aA
Tarptautinis nepriklausomas automobilių saugumo testavimo institutas „Euro NCAP“ nuo 2010 metų kasmet paskelbia, kurių gamintojų sukurtos saugumo sistemos eismo dalyviams suteikia daugiausiai naudos. Šie apdovanojimai tarsi skatina gamintojus diegti šias technologijas kuo daugiau modelių.
© DELFI montažas

„Euro NCAP“ apdovanojimus remia Europos šalių vyriausybės, automobilių klubai ir draudimo kompanijos. „Euro NCAP“, kuris žinomas kaip automobilių susidūrimo testų rengėjas, apdovanojimais įvertina gamintojus už jų sukurtas papildomas novatoriškas saugumo technologijas, padidinančias eismo dalyvių saugumą. Šis apdovanojimas skiriamas automobilių gamintojams, diegiantiems naujas saugumo sistemas, kurios, mokslininkų patvirtintais duomenimis, užtikrina vairuotojo ir kitų eismo dalyvių saugumą. Šiemet tarp pažangiausių technologijų buvo išskirtos dvi sistemos, kurias sukūrė BMW ir „Opel“ koncernai.

Pirmoji – BMW ir „Mini“ markių modeliuose kaip papildoma įranga montuojama vairuotojo asistento sistema. Tai yra tarsi automobilyje nuolat budinti saugumo sistema, kuri įspėja vairuotoją apie pėsčiąjį ir automatiškai sustabdo automobilį.

Perspėjimo apie pėsčiuosius ir automatinio stabdymo funkcija, įvertinta „Euro NCAP Advanced“, veikia važiuojant nuo 10 iki 60 km/val. greičiu. Šios sistemos esmė – kamera, kuri įtaisyta galinio vaizdo veidrodėlio korpuse ir stebi kelią bei analizuoja vaizdus. Ji perspėja vairuotoją, kai iškyla susidūrimo su pėsčiuoju grėsmė. Pirmiausia vairuotojas įspėjamas vaizdiniu simboliu. Jeigu vairuotojas nesureaguoja, įjungiamas garsinis signalas, skatinantis vairuotoją tai veikti. Tuo pačiu metu stabdžiai automatiškai pradeda stabdyti automobilį, iš pradžių nedidele stabdymo jėga. Vairuotojas pajunta šį stabdymo efektą ir tai jam yra aiškus nurodymas imtis veiksmų, o tai smarkiai padidina tikimybę išvengti avarijos. Jeigu vairuotojas nestabdo, o susidūrimo pavojus išlieka, kaip kraštutinė priemonė, paskutinę akimirką sistema pradeda pilnai stabdyti automobilį.

Ši saugumo sistema buvo plačiai testuojama specialiose trasose ir realaus eismo sąlygomis. Jos efektyvumą patikrino ir patvirtino „Euro NCAP“ testų laboratorija, kuri patvirtino, jog sistema veikia taip, kaip nurodo gamintojas.

„Apdovanota sistema leidžia sumažinti eismo įvykių riziką mieste – o būtent miestuose įvyksta daugiausia eismo įvykių. Ši sistema yra dalis vairuotojo asistento paketo, kuris komplektuojamas trejų ir penkerių durų „Mini“ modeliuose. Jis tekainuoja 3480 litų, tačiau jo atnešama vertė – milžiniška, ji padeda saugoti gyvybes keliuose“, – sakė oficialios „Mini“ atstovės Lietuvoje bendrovės „Krasta Auto“ generalinis direktorius Oleg Martyniuk.

Elektroninis sargas, kurio nesinori išjungti

Antrasis „Euro NCAP“ apdovanojimas už pažangą ir už novatoriškas saugumą užtikrinančias technologijas buvo skirtas „Opel“.

Riuselsheime dirbantys inžinieriai sukūrė įspėjimo apie kliūtį persirikiuojant sistemą, kuri perspėja vairuotoją apie nematomą pavojų. Persirikiuojant, lenkiant arba sukant kiti eismo dalyviai gali patekti į vadinamąją akląją zoną. Tai vienas iš pavojų, dėl kurio visais laikais dažnai įvyksta avarijos. Dėl šios priežasties ES įvyksta dešimt procentų visų skaudžių avarijų ir penki procentai su eismo nelaimėmis susijusių mirčių.

„Savo automobilių saugumą optimizuojame remdamiesi realiomis situacijomis gatvėje ir tikrais susidūrimo scenarijais. Mūsų tyrimai parodė, kad įspėjimo apie kliūtį persirikiuojant sistema labai padidina bendrą saugumą. Jei ši sistema plačiai paplistų visos Europos rinkoje, tai padėtų maždaug vienu procentu sumažinti bendrą avarijų, kurių metu patiriama nereikšmingų ir rimtų sužeidimų, skaičių“, – teigė automobilių saugos integracijos skyriaus vadovas Güntheris Schmallis.

