Indijos bendrovės „Tata Motors“ valdomas Didžiosios Britanijos prestižinių automobilių gamintojas „Jaguar Land Rover“ Wolverhamptone statosi naują variklių gamyklą, kurioje gamins savo sukonstruotus agregatus.
Land Rover Defender
© A.Koroliovo nuotr.

Manoma, kad jau po metų čia gali prasidėti naujo keturių cilindrų dyzelinio variklio gamyba, o dar po pusantrų metų nuo konvejerio pradės riedėti ir keturių cilindrų turbininė benzininė jėgainė. Šie du varikliai bus pirmieji savos gamybos agregatai po ilgos pertraukos ir žymės svarbų žingsnį „Jaguar Land Rover“ istorijoje siekiant suimti likimą į savo rankas.

Ilgametis BMW gamybos ir produktų kūrimo specialistas Wolfgangas Ziebartas, kuris rugpjūčio mėnesį pradėjo vadovauti „Jaguar Land Rover“ inžinerijos padaliniui, pastebi, kad pats kurdamas ir gamindamas variklius gamintojas užsitikrins didesnę nepriklausomybę. Nors „Jaguar Land Rover“ kol kas neatskleidžia būsimų variklių techninių charakteristikų, spėjama, kad tai bus lengvi, galingi nedidelio dabinio tūrio (maždaug 2.0 l) motorai, aprūpinti naujausiomis variklių technologijomis: turbinomis, tiesioginiu degalų įpurškimu, kintamu vožtuvų valdymu ir kitomis.

„Jaguar“ visuomet garsėjo savo moderniais ir galingais varikliais, nemažai prisidėjusiais prie šios sportiškos markės įvaizdžio kūrimo. Savo ruožtu „Land Rover“ klasikiniai dyzeliniai agregatai nebuvo labai galingi, tačiau pasižymėjo dideliu patikimumu. Nors gamintojas neskelbia, kuriuose modeliuose bus naudojami naujieji varikliai, juos veikiausiai gaus būsimas mažas „Jaguar“ sedanas, „Land Rover Freelander“ bei „Land Rover Range Rover Evoque“.

W. Ziebartas teigė, kad bendrovė nusamdė variklių gamybos ekspertų, kurie turėtų padėti paleisti naująją gamyklą. Šiuo metu ten jau montuojama gamybos įranga, pirmieji prototipai turėtų būti pagaminti pavasarį, o serijinė gamyba prasidėti maždaug po metų. Wolverhamptono gamykla turės dvi surinkimo linijas: vieną benzininiams, kitą dyzeliniams varikliams. Abu agregatai bus tos pačios architektūros, o tai leis supaprastinti gamybą bei sumažins komponentų pirkimo kaštus.

Jaguar F-Type
Jaguar F-Type
© Gamintojo nuotr.

W. Ziebartas pastebėjo, kad „Jaguar Land Rover“ svarsto ir kitų variklių gamybos galimybes, pavyzdžiui, trijų cilindrų maždaug 1,5 l darbinio tūrio agregatą. Anot inžinieriaus, trijų cilindrų motoro gamyba būtų brangesnė nei įprastinio keturių cilindrų agregato, tačiau galbūt tai leistų sumažinti degalų sąnaudas. Nors naujųjų „Jaguar Land Rover“ variklių techniniai duomenys dar neatskleidžiami, W. Ziebartas tvirtina, kad konstruktoriai tinkamai išnaudos progą sukurti ištisą savo variklių šeimą ir naujieji agregatai taps rinkos etalonu pagal veikimo efektyvumą, svorį, galios ir tūrio santykį bei kitus parametrus.

„Jaguar Land Rover“, kaip ir kiti gamintojai, patiria spaudimą mažinti degalų sąnaudas ir anglies dvideginio emisijas. Siekdamas įgyvendinti vis griežtėjančius aplinkos taršos normatyvus gamintojas ketina naudoti mažesnio darbinio tūrio, bet didelės galios turbininius agregatus suderintus su daugiau nei šešis laipsnius turinčiomis pavarų dėžėmis. Kartu siekiama mažinti automobilių svorį. Panašią strategiją renkasi ir kiti rinkos dalyviai, tačiau W. Ziebartas pasidžiaugė, kad būdamas prestižiniu gamintoju „Jaguar Land Rover“ gali sau leisti investuoti į naujas technologijas, kas masiniams gamintojams yra gerokai sudėtingiau.

