aA
Tyrimas parodė, kad Lietuvos vairuotojams kelyje daugiausiai nerimo kelia ne spūstys ar dažnai aptarinėjama vairavimo kultūra, o blogos oro sąlygos. Net 40 proc. vairuojančių mūsų šalies žmonių įtampą prie vairo jaučia dėl prasto oro. Tuo tarpu mažiausiai Lietuvos gyventojų vairuodami jaudinasi dėl nemandagaus kitų vairuotojų elgesio kelyje, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Prastos oro sąlygos
Prastos oro sąlygos
© DELFI / Kiril Čachovskij

Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „AC Nielsen Baltics“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa.

„Tikėtina, kad žmonėms nerimą kelia ne pačios oro sąlygos, o padariniai, kuriuos jos gali sukelti – avarinės situacijos, nenumatytos aplinkybės kelyje ar net eismo nelaimės. Tokios baimės nėra pakankamai pagrįstos, nes statistika rodo, kad ne lietus ir sniegas tampa skaudžių eismo įvykių priežastimi. Avaringiausi mėnesiai Lietuvoje – gegužė, rugpjūtis, rugsėjis ir gruodis. Padidėjęs eismo intensyvumas ir viršijamas leistinas greitis yra pagrindinės eismo nelaimių priežastys. Skaičiai rodo, kad sausį, vasarį ir kovą, kai eismo sąlygas sunkina sniegas, įvyksta mažiausiai sunkių eismo nelaimių“, – kalbėjo draudimo bendrovės žalų vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Net 37 proc. teigė prie vairo jaučiantys nerimą dėl galimybės pateikti į eismo įvykį. Šie skaičiai gali iliustruoti žmonių nepasitikėjimą savo vairavimo įgūdžiais arba nerimą dėl automobilio techninės būklės, komentavo draudimo bendrovės atstovė.

Išaiškino paradoksą: Lietuvos vairuotojai keliuose bijo to, su kuo susidurti tenka dažniausiai
© DELFI / Kiril Čachovskij

Tyrimo duomenimis, ketvirtadalis vairuotojų bijo, kad automobilis kelyje suges, o 13 proc. nerimauja, jog važiuojant jiems prakiurs padanga ar netikėtai pasigirs apie automobilio gedimus pranešantis garsas.

Žalų ekspertė atkreipė dėmesį, kad dažniausiai Lietuvos vairuotojai pagalbą kelyje kviečiasi sugedus transporto priemonei, o ne įvykus eismo nelaimei.

V. Katilienė atkreipė dėmesį, kad vyresni nei 55 metų vairuotojai mažiausiai nerimauja dėl galimo automobilio gedimo, labiausiai dėl to išgyvena 25-34 metų vairuojantys žmonės.

Išaiškino paradoksą: Lietuvos vairuotojai keliuose bijo to, su kuo susidurti tenka dažniausiai
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Tikėtina, kad vyresni vairuotojai mažiau skuba bei labiau pasitiki savo gebėjimais sklandžiai spręsti situacijas sugedus automobiliui, juk ne viena jų tikriausiai šiai grupei vairuotojų yra nutikusi. Vidutinio amžiaus vairuotojai dažniausiai leidžiasi į kelią turėdami kelionės tikslą ir susiplanavę laiką, per kiek jį turėtų pasiekti. Taigi, šiems žmonėms automobilio gedimas kelyje paprastai reiškia jų planų griūtį ir kelia daug nerimo“, – kalbėjo V. Katilienė.

12 proc. Lietuvos vairuotojų sėda prie vairo jausdami nerimą dėl savo sveikatos. Jie bijo būti sužeisti, nerimauja dėl galimo staigaus jų sveikatos sutrikimo, kuris galėtų sukelti eismo nelaimę.


Dalis vairuotojų išgyvena ir dėl galimo kriminalinio scenarijaus: 7 proc. – dėl vairuojamo automobilio pagrobimo, o 4 proc. – dėl jo dalių vagystės.

