aA
Už ekologišką transportą pasisakanti organizacija „Transport & Environment“ išplatino duomenis apie tyrimą, kuriuo buvo siekiama nustatyti, kurių automobilių degalų sąnaudų vidurkiai labiausiai prasilenkia su tikrove.
© Gamintojo nuotr.

„Žaliųjų“ teigimu, labiausiai ekonomiškumo rodikliais manipuliuoja „Mercedes-Benz“ markė. Pabrėžiama, kad automobilio eksploatavimo laikotarpiu vairuotojai degalams išleidžia 5,6 tūkst. eurų daugiau, nei galima planuoti atsižvelgiant į gamintojo nurodomas degalų sąnaudas.

„Transport & Environment“ sako, kad šio tyrimo tikslas buvo parodyti, kad automobilių gamintojai yra abejingi tam, koks yra degalų suvarojimas realiomis sąlygomis, o Europos Sąjungos institucijos esą nieko nedaro, kad užkirstų kelią manipuliacijoms.

„Jeigu jūsų naujas „Mercedes“ „suryja“ 40 proc. daugiau degalų nei parašyta reklaminėje brošiūroje, tai ne dėl jūsų vairavimo stiliaus. Grečiau taip yra dėl „Mercedes“ testų, kuriais laboratorijose nustatomi oficialūs degalų sąnaudų vidurkiai – jie niekaip negali būti pakartoti realiomis sąlygomis“, – pranešime teigia „Transport & Environment“.

Organizacija skaičiuoja, kad dar 2001 m. skirtumas tarp oficialių ir realių sąnaudų vidurkių buvo 8 proc., o o 2013 m. – jau 31 proc. Prognozuojama, kad jeigu niekas nepasikeis, šis skirtumas 2020 m. išaugs iki 50 proc.

„Mercedes“ kompanija jau anksčiau teigė suprantanti bendrą kritiką dėl automobilių bandymų normų.

Mercedes-Benz C-klasė
© Gamintojo nuotr.

„Šis skirtumas tikrai egzistuoja, vis dėlto reikia pripažinti, kad bene svarbiausias faktorius yra pats vairuotojas – nepriklausomi tyrimai rodo, kad jis gali nulemti 30 proc. ekonomiškumo, – rugsėjį tvirtino „Mercedes-Benz“ automobilių strategijos ir planavimo vadovas Johannesas Reifenrathas. – Bandymų procedūras nustato ne gamintojai, o įstatymai. Europos Komisija apibrėžia taisykles, kurių turime laikytis. Viena yra aišku: mums, „Mercedes“ kompanijai, yra labai svarbu, kad skirtumas tarp oficialių ir realių sąnaudų vidurkio būtų kaip įmanoma mažesnis“.

Pasirodžius „Transport & Environment“ ataskaitai, „Mercedes“ atstovai pabrėžė, kad kompanija daug investuoja į degalų ekonomijos gerinimą net jei tai ir neturi įtakos Europoje taikomiems automobilių bandymams.

„Vienas iš pavyzdžių – gerinti aerodinamines savybes. „Mercedes-Benz“ šioje srityje pirmauja, tarkime CLA aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas yra 0.22 CD, o S-klasės – 0.23 CD“, – teigė kompanijos atstovas.

„Transport & Environment“ skaičiuoja, kad dėl neteisingai nurodomų degalų sąnaudų vidurkių vairuotojai degalams kasmet išleidžia vidutiniškai 500 eurų daugiau, nei galima tikėtis, o per visą automobilio eksploatavimo laikotarpį ši suma siekia 5600 eurų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Venclova: kalbos, kad popiežių pasitiko per tamsios veido spalvos mergaitė, – pražūtingos Lietuvai (144)

Kalbos apie tai, kad popiežių pasitikusi mergaitė buvo per tamsios veido spalvos – pražūtinga...

Paksas nesiliauja: savo siūlymais gąsdina ekspertus (251)

Neseniai sumanymą organizuoti referendumą dėl lito sugrąžinimo deklaravęs europarlamentaras...

Vainienę juokina 12 Skvernelio laiškų: gali ir dievui parašyti, bet nesitikėk stebuklų (187)

Bent vieną laišką su kvietimu investuoti Lietuvoje premjeras Saulius Skvernelis galėjo įteikti...

Šaltinis: Rusija ruošia grėsmingus povandeninius laivus (72)

Rusijos povandeninis laivynas, aprūpintas tarpžemyninėmis balistinėmis raketomis su...

Seimas siunčia dar vieną žinią antstoliams: nori riboti atlyginimus balsavo vienbalsiai (22)

Antradienį Seime prezidentės Dalios Grybauskaitės vyriausioji patarėja teisės klausimais Rasa...

Gražulis grįžta į Seimo Audito komitetą (3)

Žmogaus teisių komitete dirbęs Seimo narys Petras Gražulis jau turi kitą komitetą. Seimo...

Akmuo į popiežiaus Mišių organizatorių darbą: tai smulkmena, bet labai svarbi (89)

„Labai trūko viešųjų tualetų“, – teigė „Žinių radijo“ klausytojas, ryto laidoje...

Mados ekspertas Aleksandras Vasiljevas įvardijo didžiausią Lietuvos moterų klaidą (4)

Vietoj to, kad džiaugtųsi gyvenimu, lietuviai kapstosi neegzistuojančiose problemose ir nepasitiki...

Nuo sausio 1 dienos pas šeimos gydytoją – per 7 dienas, specialistą – per 30 (143)

Nuo sausio 1 d. gydymo įstaigos bus kviečiamos jungtis prie išankstinės pacientų registracijos...

Netrukus įsigalios dar griežtesni statybos reikalavimai: ką tai reiškia pirkėjams? (14)

Išsirinkti naują būstą – atsakingas bei sudėtingas uždavinys, iš naujakurių pareikalaujantis...