aA
Baltijos šalių vairuotojai svajoja apie skirtingus automobilius ir, turėdami galimybę įsigyti naują transporto priemonę, rinktųsi skirtingus jų modelius. Tyrimas parodė, kad daugiausia Lietuvos ir Estijos vairuotojų norėtų įsigyti visureigį, o dauguma latvių – šeimos automobilį. Beveik dvigubai daugiau lietuvių nei latvių ar estų rinktųsi elektromobilius. Mūsų šalies vairuotojai dažniau nei kaimynai norėtų pirkti kompaktinės klasės automobilį, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Patikrino, ar šiuolaikiniams krosoveriams reikalingi visi varantieji ratai

Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu šių metų vasarą „Spinter tyrimų“ atlikta Lietuvos ne gyvybės draudimo paslaugų vartotojų apklausa.

Jos duomenimis, daugiausia Lietuvos (22 proc.) ir Estijos (24 proc.) gyventojų, turėdami galimybę įsigyti naują transporto priemonę, rinktųsi visureigį. Daugiausia – 24 proc. – Latvijos žmonių pirmenybę teiktų talpiam šeimos automobiliui, turinčiam prailgintą užpakalinę kėbulo dalį. Šį modelį Lietuvos vairuotojai rinktųsi rečiau (18 proc.) nei kitų Baltijos šalių žmonės.

„Matome, kad daugiausia vairuotojų Baltijos šalyse nori vairuoti talpius, didesnio pravažumo ir gabaritų automobilius. Tai rodo, kad dauguma žmonių automobiliais naudojasi kartu su šeimos nariais, jiems svarbus transporto priemonės erdvumas ir galimybė patogiai sutalpinti keleivius bei visus reikalingus daiktus“, – sakė draudimo bendrovės Draudimo produktų, kainodaros ir rizikos vertinimo departamento vadovas Andrius Dambrauskas.

Visureigių populiarumą, pasak A. Dambrausko, sąlygoja vairuotojų didesnis dėmesys saugumui ir jų noras stabiliai važiuoti prastesnės būklės keliais.

Elektromobilis
Elektromobilis
© Organizatoriai

„Užmiestyje gyvenantys vairuotojai, kuriems šaltuoju sezonu namus tenka pasiekti ne pačios geriausios būklės keliu, dažniausiai vairuoja arba norėtų vairuoti būtent didesnį pravažumą turintį automobilį“, – kalbėjo draudimo bendrovės atstovas.

Visgi didžioji dalis visureigių, pasak A. Dambrausko, greičiausiai nuo asfalto taip ir nenuvažiuoja. Jo teigimu, šie automobiliai išsiskiria aukšta sėdėsena, didesnėmis degalų sąnaudomis ir kaina, todėl dauguma vairuotojų apie tokią transporto priemonę svajoja bei vertina ją ir dėl prestižo.

Elektromobilis – beveik penktadalio lietuvių svajonė

Tyrimas parodė, kad penktadalis visų Baltijos šalių vairuotojų norėtų įsigyti naują sedano tipo automobilį. Dvigubai daugiau Lietuvos vairuotojų nei kaimyninių valstybių atstovų išsirinktų elektromobilį. Atkreiptinas dėmesys, kad tokios transporto priemonės pageidautų 18 proc. Lietuvos vairuotojų, 11 proc. – estų ir 10 proc. – latvių.
A.Dambrausko teigimu, Lietuvoje elektromobiliai sparčiai populiarėja. Draudimo bendrovės atstovas pažymėjo, kad tokio tipo automobilių rinka dar tik formuojasi, tačiau jau yra matomas augantis vairuotojų susidomėjimas tiek hibridinėmis transporto priemonėmis, tiek elektromobiliais.
Jis atkreipė vairuotojų dėmesį į ypatingus atvejus, susijusius su hibridinėmis, t. y. elektra ir vidaus degimo varikliu varomomis, transporto priemonėmis, kai jų registracijos liudijimuose nėra nurodoma elektrinio variklio galia. Pasitaiko, kad registracijos dokumentuose yra užfiksuota tik vidaus degimo variklio galia, nors automobilio gamintojas ar kiti šaltiniai gali nurodyti visos hibridinės pavaros galią. Atkreiptinas dėmesys, kad draudikai, vertinantys riziką, atsižvelgia į variklio galią.

