žmonių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Norvegija atsisakė planų įvesti „Tesla“ mokestį

Pagal teršalų visai neišmetančių transporto priemonių pardavimus Europoje pirmaujanti Norvegija...

Sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių ES (10)

Naujų sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje šiemet per dešimt mėnesių buvo vienas...

„Continental“ vadovas elektromobilių gerbėjus nuleido ant žemės (8)

Technologijų kompanijos „ Continental “ vadovas dr. Elmaras Degenhartas Berlyne vykusiame...

Lietuvių dalijimosi elektromobiliais tinklas startavo ir užsienyje (4)

Sparčiai Lietuvoje augantis elektromobilių nuomos tinklas „ Spark “ tapo pirmuoju lietuvių...

Įspūdingą modelį pristatęs „Tesla“ vadovas prakalbo apie raketų technologijas (24)

Automobilių gamintojos „ Tesla “ vadovas Elonas Muskas tviteryje pranešė, kad kurdama naujos...

Top naujienos

Vokietijoje – krizė: mesta šantažo korta (45)

Europos Sąjungos valstybės sunerimusios žvelgia į stabiliausią narę Vokietiją, ūmai...

Arūnas Milašius. Pamiršome vieną lietuvišką žodį ir estai mus negrįžtamai pralenkė (58)

Šią savaitę vėl paskelbta graudulinga statistika – Estijoje vidutinis atlyginimas viršijo...

Romą Mačiulytę sunkiai sumušęs vyras išgirdo nuosprendį, tačiau turėjo, ką pasakyti atgal (1)

Kauno apylinkės teismas penktadienį baigė nagrinėti praeityje garsios Lietuvos estrados...

Rinktinės treniruotėje Kosove – pašaliniai asmenys, lietuviai prašo išplauti arenos grindis specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos (5)

Penktadienį dieną Lietuvos rinktinė Prištinoje surengė vienintelę treniruotę prieš vakare...

Veryga pristatė, kokių dar naujienų ruošia medikams ir pacientams (43)

Tiesioginėje DELFI konferencijoje atsakydamas į skaitytojų klausimus sveikatos apsaugos ministras...

Feisbuke – pasipiktinimas: taip atrodo dvimečio pusryčiai ligoninėje papildyta ligoninės direktoriaus komentaru (313)

Pasidalinusi, kaip atrodo dvimečio pusryčiai Alytaus ligoninėje, mama pašiurpino feisbuką –...

Kuodis: išsigelbėjimas – dar ilgiau dirbti iki pensijos (372)

Išsigelbėjimas senstančiai Europai yra pensinio amžiaus didinimas. Taip LRT.lt sako ekonomistas...

Kodėl nepasisekė Dargužaitei: kalbama apie dvi priežastis (298)

Penktadienį apie pasitraukimą iš Vyriausybės kanceliarijos paskelbusi M. Dargužaitė kanclere...

Vilniečiai parodė, kaip atrodo jų laiptinės po remonto: įvertinkite patys (6)

Tam, kad daugiabučio laiptinėje būtų jauku, ne visada pakanka tiesiog apsišluoti – kartais...

Birutė Vėsaitė save atrado Vietname (98)

Už Seimo durų likusi buvusi ūkio ministrė socialdemokratė Birutė Vėsaitė save atrado...