aA
Klimato kaitos įrodymų toli ieškoti nereikia: pirmomis lapkričio dienomis lauko termometre išvysti 15 laipsnių šilumos įmanoma Pietų Europoje, tačiau šiaurėje tokie atvejai – unikalūs. Nepaisant to, šiemet saulė ir šiluma kol kas džiugina Baltijos šalių gyventojus, o lapkritis neprimena mėnesio, kai jau būtina permontuoti žiemines padangas, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Domantas Pipas

„Visgi vairuotojų įpročiams šylantis klimatas turi priešingą įtaką – pastaraisiais metais vėlyvą rudenį vairavimo sąlygos yra sudėtingesnės nei prieš keliolika metų“, – teigia „Goodyear“ padangų pardavimo vadovas Baltijos šalims Martinsas Grinbergsas.

Sniegas nėra didelis eismo saugumo priešas – vairuotojai, išvydę jį, intuityviai pradeda važiuoti lėčiau. Baltos šalikelės atspindi šviesą ir didina matomumą, o tamsiu paros metu krintant šlapdribai ar lietui vairuotojų regėjimui tenka pats didžiausias iššūkis. Paskutiniais metų mėnesiais, lapkritį bei gruodį, dažniausiai yra būtent tokios oro sąlygos.

Saugaus eismo specialistai teigia, kad šie mėnesiai yra vieni pavojingiausių per visus metus. Prie dažno lietaus ir trumpėjančio šviesaus paros meto prisideda ir persuktas laikas, vakarus sutrumpinantis valanda, dėl to daugelis žmonių po darbo namo keliauja jau tamsoje.

„Lapkritis yra vienas pavojingiausių mėnesių, vairuotojams reikia tiesiog priprasti prie tamsos ir važiuoti atsargiau. Nemalonumų kelia ne tik tamsa ar lietus – gyvūnų migracija, galimas rytinis plikledis ir dar daugybė faktorių lemia, kad lapkritis įprastai būna vienas avaringiausių mėnesių mūsų regione“, – teigia BMW vairavimo akademijos vadovas Darius Jonušis.

Darius Jonušis
Darius Jonušis
© DELFI

Aukšta – dešimt laipsnių šilumos viršijanti – temperatūra dienos metu, pasak vairavimo specialisto, neretai sumažina vairuotojų budrumą. Ne visi suvokia, jog ankstų rytą, kai jie keliauja į darbą, ant tiltų, viadukų bei miškingose vietovėse gali būti susidaręs plikledis. Net jeigu termometras rodo daugiau nei nulį, o kieme nėra slidu, plikledžio tikimybė minėtose vietovėse išlieka didelė.

Pastaraisiais metais gruodį ir net dalį sausio egzistuoja ta pati problema: naktimis oro temperatūra neretai nukrenta žemiau nulio, o dieną būna teigiama. Tai – idealios sąlygos plikledžiui susidaryti.

Svarbu pasiruošti

Niekam nekyla abejonių, kad vairuotojai yra svarbiausia eismo saugumo grandis, o techninė transporto priemonių būklė įsitaisiusi antroje vietoje. Todėl vėlyvą rudenį prie ilgėjančio tamsaus paros meto reikia ne tik vairuotojams adaptuotis, bet ir parengti automobilį, patikrinti pagrindinius jo mazgus – akumuliatorių, stabdžių sistemą, valytuvų šluoteles, pakeisti langų apiplovimo skystį, pasirūpinti ledo grandikliu, sniego šluotele bei, žinoma, permontuoti padangas.

„Langų grandiklį į automobilį įdedame dažniausiai tik tada, kai vieną rytą tenka panaudoti banko kortelę, kad stiklas būtų švarus. Skystį žieminiu pakeičiame tada, kai užšąla vasarinis. Padangas montuoti užregistruojame tada, kai už lango pamatome sniegą“, – pastebi M. Grinbergsas.

Įspėjo važinėjančius vasarinėmis padangomis: tik atrodo, kad jos vis dar tinkamos naudoti
© Shutterstock nuotr.

Automobiliui žiemines padangas jis rekomenduoja permontuoti kuo anksčiau ir nelaukti paskutinių šiltesnių dienų pabaigos. Nors dienomis temperatūra pakyla iki 10 laipsnių ir daugiau, bet kurią naktį gali pašalti ir ryte tektų susidurti su plikledžiu. Padangų specialistas patekti į jo spąstus automobiliu su vasarinėmis padangomis nelinkėtų net priešui.

