aA
„Perėjimas prie elektrinės ateities, kai bus gaminamos vien elektra varomos transporto priemonės, yra neatsiejama mūsų tvarumo strategijos dalis, siekiant sukurti visapusę elektromobilių ekosistemą nuo baterijų iki įkrovimo. Tai apima mūsų pastangas įdiegti technines ir verslo naujoves, susijusias su pakartotiniu baterijų naudojimu. Pirmasis visiškai elektrinis „Land Rover“ modelis pasirodys 2024 metais, o jau nuo 2025-ųjų „Jaguar“ gamins tik elektrinius automobilius, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Jaguar
Jaguar
© Gamintojo archyvas

Mūsų bendradarbiavimas su „Pramac“ – įrodymas, kaip galima tiekti nulinės emisijos energiją derinant atsinaujinančius energijos šaltinius ir antrą kartą naudojamas baterijas“, – sako Baltijos šalių regiono „Jaguar Land Rover“ prekių ženklo verslo vadovė Justė Jarušė.

„Jaguar Land Rover“ bendradarbiauja su „Pramac“, pasauliniu energijos sektoriaus lyderiu, kad sukurtų nešiojamąją nulinės emisijos energijos saugyklą, kurioje būtų įrengtos jau naudotos „Jaguar I-Pace“ baterijos.

Nuo tinklo atsieta energijos saugojimo „Pramac“ sistema, arba „Off Grid Battery Energy Storage System“ (ESS), naudodama „Jaguar I-Pace“ baterijų ličio jonų elementus, gali tapti nulinės emisijos energijos šaltiniu vietose, kuriose prieiga prie elektros energijos tinklo yra ribota arba nepasiekiama. Baterijos paimtos iš prototipų ir inžineriniuose bandymuose naudotų transporto priemonių.

„Šis oficialus pranešimas yra puikus pavyzdys, kaip mes bendradarbiausime su pramonės lyderiais, kad sukurtume tvarią ateitį ir tikrą žiedinę ekonomiką. Džiaugiamės galėdami dirbti kartu su „Pramac“, kad antram gyvenimui prikeltume „Jaguar I-Pace“ baterijas. Jos taps mobiliaisiais nulinės emisijos energijos šaltiniais, o „Jaguar TCS Racing“ komandos palaikymas šį sezoną buvo puiki proga parodyti, ką iš tiesų geba šie agregatai“, – pažymi Andrew Whitworthas, „Jaguar Land Rover“ žiedinės ekonomikos komandos baterijų vadovas.

Jaguar
Jaguar
© Gamintojo archyvas

Milžiniška papildoma vertė

Ši partnerystė yra pirmoji „Jaguar Land Rover“ planuose sukurti naujus žiedinės ekonomikos verslo modelius savo transporto priemonių akumuliatoriams. Atsižvelgdama į įsipareigojimą iki 2039-ųjų pasiekti nulinę emisiją, bendrovė pristatys programas, leisiančias naudoti elektrinių transporto priemonių baterijas tiek antrą kartą, tiek ir vėliau.

Iš automobilio išimtą bateriją galima pritaikyti ir kitoms paskirtims dėl to, kad „Jaguar Land Rover“ akumuliatoriai yra sukurti laikantis aukščiausių standartų. Todėl juos galima saugiai pasitelkti daugelyje mažai energijos naudojančių mechanizmų, kai baterijos veikimas suprastėja ir nukrenta žemiau griežtų elektromobiliams keliamų reikalavimų.

Antrą kartą naudojamų baterijų tiekimas stacionarioms reikmėms, pavyzdžiui, atsinaujinančiai energijai kaupti, iki 2030-ųjų gali viršyti 200 gigavatvalandžių per metus. Taip būtų sukurta vertė, viršijanti 28,5 mlrd. eurų.

Flagmanu pripažįstamos baterijos talpa siekia iki 125 kWh. Tai – daugiau nei pakankamai, kad būtų galima visiškai patenkinti daugybę apdovanojimų susižėrusio sportiškojo elektrinio visureigio „Jaguar I-Pace“ poreikius arba savaitę elektra aprūpinti įprastą šeimos namą.

Panaudojo ruošdamiesi lenktynių sezonui

„Pramac“ saugykloje, įskaitant modulius ir laidus, tiesiogiai pakartotinai naudojama iki 85 proc. „Jaguar Land Rover“ tiekiamų transporto priemonių akumuliatorių. Likusios medžiagos perdirbamos ir grąžinamos atgal į tiekimo grandinę.

Iš saulės baterijų įkraunamą įrenginį sudaro baterijų sistema, susieta su dvikrypčiu keitikliu ir susijusiomis kontrolės valdymo sistemomis. Įrenginiai, kuriuos galima išsinuomoti komerciniais tikslais, turi „Type 2“ elektrinių transporto priemonių (EV) įkrovimo jungtis su dinaminiu valdikliu ir gali tiekti iki 22 kW kintamosios srovės, kad būtų galima įkrauti elektromobilį.

