Automobilių remonto paslaugų paieškos platformos „Motointegrator.com“ atstovas Mindaugas Šerėjus atkreipia dėmesį, kad tokio automobilio kaina nebūtinai yra mažesnė už panašios komplektacijos ir specifikacijų analogus. Daugelis pardavėjų puikiai žino, kad maža kaina kels įtarimų dėl automobilio istorijos, todėl nustato įprastą rinkos kainą.

Kas būdinga vandens pažeistam automobiliui?

Aiškius ilgalaikio buvimo vandenyje pėdsakus nesunku aptikti. Vienas jų – po durelių apmušalais matoma vandens linija, vadinasi, iki tos vietos buvo pakilęs vanduo. Be to, apatinėse durelių dalyse arba po kilimėliu galima pastebėti ir dumblo nuosėdų.

„Paprastai vandens pažeistame automobilyje jaučiamas specifinis blogas kvapas – jis atsiranda dėl užsistovėjusio vandens arba įsiveisusio pelėsio. Žinoma, tą kvapą galima bandyti pašalinti, bet jei iš kilimėlių ar apmušalų sklinda puvėsių arba grybelių kvapas, yra didelė tikimybė, kad toks automobilis kurį laiką buvo apsemtas. Dėmesį reikėtų atkreipti ir į stiprius oro gaiviklius. Tikėtina, kad jais bandoma paslėpti nemalonų kvapą“, – teigia M. Šerėjus.

Būtinai atkreipkite dėmesį į apmušalų būklę ir nusidėvėjimą. Jei apmušalai atrodo neįtikėtinai gerai, neturi nusidėvėjimo žymių ar yra idealiai švarūs, jie galėjo būti pakeisti. Tai dažnas prekeivių triukas: jie nuperka naudotus apmušalus iš sudaužyto automobilio, kartais net ir sėdynes, ir sudeda į vandens pažeistą automobilį.

Pasak M. Šerėjaus, galima palyginti automobilio komplektaciją su originalios įrangos sąrašu, pavyzdžiui, patikrinti audinių spalvą, apmušalų rūšį, sėdynės tipą ar jos reguliavimo būdą. Žinoma, jei nesąžiningas pardavėjas sudėjo tokius pat apmušalus ir sėdynes, kokie buvo sumontuoti originaliai, tikimybė aptikti apgaulę nedidelė, nebent sėdynių žymenys rodo vėlesnę jų pagaminimo datą nei automobilio gamybos data, tačiau tai gali paaiškėti nebent vėliau, nes įsigydamas automobilį jo sėdynių niekas neardo.

„Be jau minėtų būdų patikrinti, ar automobilis nebuvęs vandenyje, dar verta apžiūrėti ir pačių sėdynių tvirtinimo vietas: ilgą laiką vandens apsemtuose automobiliuose tvirtinimo varžtai labai greitai surūdija. Tačiau reikia atminti, kad kai kuriuose automobiliuose jie rūdija ir dėl senumo arba prastos medžiagų kokybės“, – sako M. Šerėjus.

Kruopščiai apžiūrėkite automobilį po variklio gaubtu ir patikrinkite žibintus

Ieškant vandens pėdsakų po variklio gaubtu reikėtų apžiūrėti ir oro filtrą. Nuo vandens poveikio oro jis bus išbrinkęs, o jei filtras pakeistas ir įdėtas naujas, taip galbūt bandoma nuslėpti, kad filtras buvo pažeistas.

„Rekomenduojama kruopščiai patikrinti visų automobilio žibintų veikimą ir jų išvaizdą. Vandens nuosėdų pėdsakus po stiklu sunku pašalinti, žibintai viduje dažnai būna aprasoję. Jei automobilis buvo užlietas, gali pasireikšti jo elektros įrenginių veikimo sutrikimai. Todėl patikrinkite viską iš eilės: kiekvieną langą, kiekvieną ventiliatoriaus greičio pavarą, elektrinį rankinį stabdį, greičio kontrolės sistemą, elektrinį bagažinės dangtį, visų posūkių ir valytuvų veikimą“, – pataria specialistas.

Vanduo pažeidžia ne tik elektros įrangą, bet gali patekti ir į cilindrus bei variklį. Lengvas variklio paleidimas ir tolygus darbas tuščiąja eiga bei greitas atsakas į nuspaustą akceleratoriaus pedalą – tai normalus variklio veikimas. Bet kokie požymiai, kad variklis veikia netinkamai, trūkčioja ar prastai greitėja, gali rodyti, kad automobilis buvo užlietas vandens.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją