Specialistas sako, kad per gruodį į Lietuvą įvežtų automobilių vidutinė CO2 emisija siekė 168 g/km. Sausį šis rodiklis sumenko 2,5 proc. – vidutinė įvežto automobilio CO2 emisija siekė 164 g/km.

„Kalbant apie į šalį įvežamus naudotus automobilius, didžiausi pokyčiai fiksuojami prie vairuotojų, kurie persėdo į hibridines transporto priemones. Jeigu gruodį toks importuotas automobilis vidutiniškai išmetė 114 g/km CO2, sausį šis rodiklis sumenko net 8,8 proc., iki 104 g/km. Tiesa, mokestis bus taikomas tik tiems automobiliams, kurių CO2 emisija viršija 130 g/km“, – priduria Autoplius.lt komunikacijos vadovas.

Visgi, tokiais degalais varomi automobiliai sudaro labai mažą naudotų automobilių importo rinkos dalį. Tuo tarpu sausį įvežtų naudotų dyzelinių bei benzininių automobilių CO2 emisija vidutiniškai buvo 2–2,5 proc. mažesnė nei analogiškais degalais varomų transporto priemonių, įvežtų mėnesiu seniau.

Iš visų per sausio mėnesį į Lietuvą įvežtų naudotų automobilių, daugiau nei pusė – 57 proc. – turėtų būti apmokestinti juos perregistruojant ateityje. 15 proc. iš visų per sausį importuotų naudotų automobilių šio mokesčio išvengtų – jie patenka tarp mažiau teršiančių, nes jų CO2 emisija telpa po 130 g/km riba.

Reikia ieškoti formulių

Didele nuo liepos 1 dienos atsirasiančio mokesčio problema, anot M. Buzelio, bus tai, kad daugiau nei ketvirtadalio įvežamų naudotų automobilių CO2 emisija nėra žinoma.

„Net 28 proc. iš gruodį bei sausį į Lietuvą įvežtų automobilių buvo be duomenų apie CO2 emisiją. Kyla klausimas, kaip bus nustatomas registracijos mokesčio dydis, perregistruojant tokį automobilį? Šį klausimą reikėtų spręsti jau dabar. Jeigu emisijos bus skaičiuojamos vadovaujantis įstatyme numatytomis formulėmis, galimai bus daug netikslumų, kurie konvertuosis į vairuotojų nepasitenkinimą ir nepasitikėjimą“, – tvirtina ekspertas.

Anot jo, apytikslę CO2 emisiją galima nustatyti naudojantis įvairiais automobilių duomenų katalogais, tačiau ir šie ne visada pateiks atsakymus. Dėl tokių atvejų turėtų būti sukurtos sveika logika pagrįstos formulės.

Pagal nuo liepos 1 dienos įsigaliosiančią automobilių registracijos mokesčio tvarką, dyzelinių automobilių CO2 emisija bus suskaičiuojama pagal transporto priemonės svorio, koeficientų sumos ir sandaugos formulę. M. Buzelio teigimu, automobilio masė yra reikšmingas kintamasis anglies dvideginio emisijos nustatymui, tačiau šalia turi būti ir tokie kintamieji, kaip variklio galingumas, gamybos metai arba variklio taršos „Euro“ standartas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (97)