„Mums buvo suteikta garbė glaudžiai bendradarbiauti su „Jaguar Land Rover“ specialistais. Jie mus labai palaiko kuriant tvirtą produktą ir komerciškai perspektyvų verslą, leidžiantį suteikti elektromobilių moduliams antrą gyvenimą. Našių, anglies dioksido kiekį mažinančių technologijų gamintojas atvertė naują tvarumo istorijos lapą. Nekantraujame tęsti kelionę su „Jaguar Land Rover“ ir pasiūlyti naujoviškų įkrovimo infrastruktūros būdų, padėsiančių elektrifikuoti šio gamintojo savo klasėje pirmaujančias transporto priemones“, – teigia „Pramac“ direktorius Danny Jonesas.

Šio agregato galimybės buvo demonstruojamos „Jaguar TCS Racing“ komandai ruošiantis 2022 metų ABB FIA Formulės E pasaulio čempionatui. Per bandymus Jungtinėje Karalystėje ir Ispanijoje jis elektros energija aprūpino pažangiausią komandos diagnostinę įrangą, analizuojančią lenktyninių automobilių pasirodymą trasoje, bei „Jaguar“ garažą serviso zonoje.

Ši prie tinklo neprijungta ESS sistema taip pat bus naudojama didžiausiame pasaulyje „Jaguar Land Rover Experience“ centre, Johanesburge, Pietų Afrikoje, siekiant suvaldyti nepastovų energijos tiekimą iš elektros tinklo.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Nutylėta „Honda“ istorija: kaip per plauką nuo draudimo gaminti automobilius likusi įmonė sužavėjo milijonus

50 metų – tokį jubiliejų šiemet mini vienas geriausiai žinomų japonų gamintojo „Honda“...

Tęsiama kelio Kretinga–Skuodas rekonstrukcija – bus suremontuotas dar 3 km ruožas

Tvarių miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „ YIT Lietuva “ imsis naujų kelio remonto...

Didžiausias BWM sandoris Lietuvos istorijoje – daugiau nei 400 automobilių „CityBee“ ir „MyBee“ parkams

Oficiali BMW atstovė Lietuvoje „Krasta Auto“ sudarė rekordinį sandorį su automobilių...

Kelininkai perspėja – dalyje Lietuvos eismo sąlygas sunkina rūkas

Penktadienio rytą eismo sąlygas kai kuriuose Lietuvos regionuose sunkina tirštas rūkas, praneša...

Naujasis konceptualus „Citroën Oli“: radikalus, atsakingas ir optimistinis požiūris į ateities mobilumą

Novatoriškas „Ami“ pademonstravo, kaip „ Citroën “ išdrįsta viską daryti kitaip nei visi,...

Top naujienos

Žalimas: po Putino sprendimo Vakarams atrištos rankos panaudoti karinę jėgą papildyta (23)

Rusijos prezidento Vladimiro Putino sprendimas aneksuoti Ukrainos Donecko, Luhansko, Chersono ir...

Parengė Jurga Grigienė

Paslaptingoji milžiniška Kaukazo belaisvė: nors vietiniams kėlė didžiulę baimę, neatsiginė meilužių

Egzistuoja daugybė istorijų apie sniego žmogų. Periodiškai vis pasirodo informacija, jog kažkas...

Po Ukrainos prašymo dėl NATO – ciniškas Zacharovos komentaras (22)

Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovė spaudai Marija Zacharova pakomentavo Ukrainos...

Putinas nori kuo greičiau užbaigti karą Ukrainoje? Ždanovas įvardijo tikslią datą (5)

Rusijos prezidentui Vladimirui Putinui buvo nustatytas sąlyginis terminas iki lapkričio 15 d....

Užsidaro 18 metų veikusi šeimos kavinė: norint išsilaikyti, dienos pietų kainą tektų kelti iki 60 eurų (23)

Kelmėje savo veiklą sustabdė daugiau nei 18 metų veikusi šeimos kavinė. Anot savininkės,...

Europos šalis, kurios apyvartoje esančių grynųjų kiekis – mažiausias visame pasaulyje, o vaikai net nėra matę popierinių pinigų (4)

Nors Švedijos sostinė Stokholmas visai netoli mūsų – reikia vos tik perplaukti arba perskristi...

Karas Ukrainoje. Putinas pasirašė dar vieną dekretą dėl šauktinių Pažeminimas Putinui: Rusijos pajėgos sprunka iš Lymano

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pripažino Ukrainos pietinių Zaporižios ir Chersono...

Analitikas: mobilizacija – esminė Putino klaida (2)

Paskelbta mobilizacija, kai į frontą Ukrainoje siunčiami net ir jokios karinės patirties...

Sakartvelo pasienyje – šokiruojantys vaizdai: tenka gelbėti spūstyse kelias paras laukiančius išsekusius rusus (13)

Vladimirui Putinui paskelbus dalinę mobilizaciją, iš Rusijos masiškai bėga kariauti nenorintys...