aA
Indijos bendrovės „Tata Motors“ valdomas Didžiosios Britanijos prestižinių automobilių gamintojas „Jaguar Land Rover“ Wolverhamptone statosi naują variklių gamyklą, kurioje gamins savo sukonstruotus agregatus.
Land Rover Defender
Land Rover Defender
© A.Koroliovo nuotr.

Manoma, kad jau po metų čia gali prasidėti naujo keturių cilindrų dyzelinio variklio gamyba, o dar po pusantrų metų nuo konvejerio pradės riedėti ir keturių cilindrų turbininė benzininė jėgainė. Šie du varikliai bus pirmieji savos gamybos agregatai po ilgos pertraukos ir žymės svarbų žingsnį „Jaguar Land Rover“ istorijoje siekiant suimti likimą į savo rankas.

Ilgametis BMW gamybos ir produktų kūrimo specialistas Wolfgangas Ziebartas, kuris rugpjūčio mėnesį pradėjo vadovauti „Jaguar Land Rover“ inžinerijos padaliniui, pastebi, kad pats kurdamas ir gamindamas variklius gamintojas užsitikrins didesnę nepriklausomybę. Nors „Jaguar Land Rover“ kol kas neatskleidžia būsimų variklių techninių charakteristikų, spėjama, kad tai bus lengvi, galingi nedidelio dabinio tūrio (maždaug 2.0 l) motorai, aprūpinti naujausiomis variklių technologijomis: turbinomis, tiesioginiu degalų įpurškimu, kintamu vožtuvų valdymu ir kitomis.

„Jaguar“ visuomet garsėjo savo moderniais ir galingais varikliais, nemažai prisidėjusiais prie šios sportiškos markės įvaizdžio kūrimo. Savo ruožtu „Land Rover“ klasikiniai dyzeliniai agregatai nebuvo labai galingi, tačiau pasižymėjo dideliu patikimumu. Nors gamintojas neskelbia, kuriuose modeliuose bus naudojami naujieji varikliai, juos veikiausiai gaus būsimas mažas „Jaguar“ sedanas, „Land Rover Freelander“ bei „Land Rover Range Rover Evoque“.

W. Ziebartas teigė, kad bendrovė nusamdė variklių gamybos ekspertų, kurie turėtų padėti paleisti naująją gamyklą. Šiuo metu ten jau montuojama gamybos įranga, pirmieji prototipai turėtų būti pagaminti pavasarį, o serijinė gamyba prasidėti maždaug po metų. Wolverhamptono gamykla turės dvi surinkimo linijas: vieną benzininiams, kitą dyzeliniams varikliams. Abu agregatai bus tos pačios architektūros, o tai leis supaprastinti gamybą bei sumažins komponentų pirkimo kaštus.

Jaguar F-Type
Jaguar F-Type
© Gamintojo nuotr.

W. Ziebartas pastebėjo, kad „Jaguar Land Rover“ svarsto ir kitų variklių gamybos galimybes, pavyzdžiui, trijų cilindrų maždaug 1,5 l darbinio tūrio agregatą. Anot inžinieriaus, trijų cilindrų motoro gamyba būtų brangesnė nei įprastinio keturių cilindrų agregato, tačiau galbūt tai leistų sumažinti degalų sąnaudas. Nors naujųjų „Jaguar Land Rover“ variklių techniniai duomenys dar neatskleidžiami, W. Ziebartas tvirtina, kad konstruktoriai tinkamai išnaudos progą sukurti ištisą savo variklių šeimą ir naujieji agregatai taps rinkos etalonu pagal veikimo efektyvumą, svorį, galios ir tūrio santykį bei kitus parametrus.

„Jaguar Land Rover“, kaip ir kiti gamintojai, patiria spaudimą mažinti degalų sąnaudas ir anglies dvideginio emisijas. Siekdamas įgyvendinti vis griežtėjančius aplinkos taršos normatyvus gamintojas ketina naudoti mažesnio darbinio tūrio, bet didelės galios turbininius agregatus suderintus su daugiau nei šešis laipsnius turinčiomis pavarų dėžėmis. Kartu siekiama mažinti automobilių svorį. Panašią strategiją renkasi ir kiti rinkos dalyviai, tačiau W. Ziebartas pasidžiaugė, kad būdamas prestižiniu gamintoju „Jaguar Land Rover“ gali sau leisti investuoti į naujas technologijas, kas masiniams gamintojams yra gerokai sudėtingiau.

