Didieji automobilių gamintojai naujiems modeliams kurti skiria monstrinius biudžetus ir suburia armijas aukščiausios prabos inžinierių. Tačiau kad ir koks skanus būtų jų darbo rezultatas, kai kuriems vis vien trūks jei ne šafrano, tai bent žiupsnelio pipirų.
© G.Matulaičio nuotr.

Diplomuotas statybos inžinierius Jonas Bereika į vidutinį statistinį statybininką visiškai nepanašus. Pernelyg jaunas, pernelyg didelis svajotojas ir tiesiog nepadoriai tvarkingas. Ypač, kai po darbų užsidaro savo garaže. Kai mūsų fotografas Giedrius bando paerzinti po jo perdirbamo automobilio dangčiu pastebėjęs dulkę (vieną vienetą), šį spalį 25-ąjį gimtadienį atšventęs Jonas rimtu veidu pradeda atsiprašinėti...

Bet prie reikalo. Šio kauniečio modifikuotą rodsterį „Honda S2000“ daug kas vadina gražiausiu automobiliu Lietuvoje. Tiksliau – skoningiausiai tiuninguotu. Štai kaip tai nutiko.

Kvočiamas, kaip užsikabliavo automobilių pasaulyje, Jonas dėsto save nuo vystyklų prisimenantis beveik vien tik švelniai benzinu kvepiančioje aplinkoje.

„Automobiliai nuo mažų dienų mano kasdienybė. Tėtis visai rimtai buvo paniręs į ralį. Brolis taip pat augo su automobiliais, o užaugęs su jais dirbo. Tai aš kaip obuolys nuo obels toli nenuriedėjau, nors oficialiai esu statybininkas, – šypsosi Jonas. – Kai pradėjau pats vairuoti ir suvokti automobilinių ideologijų skirtumus, ypač intriguojanti pasirodė japoniškų mašinų kultūra. Po keleto metų daugiau ar mažiau aktyvaus dalyvavimo įvairiuose automobilininkų renginiuose susidomėjimas virto kažkuo tarp hobio ir ligos.“

Viena pagrindinių priežasčių, paskatinusių vaikinuką užsidaryti garaže, buvo suvokimas, kad automobilio išskirtinumas nepriklauso nuo to, kaip plačiai atveriama piniginė jį perkant. Net ir labai brangus standartinis ratuotis visada bus standartinis. O investavus šiek tiek savo laiko, energijos ir fantazijos, modifikuotas prêt-à-porter tipo automobilis gali virsti savotišku meno kūriniu. Taip vienu šūviu paklojami mažiausiai du zuikiai: savininkas-konstruktorius patenkina savo kūrybines ambicijas ir važinėja unikaliu, pagal nuosavas užgaidas nušlifuotu automobiliu. Antra – jei savininkas-konstruktorius iš tiesų turi ne tik menininko talentą, bet ir verslininko gyslelę, jo kūrinys gali tapti paklausia preke. Tokia, kurią išvydusiems technikos gurmanams pradeda nevalingai tįsti seilės.

Būtent taip nutiko su pirmuoju Jono patobulintu automobiliu – specialiai Šiaurės Amerikos rinkai skirta „Mazdos MX5“ modifikacija „MAZDASPEED Miata“ buvo gaminama tik 2004–2005 metais. Per šį laiką nuo konvejerio nuriedėjo viso labo 5400 rodsterių, kurie nuo įprasto modelio skyrėsi aštresniu 178 AG varikliu su turbokompresoriumi, riboto slydimo diferencialu, jautresniu vairo mechanizmu, standesne važiuokle, kiek modifikuota pavarų dėže ir kai kuriomis kitomis detalėmis.

