aA
Rugsėjo 8 d., šeštadienį, Klaipėdos autodrome vyko pirmasis kasmetinio konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ etapas. Jo metu buvo rasti 8 dalyviai, keliausiantys į finalą: 6 geriausiai susumavus visų rungčių rezultatus pasirodę vairuotojai, viena daugiausiai taškų surinkusi moteris ir vienas – geriausias jaunas vairuotojas, turintis iki 2 metų B kategorijos stažą.
"Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018": pajūrio etapas
© Algirdas Venskus

Susumavus visus balus, iš atrankos etapo Klaipėdoje į finalą Šiauliuose keliaus šie žmonės: Darius Simutis, Mindaugas Bielikas, Deimintas Valiūnas, Tomas Benetis, Tadas Gelažnikas, Benediktas Bočkus, Jokūbas Dargis ir Giedrė Kuprienė, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Nugalėti nesitikėjo

Geriausias pajūrio vairuotojas, anksčiau pats organizuodavęs įvairias automobilių sporto varžybas ir pats jose dalyvaudavęs teigė nesitikėjęs nugalėti, nors konkurse dalyvauja jau ne pirmą kartą.

„Atvirai pasakius, visiškai netikėjau pergale. Vakar vėlai vakare grįžau namo, tačiau šiandien pavyko susikaupti ir gerai suvažiuoti. Automobiliai mano gyvenime užima didelę dalį – dirbu įvairių varžybų komentatoriumi. Kas yra geras vairuotojas? Kažkada vienas žmogus yra pasakęs – niekada netrukdyk kitiems ir būk atsakingas. Aš stengiuosi šio posakio laikytis ir manau, kad tai yra gero vairuotojo apibrėžimas“, – po apdovanojimų ceremonijos pasakojo skuodiškis D. Simutis.

Jo balsas Lietuvos automobilių sporto mėgėjams turėtų būti gerai pažįstamas – žemaitis komentavo šiemetines 1006 km lenktynes Palangoje, „Autoplius.lt Fast Lap“ bei kitus renginius.

Pirmą kartą konkurse atsiradusi geriausio jauno vairuotojo nominacija iškart sulaukė pasisekimo – joje buvo ne vienas dalyvis, o geriausiojo rezultatai grasino ir bendros įskaitos laimėtojams.

„Norėjau išmėginti savo jėgas ir supratau, kad reikia dar daug mokytis. Toks konkursas suteikia daug papildomų įgūdžių ir galimybę išmėginti save tokiose situacijose, su kuriomis mieste nesusidurtum, tačiau užmiestyje jos gali nutikti. Aš savo kolegas mėgstu drausminti, kai jie daro įvairius negerus veiksmus kelyje. Reikia vairuoti saugiai, o jeigu kyla noras padidinti greitį, tam yra puikios vietos kaip šis autodromas. Mieste tam tikrai ne vieta“, – sužinojęs apie kelionę į konkurso finalą Šiauliuose, kalbėjo geriausias jaunas Klaipėdos vairuotojas J. Dargis.

Geriausiai atrankos etape pasirodžiusi mergina G. Kuprienė yra ne naujokė nei „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurse, nei kituose renginiuose – ji su vyru dažnai lankosi automobilių sporto varžybose, aktyviai domisi automobilių naujovėmis. Kartu su vyru dalyvavo ir šiame konkurse, tačiau į finalą prasibrovė tik ji.

„Mes daug kur dalyvaujam – slalomuose, „Press raliuose“, skaitome žurnalus, domimės naujienomis, prenumeruojame kelių eismo taisyklių naujienlaiškį. Prieš konkursą pasidomime papildomai įvairiomis temomis, tačiau net ir mūsų namuose dažnai kalba pasisuka apie automobilius. Net ir apie darbinį tūrį ar kilovatus“, – pasakojo G. Kuprienė.

Klastingos teorinės rungtys

Pirmoji konkurso dalis – teorija. Dalyviai turėjo per 20 minučių atsakyti į 30 klausimų apie kelių eismo taisykles, saugų eismą, vairavimą, techniką ir t. t. Pavyzdžiui, vairuotojams reikėjo įvardyti, iki kokio ūgio vaikai turi būti vežami kėdutėse, koks leistinas greitis greitkeliuose žiemą, kokią vairavimo kategoriją Lietuvoje turi daugiausia žmonių ar kuris iš išvardytų visureigių turi kopėčių tipo rėmo konstrukciją. Pastarieji du klausimai buvo sudėtingiausi – mažai žmonių žinojo, jog Lietuvoje populiariausia yra AM kategorija, o rėminę konstrukciją turi „SsangYong Rexton“ visureigis. Vis tik daugelis žmonių teisingai įvardijo „Neste Pro Diesel“ degalų privalumus, „mild hybrid“ sistemos automobiliuose naudą ar sektorinių greičio matuoklių vietas.

„Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurso teorinės užduotys visada būna sudėtingos ir padarę 10 klaidų dar turi daug galimybių patekti į antrąjį atrankos etapą. Taip nutiko ir šįkart – pereinamasis balas buvo 10, o mažiausiai klaidų padarė trys žmonės – po 6.

