aA
Klasikinių automobilių konkurso 2012“ apdovanojimų ceremonijoje pergalę šventė 1973 m. gamybos „Jaguar E-Type Series 3“ modelio savininkas Almantas Tumosa. Jo automobilis finale įveikė septynis kitus pretendentus.
Jaguar E-Type
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Antrą kartą Lietuvoje surengtas konkursas sulaukė didelio dėmesio – norą dalyvauti pareiškė 58 automobilių entuziastai. Klasikinių automobilių konkurse buvo kviečiami dalyvauti visi kolekcininkai, automobilių klubai, mėgėjai ar autoprofesionalai, turintys klasikinį automobilį, pagamintą iki 1990 metų arba sportinį, modifikuotą ar surenkamą automobilį. Visų dalyvių nuotraukas kurias galite peržiūrėti paspaudę šią nuorodą.

Šių metų konkurso finalininkų aštuonetas buvo itin spalvingas. Tarp geriausiųjų pateko du „Ford“ modeliai (1930-ųjų „Model A“ ir 1968-ųjų „Mustang“), seniausias konkurso dalyvis „Packard 333 Limousine“ (1925 m.), perdarytas „Shelby Cobra Daytona Replica“ (1965 m.), itin retas mūsų keliuose „Austin Healey 3000 Mark III Convertible (1967 m.), žaisminga spalva akį traukiantis „Buick Riviera“ (1968 m.) bei tokie legendiniai modeliai kaip „Jaguar E-Type Series 3“ (1973 m.) bei „Volvo P180“ (1968 m.).

„Komisija buvo pasidalinusi į dvi grupes, todėl apsispręsti nebuvo lengva. Sprendžiant, kurį paskelbti nugalėtoju – „Austin Healey“ ar „Jaguar E-type“ – vieni daugiau balų skyrė už automobilio autentiškumą, kiti – už nepriekaištingą automobilio restauraciją ir jo priežiūra“, - sakė „Classic Car Club Lietuva“ vadovas Mantas Juočeris.

Specialios DELFI nominacijos nugalėtojas paaiškėjo po įtempto ir permainingo balsavimo naujienų portale DELFI. Balsavimas truko savaitę, ir nors iš pradžių skaitytojų simpatijos krypo į sportiškumu alsuojantį „Shelby Cobra Daytona Replica“, pasibaigus balsavimui džiūgavo „Ford Model A“ savininkas. Jo automobilis surinko 4862 balsus (32,2 proc. visų skaitytojų balsų), antroje vietoje likusį „Shelby Cobra“ aplenkęs tik 57 balsais. Trečią vietą užėmė „Ford Mustang“ (1265 balsai).

Apdovanotas buvo ir dar vienos nominacijos, kurią įsteigė PC „Panorama“. Šio prekybos centro lankytojams labiausiai patiko „Jaguar E-Type Series 3“ modelis.

O pagrindinis klasikinių automobilių konkurso nugalėtojas paaiškėjo susumavus DELFI skaitytojų, prekybos centro „Panorama“ lankytojų ir komisijos balsus. Konkurso komisija turėjo 2 balsus, portalo DELFI skaitytojų ir PC „Panorama“ lankytojų balsų dauguma sudarė po 1 balsą.

„Klasikinių automobilių konkurso 2012“ nugalėtoju tapusio „Jaguar E-Type Series 3“ savininkui atiteko pagrindinis prizas – 3000 Lt, kurį įsteigė pagrindinis konkurso rėmėjas LaisvalaikioDovanos.lt. Laimėtoją LaisvalaikioDovanos.lt taip pat pakvies išbandyti „Formulės 3“ greitį Kačerginės trasoje. Sportinės klasikos atstovė „Formulė 3“ šiemet buvo klasikinių automobilių konkurso simbolis.

Restauravo per rekordiškai trumpą laiką

42-ejų A. Tumosa praėjusią vasarą įgyvendino seną savo svajonę ir įsigijo „Jaguar E-Type Series 3“ - automobilis buvo atplukdytas iš Los Andželo (JAV). Tuomet vyras ėmėsi restauruoti šį modelį, kuris buvo apgadintas avarijoje ir iki tol du dešimtmečius buvo apleistas bei nenaudojamas. Jam padėjo ne tik šeimos nariai, bet ir trys restauratorių komandos, todėl „Jaguar E-Type Series 3“ buvo atgaivintas per rekordiškai trumpą laiką - 8 mėnesius.

„Kokia jo istorija net nežinau. Su draugais juokaujame, kad dabar, kai jis taip atrodo, geriau ir nežinoti, kad buvęs jo savininkas nepanorėtų atstiimti. Tačiau akivaizdu, kad tokio lygio automobilis negalėjo priklausyti eiliniams žmonėms. Kai jis pasirodė, kainavo 2,3 tūkst. svarų, tai yra tiek pat, kiek dviejų aukštų namas. Tiesa, jis buvo vienas pigesnių sportinių automobilių. Tuo metu, tarkime, „Ferrari“ ar „Lamborghini“ kainuodavo apie 6 tūkst. svarų, dabar tai prilygtų maždaug milijonui litų“, - DELFI pasakojo A. Tumosa.

