aA
Kauno „Audi“ centras, bendrovė „Autojuta“, į kelius išleidžia ypatingą „Audi“ modelį – tokių per metus nuo Vokietijos automobilių gamintojo konvejerio nurieda mažiau nei 50. Pailgintą ratų bazę turintis „Audi A8 L Security“ priklausys tolimojo susisiekimo bendrovei TOKS ir juo rengiamasi vežti ypač svarbius asmenis tiek Lietuvoje, tiek visoje Rytų Europoje.
Į Lietuvos kelius išleidžiama dar viena „juodoji ponia“: prabangesnė, sunkesnė ir skirta ne policijai
© DELFI

Kaip pasakojo Vytautas Švedas, „Autojuta“ vadovas, tokio automobilio kol kas nebuvo ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse, o konkurentų modeliui, galinčiam atlaikyti sprogimą, šūvius ar cheminę ataką, iš esmės nėra. Kaip pasakojo „Audi“ atstovai, kai pagaminamas A8 L modelis su S8 specifikacijų varikliu, prireikia dar 400 darbo valandų, kad nuo konvejerio nuriedėtų šarvuotas ir ypač saugus automobilis.

Tai, kad automobilis yra kitoks nei įprastas A8 modelis, išduoda šiokie tokie niuansai: įtaisyti švyturėliai, kurie įjungiami tada, kai vežamas ypatingos svarbos asmuo, langai, kurie yra gerokai storesni nei įprasti ir dėl to vizualiai atrodo mažesni. Beje, švyturėliai įtaisyti ne tik ant kėbulo: yra specialus, tvirtinamas ant stogo, o jam įjungti prie vairuotojo durelių netgi įrengta speciali jungtis. Be to, automobilyje sumontuota pasikalbėjimo įranga, prireikus leidžianti girdėti ir tai, kas vyksta išorėje.

Kad šis „Audi“ – neįprastas, išduoda ir techniniai duomenys: Automobilis sveria apie 4 tonas – dukart daugiau nei įprastas A8. Pailginta automobilio versija turi 13 cm ilgesnę ratų bazę ir visi šie centimetrai skirti sėdintiems gale. Iš viso automobilis yra 5,3 m ilgio.

Po variklio gaubtu – 420 kW/571 AG galios 4.0 TFSI variklis, kurio maksimalus sukimo momentas – 800 Nm. Atrodytų, kad toks bolidas turėtų skrieti, tačiau įsibėgėjimas iki 100 km/val. siekia 6,3 sek. – tai pustrečios sekundės lėčiau nei įprastas S8 modelis. Tačiau, aiškino V. Švedas, viską lemia didelis automobilio svoris.

Automobilyje sumontuoti ne tik itin efektyvūs stabdžiai, bet ir ypatingos padangos: šių kone neįmanoma prakirsti ar prapjauti peiliu. Be to, naudojama speciali sistema, leidžianti važiuoti, jeigu padanga, pavyzdžiui, yra peršaunama. Peršovus padangą automobilis tebegali važiuoti 80 km/val. greičiu. Maksimalus greitis apribotas iki 210 km/val.

Apsaugotas nuo visko

Automobilis buvo bandomas įvairiomis sąlygomis: į jį buvo šaudyta, greta buvo sprogdintos granatos, patikrintas jo atsparumas cheminės atakos metu. Pasak V. Švedo, pavyzdžiui, padangos bei visos saugos sistemos atlaikė granatos sprogimą, o kėbulas bei stiklai yra tokie tvirti, kad atlaiko įvairių šaudomųjų ginklų atakas. Be to, visame automobilyje išvedžiota priešgaisrinė sistema, leidžianti užgesinti ir kilusį gaisrą.

Kone piršto storio langas vienas sveria kone 20 kg. Panorus šį nuleisti žemyn, jis važiuoja labai lėtai, tačiau kai prireikia pakelti aukštyn, pakyla gerokai greičiau. Ir tai, pasak įmonės atstovų, greičiausiai taip pat padaryta dėl saugumo – kad langai nebūtų atidaryti netyčia.

Nors automobilis negali būti visiškai sandarus, mat reikia, kad į jo saloną patektų oras, visgi galimybė užsandarinti kėbulą yra. Pasirodo, tam užtenka paspausti specialų mygtuką salone ir jis hermetizuojamas. Kad sėdintys viduje galėtų kvėpuoti, naudojami tarp bagažinės ir galinių sėdynių įrengti deguonies balionai. Anot V. Švedo, deguonies užtenka maždaug 15 minučių laiko.

Saugumo elementų yra ir daugiau. Pavyzdžiui, specialaus mygtuko paspaudimu aktyvuojami pirotechniniai durų vyriai, tad jeigu reikėtų staigiai bėgti iš automobilio, durys tiesiog nukristų šiems užraktams suveikus. V. Švedas atskleidė, kad tokios durys vienos kainuoja apie 20 tūkst. eurų.

