aA
Lietuviškai vasarai būdingi ne vien saulėti ir šilti orai. Galingos liūtys – taip pat dažnas reiškinys, kuris gali pridaryti nemenkų problemų ir automobilių vairuotojams. Dėl netikėtai užklupusios stichijos ir apsemtų transporto priemonių gyventojams dažnai tenka kreiptis į remonto dirbtuves, o upėmis virtusios gatvės kasmet iš rikiuotės išveda ir pasiglemžia ne vieną automobilį.
© Reuters/Scanpix

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas sako, kad patvinusių gatvių ir vandens transporto priemonei padaryta žala kartais gali siekti kelias dešimtis tūkstančių eurų, o taisyti skendusio automobilio dažnai jau nebeapsimoka.

Liūtis automobilį pražudyti gali per kelias akimirkas

Anot draudimo eksperto, lietaus vandeniui užtvindžius kelius ir gatves ten atsidūrusių automobilių dažniausiai laukia liūdnas likimas – jie gali būti sugadinti vos per keletą akimirkų, o dažniausiai pažeidžiama jų elektros instaliacija ir variklis. Į pastarojo cilindrus patekus vandeniui, pažeidimus sutvarkyti būna ne tik sudėtinga, bet ir brangu.

„Net ir suremontavus automobilį po tokių gedimų egzistuoja didelė tikimybė, kad ateityje jam teks dažnai lankytis remonto dirbtuvėse, – sako R. Bieliauskas. – Vis dėlto nemažai skenduolių sugrįžta į gatves ar yra parduodami, o juos įsigiję nauji šeimininkai neretai nė nenutuokia apie anksčiau automobilį ištikusią nesėkmę“.

Užklupus staigiai liūčiai ir gatves pradėjus semti vandeniui Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje ekspertai pataria nesileisti į avantiūras ir nemėginti automobilio galingumo „plaukiant“ per balas. Net jei atrodo, kad vandens lygis nėra labai didelis, jis gali pasiekti variklį ar kitas svarbias automobilio dalis ir pražudyti transporto priemonę.

Skendę automobiliai atkeliauja iš užsienio

Nors naudotų automobilių rinkoje pasitaiko išdžiovintų ir suremontuotų automobilių iš Lietuvos, didžioji dalis jų į mūsų šalį atkeliauja iš užsienio valstybių. Ypač daug jų atvežama iš Vakarų Europos ir JAV. Matyti tendencija, kad tokių automobilių padaugėja po stichinių nelaimių užsienio šalyse. Paprastai išgyvento potvynio požymius pastebėti yra sudėtinga, juos ne visuomet aptinka net ir profesionalūs meistrai, o trūkumai išryškėja tik vėliau.

„Tokių per potvynius užsienio valstybėse apsemtų automobilių antplūdis į Lietuvą buvo, pavyzdžiui, po 2013 metų vasarą Vokietijos Bavarijos ir Saksonijos regionus užklupusių didžiulių liūčių“, – sako R. Bieliauskas.

Draudikų atstovas pataria prieš perkant automobilį visuomet gerai pasidomėti jo praeitimi, nuvežti į servisą nuodugniam patikrinimui. Iš JAV atkeliaujančius automobilius taip pat galima patikrinti duomenų registre internete – adresu www.carfax.com. Atitinkame laukelyje suvedus automobilio kėbulo VIN numerį, galima susipažinti su transporto priemonės istorija, pamatyti, kaip ji atrodė paskutinio aukciono metu.

Draudikai pabrėžia, kad įsigijus praeityje vandens „ragavusį“ automobilį nėra aišku, kokie gedimai ir kada gali iškilti į paviršių bei kokie galimi piniginiai nuostoliai dėl jų, todėl, jei kyla abejonių dėl transporto priemonės ankstesnio gyvenimo, geriau jos nepirkti. Be to, paaiškėjus, kad automobilio gedimai susiję su praeityje buvusiu vandens apsėmimu, remonto išlaidų draudimo bendrovės nekompensuoja.

Automobiliai po vandeniu atsiduria ir dėl vairuotojų aplaidumo

Draudiko teigimu, pasitaiko situacijų, kai automobiliai vandenyje atsiduria ne dėl gamtos išdaigų, o dėl vairuotojų neatsargumo ar išsiblaškymo. Vienas iš pavyzdžių – neįjungtas rankinis stabdis, pastačius automobilį ant šlaito netoli vandens telkinio. R. Bieliausko teigimu, nors ir labai retai, bet tokių atvejų pasitaiko.

