aA
Nuo 2018 m. rugsėjo visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai turėjo atitikti ne tik senuosius NEDC, bet ir naujuosius WLTP bei RDE degalų sąnaudų bei taršos matavimų standartus. Daugybė automobilių modifikacijų kurį laiką apskritai nebuvo tiekiamos, o kai kurios savo galimybėmis nuvylė klientus – dalis atnaujintų dyzelinių variklių nebepasižymi dideliu ir anksti pasiekiamu sukimo momentu bei turi didelį vėlavimą į akceleratoriaus paspaudimą. Tačiau pernai įsigaliojęs standartas neturėjo įtakos hibridiniams automobiliams – nei jų degalų sąnaudoms, nei variklių našumui, teigiama pranešime žiniasklaidai.
"Lexus IS"
"Lexus IS"
© Gamintojo archyvas

Hibridinių automobilių pradininke visame pasaulyje yra „Toyota“ – pirmasis serijinės gamybos „Prius“ pasirodė dar 1997 m. „Premium“ segmente ši naujovė buvo pristatyta tik gerokai ištobulinus technologiją – pirmasis hibridinis „Lexus RX 400h“ pasirodė 2005 m., o praėjus dar keleriems metams japonų pėdomis pasekė ir didieji Europos automobilių gamintojai.

Šiandien „Lexus“ gamoje kiekvienas modelis turi hibridinį variklį, bene kiekvienas „premium“ gamintojas savo gamoje taip pat turi tokį automobilį, o jų dar neturintys skuba tokius kurti. Tą daryti skatina ne viena priežastis, kurias geriausiai iliustruoja pardavimo duomenys: remiantis Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) statistika, 2019 m. antrą ketvirtį ES hibridinių automobilių pardavimai, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo 27,6 proc. (iki 471 tūkst.), o dyzelinių – mažėjo 17,2 proc. (iki 2,574 mln.).

Bendro kiekio skirtumas vis dar didelis, tačiau tendencija – daugiau nei akivaizdi. Ir ji tęsiasi ne tik šiemet – pavyzdžiui, dar 2015 m. 51,5 proc. naujų automobilių pardavimo Europoje sudarė dyzeliniai modeliai, o hibridiniai – 2,7 proc. 2018 m. šie skaičiai gerokai pakito – dyzelinių teliko 35,9 proc., o hibridinių išaugo iki 5,8 proc.

Žiūrint tik į „Premium“ automobilių statistiką, hibridų populiarėjimas – dar akivaizdesnis. Statista.com duomenimis, 2013 m. dyzeliniai automobiliai sudarė 57,4 proc. visų naujų „Premium“ automobilių pardavimo Europoje, o hibridiniai – 1,7 proc. 2018 m. situacija buvo visiškai kita – dyzeliniai tesudarė 42,03 proc., o hibridiniai – 15,71 proc.

Negąsdina mokesčiai

„Hibridiniai automobiliai turi daugybę privalumų ir vienas pagrindinių yra jų draugiškumas aplinkai, kurį vertina įvairių šalių vyriausybės, taikančios ekologijos mokesčius. Į tai atsižvelgia ir naujus automobilius įsigyjantys lietuviai“, – teigia „Lexus Vilnius“ pardavimo vadovė Miglė Juškaitė–Žalnierukynienė.

Miglė Juškaitė-Žalnierukynienė
Miglė Juškaitė-Žalnierukynienė
© Gamintojo archyvas

Taršos mokestį numatoma įvesti ir Lietuvoje, jį sumokėti reikėtų pirmą kartą registruojant automobilį. Remiantis šiuo metu skelbiamais preliminariais taršos mokesčio dydžiais, hibridinius automobilius planuojantys įsigyti vairuotojai gali nesijaudinti – naujasis mokestis jų nepalies išvis arba susimokėti teks tik minimalią sumą.

Pavyzdžiui, kompaktinį 130 AG hibridinį „Lexus CT 200h“ įsigijęs žmogus taršos mokesčio nemokės – šio automobilio anglies dioksido (CO₂) emisija tesiekia 115 g/km pagal naująjį realaus važiavimo WLTP ciklą. Tuo tarpu to paties segmento 116 AG kito „Premium“ gamintojo dyzelinio modelio pirkėjas mokesčio neišvengs – už 116 g/km taršą susimokėti reikės 80 Eur.

Vidutinio dydžio 223 AG variklį turinčiam sedanui „Lexus IS 300h“ būtų taikomas minimalus benzinu varomų automobilių 40 Eur taršos mokestis (jo CO₂ emisija – 133 g/km), tuo tarpu 180 AG pasiekiančiu 1,8 l variklio dyzelinio modelio savininkui reikėtų susimokėti jau 170 Eur.