Šiam aparatui sumontavęs tarpinį oro aušintuvą ir kiek pakeitęs oro įsiurbimo sistemą, vaikinukas iš variklio išspaudė bene 50 papildomų arklių. Po kurio laiko buvo padaryta dar keletas intervencijų į „MAZDASPEED Miatos“ vidurius: patobulinta išmetimo sistema, pakaba dar labiau pakietinta, o dvivietė mašina stipriau prispausta prie kelio. Jonas prikišo rankas ir prie mašinos išorės: pritaikė efektingai atrodančius ratus, šiek tiek išpūtė sparnus ir „Mazdą“ apkarstė dar keletu akį traukiančių smulkmenų.

„Šis automobiliukas sulaukė tikrai daug dėmesio ir buvo smagus važiuoti, kaip gokartas. Atėjus laikui su juo atsisveikinti, buvo žiauriai gaila. Nugalėjo pragmatizmas, nes tuo metu garaže jau stovėjo „Honda S2000“, o lietaus šalyje turėti du kabrioletus – akivaizdžiai pernelyg didelė prabanga. Visi dūsavimai baigėsi tuo, kad „truputį lietuviška“ „MAZDASPEED Miata“ iškeliavo į Lenkiją. Ją įsigijusi nauja savininkė dalyvauja įvairiuose renginiuose ir, kiek žinau, jau laimėjo ne vieną apdovanojimą“, – dėsto J. Bereika.

Tokia atomazga paskatino dar atidžiau krapštytis prie „Hondos S2000“. Jonas tikina, kad su šia mašina žaidžia panašiai kaip kad vaikystėje žaisdavo su lego.

„Nesu pats sau suformulavęs aiškiai apibrėžto tikslo. Paprasčiausiai po truputį judu link automobilio, idealiai atitinkančio mano norus ir kaprizus. Kadangi viskas kinta, įsivėlus į tokį procesą sunkoka sustoti, – aiškina Jonas. – Tiesa, kad projektas netaptų be galo ilgas ar, dar blogiau, apskritai neužstrigtų, stengiuosi naudoti tik profesionalų pagamintas ir realiai išbandytas detales bei agregatus. Pats gaminau tik keletą smulkmenų.“

Kuo virto standartinė „Honda S2000“ J. Bereikos garaže? Štai ką kalba skaičiai. Variklio galia nuo įprastų 240 AG šoktelėjo iki 400 AG, todėl dabar 100 km/val. greitis pasiekiamas per maždaug 5 sekundes nuo starto. Dabartinė pavarų dėžė leidžia įsibėgėti iki 260 km/val. Keletas aerodinaminių pagardų leidžia dinaminį šio žaislo potencialą išnaudoti nerizikuojant netilpti greitesniame posūkyje.

Klausiamas, ar tokia veikla gali tapti visaverčiu verslu, Jonas neskuba taškytis pažadais. Kruopštusis samadielkinas tikina, kad kol kas jam pakanka patiriamų teigiamų emocijų, kurias generuoja nuolat kintantis automobilis.

„Kita vertus, faktas, kad vieną modifikuotą mašiną pavyko sėkmingai parduoti, kad ir šiuo aparatu yra rimtai besidominčių, verčia apie viską rimtai pagalvoti. Taip pat žvalgytis naujų idėjų ir naujų automobilių būsimiesiems projektams. Labai norėtųsi tikėti, kad šis hobis kada nors pastorins piniginę, o ne paplonins, kaip kad dažniausiai būdavo lig šiol“, – svajoja J. Bereika.

„Hondos S2000“ vizitinė kortelė

Variklis
„Rotrex C38-81“ kompresorius
„750 cc RC“ degalų purkštukai
„Mocal“ alyvos radiatorius
Interkuleris
„Protec PT342“ degalų siurblys
„Denso Iridium IK27“ uždegamosios žvakės
„Hondatos FlashPro“ programuojamas kompiuteris
ACT keraminės sankabos komplektas
„Fidanzos“ aliumininis smagratis
Išorė
APR anglies pluošto veidrodėliai
„Origin Lab“ anglies pluošto aptakas
„Seibon“ anglies pluošto priekinio buferio pažeminimas
Patobulintas galinis difuzorius, slenksčiai ir priekinis spliteris
Važiuoklė
„KW Variant 3“ reguliuojami amortizatoriai
„Cusco“ dugno sutvirtinimai
„Racing Hart CP-035R“ ratlankiai
Stabdžiai
„Goodridge“ armuotos stabdžių žarnelės
„EBC Yellow Stuff“ trinkelės
Raižyti stabdžių diskai

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Muskas neims algos tol, kol „Tesla“ nepasieks savo tikslų (5)

Elonas Muskas iš „ Tesla “ neims nė cento atlyginimo ar piniginių išmokų, o jo atlyginimas...

