aA
Kinijos automobilių gamintojai nepraranda vilties vienaip ar kitaip užkariauti Europos rinką. Ženevos automobilių parodoje pristatyta dar viena idėja, kuria tikimasi suvilioti įnoringus europiečius – elektrinis superautomobilis ir visureigis.
Kinai "Arcfox" Europą bando sužavėti elektriniu visureigiu ir superautomobiliu
Kinai "Arcfox" Europą bando sužavėti elektriniu visureigiu ir superautomobiliu
© DELFI / Svajūnas Stroinas

Didžiulė Kinijos bendrovė „Beijing Auto“ (BAIC), Kinijoje turinti bendrus gamybos padalinius ir su „Hyundai“, ir su „Daimler“ koncernu, elektromobilių kūrimą patikėjusi savo antrinei bendrovei „Beijing Electric Vehicle“. Būtent pastarajai priklauso „premium“ segmento modelius gaminantis „Arcfox“ ženklas, kurio gaminius kinai nusprendė parodyti Europoje. Čia bendrovės užmojai nemaži. Pirmiausia, sakė Xu Heyi, BAIC vadovas, Ženevos automobilių parodoje susirinkusiems žurnalistams, čia norima imti prekiauti elektriniu superautomobiliu GT. Antrasis parduodamas modelis turėtų būti elektrinis visureigis, pavadintas ECF.

Tačiau įspūdingame stende Ženevoje „Arcfox“ išrikiavo ne du, o tris modelius, mat GT superautomobilio bendrovė turės dvi versijas: vieną skirtą įprastiems keliams, kitą – lenktynių trasai.

Turės keturis elektros variklius

Elektrinis visureigis ECF yra buvusio „Volkswagen“ dizaino padalinio galvos Walterio de Silva kūrinys. Numatyta, kad visureigis turės keturis elektros variklius, o viena įkrova nuvažiuos 400-700 km.

Nuvažiuojamas atstumas priklausys nuo to, kokios talpos baterijos bus pasirinktos. Tiesa, įdomi detalė ir ta, kad kinai nuvažiuojamą atstumą skaičiuoja pasitelkę senąją – NEDC – skaičiavimo metodiką, tad tikėtina, kad šiek tiek į „Tesla Model X“ panašus visureigis nuvažiuos mažesnį atstumą nei žada gamintojas.

Dar žinoma tai, kad automobilio ratų bazė – 2,9 metro, o pats visureigis bus aprūpintas 3 lygmens autonominėmis funkcijomis. Tai reiškia, kad vairuotojas galės leisti automobiliui važiuoti savarankiškai, bet turės būti pasirengęs bet kada perimti valdymą.

Neįprasčiausiai moderniame salone atrodo vairas – „U“ raidės formos įrenginys, atrodo, paimtas tiesiai iš orlaivio interjero. Ant jo išdėstyti mygtukai įvairių funkcijų valdymui, o centre, greta centrinio porankio, įrengta pavarų perjungimo svirtis.

Kada Europoje – neaišku

Visgi pirmi elektriniu visureigiu važinėsis kinai. Ateinančių metų pradžioje ECF bus pristatytas Kinijoje, ten pat bus išleistas ir elektrinis superautomobilis GT. Kada abu modeliai pasieks Europą? „Arcfox“ vadovas sako, kad dar nežinia, tačiau „taip greitai, kaip tik bus įmanoma“.

Drauge jis akcentavo, kad kol kas nėra aišku, kaip elektromobiliai bus parduodami. Tradicinis atstovybių tinklas „Arcfox“ įspūdžio nedaro, kur kas labiau tikėtina, kad bendrovė savo elektra varomus automobilius pardavinės internetu.

Kinai "Arcfox" Europą bando sužavėti elektriniu visureigiu ir superautomobiliu
Kinai "Arcfox" Europą bando sužavėti elektriniu visureigiu ir superautomobiliu
© DELFI / Svajūnas Stroinas

Dvi superautomobilio versijos

Kalbant apie GT, šis superautomobilis taip pat turi keturis elektros variklius, tačiau detalių apie sportišką modelį žinoma kur kas daugiau nei apie visureigį.

„Arcfox“ jau spėjo pasigirti, kad bendra visų keturių elektros variklių galia sieks 1005 AG, o dėl lengvos konstrukcijos ir lengvų kėbulo gamybai panaudotų medžiagų, automobilis iki 100 km/val. pagreitės per 2,59 sek.

