„Įdomu, kaip žmonėms toliau važiuoti? Ar čia normalu? Šiuo metu automobilis stovi Kaune, o kiek dar tokių bus?“ – tokį sunerimusio skaitytojo laišką gavo „Delfi“ redakcija.

Nerimui pagrindo išties daug. Visuose miestuose viešasis transportas, kuriuo kasdien naudojasi nemažai žmonių, yra periodiškai dezinfekuojamas, apie saugos priemones, kurių ėmėsi, pranešė ir taksi bei pavežėjimo tarnybos. Žmonėms netgi rekomenduojama atidžiau žvilgtelėti į savo automobilius ir juos dezinfekuoti.

Tokių priemonių verta imtis, mat, mokslininkų teigimu, koronavirusas ant įvairių paviršių išlieka nuo vienos iki netgi kelių parų. Tai reiškia, kad tinkamai neišvalius transporto priemonės po to, kai ja važiavo koronavirusu užsikrėtęs asmuo, yra tikimybė, jog tuo pačiu automobiliu pasinaudojęs žmogus užsikrės.

Išėmė iš sistemos

Lukas Yla, „CityBee“ vadovas, „Delfi“ akcentavo, kad bendrovė nuo pat karantino pradžios Lietuvoje ėmėsi įvairių priemonių priemonių, kad apsaugotų savo klientus. Pirmiausia, pasakojo pašnekovas, visi bendrovės nuomojami automobiliai yra kasdien dezinfekuojami.

„Be to, ėmėmės papildomų priemonių, todėl automobiliuose dėliojame daugiau priemonių: vienkartines servetėles, dezinfekcinį skystį, pirštines. Medicininių pirštinių niekur nebelikę, todėl dedame polietilenines, tačiau stengiamės, kad žmonės turėtų apsaugą“, – pasakojo jis.

Kalbėdamas apie atvejį, kai į Kaune atidarytą mobilų koronaviruso patikros punktą atvažiavo tikrintis asmuo su bendrovei priklausančiu automobiliu, L. Yla pasakojo, kad apie tai įmonę iš karto informavo Kauno miesto savivaldybės darbuotojai.

„Automobilis po kliento kelionės buvo „išimtas“ iš sistemos, kad juo negalėtų važiuoti kiti“, – pasakojo bendrovės vadovas.


Po rizikingų taškų – neleidžia naudoti

Tos pačios taktikos, sakė L. Yla, imamasi ir tais atvejais, kai „CityBee“ automobiliais paslaugos naudotojai keliauja iki gydymo įstaigų.

„Tos rizikingos zonos yra įvairūs patikros punktai, taip pat įvairios ligoninės. Dabar yra nurodymas, kad žmonės turi imtis saviizoliacijos, jei grįžo iš užsienio, ar pajuto ligos simptomus, tačiau nebūtinai visi nurodymo laikosi. Todėl mes net ir nesulaukę kliento skambučio stebime žemėlapiuose mūsų automobilius. Ir jeigu matome, kad automobilis buvo sustojęs tose rizikos zonose, mes juos „išiminėjame“ iš parko ir imamės prevencinių veiksmų“, – kalbėjo pašnekovas.

L. Yla patikslino, kad kol kas „rizikos“ zonomis laikomos šalies didžiosios ligoninės bei mobilieji patikros punktai, mat jaučiantiems simptomus nurodoma vykti ne poliklininkas, o skambinti karštąja koronaviruso linija 1808 ir laukti nurodymų, kur pasitikrinti. Visgi bendrovė turi galimybę neleisti naudoti ir tų automobilių, kuriais vartotojai buvo sustoję prie bet kurios gydymo įstaigos, mat jas mato savo žemėlapiuose.

Sumažino kainas

L. Yla akcentavo, kad prasidėjus karantinui Lietuvoje, klientai vis dažniau ėmė reikšti norą turėti galimybę automobiliu naudotis ilgiau nei vienai kelionei ir nesidalyti juo su kitais, taip saugantis galimo užkrato. Tai, anot pašnekovo, paskatino bendrovę peržiūrėti kainodarą.

„Išgirdome, kad žmonės jaustųsi saugiau, jei galėtų naudotis vieni automobiliu. Todėl karantino laikotarpiui mažiname nuomos visai parai kainas“ – pabrėžė pašnekovas, pridūręs, kad dabar visai parai automobilį bus galima išsinuomoti už beveik 8 eurus – tiek kainuos mažieji miesto automobiliai, anksčiau kainavę 23 eurus parai.

Pertvarko sistemą

Nors, pasak L. Ylos, miestų atstovai ir savivaldybių darbuotojai informuoja bendrovę apie tai, kad jos automobiliais buvo vykta pasitikrinti dėl koronaviruso, bendrovė labiausiai pasikliauja savo personalu, kuris dirba visą parą.

„Kol kas automobiliai yra „išimami“ rankiniu būdu, kai pamatome, kad keliauta buvo į ligonines ar patikros punktus, tačiau rengiame sistemos atnaujinimą“ – sakė L. Yla.

Pasak jo, jau jau po kelių dienų bendrovei priklausantys automobiliai po to, kai bus važiuojama į vadinamąsias rizikos zonas ir sustojama ten, bus automatiškai „išimami“ iš sistemos ir jais naudotis kiti vartotojai negalės tol, kol transporto priemonė nebus dezinfekuota.

L. Yla pabrėžė ir tai, kad kadangi bendrovė žino, kuris klientas kada važiavo jų automobiliu, jeigu visgi pasitaikytų koronaviruso atvejis, nebūtų sunku atsekti ir kitus to paties automobilio naudotojus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (77)