Taip iš 65 į teorijos etapą atvykusių vairuotojų buvo atrinkta 20. Keturiolika parodė geriausius rezultatus bendroje įskaitoje, po tris – geriausiai pasirodžiusias moteris ir vairuotojus, kurių vairavimo stažas iki 2 metų. Daug dalyvių pritrūko labai nedaug – beveik dvidešimt vairuotojų padarė 11 ar 12 klaidų.

Vairuoti, numanyti ir atpažinti

Tolimesniame etape vairuotojų laukė trys rungtys: dvi vairavimo ir viena detalių atpažinimo. Vienoje klasėje konkurso dalyvių laukė keliolika ant stalo išdėliotų „Blue Print“ automobilio stabdžių sistemos detalių: diskas, būgnas, trinkelės, žarnelės, cilindrai ir t. t. Vairuotojai turėjo jas atpažinti ir nurodyti, kaip kokia detalė vadinasi. Ši rungtis kai kuriems sekėsi puikiai – buvo ne vienas, nepadaręs nei vienos klaidos.

Vairuoti dalyviams reikėjo du „Suzuki“ automobilius: hečbeką „Swift“ bei krosoverį „Vitara“. Pirmajam per visą Klaipėdos autodromo teritoriją buvo išdėliota slalomo trasa, joje reikėjo įveikti ir du paviršius su slidžiomis dangomis bei suvaldyti automobilį, kai jo galinė dalis netikėtai pradeda slysti. Su „Vitara“ dalyviai važiavo užsidėję specialius akinius, imituojančius neblaivumą – jiems reikėjo įveikti nesudėtingą slalomo rungtį. Tačiau ta rungtis, vairuojant „neblaiviems“, buvo sudėtinga ir klaidų išvengė vos vienas kitas.

Kitas konkurso atrankos etapas vyks Panevėžyje rugsėjo 15 d.

Registracija į jį jau baigėsi pasiekus dalyvių skaičiaus limitą, tačiau norintys dalyvauti „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2018“ konkurse gali savo jėgas išbandyti paskutiniame atrankos etape Šiauliuose rugsėjo 22 d.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Smūgis durelėmis į kitą automobilį nebūtinai baigsis deklaracija – žinovai mato spragų (84)

Galimybė eismo įvykio deklaraciją pildyti tada, kai automobilio šonas paženklinamas greta...

Perversmas automobilių žibintuose: kodėl LED nugalėjo „Xenon“ (6)

Praėjusio amžiaus viduryje vienas pagrindinių būdų automobiliams išsiskirti iš pilkos masės...

„Dodge“ nusprendė, kad Kalėdų Senelio rogėms reikia 797 „arklių“ (5)

Visi puikiai žino, kad Kalėdų Senelis negalėtų atlikti savo darbo ir atnešti vaikas dovanų be...

Panevėžyje šviesoforus keis žiedinės sankryžos (33)

Važiavimas žiedinėmis sankryžomis kai kuriems panevėžiečiams vis dar kelia nemažai...

Kaunas pradžiugino vairuotojus – vienoje pagrindinių gatvių padidino leistiną greitį (2)

Nuo šiol Kaune esančia Jonavos gatve vairuotojai gali važiuoti 60 km/val. greičiu. Toks...

Top naujienos

Teismas patvirtino: Kručinskų vaikai buvo paimti teisėtai (115)

Kauno apygardos teismas patvirtino, kad Kručinskų vaikams buvo kilusi reali grėsmė, todėl jie...

Smūgis durelėmis į kitą automobilį nebūtinai baigsis deklaracija – žinovai mato spragų (84)

Galimybė eismo įvykio deklaraciją pildyti tada, kai automobilio šonas paženklinamas greta...

Valgote papelijusius maisto produktus? Net nenutuokiate, kas jūsų laukia (25)

Pelėsiniai grybai gamtoje yra labai paplitę – jų rūšys skaičiuojamos tūkstančiais. Kai...

SGD terminalą dabar nori pirkti: kas pasikeitė (204)

Parlamentui priėmus svarstyti įstatymų projektus, kurie sukurtų teisinį pagrindą suskystintų...

DELFI Diena. Po vaikų paėmimo skandalų netyla diskusijos — pokalbis su Šakaliene ir Puidoku (58)

Įkaitusi atmosfera po vaikų atėmimų skandalų neslūgsta. Kaip taisyti dabartinį vaiko teisių...

Vilniuje rengiamasi statyti unikalų pėsčiųjų tiltą per Nerį (25)

Tokio konkurso sostinė nematė daugiau nei 15 metų – savivaldybė rengiasi tiesti naują ir...

Gražu žiūrėti: vilniečiai parodė, kaip vilkint juodą nepasimesti pilkoje masėje (3)

Jei šiomis dienomis skyrėte laiko pasivaikščiojimams sostinės senamiestyje, žvelgiant į...

Kelios gudrybės, kurios padės neapsigauti perkant Kalėdų eglutę

Vienas iš kalėdinių rūpesčių – eglutės paieškos. Kol vieni ieško pernykštės plastikinės...

Policijos įspėjimus prieš mitingą Lietuvoje gavo ne vienas žmogus: pasijutau kaip tikras banditas (782)

Varėnoje dirbantis mokytojas Egidijus Nasevičius pasijuto didžiuliu nusikaltėliu, kai į jo duris...

Landsbergis tikisi viešo Skvernelio paneigimo: įtaria, kad dėl biudžeto bus palaikytos Puidoko pataisos (191)

Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) pirmininkas ir partijos...