Be to, automobilis turi atskirą, papildomą, akumuliatorių, tad jeigu būtų pažeistas pagrindinis, saugos sistemų veikla sutrikdyta nebūtų. Gamintojas teigia, kad langai turi VR10 saugumo sertifikatą, o kėbulas ir stogas – VR9.

Automobilį gamina specialus „Audi“ padalinys, prižiūri – taip pat. Klientams suteikiamas specialus telefono numeris, skirtas paskambinti technikams, budintiems visą parą ir prižiūrintiems „Audi Security“ automobilius. Jeigu gedimo nuotoliniu būdu pataisyti nepavyksta, tuomet technikai atkeliauja iki ten, kur yra klientai, ir sprendžia problemas.

Kiek tiksliai kainuoja toks automobilis, neatskleidžiama, visgi oficialiai prieinama informacija rodo, kad už tokį modelį galima atseikėti nuo kelių šimtų tūkstančių iki milijono eurų. Tuomet, kai lietuvių bendrovė pateikė jo užsakymą, „Audi“ padalinys turėjo pagamintus penkis tokius šarvuotus modelius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(119 žmonių įvertino)
3.1597

Startuoja pasaulinė „Jaguar Land Rover“ programa: kurs ir diegs naujos kartos technologijas

„ Jaguar Land Rover “ paskelbė naują „Open Innovation“ strategiją, kuria bus siekiama...

Jau nuo rytojaus – svarbus pokytis vilniečiams: plečiamos mokamo automobilių stovėjimo zonos, kai kur teks mokėti brangiau (8)

Jau nuo liepos 1 d. Vilniuje keičiasi kai kurios automobilių parkingo zonos, taip pat įtraukiamos...

„Citroën“ pristatė naują hečbekų ir visureigių alternatyvą populiariame segmente

„ Citroën “ trečiadienį pristatė du naujus automobilius: C4 X ir visiškai elektrinę jo...

Siekiama gerinti elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugas

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (Kelių direkcija) paslaugų teikėjus kviečia dalyvauti...

Moderniu elektromobiliu kelionę iš Vilniaus iki pajūrio ir atgal žinomas žurnalistas įveikė be sustojimų

Ilgąjį Joninių savaitgalį leidinio „ Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas...

Top naujienos

Delfi PliusVaidas Saldžiūnas

Gyvačių salos prakeiksmas: ką iš tikrųjų reiškia Rusijos pralaimėjimas – skeptikus tai pritildys (1)

Geros valios gestas. Taip Rusija pristato savo gėdingą nesėkmę, kurią patyrė Gyvačių saloje....

Delfi Pliusparengė Nerijus Povilaitis

Šaltinių Rusijos valdančiajame elite turintis ekspertas: jau netrukus Rusijoje prasidės represijų banga (13)

Rusijos valdžia spręs, kam leisti išvykti į užsienį, o kam – ne, autokrato Vladimiro Putino...

Verslas PliusJohn Cheng

Vienas didžiausių investuotojų į Kinijos technologijas užsiminė apie svarbų lūžio tašką

Vienos iš didžiausių Kinijos privataus kapitalo investicinių bendrovių įkūrėjas teigė,...

Branduolinė elektrinė ant sunkvežimio – japonai su tokia išriedėti ketina dar šį dešimtmetį

Nepaisant reputacinio smūgio, kurį Japonijoje sukėlė Fukušimos branduolinės elektrinės avarija...

Kainų augimas Lietuvoje pasiekė nepriimtiną lygį: sukaupti pinigai pradėjo tirpti (7)

Ekonominis sunkmetis netolsta, o tik gilėja, praneša „ LNK Žinios “. Prisikrauti pilną...

Užkalnis – apie besiskundžiančius kainomis Palangoje: ko jie važiuoja, jei jiems brangu? (3)

Atostogos pajūryje ir šįmet bus dar brangesnės. Verslininkai skaičiuoja, kad kainos kilo 10-15...

Karas Ukrainoje. Rusų pajėgos įsitvirtina Lysyčanske, dėl paleistų raketų į Belgorodą Rusija kaltina Kijyvą

Per sprogimus Rusijos Belgorodo mieste netoli sienos su Ukraina, regiono gubernatoriaus duomenimis,...

Delfi PliusKristina Pocytė, laida „Iš esmės“, Virginija Spurytė

Po išskirtinės kibernetinės atakos prieš Lietuvą – įspėjimas: įžvelgia dar vieną pavojingą momentą

Lietuvoje tiek valdiškos institucijos, tiek privačios įmonės sulaukė išskirtinės kibernetinės...

„Žalgiris“ oficialiai pranešė apie latvišką pirkinį iš „Barcelonos“

Kauno „Žalgirio“ priekinę liniją kitą sezoną sustiprins Latvijos rinktinės aukštaūgis...

Paaiškėjo 2023 metais Vilniuje vyksiančio NATO susitikimo biudžetas: skiriama apvali suma

2023 metais Vilniuje vyksiančio NATO vadovų susitikimo biudžetas gali siekti 30 mln. eurų, BNS...