„Mūsų regione plikledis yra dažnas palydovas, todėl rekomenduoju rinktis žiemines Šiaurės šalims skirtas padangas. Europinio gumos mišinio padangos yra labiau pritaikytos važinėti dideliu greičiu ir esant aukštesnei aplinkos temperatūrai, o mūsų klimato sąlygoms geriausiai tinka dygliuotos arba minkštesnio mišinio padangos“, – pataria specialistas.

Artėjant žiemai M. Grinbergsas pataria pasirūpinti ir automobilio bagažinės turiniu: pravartu turėti užvedimo laidus, tempimo lyną, o tolesnėje kelionėje, jei tektų važiuoti neasfaltuotais keliais, gali praversti ir nedidelis kastuvas. Beje, reikėtų išvykti pilnu degalų baku – tai užtikrins, kad įklimpę galėsite pasišildyti automobilio salone.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Važinėjantiems žieminėmis dygliuotomis padangomis teks rinktis: rizikuoti susirgti COVID-19 arba gauti baudą (106)

Balandžio 1 -oji automobilių vairuotojams įprastai žymi metą, kai žiemines padangas galima...

Nauji vairuotojų iššūkiai: kelyje susiduria su gedimais, kurių prieš penkerius metus dar nebuvo (26)

Draudikai pastebi, kad pastaraisiais metais gerokai padaugėjo atvejų, kai pagalbos kelyje tarnybą...

Kinai ėmė gaminti konkurentą „Tesla Model 3“: Europą pasieks jau šią vasarą (5)

Pernai Ženevos automobilių parodoje buvo pristatytas antrasis „ Polestar “ automobilis, kuris...

Ką daryti, jei automobilio techninė apžiūra baigėsi, o į TA stotį nesinori dėl COVID-19 grėsmės (14)

Įprastomis sąlygomis Lietuvoje kiekvieną dieną atliekama iki šešių tūkstančių transporto...

Elektromobilių ekspertas pastebėjo naują tendenciją, kuri jau tapo realybe Lietuvoje (20)

Naujų technologijų entuziastams ir prisiekusiems mažinti aplinkos taršą 2020-ieji – naujų...

Top naujienos

Psichoterapeutas: jei situacija tęsis dar 6 savaites, bus kardinalių socialinių pokyčių (286)

Nors pandemija palies visas gyvenimo sritis, ypatingą svarbą turi kintanti socialinė...

Sekmadienį Lietuvoje patvirtinti dar 23 COVID-19 atvejai: bendras skaičius – 460 (222)

Sveikatos apsaugos ministerija praneša, kad šiandien, atlikus tyrimus, Lietuvoje patvirtinti dar...

Mėnesio prognozė: po anomaliai šilto kovo balandis bus itin kontrastingas (29)

Artėjantis balandis gali būti itin permainingas, rodo Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos...

Niūri britų mokslininkų prognozė: mirčių nuo COVID-19 skaičius gali būti sukrečiantis JAV ekspertas: aukų šalyje gali būti iki 200 tūkst. (111)

Nepaisant įgyvendinamų griežtų priemonių, Imperatoriškojo koledžo Londone mokslininkai...

Klaipėdos ligoninės vadovas: palatų sergantiems koronavirusu netrukus gali nebeužtekti (250)

Klaipėdos universitetinės ligoninės vadovas Vinsas Janušonis sako, kad jau kitą savaitę...

Igno Jonyno filmas „Lošėjas“

Igno Jonyno filme Lošėjas pasakojama makabriška istorija apie prasilošusį greitosios pagalbos...

14-oji karantino diena. Tobuliausias ir skaniausias desertas (12)

Visi turime savo mėgstamiausią desertą, tai šį kartą supažindinsiu su savo mėgiamiausiu, kurį...

Anyta per šventes išdavė slapčiausią savo svajonę – žmona šito nepamirš net norėdama (54)

Labiausiai neišsemiama tema – marčių ir anytų santykiai. Šiuos santykius tikrai lydi ne viena...

Virtualiame „Eurovizijos“ konkurse triumfavęs Vaidotas Valiukevičius neslepia ir nusivylimo: viską nubraukti būtų nesąmonė (39)

Po to, kai buvo atšaukta Nyderlanduose gegužę turėjusi vykti „ Eurovizija “, oficialus...

Marius Burokas

Knyga – ne respiratorius (1)

Per šias karantino dienas bandžiau atsiversti ne vieną knygą: iš pradžių nudžiugęs ir naiviai...

|Maža didelių žinių kaina