aA
Baltijos šalių vairuotojai svajoja apie skirtingus automobilius ir, turėdami galimybę įsigyti naują transporto priemonę, rinktųsi skirtingus jų modelius. Tyrimas parodė, kad daugiausia Lietuvos ir Estijos vairuotojų norėtų įsigyti visureigį, o dauguma latvių – šeimos automobilį. Beveik dvigubai daugiau lietuvių nei latvių ar estų rinktųsi elektromobilius. Mūsų šalies vairuotojai dažniau nei kaimynai norėtų pirkti kompaktinės klasės automobilį, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Patikrino, ar šiuolaikiniams krosoveriams reikalingi visi varantieji ratai
Patikrino, ar šiuolaikiniams krosoveriams reikalingi visi varantieji ratai

Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu šių metų vasarą „Spinter tyrimų“ atlikta Lietuvos ne gyvybės draudimo paslaugų vartotojų apklausa.

Jos duomenimis, daugiausia Lietuvos (22 proc.) ir Estijos (24 proc.) gyventojų, turėdami galimybę įsigyti naują transporto priemonę, rinktųsi visureigį. Daugiausia – 24 proc. – Latvijos žmonių pirmenybę teiktų talpiam šeimos automobiliui, turinčiam prailgintą užpakalinę kėbulo dalį. Šį modelį Lietuvos vairuotojai rinktųsi rečiau (18 proc.) nei kitų Baltijos šalių žmonės.

„Matome, kad daugiausia vairuotojų Baltijos šalyse nori vairuoti talpius, didesnio pravažumo ir gabaritų automobilius. Tai rodo, kad dauguma žmonių automobiliais naudojasi kartu su šeimos nariais, jiems svarbus transporto priemonės erdvumas ir galimybė patogiai sutalpinti keleivius bei visus reikalingus daiktus“, – sakė draudimo bendrovės Draudimo produktų, kainodaros ir rizikos vertinimo departamento vadovas Andrius Dambrauskas.

Visureigių populiarumą, pasak A. Dambrausko, sąlygoja vairuotojų didesnis dėmesys saugumui ir jų noras stabiliai važiuoti prastesnės būklės keliais.

Elektromobilis
Elektromobilis
© Organizatoriai

„Užmiestyje gyvenantys vairuotojai, kuriems šaltuoju sezonu namus tenka pasiekti ne pačios geriausios būklės keliu, dažniausiai vairuoja arba norėtų vairuoti būtent didesnį pravažumą turintį automobilį“, – kalbėjo draudimo bendrovės atstovas.

Visgi didžioji dalis visureigių, pasak A. Dambrausko, greičiausiai nuo asfalto taip ir nenuvažiuoja. Jo teigimu, šie automobiliai išsiskiria aukšta sėdėsena, didesnėmis degalų sąnaudomis ir kaina, todėl dauguma vairuotojų apie tokią transporto priemonę svajoja bei vertina ją ir dėl prestižo.

Elektromobilis – beveik penktadalio lietuvių svajonė

Tyrimas parodė, kad penktadalis visų Baltijos šalių vairuotojų norėtų įsigyti naują sedano tipo automobilį. Dvigubai daugiau Lietuvos vairuotojų nei kaimyninių valstybių atstovų išsirinktų elektromobilį. Atkreiptinas dėmesys, kad tokios transporto priemonės pageidautų 18 proc. Lietuvos vairuotojų, 11 proc. – estų ir 10 proc. – latvių.
A.Dambrausko teigimu, Lietuvoje elektromobiliai sparčiai populiarėja. Draudimo bendrovės atstovas pažymėjo, kad tokio tipo automobilių rinka dar tik formuojasi, tačiau jau yra matomas augantis vairuotojų susidomėjimas tiek hibridinėmis transporto priemonėmis, tiek elektromobiliais.
Jis atkreipė vairuotojų dėmesį į ypatingus atvejus, susijusius su hibridinėmis, t. y. elektra ir vidaus degimo varikliu varomomis, transporto priemonėmis, kai jų registracijos liudijimuose nėra nurodoma elektrinio variklio galia. Pasitaiko, kad registracijos dokumentuose yra užfiksuota tik vidaus degimo variklio galia, nors automobilio gamintojas ar kiti šaltiniai gali nurodyti visos hibridinės pavaros galią. Atkreiptinas dėmesys, kad draudikai, vertinantys riziką, atsižvelgia į variklio galią.