Elektroninė SBSA „akis“ jau saugo „Adam“, „Corsa“, „Astra“, „Cascada“ ir „Zafira Tourer“ modelius, keturiais ultragarso jutikliais akylai stebėdama šoninėje juostoje judančias transporto priemones. „Insignia“ modelyje naudojama radaro principu veikianti sistema, kuria skenuojamas didelis plotas aplink automobilį. Elektroniniams sargams pastebėjus pavojinga trajektorija judantį objektą, atitinkamos pusės išoriniame veidrodėlyje užsidega geltonos spalvos įspėjamasis simbolis. LED įspėjamasis simbolis labai ryškus, todėl pastebimas net skaisčiai šviečiant saulei. Įspėjimo apie nematomą kliūtį persirikiuojant sistema įsijungia automobiliui judant 10–140 km/val. greičiu. Ją galima užsisakyti kaip papildomą įrangą įsigyjant bet kurį anksčiau nurodytą modelį.

Naujausio tyrimo duomenimis, „Opel Insignia“ savininkai buvo patenkinti įspėjimo apie nematomą kliūtį persirikiuojant sistema – 97,2 proc. jų niekada jos neišjungdavo, 87 proc. nurodė esantys visiškai įsitikinę jos naudingumu, o 82 proc. patvirtino, kad pirkdami naują automobilį, būtinai užsisakytų tokį elektorinį sargą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

BMW atšaukia 1,6 mln. dyzelinių automobilių – gali kilti gaisras (4)

Dėl problemų, susijusių su oro kondicionieriais, BMW visame pasaulyje atšaukia iš viso 1,6 mln....

Medikai nuogąstauja: greitosios pagalbos automobiliuose sumontuota įranga kelia pavojų pacientams (35)

Dalis Lietuvos greitosios medicinos pagalbos ( GMP ) darbuotojų reiškia susirūpinimą dėl...

Po masinės avarijos Kauną sukaustė spūstys (19)

Antradienio ryte įvykus avarijai greitkelyje A1 ties Kaunu , laikinąją sostinę sukaustė spūstys .

BMW pristatė didžiausią savo visureigį (12)

Vokietijos BMW pristatė naują visureigių šeimos narį – X7. Gamintojas pabrėžia, kad tai –...

Dėl infliacijos siūloma dar didinti vairuotojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo sumas (11)

Finansų ministerija Vyriausybei siūlo dėl infliacijos patikslinti transporto priemonių...

Top naujienos

Papasakojo daugiau detalių, kaip iš kauniečių buvo paimti vaikai: specialistų ir tėvų versijos gerokai skiriasi pildoma (856)

Nors kauniečiai, iš kurių atimti du mažamečiai vaikai, jau džiaugiasi, kad atžalos šiandien...

Skelbiama apie aptiktus nužudyto žurnalisto Jamalo Khashoggi palaikus Erdoganas: tai planuota žmogžudystė (146)

Nužudyto žurnalisto Jamalo Khashoggi kūno dalys buvo rastos įmestos į šulinį Saudo Arabijos...

Prie manekenės žūties galimai prisidėjusio Ričardo Piniko vaizdo įrašas atsidūrė melo ekspertų rankose (8)

Netrukus bus metai, kuomet Klaipėdoje iš viešbučio iškrito garsi manekenė Dovilė...

Svarstant opozicijos rezoliucijas – keistas dalies liberalų elgesys (54)

Neeiliniame Seimo posėdyje svarstant opozicijos rezoliucijas, išryškėjo keistas šešių liberalų...

Adomaitis – apie bemieges naujoko naktis: tai užtruko per ilgai ir vis dar tęsiasi (12)

Rytinėje Vilniaus „Ryto“ treniruotėje geros nuotaikos netrūko: po krepšiu pokštavo Eimantas...

Viceministrė apie vaikų atėmimo atvejį Kaune: atliekamas tyrimas, kad tokių klaidų nekartotume (199)

Socialinės apsaugos ir darbo viceministrė Vilma Augienė, komentuodama didelio atgarsio sulaukusį...

Pirmąją šv. Kalėdų dieną „Maximos“ parduotuvės nedirbs (14)

Pirmąją šių metų šv. Kalėdų dieną beveik 15 000 lietuviško prekybos tinklo „ Maxima “...

Bioekonomika Lietuvai – tamsus miškas: išvežam, vietoj to, kad kurtume vertę (70)

Pažangios Vakarų šalys savo ateitį sieja su bioekonomika , o Lietuvoje daugybė žmonių šio...

Gyvai / NETOBULOS. Daiva Žeimytė-Bilienė: apie laimės kainą, profesines ambicijas ir romantiką (1)

Žodžio kišenėje neieškanti, drąsiai apie savo skaudžius išgyvenimus ir įveiktas baimes...

Kodėl saugaus eismo ekspertas sostinės gatvėse nesijaučia saugus? (4)

Lietuva gali pasigirti sėkmingai mažinanti sužeistųjų ir žuvusiųjų žmonių skaičių eismo...