Daugeliui, žadančių gauti vairuotojo pažymėjimą, išgirdus į DELFI redakciją besikreipusio Jevgenijaus istoriją, greičiausiai, plaukai pasišiauštų piestu. 19-metei jo dukrai, išlaikiusiai vairavimo egzaminą ir nusprendusiai apsidrausti elektromobilį – piniginis draudikų kirtis.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Karolina Pansevič

Kaip pats vyras pasakojo, vieną vakarą, prisėdęs prie kompiuterio, internetinės skaičiuoklės pagalba nusprendė palyginti keleto draudimo bendrovių siūlomas įmokas bei išrinkti geriausią variantą, tačiau išvydęs siūlomas sumas, neteko žado.

„Man buvo šokas, kai pamačiau tokias sumas. Kelios bendrovės siūlė didesnes nei 1000 eurų metines įmokas už civilinės atsakomybės draudimą. Man iškart kilo klausimas, ar tai normalu? Vaikui, kuris neturėjęs jokių pažeidimų ar avarijų buvo siūlomos tūkstantinės sumos, o mažiausia kaina – 700 eurų“, – stebėjosi vyras.

Pagalvojęs, kad tai nesusipratimas, Jevgenijus kitą dieną nuvyko į draudimo bendrovę, kurioje pats yra apdraudęs savo automobilį, tačiau išgirdo panašius skaičius.

„Buvo siūlomi 500-600 eurų. Jie skaičiuoja nepamatuotą riziką ir savo pinigus. Tas vairuotojas, kuris apdraus automobilį, kad ir už tuos 500 eurų, galvos, kad gal aš geriau vairuosiu mažiau, kad tik nesukelčiau eismo įvykio, ir kad man kita įmoka gal kažkiek sumažės“, – mano vyras.

Nepatenkintas draudikų išvedžiojimais Jevgenijus automobilį perrašė ir apdraudė savo vardu tam, kad sumažintų įmoką, tačiau, pasak jo, iškilo kita, ne ką mažesnė problema.

„Kaip man paaiškino draudime, kad ir po 5 ar 7 metų, kai mano dukra pirmą kartą apsidraus automobilį, civilinio draudimo įmoka vis tiek bus tokio pačio dydžio, o gal net ir didesnė“, – pasakojo vyras.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Bendrai vertindamas draudimo įmokas pradedantiesiems vairuotojams Jevgenijus jas vadina neadekvačiomis.

„Jaunas vairuotojas, neturėdamas jokio įrašo apie eismo įvykį turi mokėti 10 kartų daugiau nei stažą turintis vairuotojas. Aš suprantu, kad jei per pirmus metus sukeltų avariją, tai tvarkoj, tegul tada didėja įmokos, bet dabar, vadovaujantis jų logika, kiekvieną jaunuolį turėtų sodint i kalėjimą avansu, kokiems metams, kad žinotų, kas jam gresia ateity, jei padarys ką nors neteisėto“, – piktinosi vyras.

Draudikai gina savo interesus

DELFI susisiekė su draudimo bendrovėmis, kurių įkainiai minėtoje skaičiuoklėje viršijo tūkstantines sumas, tačiau pastarosios buvo nelinkusios komentuoti situacijos. Viena iš bendrovių gynėsi negalinti komentuoti įmokos sumų, nes bijo pažeisti Konkurencijos įstatymą.

„Kainodaros klausimų komentuoti negalime. Galime pasakyti tiek, kad kiekvienam klientui pasiūlytai draudimo kainai įtakos turi keliasdešimt elementų, priklausančių ne tik nuo konkretaus kliento drausmingumo istorijos, bet ir nuo rinkos ir atskirų jos segmentų situacijos“, – sakė bendrovės atstovė.

Kita civilinės atsakomybės draudimo paslaugas teikianti įmonė taip pat nesileido į platesnes kalbas.

„Įvertinti kainą, ar ji yra per didelė šiuo atveju – būtų sudėtinga, nes ji priklauso nuo daugelio kriterijų ir skaičiuojama individualiai, tačiau jos priežastis tikrai nėra tai, kad transporto priemonė varoma elektra“, – aiškino draudikai.

Vairuotojo pažymėjimas
Vairuotojo pažymėjimas
© DELFI / Karolina Pansevič

Tuo tarpu draudimo bendrovės „Gjensidige“ draudimo produktų, rizikos vertinimo ir kainodaros vadovas Baltijos šalims Andrius Dambrauskas sutiko paanalizuoti nepatyrusių vairuotojų draudimo kriterijus.

„Apdrausdami vairuotojus privalomuoju draudimu, taikome tokius pačius kriterijus tiek vyresniems, tiek jaunesniems – vertiname draudimo istoriją, vairavimo stažą, automobilio parametrus ir t.t. Labiausiai atkreipiame dėmesį ne tiek į amžių, kiek į vairavimo patirtį. Tai yra susiję dalykai, mat įgūdžiai nesusiformuoja pernakt. Jie nuosekliai gerėja vairuojant metams bėgant.

Mūsų turimi duomenimis, palyginus su 36-40 m. amžiaus grupe, 18-20 m. vairuotojų įvykių dažnis 90 proc. didesnis, o tai reiškia beveik dvigubai daugiau įvykių. 21-23 m. vairuotojai sukelia 34 proc., o 24-25 m. 8 proc. daugiau įvykių. Draudimo įmoka skaičiuojama individualiai kiekvienam vairuotojui, atsižvelgiant į kriterijų visumą“, – aiškina specialistas.

