aA
Šiaurės Amerikos tarptautinėje automobilių parodoje Detroite visam pasauliui pirmą kartą pristatyta naujoji „Toyota GR Supra“, kuri atstovauja penktajai Toyota legendinio sportinio automobilio kartai ir yra pirmasis „Toyota Gazoo Racing“ sukurtas pasaulinis GR modelis, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
"Toyota GR Supra"
© Gamintojo archyvas

Vyriausiasis inžinierius Tetsuya Tada liko ištikimas klasikiniam formatui su priekyje montuojamu šešių cilindrų eilėje varikliu ir galiniais varančiasiais ratais, kurie būdingi ankstesnių kartų „Toyota Supra“ ir pirmajam 2000GT sportiniam automobiliui. Dėl trumpos važiuoklės bazės, plačios tarpvėžės, mažo svorio, žemo svorio centro ir itin tvirtos kėbulo konstrukcijos automobilių entuziastai gali tikėtis galios, manevringumo ir tikslaus valdymo derinio.

3,0 l variklis su dviejų kanalų turbokompresoriumi išvysto 340 AG galią, o jo sukimo momentas siekia 500 Nm. Šio variklio ir su juo montuojamo aštuonių pavarų automatinės transmisijos duetas lemia sklandų bei efektingą automobilio pagreitėjimą ir aukštą sukimo momentą visame variklio sūkių diapazone.

„Toyota Gazoo Racing“ komanda visapusiškai išbandė automobilį Niurburgringo Šiaurinėje kilpoje ir aplinkiniuose Vokietijos keliuose, kad užtikrintų automobilio manevringumą, stabilumą ir gerą valdomumą. Intensyvūs bandymai buvo atliekami ir kitų pasaulio šalių keliuose.

Norėdamas įsitikinti, kad automobilis atitinka nurodytas charakteristikas, „Toyota“ prezidentas Akio Toyoda pats jį išbandė Niurburgringo trasoje, prieš uždegdamas žalią šviesą šio modelio gamybai.

Visi automobiliai bus gaminami Austrijos mieste Grace.

„Toyota Supra“ dizaino tema pirmą kartą pristatyta su FT-1 koncepciniu automobiliu, pasirodžiusiu 2014 m., Šiaurės Amerikos tarptautinėje automobilių parodoje Detroite.

Dizaino koncepcija, pavadinta „koncentruotos ribos“, tiesiogiai atsispindi automobilio konstrukcijoje, kurią sudaro trys pagrindinės dalys – trumpa važiuoklės bazė, dideli ratai ir plati stovėsena, preciziška dvivietė kabina ir ilgas variklio dangtis bei kompaktiškas kėbulas, išryškinantys šešių cilindrų vienaeilio variklio ir galinių varomųjų ratų kombinaciją. „Toyota Supra“ vyriausiasis dizaineris Nobuo Nakamura buvo užsimojęs sukurti šiuolaikinio dizaino automobilį su praeitį menančia klasikinio sportinio automobilio stilistika.

"Toyota GR Supra"
"Toyota GR Supra"
© Gamintojo archyvas

Pažymėtina, jog važiuoklės bazė yra trumpesnė nei GT86 kupė, o padangos didesnės. Siekiant užtikrinti optimalų pasipriešinimo koeficientą ir keliamąją jėgą, taip pat idealią svorio pusiausvyrą tarp priekinės ir galinės dalių, tiksliai apskaičiuota kiekviena konstrukcijos detalė. Pavyzdžiui, „double-bubble“ stogas nėra vien praeities įkvėptas stilingas elementas. Jis kartu efektyviai sumažina vėjo pasipriešinimą dėl trumpesnės automobilio priekinės dalies – salono aukštis dėl to nė kiek nesumažėja.

Priekinės dalies dizainas perimtas iš ketvirtosios kartos „Supra“ modelio, tačiau yra daug išraiškingesnis. Tai lemia žema stovėsena, kurią išryškina išsikišusios centrinės radiatoriaus grotelės ir šonuose įrengtos didelės oro įsiurbimo angos varikliui aušinti. Charakteringi priekiniai žibintai išsiskiria šešių šviesos diodų konstrukcija su posūkių ir dienos šviesos žibintais.

Europos rinkai skirtuose „Toyota GR Supra“ modeliuose kaip standartinė įranga bus komplektuojami lengvi ir tvirti 19 colių kaltiniai lengvojo lydinio ratlankiai su pereinančiais juodais ir nedažytais poliruotais plonais stipinais.

