aA
Nuo 2018 m. rugsėjo visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai turėjo atitikti ne tik senuosius NEDC, bet ir naujuosius WLTP bei RDE degalų sąnaudų bei taršos matavimų standartus. Daugybė automobilių modifikacijų kurį laiką apskritai nebuvo tiekiamos, o kai kurios savo galimybėmis nuvylė klientus – dalis atnaujintų dyzelinių variklių nebepasižymi dideliu ir anksti pasiekiamu sukimo momentu bei turi didelį vėlavimą į akceleratoriaus paspaudimą. Tačiau pernai įsigaliojęs standartas neturėjo įtakos hibridiniams automobiliams – nei jų degalų sąnaudoms, nei variklių našumui, teigiama pranešime žiniasklaidai.
"Lexus IS"
"Lexus IS"
© Gamintojo archyvas

Hibridinių automobilių pradininke visame pasaulyje yra „Toyota“ – pirmasis serijinės gamybos „Prius“ pasirodė dar 1997 m. „Premium“ segmente ši naujovė buvo pristatyta tik gerokai ištobulinus technologiją – pirmasis hibridinis „Lexus RX 400h“ pasirodė 2005 m., o praėjus dar keleriems metams japonų pėdomis pasekė ir didieji Europos automobilių gamintojai.

Šiandien „Lexus“ gamoje kiekvienas modelis turi hibridinį variklį, bene kiekvienas „premium“ gamintojas savo gamoje taip pat turi tokį automobilį, o jų dar neturintys skuba tokius kurti. Tą daryti skatina ne viena priežastis, kurias geriausiai iliustruoja pardavimo duomenys: remiantis Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) statistika, 2019 m. antrą ketvirtį ES hibridinių automobilių pardavimai, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo 27,6 proc. (iki 471 tūkst.), o dyzelinių – mažėjo 17,2 proc. (iki 2,574 mln.).

Bendro kiekio skirtumas vis dar didelis, tačiau tendencija – daugiau nei akivaizdi. Ir ji tęsiasi ne tik šiemet – pavyzdžiui, dar 2015 m. 51,5 proc. naujų automobilių pardavimo Europoje sudarė dyzeliniai modeliai, o hibridiniai – 2,7 proc. 2018 m. šie skaičiai gerokai pakito – dyzelinių teliko 35,9 proc., o hibridinių išaugo iki 5,8 proc.

Žiūrint tik į „Premium“ automobilių statistiką, hibridų populiarėjimas – dar akivaizdesnis. Statista.com duomenimis, 2013 m. dyzeliniai automobiliai sudarė 57,4 proc. visų naujų „Premium“ automobilių pardavimo Europoje, o hibridiniai – 1,7 proc. 2018 m. situacija buvo visiškai kita – dyzeliniai tesudarė 42,03 proc., o hibridiniai – 15,71 proc.

Negąsdina mokesčiai

„Hibridiniai automobiliai turi daugybę privalumų ir vienas pagrindinių yra jų draugiškumas aplinkai, kurį vertina įvairių šalių vyriausybės, taikančios ekologijos mokesčius. Į tai atsižvelgia ir naujus automobilius įsigyjantys lietuviai“, – teigia „Lexus Vilnius“ pardavimo vadovė Miglė Juškaitė–Žalnierukynienė.

Miglė Juškaitė-Žalnierukynienė
Miglė Juškaitė-Žalnierukynienė
© Gamintojo archyvas

Taršos mokestį numatoma įvesti ir Lietuvoje, jį sumokėti reikėtų pirmą kartą registruojant automobilį. Remiantis šiuo metu skelbiamais preliminariais taršos mokesčio dydžiais, hibridinius automobilius planuojantys įsigyti vairuotojai gali nesijaudinti – naujasis mokestis jų nepalies išvis arba susimokėti teks tik minimalią sumą.

Pavyzdžiui, kompaktinį 130 AG hibridinį „Lexus CT 200h“ įsigijęs žmogus taršos mokesčio nemokės – šio automobilio anglies dioksido (CO₂) emisija tesiekia 115 g/km pagal naująjį realaus važiavimo WLTP ciklą. Tuo tarpu to paties segmento 116 AG kito „Premium“ gamintojo dyzelinio modelio pirkėjas mokesčio neišvengs – už 116 g/km taršą susimokėti reikės 80 Eur.

Vidutinio dydžio 223 AG variklį turinčiam sedanui „Lexus IS 300h“ būtų taikomas minimalus benzinu varomų automobilių 40 Eur taršos mokestis (jo CO₂ emisija – 133 g/km), tuo tarpu 180 AG pasiekiančiu 1,8 l variklio dyzelinio modelio savininkui reikėtų susimokėti jau 170 Eur.

