aA
Sėkmingai įgyvendinta darbą reglamentuojančių įstatymų reforma bei sąlyginai pigi darbo jėga pavertė Ispaniją viena iš pačių patraukliausių Europos valstybių investicijoms į automobilių pramonę. Apie ambicingus planus būtent Ispanijoje jau oficialiai paskelbė automobilių ir jų detalių gamintojai iš Vokietijos ir Amerikos, skelbia „Kommersant“.
© Gamintojo nuotr.

Remiantis praeitų metų duomenimis, Ispanijoje buvo pagamintas rekordinis kiekis automobilių – 2,7 mln. Net 80 proc. jų buvo skirti eksportui. Šiuo metu pagal pagamintų automobilių skaičių Ispanija užtikrintai užima antrąją vietą Europoje, nusileisdama tik Vokietijai. Ji aplenkė tokias didesnes ir turtingesnes šalis kaip Didžioji Britanija ir Prancūzija.

Pasaulio kontekste Ispanijos automobilių pramonė taip pat atrodo labai solidžiai – užima aštuntąją vietą. Praeitais metais Ispanijoje ir Didžiojoje Britanijoje esančiose japonų „Nissan“ gamyklose pagaminta net 581 tūkst. automobilių.

Automobilių pramonės augimą Ispanijoje skatina net keli itin svarbūs veiksniai. 2012 metais gana kardinaliai pakeisti darbo santykius reglamentuojantys įstatymai, jie supaprastinti, tad tapo žymiai paprasčiau spręsti nesutarimus su profesinėmis sąjungomis.

„Su darbu susijusios įstatymų bazės reforma suteikė galimybę į ateitį pagaliau pažvelgti optimistiškai“, – teigia Ispanijos bendrovės „Seat“, priklausančios „Volkswagen“ koncernui, finansų planavimo skyriaus vadovas Joachimas Hinzas.

Praeitais metais „Volkswagen“ oficialiai pranešė apie planus į gamyklą Pamplonoje investuoti 1 mlrd. eurų – ten bus gaminami naujos kartos „Polo“. Investicijos leis sukurti dar 500 naujų darbo vietų. Tai reikš, kad iš viso gamykloje dirbs 4,5 tūkst. žmonių.

Iš 4,8 mlrd. eurų, kuriuos Vokietijos verslininkai 2015 metais investavo Ispanijoje, 4 mlrd. eurų atiteko būtent automobilių pramonei ir jai artimoms sritims, skelbia „fDi Markets“.

Kitaip tariant, susidomėjimą Ispanija demonstruoja ne tik kaimynai iš Europos. Amerikiečių „Ford“ šiuo metu kaip tik įgyvendina gamybos plėtros programą savo gamykloje Valensijoje, kur 2014 metais iš Belgijos perkėlė tokių modelių kaip „Mondeo“, „Galaxy“ ir „S-Max“ gamybą.

Iki 2020 metų amerikiečiai užsibrėžė tikslą į gamyklą Valensijoje investuoti 2,3 mlrd. eurų, kuri turėtų tapti didžiausiu „Ford“ fabriku senajame žemyne. Patys automobilių gamintojai tvirtina, kad Ispanija jiems priimtina ne tik dėl gana nebrangios darbo jėgos, tačiau ir dėl vietos automobilių dalių gamintojų kompetencijos, iš kurių pats stambiausias yra bendrovė „Gestamp“. Ji tiekia produkciją net 20 valstybių.

1997 metais veiklą pradėjusi bendrovė iš pradžių dirbo tik su „Seat“, tačiau per gana trumpą laiką partnerių skaičius kaip reikiant išaugo. 2011 metai ispanai įsigijo vokiečių „Thyssen Krupp“ padalinį „ThyssenKrupp Metal Forming“. Šis pirkinys bendrovės metines pajamas padidina iki 6 mlrd. eurų, o darbo vietų skaičių – iki 32 tūkst.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Elektrinis „Porsche“ nebus toks brangus, kaip manoma – dėkoti reikėtų „Teslai“ (1)

Vokietijos „Porsche“ gamybai rengia vien elektra varomą „Taycan“ modelį. Tačiau kitaip,...

Parodė, kas nutinka, jei automobilio oro pagalvė išsiskleidžia per vėlai (3)

Automobilio saugos pagalvės pastaruoju metu ypač aktuali tema Lietuvoje. Kai teisėsaugos...

Užsienio ekspertas Lietuvai: automobilio mokestis turėtų būti, nors ir nedidelis (127)

Europos Sąjungos (ES) narės privalo mažinti transporto taršą ir, anot užsienio ekspertų,...

„CityBee“ pasiūlė pasivažinėti „auksiniais ratais“ (12)

Trumpalaikės automobilių nuomos paslaugą siūlanti „CityBee“ savo parką papildė aukso...

Pradedantiesiems vairuotojams pažymėjimai bus išduodami trejiems metams (4)

Seimas ketvirtadienį priėmė pataisas, kurios keičia vairuotojų pažymėjimo išdavimo tvarką.

Top naujienos

Užkalnis. Kaip auklėti vaikus, kad neužaugtų panašūs į jus (44)

Mes visi žinome ir sutariame, kad visų bėdų priežastis pas mus yra kiti žmonės. Valdžia –...

Atšventė: po dotacijos patvirtinimo LSDDP užpirko 19 butelių vyno (266)

Ketvirtadienį Seimui priėmus nutarimą, kuriuo iš valstybės biudžeto Lietuvos socialdemokratų...

Atlygis už neryžtingumą: ką Putinui davė „neveiksmingos“ sankcijos (163)

Nepaisant to, kad iš esmės kiekvieną savaitę galima išgirsti apie naujas sankcijas Rusijai arba...

Liberalų krizė apima visą Lietuvą: Pagėgiuose spaudžiama ranka Komskiui, Klaipėdoje bręsta skilimas (69)

Liberalų sąjūdžio Pagėgių skyrius subyrėjo – didžioji dauguma nusprendė trauktis iš...

Putino sargybinis išgirdo tokį atsaką, kad maža nepasirodė (132)

Rusijos opozicijos lyderis Aleksejus Navalnas priėmė Rusijos nacionalinės gvardijos vado, dar...

Andrius Šedžius atsakė Monikai, kuri jį apkaltino vaiką prižiūrėti atidavus kitai moteriai: tai jau darosi liguista (16)

Po dar vieno parengiamojo posėdžio aistros tarp šiuo metu dramatiškai besiskiriančių Andriaus...

„Ryto“ sirgaliai įtariami Kaune sumušę „Žalgirio“ aistruolius ir atėmę atributiką policija nustatė 11 jaunuolių (51)

Kauno pareigūnai penktadienį nustatė 11 jaunuolių, kurie spalio 7 d. užpuolė prie parduotuvės...

Vilnietis pasipiktinęs: stebėdami, kaip vyksta namo administratoriaus rinkimai, nebegalime tylėti

Į DELFI redakciją kreipėsi Didlaukio g. 34 namo gyventojas (vardas ir pavardė žinomi – DELFI),...

Minučių tikslumu: kiek laiko vaikams leisti žiūrėti televizorių, kad nenukentėtų regėjimas

Daugelio šiandienos vaikų laisvalaikis neįsivaizduojamas be planšetinio kompiuterio, mobilaus...

Kai „Žalgiris“ Kaune žais su „AX Armani“, Lietuvos rinktinė su italais kovos greta Milano (1)

Paradoksai Europos krepšinyje tęsiasi. Tobuliausiu absurdiško FIBA ir Eurolygos karo pavyzdžiu...