aA
Praėjusį penktadienį Lietuvos keliais jau šeštąjį kartą dūzgė elektromobilių lenktynės „Ignitis: ON: pažink Lietuvą“, kurios šiemet buvo ne tik gausiausios savo dalyvių kiekiu, bet ir vyko kitokiu formatu nei įprastai. Dalyviai pagal elektromobilių baterijų talpą buvo suskirstyti į dvi grupes ir turėjo įveikti atitinkamai 300 arba 500 km, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq
© Justas Lengvinas

Varžomasi buvo ir dėl greičiausiai įveikto atstumo, ir dėl mažiausių elektros sąnaudų. Kiekvienas ekipažas maršrutą rinkosi pats, tad po finišo visi turėjo įspūdžių bei pasakojimų apie savo strategija.

Pateisino gamintojo lūkesčius

Kai kurie ekipažai, be lenktynių taisyklėse numatytų tikslų išsikėlė ir savus, kurie tik apsunkino lenktyniavimą.

„Prieš lenktynes išsikėlėme sau tikslą pagerinti gamintojo deklaruojamas vidutines elektros sąnaudas, todėl norėdami skydelyje pamatyti kuo mažesnius skaičius aukojome dalį komforto: nors diena buvo karšta, važiavome be oro kondicionieriaus, o langus prasiverdavome tik važiuodami miesteliuose, kai greitis buvo mažas“, – apie sau išsikeltą iššūkį pasakojo „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys.

Komanda finišavo ketvirtoje vietoje, nuo trečiosios atsilikdami vos 2 min 50 sekundžių skirtumu, o sąnaudų „lenktynėse“ taip pat atsidūrė ketvirtoje pozicijoje (pagal šį kriterijų visi elektromobiliai varžėsi vienoje įskaitoje), kurioje juos nuo pirmos vietos skyrė mažesnis skirtumas nei nuo penktoje vietoje likusių.

Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq
© Justas Lengvinas

„Gamintojo deklaruojamos „Hyundai Ioniq“ elektromobilio sąnaudos siekia 13,8 kWh/100 km, o pasiekę finišą skydelyje matėme 11,1 kWh/100 km. Savo tikslą pavyko pasiekti su kaupu, o tuo pačiu dar kartą tapo aišku, kad elektriniai automobiliai jau tapo pilnaverčiais žmonių pagalbininkais ir gali pasitarnauti kasdieniame gyvenime“, – kalbėjo V. Kviklys.

Svarbu paminėti, kad komanda „Solet Technics“ važiavę su tokiu pačiu „Hyundai Ioniq“ elektromobiliu sugebėjo parodyti dar geresnį sąnaudų rezultatą ir finišą pasiekę vidutiniškai naudoję vos 9,10 kWh/100 km ir taip vos 0,2 kWh/100 km atsilikdami nuo gerokai mažesnio „Volkswagen Up!“ užėmusio pirmąją vietą. „Hyundai“ ir VW dalinasi keturias vietas efektyvumo lentelės viršuje. Penkti pagal šią statistiką liko savo klasės nugalėtojai V. Milius ir A. Bubinas, važiavę su „Peugeot e-208“ ir naudoję 13,6 kWh/100 km.

Elektromobiliai jau nebe mados reikalas

Visuomenėje dar vyraujanti nuomonė apie tai, kad gyventi su elektromobiliu yra nepatogu ir jie skirti tik važiavimui į parduotuvę ar darbą, kuo toliau, tuo labiau tampa klaidinga. Tuo įsitikino ir papasakojo kitas „Fakto Auto“ ekipažo narys Justas Lengvinas, pirmą kartą startavęs elektromobilių lenktynėse.

Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq
© Justas Lengvinas

„Ne kartą girdėjau, kad kelionės elektromobiliu jei ir įmanomos, tai trunka neprotingai ilgą laiką. Panašių pasisakymų girdėjau ir iš dalyvių, kurie dalyvavo pirmosiose elektromobilių lenktynėse, bet viskas labai greitai keičiasi į gerąją pusę. Planuodami savo 300 km maršrutą apie įkrovimo stoteles pagalvojome paskutinėje vietoje ir tai darėme dėl dviejų priežasčių: pirma – stotelių tinklas Lietuvoje yra gausus ir jų galima rasti daugelyje vietų, antra – „Ioniq“ šis atstumas nesunkiai įveikiamas viena įkrova. Finišavome turėdami per 50 km rezervą“, – aiškino J. Lengvinas.

Galingesniųjų elektromobilių klasės greičiausias ekipažas 500 kilometrų atstumą su „Tesla Model 3“ įveikė per 5 val. 46 min., o 3 greičiausieji finišą kirto mažiau nei 10 minučių intervale. Greičiausiai 300 kilometrų nuvažiavęs ekipažas užtruko vos 3 val. ir 59 min., o 10 minučių intervale nuo jų finišavo visas greičiausiųjų penketukas.

„Turint omenyje, kad važiuota buvo ne tik greitkeliais, bet ir gyvenvietėmis bei miestais, atstumus elektromobiliai įveikė per maždaug tokį patį laiką, kiek būtų trukę tai padaryti ir su įprastais automobiliais. Pavyzdžiui mes, įvažiavę į Kauną, netgi patekome į automobilių spūstį, o važiuodami užmiestyje niekada nebuvome tie, kuriuos visi lenktų“, – elektromobilių pažanga džiaugėsi J. Lengvinas.