Jis taip pat pabrėžia, kad keičiantis „Jaguar Land Rover“ savininkams gamintojui pavyko išsaugoti gebėjimą kurti savo variklius. „Jaguar“ savo variklio negamino nuo 1997 m., kuomet tuometinis savininkas „Ford Motor“ uždarė Radfordo gamyklą. Tuo tarpu paskutinis „Land Rover“ gamintas variklis buvo Td5 dyzelinė jėgainė, kurios gamyba prasidėjo 1998 m. ir tęsėsi iki 2007 m. Ilgą laiką pagrindiniu „Land Rover“ varikliu buvo senstelėjęs „General Motors“ V-8 aliumininis agregatas, Didžiosios Britanijos gamintojas taip pat naudojo „Ford Motor“ ir BMW variklius. Net ir pradėjus veikti naujajai Wolverhamptono gamyklai „Jaguar Land Rover“ toliau pirks dalį variklių, nes, pavyzdžiui, sutartis su „Ford Motor“, tiekiančiu benzininius ir dyzelinius motorus, galioja iki 2020 m. Manoma, kad naujosios gamyklos gamybos apimtys laikui bėgant pasieks 300 tūkst. variklių per metus.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Mercedes“ dėl brokuotų oro pagalvių JK atšaukia 400 tūkst. automobilių (2)

„ Mercedes-Benz “ Jungtinėje Karalystėje atšaukia 400 tūkst. brokuotų oro pagalvių, kurios...

Rusija automobilių gamybą šiemet padidino daugiau kaip penktadaliu (27)

Rusija per tris šių metų ketvirčius pagamino 977 tūkst. lengvųjų automobilių – 21,4 proc....

Rugsėjį Lietuvos naudotų automobilių rinką vėl truktelėjo vokiški modeliai (1)

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis,...

„Volkswagen“ plečia komercinių modelių su visų ratų pavara gamą

Vokietijos automobilių gamintojas „ Volkswagen “ pristato naujovę komercinių automobilių...

Patvirtino senokai sklandžiusius gandus: „Ferrari“ gamins FUV (12)

Nors ilgą laiką ir atkakliai neigė šią informaciją, kompanijos vadovas Sergio Marchionne...

Top naujienos

Mažos valstybės „stebuklingas berniukas“ A. Merkel gali pridaryti rimtų bėdų (136)

Briuselis ir Berlynas tikrai nenorėjo tokio akivaizdaus Austrijos posūkio į dešinę. O austrai...

Situacija dėl Gedimino kalno vis blogėja: įspėja jau ir praeivius (656)

Panašu, kad Gedimino pilies kalnas tampa nauja mūsų šalies gėda. Jame vėl formuojasi nuoplovos...

Orai: geros naujienos – visą savaitę (3)

Po ypač malonaus pirmadienio šiluma bus mažesnė, tačiau artimiausiomis dienomis didesnių...

G. Paluckas: nesu nei autokratas, nei piktas žmogus (71)

„Visada siekiu demokratinių sprendimų. Partija galės spręsti priimti atgal išėjusius narius....

Lietuvos pilietybę turintį amerikietį viliojęs L. Kleiza vėl atsigręš į M. Gecevičių? (7)

Vienintelis klubo vis dar neturintis praėjusį mėnesį Europos čempionate rungtyniavusios Lietuvos...

Pirkėjai jaučiasi apgaudinėjami, prekybininkai bėdos neįžvelgia (360)

Atidesni pirkėjai prekybos centruose jau seniai pastebėjo, kuomet už tą pačią, ar kiek didesnę...

Po sezono pavadinimą keisiantis „Lietuvos rytas“ tikisi uždirbti klubo piniginėje – skaičių kebeknė (132)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ klubui šis sezonas bus paskutinis dabartiniu pavadinimu. Tai pirmadienį...

Uraganas Ofelija pasiekė Airiją: skelbiama apie pirmąsias aukas, galingi vėjai drasko stogus, rauna medžius žuvo 3 žmonės; atnaujinta 22.20 (137)

Britų salas užklupus uragano Ofelija liekanoms, tūkstančiai namų pietinėje Airijoje liko be...

K. Kardashian ruošiasi Kalėdoms: filmuoja sveikinimus ir džiaugiasi dirbtiniu sniegu kieme (9)

Ne veltui Lietuvoje juokaujama, kad pasiruošimas žiemoms šventėms prasideda iš karto po...

Kiek uždirbantis žmogus perka butą (95)

Būstas paprastai vienas brangiausių pirkinių žmogaus gyvenime. Apie tai, kiek reikia uždirbti,...