Kabrioletas
Kabrioletas
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Mažo automobilio labiausiai nori lietuviai

Tyrimo duomenimis, dešimtadalis Lietuvos vairuotojų norėtų įsigyti naują kompaktinės klasės automobilį. Tokią transporto priemonę rinktųsi 7 proc. estų ir tik 5 proc. Latvijos vairuotojų.
„Tikėtina, kad lietuvių norą turėti nedidelius automobilius lemia su stovėjimo vietomis susijusios problemos. Juk mažų gabaritų transporto priemonę patogiau pastatyti daugiabučio kieme, prekybos centro aikštelėje ir miesto centre. Degalų sąnaudos taip pat yra vienas lemiamų veiksnių, renkantis šios klasės automobilius“, – sakė A. Dambrauskas.

Tyrimas parodė, kad daugiau nei dešimtadalis latvių norėtų įsigyti naujus furgono tipo automobilius. Šis modelis kitose Baltijos šalyse tarp vairuotojų sulaukė mažesnio populiarumo. Rečiausiai – tik po 3 proc. vairuotojų visose Baltijos valstybėse – norėtų įsigyti kabrioletą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
3.0000

Kelininkai: dėl snygio visoje Lietuvoje eismo sąlygos sudėtingos (16)

Penktadienio rytą visoje Lietuvoje dėl buvusio arba dėl besitęsiančio snygio eismo sąlygos yra...

Vagystės iš automobilių: draudikai įvardijo, kokie automobiliai dažniausiai nukenčia nuo ilgapirščių

Praėjusiais metais Lietuvoje buvo fiksuojama mažiau smulkių vagysčių iš automobilių nei...

Automobilių nuvertėjimas 2020 metais: kurių kainos krito, o kurių net augo? apžvalga (43)

Pagaliau baigėsi daugelio žmonių neigiamais epitetais linksniuojami 2020 metai. Nemažai daliai...

Eismo sąlygas sunkina snygis ir pustymas (4)

Sudėtingesnės eismo sąlygos dėl snygio ir pustymo antradienio rytą susidarė Vakarų Lietuvoje,...

Keliuose yra slidžių ruožų, naktį eismo sąlygas sunkins plikledis

Šeštadienio pavakarę dėl buvusio ar tebesitęsiančio silpno snygio, vietomis pereinančio į...

Top naujienos

Viskam pasiruošę. Ypatingos parengties pareigūnai, mokantys vairuoti kaip filmuose apie šnipus

Ties įvažiavimu į žiedą susidariusi spūstis palengva skiriasi pusiau. Pirmoje juostoje stovintys...

Raminta Rakauskė | D+

Šešeri metai su euru: kas labiausiai pigo ir brango prognozuoja, kaip kainos keisis toliau  (1)

Nuo euro įvedimo Lietuvoje labiausiai didėjo paslaugų kainos , kurios bendrai kilo 24 proc.,...

Policija įspėja apie sugriežtintą kontrolę: šį kartą kontroliuos ne tik judėjimą tarp savivaldybių (156)

Policija savaitgalį žada intensyviau vykdyti judėjimo kontrolę tarp savivaldybių ir didesnį...

Partijų lyderiai įvertino VRK pirmininkę Matijošaitytę: toliau dirbti galimybės jai nemato

Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) kadencijai einant į pabaigą, daugelis Seimo politinių...

CSKA dominavimą pažabojęs Šaras prisipažino: rungtynių pradžia mane tikrai išgąsdino (29)

Eurolygos lyderius jų pačių tvirtovėje ant menčių paguldę „ Barcelona “ krepšininkai turi...

Lošimo nelegalai nesnaudžia: štai kokių priemonių kasdien Lietuvoje tenka imtis (23)

Nuotoliniai azartiniai lošimai – sparčiausiai auganti lošimų verslo šaka, kurioje kasmet...

Schilleris įvardino akivaizdžią „Žalgirio“ nesėkmės priežastį, Jokubaitis baiminasi dėl COVID-19 (84)

Po pralaimėjimo Sankt Peterburge Kauno „Žalgirio“ strategas Martinas Schilleris tvirtino, kad...

Dainų autorius piktinasi dėl subsidijų Kirkorovo koncerto organizatoriams: situacija nesuvokiama (54)

Paaiškėjus, kad buvusios Lietuvos kultūros tarybos sprendimu subsidijos už neįvykusius ar...

Mirusiųjų tyrimai parodė, kaip COVID-19 paveikia smegenis: pažeidimai siaubingi (8)

Naujajam koronavirusui negailestingai užkrečiant vis daugiau žmonių, mokslininkams pavyko...

Vienoje kategorijoje – jie vis dar geriausi: „iPhone 12 Pro Max” ir „iPhone 12 Mini“ apžvalga

„ iPhone 12 Pro Max ” ir „iPhone 12 Mini“ – didelis ir mažas, tačiau abu galingi, greiti...