Sėkmingai įgyvendinta darbą reglamentuojančių įstatymų reforma bei sąlyginai pigi darbo jėga pavertė Ispaniją viena iš pačių patraukliausių Europos valstybių investicijoms į automobilių pramonę. Apie ambicingus planus būtent Ispanijoje jau oficialiai paskelbė automobilių ir jų detalių gamintojai iš Vokietijos ir Amerikos, skelbia „Kommersant“.
© Gamintojo nuotr.

Remiantis praeitų metų duomenimis, Ispanijoje buvo pagamintas rekordinis kiekis automobilių – 2,7 mln. Net 80 proc. jų buvo skirti eksportui. Šiuo metu pagal pagamintų automobilių skaičių Ispanija užtikrintai užima antrąją vietą Europoje, nusileisdama tik Vokietijai. Ji aplenkė tokias didesnes ir turtingesnes šalis kaip Didžioji Britanija ir Prancūzija.

Pasaulio kontekste Ispanijos automobilių pramonė taip pat atrodo labai solidžiai – užima aštuntąją vietą. Praeitais metais Ispanijoje ir Didžiojoje Britanijoje esančiose japonų „Nissan“ gamyklose pagaminta net 581 tūkst. automobilių.

Automobilių pramonės augimą Ispanijoje skatina net keli itin svarbūs veiksniai. 2012 metais gana kardinaliai pakeisti darbo santykius reglamentuojantys įstatymai, jie supaprastinti, tad tapo žymiai paprasčiau spręsti nesutarimus su profesinėmis sąjungomis.

„Su darbu susijusios įstatymų bazės reforma suteikė galimybę į ateitį pagaliau pažvelgti optimistiškai“, – teigia Ispanijos bendrovės „Seat“, priklausančios „Volkswagen“ koncernui, finansų planavimo skyriaus vadovas Joachimas Hinzas.

Praeitais metais „Volkswagen“ oficialiai pranešė apie planus į gamyklą Pamplonoje investuoti 1 mlrd. eurų – ten bus gaminami naujos kartos „Polo“. Investicijos leis sukurti dar 500 naujų darbo vietų. Tai reikš, kad iš viso gamykloje dirbs 4,5 tūkst. žmonių.

Iš 4,8 mlrd. eurų, kuriuos Vokietijos verslininkai 2015 metais investavo Ispanijoje, 4 mlrd. eurų atiteko būtent automobilių pramonei ir jai artimoms sritims, skelbia „fDi Markets“.

Kitaip tariant, susidomėjimą Ispanija demonstruoja ne tik kaimynai iš Europos. Amerikiečių „Ford“ šiuo metu kaip tik įgyvendina gamybos plėtros programą savo gamykloje Valensijoje, kur 2014 metais iš Belgijos perkėlė tokių modelių kaip „Mondeo“, „Galaxy“ ir „S-Max“ gamybą.

Iki 2020 metų amerikiečiai užsibrėžė tikslą į gamyklą Valensijoje investuoti 2,3 mlrd. eurų, kuri turėtų tapti didžiausiu „Ford“ fabriku senajame žemyne. Patys automobilių gamintojai tvirtina, kad Ispanija jiems priimtina ne tik dėl gana nebrangios darbo jėgos, tačiau ir dėl vietos automobilių dalių gamintojų kompetencijos, iš kurių pats stambiausias yra bendrovė „Gestamp“. Ji tiekia produkciją net 20 valstybių.

1997 metais veiklą pradėjusi bendrovė iš pradžių dirbo tik su „Seat“, tačiau per gana trumpą laiką partnerių skaičius kaip reikiant išaugo. 2011 metai ispanai įsigijo vokiečių „Thyssen Krupp“ padalinį „ThyssenKrupp Metal Forming“. Šis pirkinys bendrovės metines pajamas padidina iki 6 mlrd. eurų, o darbo vietų skaičių – iki 32 tūkst.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveiki atvykę į 21 amžių: štai kaip „Tesla“ sutvarkys „Model 3“ problemą (19)

„ Consumer Reports “ paskelbė, kad elektromobilio „ Tesla Model 3 “ stabdymo kelias yra...

„Volkswagen“ vadovas nori artimesnio bendradarbiavimo su Kinija (2)

Vokietijos automobilių milžino „ Volkswagen “ generalinis direktorius vizito Šendžene metu...

ES perspėjimas: JAV muitas automobilių importui pažeis prekybos taisykles (9)

Bet koks Jungtinių Valstijų planas vienašališkai nustatyti muitus importuojamiems automobiliams...

Lazda smogė kitu galu: automobiliuose išpopuliarėjusi medžiaga kelia bjaurią problemą (42)

Netrukus po to, kai išaušo naujas tūkstantmetis, automobilių gamintojai pradėjo naudoti...

JAV grasinant pritaikyti tarifus automobiliams, „Volkswagen“ perspėja dėl protekcionizmo (4)

Automobilių rinkos milžinas „ Volkswagen “ (VW) ketvirtadienį perspėjo dėl „vienpusiško...

Top naujienos

Klaipėdietis nusivylė brangiausiu Lietuvos „Passatu“ pardavėjai problemą mato kitur (340)

„Man tai buvo pirmas naujo automobilio pirkimas“, – DELFI sako Mindaugas, prieš pusmetį...

Rusai pučiasi: mes laimime antrąjį Šaltąjį karą, o JAV laukia žlugimas (1033)

Sovietų sąjunga pralaimėjo Šaltąjį karą prieš Vakarus, o sankcijų spaudžiama Rusija laimi...

Emigrantas, kuris grįžo kurti automatizuotą daržovių ūkį (29)

Nors daržovių ūkiuose Lietuvoje daugeliui procesų atlikti vis dar naudojamas rankų darbas, jau...

„MG Baltic“ gynyboje – buvę aukšti prokurorai (144)

Valstybės saugumo departamento informacijoje Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui...

Drąsiems pokyčiams pasiryžusi 27 metų vilnietė pasikeitė kardinaliai (80)

DELFI Stilius kardinaliems stiliaus pokyčiams pasiryžo 27 metų vilnietė Miglė. Drąsi mergina...

Kitą savaitę – tropinė temperatūra: Lietuvoje bus karščiau nei Turkijos kurortuose (39)

Po labai karšto savaitgalio – dar karštesnė savaitė. Sinoptikai pastarąsias dienas nuo kaktos...

Tautos priešas: kvapą užgniaužęs Egiptas prakeikia Salah sutraumavusį Ramosą (57)

Niekas labiau nesuvienija Egipto nei Mohamedas Salah , todėl šeštadienio vakarą dužo ne tik „...

Unikalus Lietuvos kurortas, kur poilsiautojai viliojami fazanais ir žuvimi (50)

„Žmonės, važiuojantys pramogauti, nori ir skaniai pavalgyti, tad visi prašo tik šviežiai...

„Misija Sibiras‘18” bandomojo žygio metu į dienos šviesą sugrąžinta istorinė partizanų vieta (5)

Visą savaitgalį 80 atrinktų dalyvių žygiavo „Misija Sibiras‘18” bandomajame žygyje...

Užkalnis rado Lietuvos blogo maisto sostinę (242)

Jau esu sakęs, kad blogiausias Lietuvos regionas pavalgyti yra Dzūkija . Jie turi girias ir...