aA
Nepriklausoma organizacija „Euro NCAP“, vartotojams teikianti informaciją apie naujausių Europos rinkoje parduodamų modelių saugumą, tęsia jų bandymus remdamasi nuo šių metų pradžios įsigaliojusia pakeista testų metodika.
"Alfa Romeo Giulia"
"Alfa Romeo Giulia"
© "Euro NCAP" nuotr.

Dabar, be standartinių smūgių į kliūtis priekiu bei šonu, vykdomas ir susidūrimo su pėsčiuoju ar kita kliūtimi išvengimo sistemos AEB bandymas – 40 km/val. greičiu važiuojantis automobilis (jei tik, žinoma, jis turi tokią įrangą), turi kelyje aptikti pėsčiąjį-manekeną ir maksimaliai sumažinti greitį arba visai sustoti prieš jį.

Visi trys paskutinėje „Euro NCAP“ sesijoje sudaužyti modeliai – sedanas „Alfa Romeo Giulia“ bei krosoveriai „Seat Ateca“ ir naujos kartos „Volkswagen Tiguan“ – pasirodė gerai. Jų saugumas įvertintas maksimaliai, t. y. po 5 žvaigždutes. Pažymėtina tai, kad visa saugumo įranga, tarp jos – ir minėta AEB, šiuose modeliuose jau yra bazinėse versijose.

Italų sedane suaugusių keleivių saugumas siekia net 98 proc. Tai – didžiausias procentas tarp visų šiemet šios organizacijos išbandytų modelių. Tiesa, priekinio smūgio atveju vairuotojas rizikuoja patirti nedidelę krūtinės ir kelių traumą.

Pėstiesiems pavojingiausia „Giulia“ vieta yra viršutinė variklio gaubto dalis bei priekiniai statramsčiai, o elektroninių sistemų, turinčių padėti išvengti avarijų, efektyvumas įvertintas 60 proc.

Kompaktinis ispanų visureigis „Seat Ateca“, turintis tokią pačią platformą, kaip ir „Volkswagen Tiguan“, parodė panašius į „vokietį“ rezultatus. Priekinio smūgio atveju keleiviui egzistuoja rizika susižaloti krūtinės ląstą, šoninio (ne iki galo išsiskleidus šoninei oro pagalvei) – galvą, nors bendras suaugusiųjų saugumas siekia 93 proc.

Šiaip ar taip, „Tiguan“ pasirodė esantis saugesnis – 96 proc. gavęs krosoveris „Euro NCAP“ pavadintas saugiausiu 2015-2016 metais išbandytu šios klasės modeliu. Tiesa, priekinio smūgio atveju nustatyta keleivio krūtinės traumos tikimybė. Elektroninės saugumo įrangos efektyvumas – 68 proc.

Rusai pasitiki „Euro NCAP“?

Tuo metu rusai spėjo pasigirti, kad jų projektas „Kortež“, kurio metu kuriami specialiai pirmųjų šalies asmenų transportavimui skirti automobiliai, irgi sulaukė palankaus saugumo įvertinimo naudojant „Euro NCAP“ metodiką.

Rusijos pramonės ir prekybos ministras Denisas Manturovas pareiškė, esą Vokietijoje buvo išbandytas vienas iš projekto modelių – prezidentinis limuzinas ir jis neva sulaukė 5 žvaigždučių.

Be limuzino, „Kortež“ šeimoje metu turėtų būti sedanas, visureigis ir minivenas. Tiesa, daugiau jokios informacijos nė apie vieną iš šių modelių nepateikiama. Neaišku, kokias detales bei techninius mazgus jie turės – rusiškus ar vakarietiškus.

Skelbiama tik tiek, kad „Kortež“ modeliai bus gaminami serijiniu būdu ir parduodami visiems norintiesiems, ir tik vienintelis limuzinas, brangiausias projekto kūrinys, bus gaminamas pagal individualius užsakymus. Jis turėtų debiutuoti 2018-aisiais, naujojo (o gal ir senojo) Rusijos prezidento inauguracijos metu.

Paskutinių „Euro NCAP“ bandymų rezultatai (2016 m. birželis, proc., su standartine įranga):

„Alfa Romeo Giulia“

Suaugusiųjų saugumas - 98
Vaikų saugumas - 81
Pėsčiųjų saugumas - 69
Saugumo sistemos - 60.

