Gamintojų teigimu, tylesni ir mažiau aplinką teršiantys hibridiniai sunkvežimiai leidžia sutaupyti iki 30 proc. degalų, jie bus naudojami regioniniam krovinių gabenimui arba kaip šiukšliavežiai miestuose.

Pirmieji „Volvo FE Hybrid“ iš pradžių bus siūlomi 13-oje Europos šalių, o vėliau juos ketinama pristatyti ir kitoms rinkoms. Sunkvežimiai bus gaminami ribotomis serijomis, kadangi pažangios hibridinės technologijos reikalauja specializuotų gamybos sprendimų. Akumuliatorių baterijų technologijos taip pat tobulėja. Tai reiškia, kad reikia apmokyti serviso darbuotojus siekiant suteikti tinkamas serviso paslaugas klientams.

„Tai, kad hibridinių sunkvežimių gamyba pradedama jau dabar – didžiulis įkvėpimo šaltinis, ir tai reikšminga būsimiems gaminiams, nes hibridinės technologijos viena ar kita forma bus naudojamos daugumoje sunkvežimių ateityje. Hibridiniai sprendimai yra svarbi dėlionės dalis, kuriant efektyviau degalus naudojantį transportą“, – sakė „Volvo Trucks“ Europos padalinio prezidentas Claesas Nilssonas.

Hibridinė technologija yra geriausiai pritaikyta intensyviam eismui miestuose, kai tenka dažnai sustoti ir vėl pradėti važiuoti. Siekiant užtikrinti tinkamą kokybę ir paslaugas, nuo 2008 m. pavasario buvo atliekami praktiniai bandymai, kuriuose dalyvavo „Volvo“ klientai. Priklausomai nuo „Volvo FE Hybrid“ važiavimo ciklo, degalų sąnaudas ir anglies dvideginio emisiją galima sumažinti 15–20 proc. Be to, hibridiniuose šiukšliavežiuose naudojant elektrinį presą galima sutaupyti iki 30 proc.

„Volvo FE Hybrid“ naudojama lygiagretaus hibrido technologija, taigi dyzelinio ir elektrinio variklių energiją galima naudoti kartu arba atskirai. Sistema automatiškai įjungia vieną arba kitą energijos šaltinį. Kai hibridinis sunkvežimis važiuoja įjungus pirmąją pavarą, jį varo tik elektrinis variklis – tai užtikrina gerą dinamiką ir patogumą vairuojant. O įsijungus hibridiniam režimui, dyzelinis ir elektrinis varikliai veikia lygiagrečiai, optimaliai taupydami degalus.

Be to, „Volvo“ hibridinė technologija įgalina maksimaliai panaudoti stabdymo metu susidarančią energiją. Nereikia papildomo įkrovimo iš išorinių šaltinių. Elektros variklis taip pat leidžia sumažinti bendrą triukšmo lygį.

„Hibridinis sunkvežimis gatvėmis juda tyliai – tai įvertins ir gyventojai, ir kasdien juo važinėjantys vairuotojai. „Volvo FE Hybrid“ greitėjant jo keliamas triukšmas yra perpus mažesnis nei įprasto dyzelinio sunkvežimio,“ – sakė C. Nilssonas.

„Volvo“ hibridiniuose sunkvežimiuose montuojami 7.0 l darbinio tūrio dyzeliniai varikliai. 340 AG ir 1300 Nm sukimo momento variklis skirtas šiukšliavežiams, o 300 AG, 1160 Nm sukimo momento variklis – regioninio krovinių gabenimo sunkvežimiams. Dyzelinis variklis veikia kartu su 120 kilovatų elektros varikliu. Elektros variklį maitina naujausio tipo ličio jonų akumuliatorių baterijos. 26 tonų bendrosios masės hibridinius sunkvežimius galima įsigyti sudarius finansinio lizingo sutartį, į kurią įtrauktos techninės priežiūros ir remonto paslaugos.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją