Dabar, be standartinių smūgių į kliūtis priekiu bei šonu, vykdomas ir susidūrimo su pėsčiuoju ar kita kliūtimi išvengimo sistemos AEB bandymas – 40 km/val. greičiu važiuojantis automobilis (jei tik, žinoma, jis turi tokią įrangą), turi kelyje aptikti pėsčiąjį-manekeną ir maksimaliai sumažinti greitį arba visai sustoti prieš jį.

Visi trys paskutinėje „Euro NCAP“ sesijoje sudaužyti modeliai – sedanas „Alfa Romeo Giulia“ bei krosoveriai „Seat Ateca“ ir naujos kartos „Volkswagen Tiguan“ – pasirodė gerai. Jų saugumas įvertintas maksimaliai, t. y. po 5 žvaigždutes. Pažymėtina tai, kad visa saugumo įranga, tarp jos – ir minėta AEB, šiuose modeliuose jau yra bazinėse versijose.

Italų sedane suaugusių keleivių saugumas siekia net 98 proc. Tai – didžiausias procentas tarp visų šiemet šios organizacijos išbandytų modelių. Tiesa, priekinio smūgio atveju vairuotojas rizikuoja patirti nedidelę krūtinės ir kelių traumą.

Pėstiesiems pavojingiausia „Giulia“ vieta yra viršutinė variklio gaubto dalis bei priekiniai statramsčiai, o elektroninių sistemų, turinčių padėti išvengti avarijų, efektyvumas įvertintas 60 proc.

Kompaktinis ispanų visureigis „Seat Ateca“, turintis tokią pačią platformą, kaip ir „Volkswagen Tiguan“, parodė panašius į „vokietį“ rezultatus. Priekinio smūgio atveju keleiviui egzistuoja rizika susižaloti krūtinės ląstą, šoninio (ne iki galo išsiskleidus šoninei oro pagalvei) – galvą, nors bendras suaugusiųjų saugumas siekia 93 proc.

Šiaip ar taip, „Tiguan“ pasirodė esantis saugesnis – 96 proc. gavęs krosoveris „Euro NCAP“ pavadintas saugiausiu 2015-2016 metais išbandytu šios klasės modeliu. Tiesa, priekinio smūgio atveju nustatyta keleivio krūtinės traumos tikimybė. Elektroninės saugumo įrangos efektyvumas – 68 proc.

Rusai pasitiki „Euro NCAP“?

Tuo metu rusai spėjo pasigirti, kad jų projektas „Kortež“, kurio metu kuriami specialiai pirmųjų šalies asmenų transportavimui skirti automobiliai, irgi sulaukė palankaus saugumo įvertinimo naudojant „Euro NCAP“ metodiką.

Rusijos pramonės ir prekybos ministras Denisas Manturovas pareiškė, esą Vokietijoje buvo išbandytas vienas iš projekto modelių – prezidentinis limuzinas ir jis neva sulaukė 5 žvaigždučių.

Be limuzino, „Kortež“ šeimoje metu turėtų būti sedanas, visureigis ir minivenas. Tiesa, daugiau jokios informacijos nė apie vieną iš šių modelių nepateikiama. Neaišku, kokias detales bei techninius mazgus jie turės – rusiškus ar vakarietiškus.

Skelbiama tik tiek, kad „Kortež“ modeliai bus gaminami serijiniu būdu ir parduodami visiems norintiesiems, ir tik vienintelis limuzinas, brangiausias projekto kūrinys, bus gaminamas pagal individualius užsakymus. Jis turėtų debiutuoti 2018-aisiais, naujojo (o gal ir senojo) Rusijos prezidento inauguracijos metu.

Paskutinių „Euro NCAP“ bandymų rezultatai (2016 m. birželis, proc., su standartine įranga):

„Alfa Romeo Giulia“

Suaugusiųjų saugumas - 98
Vaikų saugumas - 81
Pėsčiųjų saugumas - 69
Saugumo sistemos - 60.
"Alfa Romeo Giulia"

„Seat Ateca“

Suaugusiųjų saugumas - 93
Vaikų saugumas - 84
Pėsčiųjų saugumas - 71
Saugumo sistemos - 60.
"Seat Ateca"

„Volkswagen Tiguan“

Suaugusiųjų saugumas - 96
Vaikų saugumas - 84
Pėsčiųjų saugumas - 72
Saugumo sistemos - 68.
"Volkswagen Tiguan"