„Tokiu atveju gerai bent jau tai, kad automobilio vairuotojui ar keleiviams negresia pavojus, nes šie jau būna išlipę iš transporto priemonės, tačiau, nors ir retai, pasitaiko atvejų, kuomet nuo šlaito į upę ar ežerą nugarmama paprasčiausiai neatsargiai parkuojant automobilį stovėjimo aikštelėje šalia vandens telkinio, sumaišius greičio ir stabdžių pedalus, dėl per didelio greičio nesuvaldžius automobilio posūkyje“, – teigia R. Bieliauskas. „Panašus atvejis yra pasitaikęs Vilniuje prie Neries upės. Tuomet gelbėtis iš skęstančio automobilio teko ir jo vairuotojui bei keleiviams“.

Anot draudimo eksperto, tokių incidentų riziką sumažinti gali atsakingas kelių eismo taisyklių laikymasis, maksimali vairuotojo koncentracija, atidumas ir atsargumas, kuris vairuojant šalia vandens telkinio ar statesnio šlaito turėtų būti dar didesnis nei įprastai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Renault Clio“ įvertinimas – už aukštesnės klasės komfortą ir technologijas (2)

Naujasis jau penktosios kartos „ Renault Clio “ buvo pripažintas „Lietuvos metų automobiliu...

Valstybinės reikšmės keliai daugiausia sausi (1)

Lietuvoje penktadienio rytą valstybinės reikšmės keliai daugiausia sausi, vietomis yra drėgnų...

„Subaru Forester e-Boxer“ skirtas aukščiausias „Euro NCAP“ įvertinimas (9)

Naujasis „ Subaru Forester e-Boxer“ „ Euro NCAP “ testais buvo pripažintas saugiausiu savo...

Ekspertas rėžė apie siūlomą automobilių mokestį: skirtas senienų įšaldymui, ne taršai mažinti (94)

Automobilių taršos mokestis, automobilių pirmosios registracijos mokestis ir, galų gale,...

Eismo sąlygos: keliai šlapi, kai kur padengti pažliugusiu sniegu

Auštant penktadieniui, Lietuvoje pagrindiniai valstybinės reikšmės keliai yra šlapi arba drėgni....

Top naujienos

Kaunietės įspėja: Airinas vėl ėmėsi „fotografo“ veiklos? (4)

„Ieškoma mergina fotosesijai Kaune, apartamentuose. Fotosesija nemokama. Reikalavimai – graži...

Turkija vėl keičia nuomonę: dėl Baltijos šalių gynybos planų taškas dar nepadėtas atnaujinta (469)

NATO negalės paskelbti Baltijos šalių gynybos plano, kol nebus paskelbtas planas dėl pavojaus,...

Erika Umbrasaitė

Myliu, bet palieku tave, Paryžiau

Sakoma, Paryžius egzistuoja žiūrinčio akyse. Jis it koks chameleonas, keičiantis spalvą,...

Rusų pora pasikvietė į savo butą ir parodė, kaip gyvena vidutinė šeima Sankt Peterburge (22)

„Aš nesu nacionalistas. Rusai su lietuviais turi draugauti“, – žurnalistui Orijui Gasanovui...

Palanga kaip reikiant pasistengė: sužibusi kalėdinė eglutė nutvieskė visą kurortą papildyta nuotraukų galerija (27)

Švenčių laukimu pradedanti gyventi Palanga prieš pat eglutės įžiebimą pakvietė kurorto...

Naujausi orų modeliai parodė, koks bus likęs gruodis: ar dar verta tikėtis šalčio (41)

Laidoje „DELFI diena“ sinoptikė Izolda Marcinonienė tikino, kad artimiausios dienos bus...

Europos plieno industrija išgyvena krizę: patiria nuostolius, atleidžia darbuotojus (20)

Europos plieno pramonė patiria dar vieną krizę: finansiniams nuostoliams ir darbo vietų mažinimui...

Naujas mokestis gresia šimtams tūkstančių: labiausiai pajus dyzelininių automobilių savininkai (409)

Valdantieji nepasiduoda ir ketina naująjį taršių automobilių mokestį įvesti kartu su 2020 metų...

Priminė, ką dokumentuose įrašo tiems, kurie bando duoti kyšį techninėje apžiūroje (2)

Savaitgalį Lietuvos techninės apžiūros įmonės vairuotojams primins, kad užsimerkti į...

Mokyklų reitingai parodė: esame ne šiaip gyvulių ūkis, o tikra dresuotų gyvulėlių ferma

DELFI publikavo interviu su žurnalo „Reitingai“ vyr. redaktoriumi Gintaru Sarafinu. Įvairių...