Apklausos duomenimis, mažiausiai – tik 1 proc. – mūsų šalies vairuojantiems žmonėms rūpi kitų vairuotojų nemandagus ir grubus elgesys.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(13 žmonių įvertino)
3.0769

Ekspertai dalijasi įžvalgomis: ar lietuviams tikrai verta rinktis hibridinį automobilį?

Paprastai kalbant, jei elektromobilis kainuotų tiek pat, kiek lietuvių pamėgtas dyzelinis...

Kibernetinis automobilių saugumas: įsilaužėliai darbuojasi be poilsio dienų

Internetas – neatsiejamas mūsų palydovas beveik kiekviename žingsnyje: pradedant darbu, baigiant...

Ryškūs įspaudai automobilių istorijoje: šie išradimai smarkiai pakeitė tai, kuo važinėjame

Automobilių istorija skaičiuoja antrą šimtmetį. Per šį laikotarpį transporto priemonės...

Automobilių gamintojai vis daugiau dėmesio skiria hibridams: kokią naudą gauna vairuotojai?

Kalbant apie hibridinius automobilius, galima pritaikyti posakį, kad viskas, kas nauja, – jau...

Pokyčiai elektromobilių rinkoje, kuriuos lemia augantis elektromobilių skaičius

Kiekvienais metais Lietuvos gatvėse elektromobilių skaičius nenumaldomai auga. VĮ „ Regitra “...

Top naujienos

Karo ekspertai: svarbaus miesto šturmas darosi vis labiau tikėtinas (3)

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertų teigimu, per...

Profesorius – apie ypač klastingą būklę: vos kelias sekundes trunkantys sutrikimai gali baigtis ir insultu

Širdies ritmo sutrikimai , panašu, kad kamuoja ne vieną Lietuvos gyventoją. Tai paliudijo ir LSMU...

Ukraina: sulaikyti užpuolikai, planavę nužudyti ministrą

Ukrainos saugumo tarnyba skelbia užkirtusi kelią pasikėsinimui nužudyti gynybos ministrą...

Pareigūnai papasakojo, už ką dažniausiai lietuviai netenka teisės vairuoti: tokių kasmet – dešimtys tūkstančių

Saugaus eismo ekspertai ir pareigūnai dažnai primena, kad vairuotojai turėtų vairuoti saugiai...

Žemaitijoje užaugina tokį arbūzų derlių, nuo kurio raibsta akys: dėl vienos gudrybės gali sverti ir 10 kilogramų

Nors arbūzai gali skambėti egzotiškai, tačiau Lietuvos soduose tai nėra retas reiškinys....

Jei šokių pora pasirodys renginyje Rusijoje, Prezidentūra svarstytų dėl Drobiazko ir Vanagui suteikto apdovanojimo (5)

Prezidentūra tvirtina, kad būtų pagrindas svarstyti Lietuvos šokių ant ledo porai Margaritai...

Dmitrijus Gordonas parodė savo gražuolę žmoną: romantiška akimirka sulaukė gausių internautų liaupsių (3)

Dmitrijus Gordonas nėra tas, kuris dažnai viešintų savo asmeninio gyvenimo akimirkas, todėl...

Zelenskiui – ciniškas Kremliaus atsakas Peskovas: Ukrainos delegacija dingo iš radarų (7)

Kremliaus atstovas Dmitrijus Peskovas pirmadienį pakomentavo Ukrainos prezidento Volodymyro Zelenskio...

Karas Ukrainoje. Ukraina vėl smogė Antonivkos tiltui, Melitopolyje – didžiuliai rusų nuostoliai Rusijos karinėje vadovybėje – dideli pokyčiai (4)

Rusijos karinė vadovybė patyrė rimtų pokyčių dėl kariuomenės nesėkmių Ukrainoje.

Net ir išsibaudavus Jocytei lietuvės laimėjo užtektina persvara, kad grupėje būtų pirmos

Lietuvos aštuoniolikmečių merginų rinktinė (2-1) į Europos čempionato atkrintamąsias žengs...