aA
Galimybės dirbti ar pramogauti, kol transporto priemonės vežios keleivius neįsikišant vairuotojui, dar teks palaukti. Vis dėlto jau dabar kai kurie nauji automobiliai suteikia progą bent iš dalies patirti, koks tai yra pojūtis. Gerokai patobulėjusios automatinio parkavimo sistemos nėra vien tik išmanieji žaislai, tai – jau puikiai veikianti ir realiai vairuotojui padėti galinti įranga, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
"Peugeot Sport Engineered 508"
"Peugeot Sport Engineered 508"
© Gamintojo archyvas

Vieno mygtuko paspaudimu

Automobiliui pačiam įvažiuojant į stovėjimo vietą vairuotojas gali suprasti, ką reiškia sėdėti prie vairo ir kartu būti keleiviu. Moderniuose modeliuose kaip 7 serijos BMW, „Peugeot 508“ ar „Tesla Model 3“ užtenka tik aktyvuoti automatinio parkavimo sistemą ir įjungti posūkio signalą, kad lėtai važiuojant būtų skenuojama aplinka ir ieškoma gana erdvios stovėjimo vietos. Ją suradęs automobilis pastatomas neįsikišant vairuotojui.

Įprastai tokia įranga siūlo pasirinkti norimą parkavimo būdą – lygiagrečiai ar statmenai kelio, o kai randa tinkamą, užtenka nuspausti mygtuką šalia pavarų svirties. Kai kuriuose automobiliuose kaip BMW ar „Tesla“ užtenka jį paspausti ir automobilis į vietą įvažiuoja pats, o „Peugeot“ sprendimas yra kiek kitoks – mygtuką reikia laikyti tol, kol automobilis baigs manevrą. Tai – kiek saugesnis sprendimas, nes taip vairuotojas geriau suvokia, jog negali užsiimti kita veikla ir turi stebėti aplinką.

Į minėtus automobilius diegiama aukščiausio lygio automatinio parkavimo įranga sukinėja vairą, valdo akceleratorių ir stabdį bei perjungia pavaras, tad jie gali judėti tiek atbuline eiga, tiek į priekį.

Moderniausios technologijos – ne brangiausiuose modeliuose

Svarbiausias dalykas, į kurį turi atkreipti dėmesį vairuotojai, norintys gauti geriausią šiuolaikinę parkavimo įrangą, kad tokios sistemos ir naudojimo patogumas ne visuomet yra tik pačiuose brangiausiuose automobiliuose. Netgi priešingai – pačių prabangiausių modelių kaip „Bentley“ ar „Maserati“ automatinio parkavimo sistemos atsilieka nuo pažangesnių technologijų gamintojų kaip BMW, „Peugeot“ ar „Tesla“.

Prabangiausiems ir rečiau atnaujinamiems automobiliams dažniausiai taupymo sumetimais naudojamos tos pačios sistemos, kaip ir tam pačiam koncernui priklausantiems kitų prekės ženklų modeliams. Vienas iš tokių atvejų – „Bentley Bentayga“, į šį automobilį sumontuota automatinio statymo sistema nedaug skiriasi nuo „Volkswagen Touareg“.

Pasirinkus norimą stovėjimo vietą įranga perima vairavimą, tačiau vairuotojui pačiam tenka stabdžiu ir akceleratoriumi kontroliuoti automobilio judėjimą, taip pat ir perjungti pavaras. Parkuojant statmenai atbuline eiga dažniausiai sistemai taip pat nepavyksta to padaryti be papildomų korekcijų, todėl manevras gali užsitęsti, o tai – pagrindinė priežastis, kodėl vairuotojai mieliau stato automobilį patys nei patiki šį veiksmą mažiau pažangioms sistemoms.

Liko paskutinis žingsnis

Inžinieriai už vairuotojus taip pat išsprendė ir kitą klausimą – kaip lengvai išvažiuoti iš stovėjimo vietos. Automatinė parkavimo sistema padės ir tuo atveju, jei per tą laiką, kol automobilis buvo aikštelėje, kažkas įsispraudė labai arti.

Kai kurie BMW, „Tesla“ ir kitų gamintojų modeliai gali be vairuotojo pavažiuoti kelis metrus į priekį ar atgal. Tai – itin praktiška išvažiuojant iš garažo ar siauros stovėjimo vietos.

„Tesla“ eksperimentuoja su dar pažangesnėmis sistemomis – automobilis gali pats privažiuoti prie stovinčio vairuotojo. Tačiau tai yra labiau eksperimentas nei visiškai veikianti sistema: pirmaisiais mėnesiais netrūko ją išbandžiusių žmonių pranešimų apie ne į tą vietą atvažiavusį automobilį arba netgi materialinius nuostolius.

Vertinant geriausias įvairių gamintojų siūlomas sistemas verta pažymėti – tobulėti dar yra kur. Vienas iš dažniausių priekaištų, kurį šiai įrangai išsako patyrę vairuotojai, – reikalinga stovėjimo vieta gerokai didesnė nei ankštuose didmiesčiuose yra priimtina. Tačiau saugumas yra svarbesnis kriterijus ir drąsiausi gamintojai, patikintys parkavimą automobiliui, palieka tam tikrą erdvės rezervą.