„Toyota Supra“ bus pristatytas su aštuonių skirtingų išorės spalvų gama, į kurią įtraukti ryškiai raudonas, geltonas ir mėlynas atspalviai.

"Toyota GR Supra"
"Toyota GR Supra"
© Gamintojo archyvas

Naujojo „Toyota GR Supra“ vairuotojo kabina išsiskiria tradicinių GT elementų ir šiuolaikinių funkcijų derme. Kabina įrengta taip, kad padėtų vairuotojui susikoncentruoti į vairavimą. Tiesiai priešais vairuotoją įrengtas projekcinis ekranas, matuokliai ir pavarų perjungimo svirtelės.

Ant trijų stipinų vairo įrengti papildomi jungikliai. Vairas aptrauktas oda ir yra optimalios formos, todėl jį patogu suimti. Pro vairą gerai matosi didelės raiškos 8,8 colio prietaisų skydelis. Centre įrengtas tachometras su 3D efektu ir pavarų perjungimo indikatorius, kairėje pusėje pateikiami greičio rodmenys, o dešinėje pusėje – informacinės ir pramoginės bei navigacijos sistemų informacija.

Automobilis išsiskiria gana talpia bagažine – joje pakanka vietos į savaitgalio kelionę vykstančių dviejų žmonių daiktams sudėti. Salone įrengtos lenktynėms skirtas primenančios sėdynės, turinčios integruotą galvos atramą ir šonines atramas.

Siūlomi keli apmušalų variantai: odiniai arba kombinuotieji su oda trauktomis atramomis ir perforuota „Alcantara“ medžiaga dengtu atlošu bei sėdimąja dalimi geresnei ventiliacijai ir didesnei atramai užtikrinti.

Variklio charakteristikos

Naujosios Toyota GR Supra varomoji jėga – 3,0 l šešių cilindrų vienaeilis variklis, kurio maksimali galia siekia 340 AG, o sukimo momentas – 500 Nm. Jis komplektuojamas su dviejų kanalų turbokompresoriumi ir tiesioginio degalų įpurškimo bei kintamojo vožtuvų reguliavimo sistemomis, užtikrinančiomis gerą sukimo momentą net pačių žemiausių apsukų diapazone.

Jis montuojamas su aštuonių pavarų automatine transmisija, užtikrinančia greitą pavarų perjungimą su trumpais pavarų perdavimo skaičiais perjungiant žemesnes pavaras. Vairuotojas gali keisti pavaras ant vairo esančiomis pavarų perjungimo svirtelėmis ir pagal poreikį bei atsižvelgdamas į kelio sąlygas pasirinkti „Normal“ arba „Sport“ važiavimo režimus.

Iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja vos per 4,3 sekundės. Vairuotojui pasirinkus „Sport“ režimą, atitinkamai pakoreguojamas variklio garsas ir reakcija, pavarų perjungimo režimas, amortizavimo jėga, vairo ir aktyviojo diferencialo nustatymai. Automobilio stabilumo kontrolės sistema turi specialų „Track“ režimą, kurį pasirinkus sumažinamas sistemos įsikišimo laipsnis, todėl vairuotojas gali labiau kontroliuoti automobilio dinamines charakteristikas.

"Toyota GR Supra"
"Toyota GR Supra"
© Gamintojo archyvas

Visos Europos rinkai skirtos „Toyota GR Supra“ versijos bus komplektuojamos su aktyviuoju diferencialu, kuris veikia tiek didinant, tiek mažinant greitį ir gali būti lengvai ir greitai reguliuojamas nuo nulio iki visiško blokavimo. Specialus elektroninis valdymo blokas kontroliuoja platų spektrą įeinančių vairo sistemos, droselinės sklendės ir stabdžio pedalo, variklio apsukų bei kampinio nuokrypio signalų, kad būtų tinkamu laiku aktyvuotas paleidimo mechanizmas.

Du įrangos variantai

„ GR Supra“ modeliai bus pristatyti su dviem komplektacijomis – „Sport“ bei „Premium“ versijomis, komplektuojamomis su 3 l darbinio tūrio varikliu.

Bazinę naujojo „Toyota GR Supra Sport“ modelio komplektaciją sudaro visos automobilio dinamikos potencialą atskleidžiančios funkcijos ir sistemos. Tarp jų minėtinas aktyvusis diferencialas, adaptyvioji kintamojo veikimo pakaba ir 19 colių kaltiniai lengvojo lydinio ratlankiai su galingais stabdžiais.