Elektromobilių evoliucija

„Fakto Auto“ deleguoti elektromobiliai galingesnėje klasėje iškovojo ketvirtąją vietą ir nusileido tokiems galiūnams kaip „Tesla“ ir „Porsche“ bei „Kia e-Niro“. Klasėje iki 50 kWh „Hyundai“ nusileido tik „Peugeot“ ir užėmė antrąja, trečiąją bei ketvirtąją vietas.

„Jau ne vienus metus pirmoje vietoje matėme tik „Nissan“ arba „Hyundai“, bet elektromobilių rinka yra labai dinamiška ir konkurencinga, tad ne nuostabu, kad nugalėtojų sąrašus papildo vis kitų gamintojų modeliai ir tai labai džiugina, mat dėl didesnės konkurencijos laimime mes – automobilių naudotojai. Kartu su smarkiai tobulėjančiomis technologijomis matome ir elektromobilių kainų dinamiką. Ji po truputį panašėja su įprastų automobilių kainomis, o elektromobilių išlaikymo kaštai išlieka minimalūs“, – apie situaciją rinkoje pasakojo V. Kviklys.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
3.4000

Anglies pėdsako mažinimas įgavo pagreitį: į klientų parkus išriedės pirmieji elektriniai „Nikola“ sunkvežimiai (1)

Praėjusią savaitę Vokietijos mieste Ulme atidaryta bendros „ Nikola Motors “ ir „Iveco“...

„Jaguar“ į Lietuvą atvežė ypatingą visureigį – 550 AG „F-Pace SVR“

Vis tvirčiau skambant prognozėms, kad artimiausią dešimtmetį dominuos elektromobiliai,...

„Porsche“ Lietuvoje tikisi rekordinių metų: klientams pristatė ir naujovę (2)

Lietuvos „ Porsche “ atstovai skelbia, kad šiemet Lietuvoje juntama ypač didelė prabangių...

„Tesla Model Y“ atkeliavo į Lietuvą (18)

Į Lietuvą ,,Tesla“ atvedęs startuotis ,,Deal on wheels“ pristato ketvirtąjį gamintojo modelį...

Vilnių užgrius dideli KET pokyčiai: pusė miesto gatvių gali tapti dviračių gatvėmis (310)

Vairuotojų laukia nemažai pokyčių. Gali būti, kad Senamiestyje reiks važiuoti lygiai su...

Top naujienos

Kupiškio ligoninės vadovą Julių Panką nustebino darbuotojų skundas: mano, kad tai – kerštas (209)

Kupiškio ligoninė s darbuotojos – slaugytojos ir padėjėjos – pasijuto skriaudžiamos: per...

Vaidas Mikaitis | D+

Nykiame krašte viešėjusiems lietuviams gautas pasiūlymas išvaikė nuobodulį – vyrukai, pirkite žmonas

Praeitą savaitę pasakojau, kaip su savo broliu, Pravalturo direktoriumi renkamės kurias pasaulio...

Nausėdos kalboje išskyrė pagrindinę žinutę: tam tikra prasme tai naujas iššūkis (98)

Gitanas Nausėda dalyvauja Jungtinių Tautų (JT) Generalinės Asamblėjos 76-ojoje sesijoje...

Su išniekinta trispalve kaunietį sulaikė prie Seimo: palaikau LGBT bendruomenę, bet nenoriu, kad ją išaukštintų (115)

Prie Seimo per surengtą šeimų mitingą trispalvę išniekinęs ir iš seksualinių mažumų...

Trys dažniausios apatinių dėvėjimo klaidos: kodėl po baltais drabužiais neturėtumėte dėvėti baltos liemenėlės? (26)

Ne vienerius metus savame versle besisukanti Vilmantė Markevičienė juokais prisimena anoniminio...

Madingiausios makiažo tendencijos: dabar tai rudens trendas (31)

Vasarą dekoratyvinę kosmetiką keičia saulė, tačiau atvėsus orams, norisi natūralų grožį...

Po komandos draugo metimo – pastaba Grigoniui: gal kitąkart ramiau? (18)

Sekmadienį Marius Grigonis įsirašė į savo CV naują pasiekimą. Lietuvio atstovaujamas Maskvos...

„Achema“: įmonės veikla tapo nuostolinga, į prastovas išleidžiama apie 400 žmonių atnaujinta (65)

Didžiausia dujų vartotoja šalyje Jonavos azotinių trąšų gamintoja „ Achema “ pranešė, kad...

Tailandas jau atviras turistams, bet reikia žinoti kelias taisykles: pasidalijo išsamia instrukcija, ką daryti norintiems nuvykti dar šiemet (30)

Jei pandemijos metu svajojate apie tolimus kraštus, jūs – ne vienintelis. Egzotiškos šalys irgi...

Eugenija Grižibauskienė | D+

Investuotojas Kandzeras – apie degančias akis, skraidančius verslo angelus ir vyrišką sambūrį

Investuotojas ir verslo vystytojas, didžiausios Baltijos šalyse įdarbinimo kompanijos „ Biuro...