Tokios viską nuo A iki Z atliekančios automatinio parkavimo sistemos, kokios montuojamos į BMW 7, „Lincoln Aviator“, „Peugeot 508“ ar „Tesla“ modelius, atitinka aukščiausią šiuo metu galimą autonominio vairavimo autonomijos lygmenį (antrą iš penkių). Arčiausiai trečiojo, kuris reiškia, jog vairuotojas tam tikrą laiką gali visiškai atsiriboti nuo vairavimo ir, pavyzdžiui, skaityti žinutes mobiliajame telefone, šiuo metu yra „Tesla“. Vis dėlto prognozuoti, kuris gamintojas nugalės autonomijos lenktynėse ir anksčiau pasieks ne tik trečią, bet ir ketvirtą bei penktą lygius, dar neįmanoma. Į šias lenktynes įsitraukė ne tik automobilių gamintojai, bet ir technologijų įmonės kaip „Google“ su projektu „Waymo“.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

50 tūkstančių eurų: ar tiek pakanka, norint įsigyti saugų ir komfortišką elektromobilį?

Jei pažvelgtume į automobilius, kurių kaina prasideda nuo 50 tūkst. eurų, pamatytume, kad modelį...

Vilniaus transporte – svarstymai įvesti „kontrolieriaus“ bilietą vietoje baudos

Vilniuje svarstoma galimybė įvesti popierinius iki 10 dienų trukmės viešojo transporto...

Vytį bus galima naudoti ant transporto priemonių registracijos numerių

Kiek daugiau nei po metų ant motorinių transporto priemonių ir jų priekabų valstybinio...

„Aston Martin“ žymi naują galios erą ir Gudvudo greičio festivalyje pristato galingiausius savo kūrinius

Britų gamintojas dalyvaus keturių dienų renginyje birželio 23-26 dienomis, Pietų Daunse,...

Vilniuje pradedamas Minsko plento atkarpos remontas

Vasarojančioje sostinėje mažėjant eismo intensyvumui, įsibėgėja gatvių remonto darbai – nuo...

Top naujienos

Delfi iš Taivano: ar Kinija gali ryžtis tokiam žingsniui kaip Rusija ir kas ją sustabdys

Taivane gyvenantys lietuviai juokauja, kad mūsų šaliai padovanojus vakcinų nuo COVID-19, jie...

Verslas PliusAistė Žebrauskienė

Europos Honkongu turėjęs tapti Kaliningradas nukentės labiau nei likusi Rusija: kuo šis kraštas svarbus

Dėl savo išskirtinės geografinės padėties ir Vakarų atsako į Ukrainoje vykdomą karą...

Karas Ukrainoje. Zelenskis: Rusija tapo didžiausia teroristine organizacija pasaulyje

Rusijos valstybė tapo didžiausia teroristine organizacija pasaulyje ir tai turi būti pagrįsta...

Laukiantiems NT atpigimo, ekspertas siunčia žinutę: tikimybė, kad būsto kainos kris, lygi nuliui (1)

Maždaug 7 metus buvusiai neigiamai Euribor 6 mėn. palūkanų normai perkopus nulį ir tapus...

Vėsūs namai, kai lauke net +30 laipsnių: pasakoja apie sistemas, su kuriomis tikrai neteks prakaituoti Išsamus vaistininko komentaras

Kai termometro stulpelis lauke raudonuoja ties 30 laipsnių temperatūros riba, namuose tikrai norisi...

Delfi PliusArūnas Spraunius

Kremliaus „supratėjams“ atėjo beviltiškumo metas: Putino banditizmas taip smogė, kad pakalikams Vakaruose tenka keisti plokštelę

Tarptautinių žodžių žodynas žodį „splinas“ aiškina kaip apatiją, prislėgtą būseną,...

Prieš pat 19 gimtadienį nušautas „TikTok“ žvaigždės Ophelios Nichols sūnus: mama į milijonus sekėjų kreipėsi su prašymu

„ TikTok “ žvaigždė Ophelia Nichols gedi – likus kelioms dienoms iki devynioliktojo...

Verslas PliusJulija Leimonė

Kaunietis Vilčinskas sukūrė tikrą kavos imperiją: papasakojo apie Brazilijos plantacijoje plevėsuojančią Lietuvos vėliavą

Kaunietis Gražvydas Vilčinskas – didžiausio Lietuvoje kavos pupelių skrudintojo „ Kavos...

Vidaus vandens kelių atgimimas Lietuvoje: galėtume būti įvardijami šalia Olandijos ar Venecijos

Lietuvos vidaus vandenų keliai – svarbios šalies transporto arterijos ir rimta alternatyva...

Aktyviausiame Europos ugnikalnyje išbandyti naujausi kosminiai robotai: mokslininkai ruošiasi ypatingai misijai į Mėnulį ir Marsą

Juodų dulkių tyruose važinėja robotai. Ir nors pagal scenarijų ir turėtume įsivaizduoti, kad...