Kabrioletas
Kabrioletas
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Mažo automobilio labiausiai nori lietuviai

Tyrimo duomenimis, dešimtadalis Lietuvos vairuotojų norėtų įsigyti naują kompaktinės klasės automobilį. Tokią transporto priemonę rinktųsi 7 proc. estų ir tik 5 proc. Latvijos vairuotojų.
„Tikėtina, kad lietuvių norą turėti nedidelius automobilius lemia su stovėjimo vietomis susijusios problemos. Juk mažų gabaritų transporto priemonę patogiau pastatyti daugiabučio kieme, prekybos centro aikštelėje ir miesto centre. Degalų sąnaudos taip pat yra vienas lemiamų veiksnių, renkantis šios klasės automobilius“, – sakė A. Dambrauskas.

Tyrimas parodė, kad daugiau nei dešimtadalis latvių norėtų įsigyti naujus furgono tipo automobilius. Šis modelis kitose Baltijos šalyse tarp vairuotojų sulaukė mažesnio populiarumo. Rečiausiai – tik po 3 proc. vairuotojų visose Baltijos valstybėse – norėtų įsigyti kabrioletą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
3.0000

„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose – keturi „Mercedes-Benz“ modeliai (2)

Spalio 28 dieną prasidėsiančiuose „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose varžysis net...

Šalia Vilniaus oro uosto baigiama statyti daugiafunkcė stovėjimo aikštelė (3)

Pernai šalia Vilniaus oro uosto pradėtą statyti modernią daugiafunkcę automobilių stovėjimo...

„Mazda“ ruošia naujieną klientams: pareiškė, jog atsisakyti dyzelinių variklių – kvailystė (13)

„ Mazda “ gamins hibridinius ir elektrinius automobilius – visi gamins, tai neišvengiama....

Kelininkai pradeda žiemos sezoną: sandėliai užpildyti smėliu ir druska (3)

AB „Kelių priežiūra“ pradeda žiemos sezoną – budėtojai nepertraukiamai stebi Lietuvos...

Griežtėjantys taršos reikalavimai keičia „premium“ automobilių rinką: privalumų turi viena grupė (19)

Nuo 2018 m. rugsėjo visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai turėjo atitikti ne tik...

Top naujienos

Žvėryno žemgrobiai provokuoja Šimašių: meras žada vėl traukti pjūklą (29)

Vilniaus Žvėryno mikrorajone iš žemgrobių per didelį vargą atsiėmus valstybinę žemę ir joje...

Lauras Bielinis. Manote, kad Seimo salėje buvo karšta? Dabar sužinosite, kas yra karštis

Visi, kurie domisi politika, stebi užsitęsusią balsavimo „dramą“ dėl nepasitikėjimo Seimo...

Veterinarai pateikė oficialias išvadas dėl nugaišusio kiškio: pasitvirtino blogiausias scenarijus (6)

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) paskelbė oficialias išvadas dėl tyrimams...

Vladimiras Pozneris: kodėl Stalino Vakarai tik bijojo, o Putino – nekenčia paskelbė diagnozę ir žiniasklaidai, ir politikai (110)

„Vakaruose požiūris į Staliną (šis, mano supratimu, už Putiną daug baisesnis politikas) buvo...

Trijų automobilių avarija Vilniuje, prie Vingio parko: sužalotas vaikas, susidarė spūstis (2)

Trečiadienį, 10.39 val., Vilniaus policijai, ugniagesiams gelbėtojams ir greitajai pagalbai...

Nauji mokesčiai nepraėjo: prabilo apie biudžeto išlaidų karpymą (47)

Antradienį Seimas atmetė naujus transporto priemonių taršos ir finansų rinkos dalyvių...

Alytaus meras: atsibudusios tarnybėlės puolė persekioti nemokamai vežusius ugniagesiams maistą paramos fonde jau 40 tūkst. eurų (159)

Alytaus meras Nerijaus Cesiulis savo feisbuko paskyroj parašė, kad, nors gaisras dar rusena,...

Turkijos ir Rusijos pavyzdžiai siunčia pavojingą žinią – teritorijų grobimas duoda vaisių (84)

Turkijos prezidento Recepo Tayyipo Erdogano teritorijų užgrobimas Sirijoje, visai kaip ir jo kolegos...

Paguglino ir pakraupo: keliais žingsniais – lengvai pasiekiamos asmeninės nuotraukos ir dokumentai (96)

Noras dalytis su kitais savo įspūdžiais internete atsiliepimų forma gali jums padaryti meškos...

Gyvai / A lygoje dominuojanti „Sūduva“ ir likę „Žalgirio“ teoriniai šansai

Po A lygos 27-ojo turo savo pozicijas sustiprino šalies čempionų titulą ginanti „Sūduva“,...