Į aukštesnio lygio „Premium“ komplektaciją įtraukta „Sport“ įranga ir juodi odiniai apmušalai, JBL garso sistema su 12 garsiakalbių, projekcinis ekranas, belaidis mobiliojo telefono kroviklis bei aksesuarai daiktams laikyti ir papildoma apšvietimo įranga.

Išsami informacija apie specifikacijas ir kainas bus paskelbta 2019 m. pirmajame ketvirtį.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kompanijos ėmė gaminti dar didesnius automobilius (13)

Šią savaitę Detroite vykusios automobilių parodos esminis akcentas – dideli automobiliai....

Vairuotojams siunčia skubų perspėjimą: kai kurios gatvės nepravažiuojamos, keliuose – chaosas eismas link Vilniaus vyksta tik viena eismo juosta, papildyta 11.56 val. (334)

Penktadienis daugeliui vairuotojų prasidėjo itin prastomis nuotaikomis keliaujant į darbą. DELFI...

Namo vežamą vyrą išgąsdino pavežėjas – valdžia žada, kad „klevo lapai“ greitai nebedirbs (97)

Lietuvos didmiesčių gyventojai ieškantys alternatyvos taksi jau keletą metų naudojasi pavežėjų...

Detroito automobilių parodoje – įspūdingos naujienos

Pirmadienį, sausio 14 dieną, Detroite vykstančioje automobilių parodoje gamintojai pristatė...

Lietuviai ryškių spalvų nemėgsta – 4 iš 10 pernai pirko pilką automobilį (47)

„ Regitra “ atliko praėjusių metų Lietuvos lengvųjų automobilių parko tendencijų...

Top naujienos

Aloyzas Sakalas įvardijo pagrindinį „valstiečių“ trūkumą: dėl to jie pralaimės rinkimus (433)

Lietuvos socialdemokratų partijos ( LSDP ) garbės pirmininkas Aloyzas Sakalas nepripažįsta...

Galvotrūkčiais prisipirko būstų už juokingas kainas: dabar šis sprendimas atsisuko prieš pačius gyventojus (51)

Rumunija pirmauja pasaulyje privačių namų skaičiumi, tačiau tai anaiptol nereiškia, kad...

Pastebėjo tik akyliausi: Gintarės Gurevičiūtės suknelė „Žmonių“ apdovanojimų scenoje vos neiškrėtė pikto pokšto (148)

Net ir šou pasaulio vilkams stovėti scenoje, kuomet tave stebi šimtai tūkstančių žmonių, nėra...

Prognozės nedžiugina: kitą savaitę temperatūra gali kristi ir žemiau 15 laipsnių (19)

Nors pirmadienis bus kiek šiltesnis, jau savaitės viduryje vėl paspaus stipresnis šaltukas, LRT...

Ilgauską iki NBA žvaigždžių pakylėjęs treneris: jis nesiekė žaisti kartu su LeBronu specialiai DELFI iš Londono (12)

Nors Domantui Saboniui ir traumos sustabdytam Jonui Valančiunui šis sezonas yra geriausias jų...

Išrinkite įsimintiniausią raudonojo kilimo įvaizdį: kuriai viešniai nebuvo lygių? balsavimas (20)

Penktadienio vakarą sostinėje įvykusi „Žmonės 2019“ apdovanojimų ceremonija suteikė peno...

10 įdomiausių kelionių tinklaraštininkų pagal „Forbes“ (1)

Daugelis truputį pavydime kelionių tinklaraščių kūrėjams, kurių pagrindinis darbas –...

Dukart išsiskyrusi Mia išdavė ilgai slėptą paslaptį: kiekviena diena buvo tragedija (484)

Skaudžiai meilės reikaluose nudegusi dainininkė Vilija Pilibaitytė-Mia prisipažino, kad po...

Mokslininkai atliko didžiausią dvynių tyrimą: kas gi lemia ligas – genai ar aplinka? (1)

Jau daug metų visuomenės sveikatos ekspertai, kliaudamiesi įvairiais įrodymais, tvirtina, jog...

Kaip visiems laikams atsikratyti pajuodusių paakių (14)

Išties nemalonu be perstojo girdėti tą patį, kad ir su nuoširdžiu nerimu užduodamą, bet jau...