Jis atskleidė, kad tokios būklės „Jaguar E-Type Series 3“ vertė rinkoje yra apie 100 tūkst. eurų (apie 345 tūkst. Lt). Britiškiems automobiliams simpatiją jaučiantis A. Tumosa taip pat turi ir 2004 m. gamybos „Aston Martin Vanquish“.

60 tūkst. mylių (apie 96 tūkst. km) pravažiavęs itin išpuoselėtas „Jaguar E-Type Series 3“ po ilgu variklio gaubtu slepia V12 5.3 l motorą, pasiekiantį 280 AG. Gamintojai nurodo, kad šis galiniais ratais varomas automobilis gali išvystyti maksimalų 260 km/val. greitį.

Automobilių detalių verslu užsiimantis A.Tumosa tikina, kad klasikinį „Jaguarą“ išvaryti iš garažo pakanka vienos progos - gražaus oro. Ateityje vyras planuoja restauruoti „Mercedes-Benz“ automobilį, tačiau neatskleidė kurį modelį.

Pernai „Klasikinių automobilių konkurso 2011“ nugalėtoju tapo 1955-ųjų „BMW 501A“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Dacia“ pristatė naują variklį: dar ekonomiškesnį dviem degalų rūšimis varomą ECO-G (12)

2020 m. Briuselio automobilių parodoje „ Dacia “ pristatė naują ECO-G variklį, galintį...

„Bentley“ pasigyrė sėkme: 2019-ieji išsiskyrė parduotų modelių gausa (1)

Gaminamų automobilių gamą plečiantis „ Bentley Motors“ per 2019-uosius metus iš viso...

„Toyota“ bus priversta remontuoti 700 tūkst. automobilių – dėl problemos kyla avarijos rizika (19)

Kompanija teigia dar nežinanti kodėl kilo ši problema, bet jau ieško jos priežasčių ir galimų...

Vieną sistemą privalės turėti visi automobiliai, tačiau kyla problema: ji ne visada suveikia (1)

2022 metais visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai privalės stabdyti patys, t. y....

Lietuviai rinkdamiesi hibridus pasitiki ne visais: vokiški automobiliai lieka antroje vietoje (8)

Hibridiniai automobiliai jau tapę tvaresnius ir taupesnius sprendimus priimančio žmogaus...

Top naujienos

Moteriškas kerštas: mamytė nori pašėlti, jeigu nori ir tu, – paskambink (20)

Daugybę kartų administracine tvarka bausta, kartą dėl smurto teista ir jau areštinės gultą...

Po Meksiką keliavusi lietuvių šeima: čia patyrėme tai, ko net nesusapnuotum (48)

Neseniai iš kelionės po Kenijos safarius grįžusi Marijos ir Algirdo Vaičaičių šeima trumpam...

Mūšis, apie kurį meluojama iki šiol: kodėl sovietai net kelis mėnesius nedrįso įžengti į Klaipėdą (376)

Klaipėda – vienintelis Lietuvos miestas, kurį sovietai užėmė 1945-aisiais. Tam tikra...

Norintiems išsiskirti – dar daugiau reikalavimų, institucijų slenksčių mynimo ir išlaidų (80)

Nuo Naujųjų įsigaliojo privalomoji mediacija sprendžiant šeimos ginčus, tačiau svarbu...

Iš Dakaro sugrįžę Žala ir Juknevičius pažadų apie startą kitąmet nedalija: laukia namų darbai (87)

Po daugiau nei dviejų savaičių Saudo Arabijoje, kur šiemet vyko Dakaro ralis, į Lietuvą...

Paulius Gritėnas ir Viktoras Bachmetjevas

Esminiai dalykai. Ką parodė „Grigeo“ skandalas | JAV-Irano konfliktas | Bažnyčia valstybėje

Pirmojoje 2020-ųjų laidoje Paulius Gritėnas ir Viktoras Bachmetjevas aptaria garsiausiai...

Naktį Vilniaus centre vaikai surengė tokio masto išgertuves, kokių dar nematė nei policija, nei Vaiko teisės (527)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį Vilniaus centre įvyko dar neregėtas nepilnamečių...

Žvilgsnis į siaubą keliantį karo absurdą: šiurpūs ir tikri faktai filme „1917“ (4)

Kažkas kartą teisingai pastebėjo, kad tiesa yra žymiai keistesnė už išmonę. Ir tai ypač...

Mokslininkai išsklaidė ilgai tvyrojusią paslaptį: išsiaiškino amišų vaikus pasiglemžusios staigios mirties priežastį

Maždaug prieš 15 metų rytiniame JAV regione gyvenusios amišų šeimos gyvenimą supurtė...

Ugnė Siparė parodė, kaip atrodė prieš 13 metų: gerbėjai lygina su Paris Hilton (62)

Ugnė Siparė neretai yra įvardijama kaip viena dailiausių TV laidų vedėjų. Sausio pradžioje...