Ačiū Dievui panašu, kad rinkoje atsirado visiškai naujas minėtos problemos sprendimo būdas – mobiliojo telefono dydžio prietaisas, kuriame sukauptos energijos pakanka užvesti net keletui automobilių su „nusėdusiais“ akumuliatoriais.

„Vadinamasis energijos bankas „Power Boost“ turi momentinį 350-400 A , todėl nesunkiai susidoroja su 2,2 litro dyzeliniu arba 3,0 l darbinio tūrio benzininiu varikliu, kai jo visiškai nemaitina nuosavas akumuliatorius. Patys išbandėme šį prietaisą su įmonės darbuotojų automobiliais ir vieną po kito užkūrėme tris mašinas. Po tokio krūvio energijos rezervuaras kiek įkaito, todėl nenorėjome toliau rizikuoti ir ketvirtą kartą procedūros nekartojom. Tačiau faktas, kad dirbti „gelbėtojais“ buvo galima ir toliau. Skirtingai nuo įprasto akumuliatoriaus šis prietaisas starterį arba suka normaliu režimu, arba – jei energijos trūksta – nesuka visiškai. Po minėtų trijų bandymų energijos dar buvo likę“, – pasakojo „Diurablis-Prekyba“ projektų vadovas Leonardas Oleškevičius.

Bene labiausiai akį rėžiantis dalykas – „Power Boost“ gabaritai ir masė. Prietaisas matmenimis (135x76x14 mm) sveria viso labo 250 gramų ir vizualiai atrodo tarsi įprastas „iPhone“ aparatas po sočios vakarienės. Komplekte esantys pakrovimo laidai nuo klasikinių „krokodilų“ skiriasi tik ilgiu. Todėl pirmoji mintis, šaunanti į galvą stebint, kaip šis prietaisas jungiamas prie automobilio elektros sistemos – meistrai nori pamatuoti kažkokios parametrus ar diagnozuoti gedimą. Iš tiesų „Power Boost“ daikčiukas turi nedidelį LED diodų ekraną, tačiau jame viso labo rodomas pačios energijos saugyklos įkrovimo lygis. Panaudojus visą turėtą energiją, iš buitinio elektros tinklo jį pilnai pakrauti galima per maždaug 4 valandas. Tą patį galima padaryti ir prietaisą kraunant automobilio salone iš 12 V maitinimo lizdo. Prietaisas atlaiko 1000 krovimo ciklų, o jo budėjimo trukmė – 45 paros.

„Power Boost“ be „triuko“ su automobilio užvedimu turi dar keletą galimybių, paverčiančių šį kasdienio naudojimo įrankiu. Bene reikalingiausia funkcija – visų tipų mobiliųjų telefonų ar planšetinių kompiuterių baterijų pakrovimas. Prietaisas (jo energetinė talpa – 8000 mAh) turi specialius USB Mini ir USB Micro kabelius, kuriuos prijungus prie minėtų ryšių priemonių, energijos atsargos atstatomos iš esmės tokia pat sparta, kaip ir jungiantis prie buitinio elektros tinklo.

Be to, „Power Boost“ gali dirbti ir kaip tradicinis žibintuvėlis (LED lemputė šviečią 180 valandų), turi miksėjimo bei SOS signalo siuntimo funkciją.
Paskutinis svarbus dalykas, kuris kiekvienam automobilininkui padės apsispręsti kokį vertinimą skirti akumuliatorių rinkos išsišokėliui – kaina. „Power Boost“ mažmeninėje rinkoje greičiausiai kainuos apie 350 litų. Jei „Facebooke“ turite mažiau gerbėjų nei kokia nors vietinio kalibro TV ekranų įžymybė arba neturite kasko draudimo su atitinkamu paslaugų paketu, sprendžiant neužsikuriančio automobilio problemą gali prisireikti oficialios techninės pagalbos. Vienas toks iškvietimas kainuotų ne ką mažiau, nei švarko kišenėje telpantis nešiojamas energijos „bankas“.

Beje, „Diurablis-Prekyba“projektų vadovas pats užbėgo už akių kertiniam klausimui „kodėl?“. T. y. jei „Power Boost“ energijos kaupiklis toks geras ir taip sėkmingai gali pavaduoti įprastą akumuliatorių, kodėl jie neišstumia vidutiniškai po 18 kilogramų sveriančių švino rūgštinių baterijų?

„Tiesą sakant, kaip tik tai ir vyksta. Būtent tokio tipo miniatiūriniai ličio jono akumuliatoriai maitina elektromobilio „Tesla“ variklius. Šio modelio grindis sumontuoti maždaug 3000 analogiškų baterijų, leidžiančių „Model S“ iki 100 km/val. įsibėgėti per 3,2 sekundės bei, priklausomai nuo tolesnio važiavimo režimo, įveikti 350 – 450 kilometrų. Tiesa, kol kas šios technologijos gana brangios, todėl dar nėra masiškai paplitusios“, – pastebėjo L. Oleškevičius.

Kaip veikia panašus prietaisas, galite žiūrėti žemiau esančiame video: