Harley-Davidson Sportster“ atsirado dėl noro konkuruoti. Nuolatinė evoliucija leido jam išsikovoti simpatijas lenktynių trasose ir pardavimo salonuose. Motociklas su tokia ilga gamybos istorija ir toliau juda progreso link, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Harley-Davidson Sportster“ sukanka 60 metų
© Gamintojo archyvas

„Harley-Davidson Sportster“ nepertraukiamai gaminamas jau 60 metų. Pasaulis per tą laiką itin pasikeitė. Ypač nuo modelio debiuto 1957 metais, kai jo pavadinimas buvo neįprastas net pačiam gamintojui.

Motociklas gimė dėl didėjančios britų gamintojų konkurencijos ir buvo kuriamas ant K serijos modelio (1952-1956 m.) platformos. Tačiau 883 cm3 tūrio variklio galvutė iš „Flathead“ tipo (su vožtuvais šone) buvo pakeista į šiandien įprastą „Overhead“ tipo su vožtuvais virš cilindro. Modelyje išliko tuo metu moderni hidraulinė pakaba priekyje ir gale.

„Sportster“ platforma buvo pažymėta XL ženklu ir iškart įrodė savo pranašumą pardavimo salonuose. Tai buvo motociklas, kuris nuolat tobulėjo pagal rinkos reikalavimus ir dominuojančias madas. Pavyzdžiui, 1958 metų gamybos „Sportster XLCH (Competition Hot)“ modelis pasižymėjo bekelei skirtu dizainu, turėjo trumpesnį galinį sparną ir riešuto formos degalų baką nuo 1948 metų „Model 5“ motociklo. Toks modelis net ir šiandien gatvėse atrodytų madingas.

„Sportster“ keitėsi kartu su septintuoju dešimtmečiu, o jo pabaigoje XLH modelis jau priminė „custom“ tipo motociklą. Tačiau 1970 metais pasaulį išvydo legendinis XR750. Brutaliai gražus ir sutvertas užkariauti tiek žvyrą, tiek asfaltą. 1969 metais JAV įsigaliojusios taisyklės leido motociklams su 750 cm3 darbinio tūrio OHV varikliais dalyvauti lenktynėse, todėl „Harley-Davidson“ reikėjo konkurencingo motociklo. Būtent toks buvo XR750 modelis. Jis įrodė, kad yra sutvertas pergalėms.

1972 metais Calas Raubornas važiuodamas su patobulintu XR750 „Brands Hatch“ trasoje laimėjo 3 iš 6 „Trans-Atlantic“ motociklų lenktynių. Visų žiūrovų nuostabai jis dar ir pagerino trasos rekordą. Per ateinančius tris dešimtmečius XR750 motociklas lenktynininkams leido stoti ant nugalėtojų pakylų ir įrašyti savo vardus į rekordininkų knygas.

Žiūrovus, apžergę griausmingą XR, aikčioti vertė tokie populiarūs sportininkai kaip Jay‘us Sprinsteenas, Chrisas Carras, Ricky‘is Grahamas, Mertas Lawwillas ir Kevinas Athertonas. O kas galėtų pamiršti beveik šimtą Scotto Parkerio pergalių ir devynis čempiono titulus, kuriuos beveik visus jis pelnė su XR motociklu.

Nuo 1970-ųjų iki pat 2000-ųjų

1972 metų XL modelis turėjo 1 litro „Iron Head“ tipo variklį. Per ketverius metus motociklo pavarų perjungimo svirtis persikėlė į kairę pusę, o galinių stabdžių į dešinę. 1977 metų XLCR (Café Racer) modelis pranoko visus lūkesčius. Gavęs panašią į XR750 modelio galinę pakabą, naują rėmą, diskinius stabdžius abiems ratams, lietus aliuminio ratus ir galinius pakojus, jis tapo sportiškiausiu tų laikų „Sportster“ motociklu.

1983 metais motociklo galia toliau tobulėjo ir buvo pristatytas XR1000 modelis. Jis buvo sukurtas tobulinant XR750 variklio viršutinę dalį, kuri buvo sumontuota ant „Sporster“ motociklo. Šis modelis buvo XR750 analogas keliuose.

Po trejų metų „Iron Head Sportster“ variklis pasiliko tik istorijos puslapiuose, o jį pakeitė naujas „Evolution Sportster“ variklis. Jis buvo gaminamas dviejų darbinių tūrių: 883 ir 1100 cm3. Pastarąjį po dvejų metų pakeitė 1,2 litro darbinio tūrio variklis.

Taip pat 1987 metais buvo pristatytas „XLH883 Hugger“. Jis puikiai tiko mažesnio ūgio motociklininkams ir didėjančiam motociklais važinėjančių moterų skaičiui. Visi „Sportster“ modeliai nuo 1991 metų buvo komplektuojami su 5 laipsnių pavarų dėžėmis. Galiausiai visi, išskyrus bazinius 883 variantus, gavo pavaros diržus.

2000 metais „XL12000S Sportster Sport“ modeliui priekyje buvo sumontuota dviguba diskinių stabdžių su keturiais stūmokliukais sistema. Tokia pati atsirado ir galiniame rate. Po dvejų metų išvaizdžiajame XL883R modelyje dvigubas išmetimo vamzdis susiliejo į vieną, priekyje buvo sumontuoti dvigubi diskiniai stabdžiai ir žemesnis vairas. 2004 metais visuose „Sportster“ motocikluose pasikeitė rėmo dizainas, o variklis buvo montuojamas ant guminių pagalvių. Po trejų metų nuo pastarojo pakeitimo šios serijos motocikluose karbiuratorius pakeitė degalų įpurškimo sistema.