Rimvydas Pocius, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas sako, kad kiekvienas atvejis yra individualus, nes vertinama daug kriterijų, o ne tik vairuotojo stažas.

„Vieni rizikos faktoriai yra susiję su transporto priemonės vairuotojais. Šiuo atveju svarbi yra vairavimo patirtis, draudimo laikotarpis, eismo įvykių istorija, transporto priemonės vykdoma veikla ir pan. Kiti rizikos faktoriai yra automobilio techniniai duomenys: transporto priemonės tipas, variklio tūris, galia, bendroji masė, vietų skaičius ir t.t. Taip pat vertinami visos rinkos rodikliai – bendras avaringumas ir žalos dydis, eismo intensyvumas, infliacija ir kt.

Išvydęs draudikų siūlomas įmokas vairuotojas neteko žado: ar tai normalu?
© DELFI / Andrius Ufartas

Pasak R. Pociaus, kriterijai, kuriais yra vertinami vairuotojai, visiems klientams yra vienodi, nepriklausomai nuo to, ar vairuotojas turi sukaupęs patirtį, ar yra tik pradedantysis.

„Skiriasi tik rizikos koeficientų svertai, kurie vienais atvejais yra didesni, o kitais – mažesni“, – aiškina draudimo atstovas.

Vertindamas visuomenėje vyraujančią nuostatą, kad draudimas pradedantiesiems vairuotojams yra gerokai per didelis R. Pocius vadovaujasi statistika.

„Nepatyrę vairuotojai dažniau sukelia eismo įvykius. Ir ši statistika, jei palyginsime su patyrusiais vairuotojais, skiriasi net kelis kartus. Todėl patirties neturinčių vairuotojų yra gerokai didesnis rizikingumas ir tai yra įvertinama siūlant draudimo sąlygas“, – teigia specialistas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„CityBee“ testuoja alkoblokų integravimo galimybes (48)

Po savaitgalį tragiškai pasibaigusios avarijos Vilniuje, kurios metu neblaivus vairuotojas,...

„Daimler“ gali įsigyti nedidelę „Volvo Cars“ akcijų dalį (2)

„ Daimler “ neprieštarauja tiekti „Volvo“ variklius ir net galėtų įsigyti nedidelę šio...

Vokietijos policija suėmė aukštą „Porsche“ vadovą (1)

Vokietijos policija sulaikė aukštą prabangių automobilių prekės ženklo „Porsche“ vadovą,...

Po skandalo užsimojo priežiūros vėzdu: klaidos kaina sieks milžiniškas sumas (15)

Europos Komisija šią savaitę įgavo daugiau galios priimant sprendimus dėl automobilių...

„CityBee“ pažėrė naujovių (12)

Automobilių trumpalaikės nuomos paslaugą teikianti bendrovė „ CityBee “ pristato vieną...

Top naujienos

Prieš mitingą – galutinis medikų ultimatumas Verygai ir Skverneliui: laikas sužinoti, kaip bus iš tikrųjų (104)

Likus kelioms dienoms iki medikų mitingo, politikai suskubo Lietuvos medikų sąjūdžiui (LMS)...

Prašoma suimti jauną merginą pražudžiusį „CityBee“ vairuotoją (114)

Prokuratūra kreipėsi į teismą ir prašo suimti neblaivų vairuotoją, sekmadienio paryčiais...

„The Washington Post“: Trumpą informacija iš Europos tiesiog šokiravo (5)

Kovą, kai kurortinėje rezidencijoje „Mar-a-Lago“ susirinkę padėjėjai informavo apie...

Vladimiras Laučius. Kodėl „valstiečiai“ – didžiausia Lietuvos problema? (38)

Atsakymas į antraštės klausimą – todėl, kad taip mano šios partijos oponentai, atkakliai...

Po keturiolikmetės iš Lietuvos nužudymo – britų policijos įspėjimas (18)

Policija kreipėsi į visuomenę su prašymu nustoti skelbti internete grasinančio turinio...

„Barclays“ į Lietuvą atvedęs Kreivys apie banko planus: Lietuvai reikia susirūpinti (206)

Savaitgalį Didžiosios Britanijos „ Barclays “ bankui išplatinus pranešimą apie svarstymus...

Per atsisveikinimą su Barbara Bush – istorinė nuotrauka papildyta 13.50 (36)

Nuotrauka, kurioje kelių kadencijų JAV prezidentai pagerbė mirusią Barbarą Bush, sulaukė šiltų...

Iš VRK traukiasi Svajonė Šaltauskienė atnaujinta 13:53 (7)

Iš Vyriausiosios rinkimų komisijos ( VRK ) traukiasi Svajonė Šaltauskienė.

Už 40 mln. eurų gali statyti naują pieno perdirbimo gamyklą (4)

Viena didžiausių pieno perdirbimo bendrovių šalyje Vilkyškių pieninė ketina plėstis šalia...

Žaibiškai išgarsėjusi Emma be storo grimo sluoksnio – lyg visai kitas žmogus (56)

Praėjusią savaitę visą Lietuvą savo atvirumu nustebinusi LNK laidos „Yra, kaip yra“ dalyvė...