Kinai "Arcfox" Europą bando sužavėti elektriniu visureigiu ir superautomobiliu
Kinai "Arcfox" Europą bando sužavėti elektriniu visureigiu ir superautomobiliu
© DELFI / Svajūnas Stroinas

Tačiau tai, kas paminėta aukščiau esančioje pastraipoje, tinkama tik vadinamajam „standartiniam“ superautomobiliui, prie kurio „Arcfox“ prideda frazę „Street edition“ (angl. gatvių versija). Yra ir antras, „Track edition“ (angl. Trasos versija) pavadintas, modelis.

Šis naudoja „E Formulės“ technologijas ir generuoja 1609 AG bei turi 1320 Nm sukimo momentą.

Abu GT modeliai yra sukurti BAIC koncerno tyrimų ir plėtros centre Ispanijoje. Visgi daugelis detalių dar lieka neaiškiomis. Pirmiausia, žinoma, superautomobilių kaina, gamybos mastai ir, žinoma, pardavimų Europoje starto data.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
3.5333

Eismo sąlygas sunkina plikledis (2)

Rytų, pietryčių ir vakarų Lietuvoje, taip pat Naujosios Akmenės , Radviliškio, Joniškio ir...

Paskelbta, kas tapo Lietuvos metų automobiliu: finalo akibrokšto nesitikėjo niekas (53)

Penktadienio vakarą Taujėnų dvare vykusios tiesioginės transliacijos metu iškilmingai paskelbta,...

Elektromobilių entuziastams pasiūlė stogines su saulės elektrinėmis (5)

Saulės energetika vis giliau skverbiasi į Lietuvos vartotojų kasdienybę. Rinkoje daugėjant...

Paaiškino, kuo benzingalvius turėtų žavėti Lietuvoje debiutavęs naujas automobilių ženklas (3)

Vos per trejus egzistavimo metus sportiškų automobilių gamintojas CUPRA įgauna pagreitį visomis...

Eismo sąlygos: keliuose yra slidžių ruožų

Auštant ketvirtadieniui, Tauragės, Alytaus ir Kaišiadorių rajonuose eismo sąlygas sunkina...

Top naujienos

Gyvenimas ant rubežiaus: „Pircin aini su visais dziaugsmais“

Jeigu pabandysime aplink Musteiką 15-20 kilometrų spinduliu suskaičiuoti visus kaimus ir jo...

Spontaniška idėja tapo sėkmingu panevėžiečių verslu: per karantiną įgyvendinti patarimai padvigubino pardavimus (25)

Prieš pandemiją įmonė „Mur Mur apranga“ turėjo sėkmingą fizinę parduotuvę Panevėžyje ,...

Kas ir kodėl platina žinią apie teroro aktą Lietuvoje: įsivėlė ir Seimo nariai (2)

Kas sieja degantį vilkiką su dujų cisterna, Lenkijos parlamentarus iš valdančiųjų partijos ir...

Pandemijos akivaizdoje išryškėjo pavojinga tendencija: jeigu taip tęsis ir toliau, sulauksime ne tik aukų nuo koronaviruso (179)

Sveikatos specialistai pastebi, kad karantino metu ženkliai sumažėjęs visuomenės judėjimas gali...

Ekspertas įvertino kandidatų į ministrus tikrinimą: visi ženklai rodo, kad nėra situacija gera (411)

Prezidentas Gitanas Nausėda jau kitos savaitės pradžioje žada viešai pranešti, kurie naujosios...

Rusišką vakciną Vengrija įsivežė neatsitiktinai: kyla rimtų klausimų (683)

Kol pasaulyje vyksta „vakcinų lenktynės“, bandant kuo greičiau rasti būdą, kaip užsitikrinti...

Butų perpardavinėtojas papasakojo, kaip atrodo jo darbas ir kiek iš to uždirba (233)

Liaudiškai vadinamas „pirikūpas“ arba perpardavinėtojas – kaip atrodo tokio žmogaus darbas?...

Būsimam aplinkos ministrui – neįmanoma misija? (55)

Tarpuvaldžiu, kai senoji valdžia jau žino, kad ilgai neužsibus, o naujosios Seimo daugumos...

Sušalęs Užkalnis: kuo kvepia 5000 EUR už litrą (103)

Jei tai būtų vynas, penki tūkstančiai eurų už litrą būtų labai brangu. Kaip labai seni ir...

Anoreksija serganti mergina atsidūrė ant mirties slenksčio: pažadėjau sau, kad jei ryte pabusiu, prisipažinsiu mamai

Anoreksiją išgyvenusi 18-metė Ellie Spofforth nerimauti dėl savo svorio pradėjo dar besimokydama...

|Maža didelių žinių kaina