Ieškodami ypatingo produkto, 2008 metais „Harley-Davidson“ pristatė XR1200 motociklą. Tai buvo 91 AG turintis „Sportster“ su USD tipo priekine šake, galingais stabdžiais, lengva lieto aliuminio galine šake, moderniu prietaisų skydeliu ir galiniais pakojais. Tais pačiais metais dienos šviesą išvydo „Nightster“ modelis su juodais ratais ir akmens pilkumo variklio spalva. Viskas atrodė paslaptingai, įskaitant ir šiandien jau nieko nestebinančius LED žibintus gale.

Iki 2010 metų išryškėjo modernioji „Sportster“ modelių linija. „XL883N Iron“ tapo baziniu modeliu, o minimalistinis „XL1200X Forty-Eight“ gavo 1948 metų „Model-5“ dizaino degalų baką, kuris primena riešuto formą.

Po dvejų metų „XL1000V Seventy-Two“ modelis į „Sportster“ gamą įnešė autentiškų „chopper“ stiliaus bruožų. Taip pat kartu buvo pristatytas neįpareigojantis „custom“ stiliaus XL1200C modelis. Visi šie keturi mototciklai buvo panašūs į šešto ir septinto dešimtmečio „Sportster“ modelius ir net turėjo detalių, kurios buvo panašios į dar senesnes. Tai savaime suprantama, nes „Harley-Davidson“ gamybos istorija nusitęsia iki pat 1903 metų.

„Iron 883“ ir „Forty-Eight“ 2016 metais sulaukė patobulinimų. Jiems buvo pagerinta pakaba ir sumontuoti stabdžiai su ABS sistema. Derinant senosios mokyklos stilių ir modernių pakabų galimybes 2017 metais dienos šviesą išvydo „XL1200CX Roadster“ modelis. Jis ne tik žymi „Sportster“ gamos 60 metų jubiliejų, bet turi 43 mm eigos USD tipo priekines šakes, aukšto lygio amortizatorius ir galingus priekinius stabdžius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perkamiausio elektromobilio titulą „Nissan Leaf“ užleido kinams (1)

„ Nissan Leaf “ ką tik neteko labiausiai perkamo elektrinio automobilio statuso – jį perėmė...

Rusijos lengvųjų automobilių gamybos dinamika stebina (18)

Per keturis šių metų mėnesius Rusijoje pagaminta 510 tūkst. lengvųjų automobilių – 20,4...

Geros žinios norintiems parduoti naudotą automobilį: dabar lengva kaip niekada (127)

„Ukrainiečių daugėja kiekvieną dieną. Galima taip pasakyti: dabar yra ukrainiečių daugėjimo...

Rusija imasi „Kortež“ projekto automobilių ir motociklų serijinės gamybos (68)

Valstybės korporacijos „ Rostech “ vadovą Sergejų Čemezovą priėmęs Rusijos prezidentas...

Įvardijo dar vieną priežastį, kodėl sparčiai auga vairuotojų draudimo kaina (96)

Lietuvoje sparčiai augančioms vairuotojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo kainoms...

Top naujienos

„Lonely Planet“ Vilnių pripažino viena karščiausių Europos kelionių krypčių (6)

Didžiausias pasaulyje kelionių gidų leidėjas „ Lonely Planet “ Vilnių pripažino viena iš...

Ukrainietis kreipėsi į Trumpą ir lietuvius: ar jūs žinojote apie šiuos nusikaltimus? (275)

Gerbiamas JAV prezidente, ar amerikiečių ir lietuvių kariniai patarėjai žinojo apie Ukrainos...

Skvernelis įvardijo, kas jam kiša koją pildoma (47)

Premjeras Saulius Skvernelis teigia, kad didžiausią grėsmę jo vyriausybės planuojamoms...

Moterį pašiurpino kelionė traukiniu į Kauną: esu nusivylusi, bet tylėti nebegaliu (133)

Kasdien į darbą Vilniuje iš Kauno ir atgal traukiniu Eglė (pavardė redakcijai žinoma) važiuoja...

Per karališkąsias vestuves – netikėtas vaizdas: operatorius vos negavo širdies smūgio (8)

Lėktuvas, skridęs į Hitrou oro uostą, pateko į objektyvą, bandžiusį įamžinti į...

Tūpsnis žemvaldžiams: paprasti mirtingieji apie tai galėtų nebent pasvajoti (66)

Publikavus DELFI tyrimą apie gyventojų interesus pažeidžiančias statybas Kėdainių rajono...

CSKA akys krypsta į Davidą Blattą, tačiau maskviečiai nepamiršta ir Šaro (24)

Toli nuo prieš sezoną keltų tikslų likęs Maskvos CSKA klubas žvalgosi, kas galėtų pakeisti...

Per savaitę Vilniuje – 240 pažeidimų dėl neišvežtų atliekų, skiriamos baudos (9)

Per savaitę Vilniuje užfiksuota beveik 240 pažeidimų tvarkant atliekas, daugiausia – dėl laiku...

Prieš pat svarbiausią abiturientų egzaminą – nerimą pasėjęs NEC akibrokštas (13)

Valstybinį lietuvių kalbos ir literatūros egzaminą vertinsiantys mokytojai sukilo prieš naują...