aA
Baimindamiesi didelių kitų sričių kompanijų, kaip antai „Google“ ir „Uber“, konkurencinio pranašumo, automobilių gamintojai suskato investuoti milijardus į savavaldžius automobilius. Dabar jie supranta, kad įgyvendinti svajonę apie autonomišką vairavimą užtruks ilgiau, nei manyta iš pradžių, rašo autonews.com.
Savavaldis automobilis
© Gamintojo

„Kai kurie automobilių gamintojai teigė, kad yra labiau pažengę į priekį nei iš tiesų buvo pažengę. Daugelis ėmė suvokti, kad prireiks daugiau laiko“, – sakė BMW atstovas Jungtinėje Karalystėje Ianas Robertsonas. Jis pridūrė, kad BMW tai suprato nuo pat pirmos dienos.

Technologijų pažangos, bandomųjų automobilių, investicijų didėjimo ir įstatymų leidėjų bendradarbiavimo neatsveria didelė baimė patikėti gyvybę kompiuteriui. Žmonės nuo senų laikų netoleruoja sužeidimų ar mirčių, įvykusių dėl prietaisų kaltės, sakė „Toyota“ Tyrimų instituto vadovas Gillas Prattas Las Vegase vykusioje Elektronikos parodoje.

Bausmė už nesklandumus tokia didelė, kad kai kurie gamintojai, kaip antai, „Toyota“, „Ford“ ir „Volvo“, teigia praleisiantys kitą vairavimo automatizavimo lygį – vadinamąjį trečiąjį lygį, kuris reiškia, kad nereikia valdyti vairo, tačiau vairuotojas turi būti pasiruošęs bet kurią akimirką perimti kontrolę. Gamintojai koncentruojasi į dar labiau automatizuotus lygius – ketvirtąjį ir patį aukščiausią penktąjį.

Nors rožiniai akiniai nukrito, visi mano, kad vis dėlto savavaldžių automobilių daugės, o jų gamintojai sulauks didelio pelno. Investicijų tyrimų kompanijos „Bernstein“ analitikas Maxas Warburtonas skeptiškai vertina daugelį žadėtos mobilumo revoliucijos elementų. Gegužę jis įspėjo investuotojus, kad autonomiški automobiliai yra daug toliau, nei skelbia antraštės.

Tiesa, jo manymu, jie turi potencialo visiškai pakeisti pramonės struktūrą ir automobilio išlaikymą kur kas stipriau, nei (tai padarė) elektromobiliai.

20 proc. pelno marža

„Ford“ mano, kad naujos mobilumo paslaugos, įskaitant ir autonominį vairavimą, gali atnešti kompanijai 20 proc. siekiančias pelno maržas. Analitinė įmonė „IHS Markit“ prognozuoja, kad iki 2025 m. savavaldžių automobilių pardavimai pasaulyje (daugiausia JAV ir didžiosiose Europos rinkose) bus 600 tūkst., o iki 2035 m. – 21 mln. automobilių.

Per pastaruosius dvejus metus savavaldžių automobilių pramonė išleido 5,8 mlrd. eurų automobilių technologijoms. IHS prognozėmis, per ateinančius penkerius metus bus išleista 18–27 mlrd. eurų. Tokiam laiko tarpui tai didelė investicija, mano IHS Tyrimų ir autonominių technologijų padalinio direktorius Egilis Juliussenas.

„Daimler“, „Bernstein“ laikoma viena iš pirmaujančių savavaldžių automobilių gamintojų, šiemet ir kitais metais planuoja išleisti 1,8 mlrd. eurų tyrimams ir plėtrai (2016 m. skyrė 7,6 mlrd. eurų). „Daimler“ didina investicijas, nes siekia didesnio mobilumo ateityje, kaip rašoma kompanijos pirmo šių metų ketvirčio finansų ataskaitoje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Honda“ europiečiams nebesiūlys automobilių su dyzeliniais varikliais (5)

Naujasis „ Honda CR-V “ bus pirmasis masinei produkcijai skirtas šio gamintojo modelis, kuris...

Smūgis durelėmis į kitą automobilį nebūtinai baigsis deklaracija – žinovai mato spragų (174)

Galimybė eismo įvykio deklaraciją pildyti tada, kai automobilio šonas paženklinamas greta...

Perversmas automobilių žibintuose: kodėl LED nugalėjo „Xenon“ (7)

Praėjusio amžiaus viduryje vienas pagrindinių būdų automobiliams išsiskirti iš pilkos masės...

„Dodge“ nusprendė, kad Kalėdų Senelio rogėms reikia 797 „arklių“ (7)

Visi puikiai žino, kad Kalėdų Senelis negalėtų atlikti savo darbo ir atnešti vaikas dovanų be...

Panevėžyje šviesoforus keis žiedinės sankryžos (34)

Važiavimas žiedinėmis sankryžomis kai kuriems panevėžiečiams vis dar kelia nemažai...

Top naujienos

Svarbiausias metų sprendimas: valstiečiai savo valdžią pastatė ant kortos (293)

Seime valdantieji antradienį tikisi priimti rekordinį kitų metų biudžetą. Nuo pirminių...

Streikuojantys mokytojai sulaukia ir finansinės paramos (27)

Penktą savaitę streikuojantys mokytojai sulaukia ne tik moralinės, bet ir finansinės paramos.

Sumaištis Prancūzijoje: Maskva grįžta ir gali smogti daug taikliau (153)

Emmanuelis Macronas sėkmingai išsisuko nuo kibernetinių atakų ir melagingų pranešimų, kurie...

Prezidentūros atsakas Kremliui: uodui įkandus taip pat skauda (69)

Lietuvos atsakas į Rusijos agresiją Kerčės sąsiauryje yra reakcija į šliaužiančią Kremliaus...

Nauja mįslė Grafininos dingimo byloje: artimieji sulaukė keisto ženklo iš pačios Sandros? (51)

Mįslingomis aplinkybėmis dingusi Sandra Grafinina iki šiol nėra rasta. Kol kas vieninteliu...

Statkevičiui nepatiko Julijos Janus kritika, tad šis rėžė atgal: stora esi, bulvės veidu ir kugelio smegenim (1320)

Šeštadienio vakarą mados kūrėja Julija Janus išreiškė savo nuomonę apie lapkričio mėnesį...

Kaunas pristato pirmąją Lietuvoje miesto pramogų kortelę

Viešoji įstaiga „Kaunas IN“, atsižvelgdama į augančius vietinio ir atvykstamojo turizmo...

Vilnietis pasipiktino: ar dėl kelių minučių verta rizikuoti gyvybe?

Vilnietis, važiuodamas sekmadienį Mindaugo g. Vilniuje , buvo šokiruotas, kai vienpusio eismo...

Ką mūsų proseneliai dėdavo ant kalėdinio stalo: nuo šių dienų skiriasi kaip diena ir naktis (6)

Ruošdami Kūčių ir Kalėdų stalą, iš anksto apsvarstome kiekvieną smulkmeną: nuo užkandžių,...