aA
Trečiadienį parodų ir kongresų centre „Litexpo“ susirinkę lankytojai galėjo nusikelti į praeitį, kai akmenuotomis gatvėmis prabangiu „Cadillac“ riedėjo legendinis gangsteris Al Capone, kai karališkaisiais „Rolls-Royce“ per lietų dardėjo Anglijos karalienė, princesė Diana ir Edinburgo princas, kai į svarbiausius valstybinės reikšmės susitikimus su sovietiniais limuzinais skubėdavo aukščiausi šalių vadovai bei prezidentai.
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

„Litexpo“ esančiame pirmajame Lietuvoje, vieninteliame Baltijos šalyse ir Europoje Antikvarinių automobilių ir techninių sporto šakų šlovės muziejuje buvo pristatoma papildyta unikalių senovinių automobilių kolekcija, taip pat švenčiamas 110-tas „Cadillac“ markės jubiliejus.

Muziejuje eksponuojama per 100 antikvarinių ir sportinių motorizuotų meno kūrinių, kuriuos surinko muziejaus įkūrimo iniciatorius, tituluočiausias šalies automobilių sportininkas Stasys Brundza. Sukauptoje unikalioje kolekcijoje lankytojai po vienu stogu turi galimybę išvysti sportinius, karališkus, vyriausybinius automobilius kokiomis riedėdavo aukščiausi šalių vadovai bei prezidentai.

Al Caponės dvasia

1-oje salėje demonstruojama „Cadillac“ markės automobilių kolekcija – vienintelė tokia Lietuvoje ir didžiausia ne tik Baltijos regione, bet ir Europoje. Seniausias šios ekspozicijos „Cadillac“ pagamintas 1904 metais, jauniausias – 1987-aisiais.

Jei jūsų herojus – Al Capone, Mickey Cohenas arba tėtušis Sopranas, 2-oji muziejaus salė yra jūsų teritorija. „Amerikos raumenys“ – taip vadinami legendiniai „Cadillac“ markės automobiliai. Ne veltui juos rinkdavosi nemažiau legendinės Amerikos asmenybės. „Cadillac“ markės automobilius dievindavo ne tik Amerikos gangsteriai, bet ir rokenrolo žvaigždė Elvis Preslis. Nė vienas Holivudo filmas apie mafiją neapsieidavo be blizgančio prabangaus „Cadillac“.

Karališka prabanga

Iš viso muziejuje eksponuojami 67 amerikietiški automobiliai. Iš jų 43 „Cadillac“ markės automobiliai, 11 galingų ir įspūdingai atrodančių „Lincoln“ ir kitų motorizuotų meno kūrinių. Šalia „Cadillac“ automobilių stovi ir karališkieji „Rolls-Royce“, su kuriais važinėjosi Anglijos karalienė, princesė Diana ir Edinburgo princas. Taip pat galima pamatyti prezidentinius - vyriausybinius automobilius ir sovietinius limuzinus „ЗиЛ“. Iš viso kolekcijoje eksponuojama apie 100 įvairių markių automobilių ir motociklų: „Aston Martin“, „Buick“, BMW, „Chevrolet“, „Porsche“, „London cab“, „New-York taxi“ ir kt.

Antikvarinių automobilių ir techninių sporto šakų šlovės muziejuje yra unikali galimybė išvysti „Lincoln Continental“, kuris pagamintas 1965-aisiais. Tais metais iš viso pagaminta tik 75 vnt. šio modelio mašinų. Šis automobilis buvo naudojamas JAV prezidento Lyndono Džonsono administarcijoje. Šio automobilio galingumas – 320 AG (esant 4600 aps./min.)

Muziejuje taip pat eksponuojamas ir 1983-ųjų „Aston Martin Lagonda“ (Tickford). Šie automobiliai buvo gaminami 1976-1992 metais. Iš viso buvo pagaminta tik 645 šios markės mašinų. „Tickford“ firmoje pagaminta tik 4 vnt. Su šiuo itin retu automobiliu S. Brundza kaip jo savininkas buvo pakviestas Anglijos Karalienės į Vinsdoro rūmų „Aston Martin“ priėmimą. Šie plieniniai gražuoliai iš kitų įprastų šio modelio automobilių išsiskiria 28 cm ilgesniu kėbulu (automobilio ilgis – 5,56 m). Kėbulas aliuminis, jo dugnas – plieninis. Variklio galingumas – 313 AG. Įsibėgėjimas iki 100 km/val. - 8,8 sek. Maksimalus greitis 230 km/val.