Jis taip pat pabrėžia, kad keičiantis „Jaguar Land Rover“ savininkams gamintojui pavyko išsaugoti gebėjimą kurti savo variklius. „Jaguar“ savo variklio negamino nuo 1997 m., kuomet tuometinis savininkas „Ford Motor“ uždarė Radfordo gamyklą. Tuo tarpu paskutinis „Land Rover“ gamintas variklis buvo Td5 dyzelinė jėgainė, kurios gamyba prasidėjo 1998 m. ir tęsėsi iki 2007 m. Ilgą laiką pagrindiniu „Land Rover“ varikliu buvo senstelėjęs „General Motors“ V-8 aliumininis agregatas, Didžiosios Britanijos gamintojas taip pat naudojo „Ford Motor“ ir BMW variklius. Net ir pradėjus veikti naujajai Wolverhamptono gamyklai „Jaguar Land Rover“ toliau pirks dalį variklių, nes, pavyzdžiui, sutartis su „Ford Motor“, tiekiančiu benzininius ir dyzelinius motorus, galioja iki 2020 m. Manoma, kad naujosios gamyklos gamybos apimtys laikui bėgant pasieks 300 tūkst. variklių per metus.

„Autotyrimai“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

BMW parodys naujų 3 serijos BMW – vieni su M raide, kiti hibridiniai (1)

Nuoseklios elektrifikacijos strategijos tąsa – taip galima pavadinti koncerno „ BMW Group “...

3D spausdintuvu pagamino neįtikėtiną automobilį: iki 300 km/val. – per 15 sekundžių (4)

Tai, kad trimačiai spausdintuvai neilgai trukus talkins automobilių pramonėje, jokia paslaptis....

„Volvo“ parodė, kaip atrodo jų naujos kartos sunkvežimiai

„ Volvo Trucks “ pristato keturis naujus sunkvežimius, kuriuose didelis dėmesys skiriamas...

Paaiškino, kodėl jutikliniai automobilių ekranai negali pakeisti mygtukų

Dabar žmonės taip pripratę prie išmaniųjų telefonų ir lietimui jautrių ekranų , kad...

Ženevos automobilių parodoje „Volkswagen“ pristato net tris skirtingus „Golf“ (5)

Tarptautinės Ženevos automobilių parodos atidarymo metu, automobilių gamintoja „ Volkswagen...

Top naujienos

Mirštančią vienišą senolę medikai paliko likimo valiai: atsisakė ir vežti į ligoninę, ir lankyti namuose (2)

Sunkiai apsirgę ir visą gyvenimą valstybei mokėję mokesčius negali būti tikri, kad sutrikus...

Veryga pasakė, kodėl neleis tirtis savanoriškai ir kas neturėtų eiti į darbą (204)

Po ekstremalios situacijos paskelbimo visoje Lietuvoje dėl koronaviruso grėsmės, ketvirtadienį...

Arūnas Milašius. 7 lietuvio direktoriaus klaidos įdarbinant jauną žmogų (15)

Kaip žinia, dauguma direktorių jau solidaus amžiaus – perkopę 30 metų. Tokia dviprasmiška...

Pasitikrinkite, ar mokate vairuoti – pamėginkite įveikti „Regitros“ teorijos egzaminą kokios klaidos dažniausios (43)

Norėdami sėsti prie automobilio vairo, užsilipti ant motociklo, kitaip tariant, tiesiog pradėti...

Lietuvės laukė nemaloni staigmena darbo susitikime Taline: kolegės iš Latvijos atvyko su užsikrėtusiu žmogumi (86)

Šiandien buvo pranešta, kad Estijoje užfiksuotas pirmasis koronaviruso atvejis. Buvo skelbiama,...

Orai: po žiemiškų išdaigų ateina pavasariška šiluma (17)

Antroje savaitės pusėje, paskutinėmis vasario dienomis, žiema bent simboliškai vis mėgins...

Parfumeris Aistis Mickevičius: gerų kvepalų paslaptis – visai ne kaina (2)

„Nėra pasaulyje kito miesto kaip Vilnius, kuriame tiek daug moterų kvepia „Portrait of a...

Kuo šiemet vadovausimės augindami vaikus: neutralios lyties vardai, naminis maistas ir mokymasis namuose (9)

2020 metai jau įsibėgėjo, ir atėjo laikas pažvelgti, kokios šiemet bus vaikų auklėjimo...

Aukštaičiai, žemaičiai, dzūkai ir suvalkiečiai: ar žinote, kokie patiekalai yra populiariausi jūsų krašte?

Skanaudami cepelinus ar šaltibarščius esame tikri, kad tai nacionaliniai mūsų šalies patiekalai...

|Maža didelių žinių kaina