"Alfa Romeo Giulia"
"Alfa Romeo Giulia"
© "Euro NCAP" nuotr.

„Seat Ateca“

Suaugusiųjų saugumas - 93
Vaikų saugumas - 84
Pėsčiųjų saugumas - 71
Saugumo sistemos - 60.

"Seat Ateca"
"Seat Ateca"
© "Euro NCAP" nuotr.

„Volkswagen Tiguan“

Suaugusiųjų saugumas - 96
Vaikų saugumas - 84
Pėsčiųjų saugumas - 72
Saugumo sistemos - 68.

"Volkswagen Tiguan"
"Volkswagen Tiguan"
© "Euro NCAP" nuotr.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Tokio dalyko dar nematėte: nufilmavo važiuojantį 15 metrų aukščio sunkvežimių bokštą (2)

Įspūdingais, milijonus peržiūrų pritraukusiais filmais garsėjanti „ Volvo Trucks “...

„Toyota“ statys pažangų technologijų miestą – laboratoriją

„ Toyota “ pranešė apie planus pastatyti ateities miestą 175 akrų (virš 70 hektarų) plote...

„Volkswagen“ pristatė naują „Caddy“: naujienų tiek, kad labiau primena asmeninį, ne komercinį automobilį

„Volkswagen“ Diuseldorfe pristatė naująjį „Caddy“. Tai jau penktoji modelio, kuris pirmą...

Dėl koronaviruso daugumos gamyklų darbą Kinijoje stabdęs „Volkswagen“ vėl ėmėsi gaminti automobilius

Automobilių gamintoja „ Volkswagen “ atnaujino veiklą daugumoje savo gamyklų Kinijoje, darbą...

„Mercedes-AMG“ papasakojo apie naujo segmento pradininką – „GLS 63 4MATIC+“ visureigį (2)

„ Mercedes-AMG “ vardas yra gerai žinomas pasaulyje. AMG – tai sportinius automobilius kurianti...

Top naujienos

Po visą Lietuvą sukrėtusio nužudymo Vilniaus gimnazijoje – šoką sukėlusi teisėjos dovana žudikui (87)

Kodėl Temidei yra užrištos akys? Ne, ne todėl, kad nebūtų daromas poveikis, o greičiausiai tik...

Atvykę į Santaros klinikas grūdasi ant žvyro, o naujos stovėjimo aikštelės stovi pustuštės (102)

Šiemet prie Santaros klinikų atidaryta dar viena nauja daugiaaukštė automobilių stovėjimo...

Koronavirusas skverbiasi į Europą: dar dvi valstybės paskelbė apie užsikrėtimo atvejus Kinijoje atvejų mažėja (26)

Rumunija ir Norvegija trečiadienį pranešė apie pirmuosius užsikrėtimo naujuoju...

Pandemijos scenarijus ECB gali reikšti grįžimą prie jau išsemtų priemonių (4)

Jeigu koronaviruso protrūkis peraugs į regioninę ekonominę krizę, Europos centrinis bankas ( ECB...

The Economist

Kinija nepamiršo imperinės praeities – siekia tapti pasaulio centru

„Juostos ir kelio“ iniciatyva primena Kinijos imperinę prekybinių ryšių sistemą, teigia...

Šių metų žiema negailestingai kėsinasi į Lietuvos miškus: miškininkai net bijo pagalvoti, kas laukia pavasarį (13)

Žiemos pokštai ir šilumos rekordai neigiamai veikia Lietuvos miškus. Ir nors dabartiniu metu...

Valančiūnas buvo naudingas, bet „grizlius“ taškais užvertė Hardenas su Westbrooku (3)

Po „Visų žvaigždžių“ savaitgalio pertraukos NBA čempionate į duobę įkritusi Memfio...

Pavasarine saule besidžiaugiantys vairuotojai pamiršta vieną pavojų

Pakankamai šilti orai šalies gyventojus lepino visą žiemą, o artėjant kalendoriniam pavasariui...

Po šiltos žiemos prognozuojamas milžiniškas derlius, tik nereikia susigundyti pigiomis trąšomis (1)

Jei gamta neiškrės netikėtumų, šiųmetis derlius iš tiesų gali būti rekordiškai didelis –...