Lenktyniniai „Zaporožiečiai“

Ne „Ferrari“, „Lamborghini“ ar „Porsche“, bet „Zaporožiečiai“, „Moskvičiai“, „Lada“ – su tokiais automobiliais lenktyniaudavo Sovietų sąjungos vyrai, iš kurių geriausi buvo būtent iš Lietuvos. O ar jums patiems užtektų drąsos lenktyniauti su „Zaporožiečiu“? Jame netgi nebuvo saugos diržų, o kad mašina neapsisuktų posūkyje, šturmanas turėdavo išlįsti pro langą ir taip palaikyti automobilio stabilumą. Taip mūsų vyrai lenktyniaudavo ir pasiekdavo neįtikėtinų rezultatų. Apie tų laikų šlovę ir pačius lenktynininkus pasakoja Sporto šakų šlovės muziejaus ekspozicija.

Lankytojai 2-ojoje salėje ras sovietinių laikų rusiškų automobilių kolekciją. Šioje kolekcijoje sukaupta ir nemažai aukščiausio valstybinio lygio vadovams priklausiusių automobilių. Čia surinkti anų laikų sportiniai automobiliai ir laimėjimai, pasakojama apie sportininkus ir sportinių automobilių raidą pasaulyje. Lankytojai gali pasigrožėti ir vieninteliu Sovietų sąjungoje žaliuoju „Porsche 911“, priklausiusiu S. Brundzai. Taip pat pamatyti geriausius praėjusio amžiaus lenktyninius automobilius („Lada-1300“, „Lada VFTS“, „Lada-2108 Turbo“), kuriuos gamindavo būtent Vilniuje.

Šioje salėje eksponuojama per 30 sovietinių „Pobedų“, „Zaporožiečių“, „Moskvičių“ ir tais laikais labai aristokratiškomis laikytų „Volgų“. Visi šie eksponatai yra dalyvavę sportinėse varžybose. Seniausias muziejaus eksponatas – 1955 metų „Moskvič“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Seimas nesusitarė: hibridams ir elektromobiliams PVM lengvatos nebus (14)

Ekologiškam transportui pridėtinės vertės mokesčio ( PVM ) lengvata nebus nustatyta.

Švedai šiurpsta: rado schemą, kaip šiukšlėm pripažintos mašinos Lietuvoje grįžta į kelius (400)

Skandinavijos šalyse į automobilius, importuotus iš Lietuvos, žiūrima ypač įtariai, ir ne be...

Patikrino „Lietuvos metų automobilio“ greičiausius – iki 100 km/val. per mažiau nei 5 sekundes (2)

„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimai vienu aspektu skiriasi nuo visų ankstesniųjų. Tai...

„Nissan“ siekia atstatydinti valdybos pirmininką – įtaria savo reikmėms švaisčius bendrovės turtą

„ Nissan “ rengiasi atleisti valdybos pirmininką Carlosą Ghosną už tai, kad šis, kaip...

Parodė, kaip bando naują „Porsche 911“: kyla į kalnus, traukia į Šiaurę, „kepa“ Mirties slėnyje (5)

Kitų metų pradžioje pasirodysiantis „ Porsche 911 “ – ne šiaip sau vadinamas „Porsche“...

Top naujienos

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (590)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (8)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...

Andrius Užkalnis: mano šuo maitinasi geriau negu visa tavo šeima (236)

Lietuviai, nacionalinio maisto gadintojai. Ar pastebėjote, kad lietuviai blogiausiai elgiasi su tuo...

Tenerifėje atostogavęs lietuvis apie salai smogusią stichiją: sakė, kad tai – anomalija (5)

„Tai ne eilinis įvykis, nes anomalija ne bet ką vadina“, – taip savaitgalį šėlusią...

Kitokie pasikalbėjimai. Mantas Katleris su Nagliu Bierancu (237)

„ Kitokie pasikalbėjimai “ — portale DELFI! Jau lapkričio 20 dieną DELFI TV žiūrovai ir...

Gyvai / Paskutinė galimybė pelnyti tašką Tautų lygoje: Serbija – Lietuva (36)

Lietuvos futbolo rinktinė baigia kovas debiutiniame Europos tautų lygos turnyre rungtynėmis...

„Žalgirį“ CSKA pasitiko netikėtai vėsiai, bet su komplimentais specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (3)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai antradienio vakarą surengė pirmąją treniruotę Maskvoje prieš...

Vadina sukčiavimu: vilnietis pakraupo sužinojęs, kiek kainavo tetos kelionė taksi (7)

Praėjusią savaitę DELFI perskaičiau pasipiktinusios pilietės tekstą apie Vilniaus taksi...

Agnė Jagelavičiūtė susigundė pigiais drabužiais iš Kinijos: pasimokykite iš mano liūdnos klaidos (56)

„Taip. Tai nutiko ir man. Vieną dieną, be tikslo slankiodama feisbuko platybėse, pamačiau...

Markauskas pardavė jį iš posto išvertusį ūkį: politika privertė daryti greitus sprendimus

Per patį skandalo dėl neteisėtai ariamos žemės įkarštį tuometinis žemės ūkio ministras...