"Lexus IS"
"Lexus IS"
© Gamintojo archyvas

Hibridinių automobilių privalumai atsiskleidžia ne tik mažesniuose automobiliuose, bet ir visureigiuose. Erdvaus „Lexus RX 450h“ su 313 AG pasiekiančiu V6 hibridiniu varikliu savininkui valstybės biudžetą reikėtų papildyti 160 Eur suma, o panašaus dydžio kito „premium“ visureigio su 300 AG pasiekiančiu dyzeliniu varikliu – jau 420 Eur.

Šie metai gali būti vadinami taršos mokesčio metais ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje. Žemyno vyriausybės, kuriose taikomas toks mokestis, turi iki 2020 m. balandžio atnaujinti jo formulę ir perskaičiuoti taršą pagal naująjį WLTP standartą. Kokią įtaką tai turės konkretiems automobiliams, nuspėti sudėtinga, tačiau vairuotojai savo nuomonę reiškia gana akivaizdžiai – parduodami dyzelinius ir pirkdami hibridinius modelius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
2.1250

Vilniuje duris atvėrė moderniausias Rytų Europoje „Renault“ ir „Dacia“ centras

Ketvirtadienį, gegužės 12-ąją, Vilniuje duris atvėrė moderniausias Rytų Europoje „ Renault...

Balandį stebimas Lietuvos naudotų automobilių rinkos sumažėjimas

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „ Regitra “ pateiktus pradinius duomenis,...

„Renault“ parduoda turtą ir išeina iš Rusijos: rusai žada atversti „naują „Moskvič“ istorijos puslapį“

Prancūzijos automobilių gamintoja „ Renault “ pardavė savo turtą Rusijos vyriausybei,...

Siūlydami atsisakyti žalio mirksinčio šviesoforo signalo, netiki, kad atsitiks kaip su žaliomis rodyklėmis

Susisiekimo ministerija vairuotojams ruošia naują tvarką ir savo pristatytose rekomendacijose...

Draudikai nerimauja: dėl automobilių dalių vagysčių šie metai gali tapti rekordiniais

Nepaisant to, kad automobiliuose įrengtos apsaugos sistemos yra vis pažangesnės – ilgapirščiai...

Top naujienos

Politikai sulaukė nepatogių klausimų: homoseksuali moteris išgavo atviriausius iki šiol politikų prisipažinimus

Artėjant civilinės sąjungos pateikimui Seime vis dažniau skamba, kad pateikti siūlymai santuokos...

Pasikeitusi kapų lankymo tvarka suerzino ne vieną: sprendimą vadina neadekvačiu ir net nežmonišku (1)

Artimųjų lankymas kapuose turi naujas taisykles – darbo dienomis atvykę automobiliu galite būti...

Karas Ukrainoje. Iš „Azovstal“ gamyklos Mariupolyje evakuota daugiau kaip 260 karių Ukrainos viceministrė: Rusija nebeturi pranašumo ore (9)

Ukrainos pajėgų pulkas „Azov“, atkakliai gynęs „Azovstal“ metalurgijos įmonę Rusijos...

Delfi PliusSelcan Hacaoglu

Akibrokštas Šiaurės Europos šalims: net nesivarginkit (1)

NATO plėtra Šiaurės Europos šalyse susidūrė su kliūtimis, Suomijos užsienio reikalų...

Su vyru susituokęs Tomas neslepia planų emigruoti: kartą buvome užpulti tiesiog laiptinėje

Gegužės 17 d. minima Tarptautinė diena prieš homofobiją . Ja siekiama atkreipti dėmesį į...

Transliacija / Verslo požiūris. Statybų sektoriaus krizė: pabrangus žaliavoms - nebaigtų statyti objektų virtinė?

Praėjusį penktadienį pusdieniui sustojo statybos maždaug 80-yje valstybei svarbių visuomeninių...

Delfi PliusGiedrius Petkevičius/Sausuolis

Rusijos ir Ukrainos oro pajėgos: kokiomis kovomis mašinomis kaunasi 2-oji ir 22-oji pasaulio armijos? I dalis

Karas Ukrainoje sugriovė daugybę išankstinių vertinimų ir įsitikinimų. Panašu, kad...

Kone pusė gyventojų nuvežami ne į tą ligoninę su klaidinga diagnoze: paaiškino, kodėl taip nutinka

Kone pusė infarktą ar insultą patyrusių žmonių nuvežami ne į tą ligoninę. Kaip tai gali...

Iš Lukašenkos režimo – neviešas laiškas Europos diplomatams: bando iš agresoriaus tapti taikdariu (8)

Kuo paaiškinti nuolatos kintančią Baltarusijos diktatoriaus Aliaksandro Lukašenkos retoriką,...

Delfi PliusTomas Ramanskas, specialiai „Delfi“ iš Barselonos

Jokubaitis – apie pernykštę skolą, žymę Lietuvos krepšinio metraštyje ir „rimtesnius reikalus“

Vasara pulsuojančioje Barselonoje atmosfera primena priešpandeminius laikus: marios turistų...