„Continental“ pardavimo augimas viršijo užsibrėžtus tikslus

Tarptautinei technologijų kompanijai „ Continental “ fiskaliniai 2017 metai vėl buvo itin...

„Audi“ nurodyta dėl duomenų klastojimo atšaukti 127 tūkst. dyzelinių automobilių (4)

Vokietijos automobilių gamybos įmonių grupei „ Volkswagen “ priklausančiai bendrovei „ Audi...

Legendinis austrų lenktynininkas Niki Lauda perka savo įkurtos aviakompanijos aktyvus

Legendinis austrų lenktynininkas Niki Lauda buvo pasirinktas aviakompanijos „Niki“, kurią jis...

„Volkswagen“ naujo „Golf“ kūrimui skirs beveik 2 mlrd. eurų (8)

Kompanija „ Volkswagen “ išleis 1,8 mlrd. eurų aštuntos kartos „ Golf “ automobilio...

Top naujienos

Žvalgybos informaciją paviešinęs vokietis: Rusijos reakcija nustebino (24)

Melas, išsigalvojimai, siekis apšmeižti Rusiją. Tokių vertinimų praėjusį gruodį sulaukė...

Didžiausi žemvaldžiai: kas dalinasi Lietuvą (1)

Lietuvos plotas yra 65,3 tūkst. kv. km. (arba 6,53 mln. ha). Daugiau kaip pusė mūsų šalies...

Kinijoje pramogavusi mergina atsidūrė tragikomiškoje situacijoje: galiu būti pirma lietuvė, kuriai taip nutiko (308)

Lietuvė Ieva Koncevičiūtė patyrė neeilinį nuotykį Kinijos regione Makao - tragikomiška...

Rusijos priglaustas perversmo Lietuvoje veikėjas nerimsta: žada sukilimą ir teismą Grybauskaitei (764)

Sausio 13-ąją savi šaudė į savus. Tankai žmonių netraiškė, tai tebuvo provokacija, kurią...

Orai: žiema baigsis netikėtai (10)

Savaitei įpusėjus ramūs orai baigsis ir į šalį atkeliaus kritulių banga, žiemiškas šaltis...

Faktai, priversiantys suabejoti istorija: princesės Dianos žūtis nebuvo nelaimingas atsitikimas?

Velso princesė Diana buvo mylima milijonų žmonių. Ji skleidė gėrį, grožį, graciją ir...

Nušalusias kojas pastebėjo tik pavasarį: galūnės amputavosi pačios kokia odos spalva - pavojingiausia (31)

Šiemet į kai kurias Lietuvos gydymo įstaigas žmonės dėl nušalusių kūno dalių nesikreipė –...

Šeškų pavadavęs LaVaras nesusimovė: mače be gynybos „Vytautas“ pranoko „Dzūkiją“ (152)

Ketvirtas „Big Baller Brand Challenge“ draugiškų rungtynių ciklo mačas Virginijui Šeškui...

Antrąkart įkliuvo Aurimas Didžbalis: šįkart teigiamas dopingo testas – pasaulio čempionato metu (337)

Tarptautinė Sunkiosios atletikos federacija pranešė, kad praėjusių metų pasaulio vicečempionas...

Nuolatiniai teismai atlyginti žalą dėl duobėtų kelių padiktavo sprendimą (30)

Panevėžio miesto savivaldybė patvirtino tvarką, pagal kurią gyventojams, juridiniams asmenims...