"Lexus IS"
"Lexus IS"
© Gamintojo archyvas

Hibridinių automobilių privalumai atsiskleidžia ne tik mažesniuose automobiliuose, bet ir visureigiuose. Erdvaus „Lexus RX 450h“ su 313 AG pasiekiančiu V6 hibridiniu varikliu savininkui valstybės biudžetą reikėtų papildyti 160 Eur suma, o panašaus dydžio kito „premium“ visureigio su 300 AG pasiekiančiu dyzeliniu varikliu – jau 420 Eur.

Šie metai gali būti vadinami taršos mokesčio metais ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje. Žemyno vyriausybės, kuriose taikomas toks mokestis, turi iki 2020 m. balandžio atnaujinti jo formulę ir perskaičiuoti taršą pagal naująjį WLTP standartą. Kokią įtaką tai turės konkretiems automobiliams, nuspėti sudėtinga, tačiau vairuotojai savo nuomonę reiškia gana akivaizdžiai – parduodami dyzelinius ir pirkdami hibridinius modelius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
2.1250

Eismo sąlygas sunkina plikledis (2)

Rytų, pietryčių ir vakarų Lietuvoje, taip pat Naujosios Akmenės , Radviliškio, Joniškio ir...

Paskelbta, kas tapo Lietuvos metų automobiliu: finalo akibrokšto nesitikėjo niekas (61)

Penktadienio vakarą Taujėnų dvare vykusios tiesioginės transliacijos metu iškilmingai paskelbta,...

Elektromobilių entuziastams pasiūlė stogines su saulės elektrinėmis (5)

Saulės energetika vis giliau skverbiasi į Lietuvos vartotojų kasdienybę. Rinkoje daugėjant...

Paaiškino, kuo benzingalvius turėtų žavėti Lietuvoje debiutavęs naujas automobilių ženklas (4)

Vos per trejus egzistavimo metus sportiškų automobilių gamintojas CUPRA įgauna pagreitį visomis...

Eismo sąlygos: keliuose yra slidžių ruožų

Auštant ketvirtadieniui, Tauragės, Alytaus ir Kaišiadorių rajonuose eismo sąlygas sunkina...

Top naujienos

Gydytojas Morozovas pasakė, kaip seksas veikia organizmą (65)

Jo trūkumas pasireiškia mažesniu atsparumu infekcijai, dažnesnėmis onkologinėmis ligomis, prasta...

Įsitikinimas, kad moteris turi patenkinti vyrą, slepia kur kas baisesnę tiesą: tik reta išdrįsta apie tai prabilti (205)

Europoje dar 2014 m. vykdytos apklausos parodė, kad Europos Sąjungoje (ES) viena iš dešimties...

Šio verslo gamyklos Lietuvoje išbando išskirtines inovacijas: štai kaip viskas atrodo iš vidaus

Skirtingose pramonės šakose įdiegiama vis daugiau aplinką tausojančių sprendimų, ne išimtis ir...

Vilniaus ir Kauno eglės – tikros gražuolės: kuri jums patiko labiau? balsavimas (335)

Šiemet kalėdinių eglių įžiebimo šventes sekame nebe miestų aikštėse, o namuose. Vilniaus ir...

Pagaliau: sostinėje įžiebta įspūdinga Kalėdų eglė, kuria žavėsis visa Europa susirinko minia žmonių; papildyta nuotraukų galerija (544)

Vilniaus Katedros aikštėje šeštadienį vakare įžiebta pagrindinė šalies Kalėdų eglė....

Lietuvos valdovė, kuri tapo „blogiete“: net Žygimantas Augustas manė, kad ji kalta dėl Barboros mirties (20)

Žygimanto Augusto ir Barboros Radvilaitės romanas pavergė lietuvių širdis. Tragiškai...

Paslaptinga vieta ligoninėje traukia būrius smalsuolių

Ant cementinių apleistos psichiatrijos ligoninės, vadinamos The Ridges, grindų yra žmogaus kūno...

Žinių radijas | D+ nariams

Niekada nesibaigianti diskusija: kada santykiuose pereiti prie sekso ir kuri lytis turi dažniau jį inicijuoti?

Ar klausyti tradicijų ir seksualinius santykius pradėti kuo vėliau? O ką duoda ankstesnis intymumo...

Savaitgaliui – pasivaikščiojimas po Grigiškes: tai vienintelis Lietuvoje miestas mieste (8)

„Neakivaizdinis Vilnius “ tęsia Vilniaus miesto gyvenamųjų rajonų maršrutų pristatymus ir...

Laisvalaikis – (ne)karantinas. Kokius filmus ir knygas rekomenduoja Virginija Cibarauskė? (1)

Literatūros kritikė Virginija Kulvinskaitė ( Cibarauskė ) daugeliui labiau atpažįstama kaip...

|Maža didelių žinių kaina