aA
Rugsėjo 8 d., šeštadienį, Klaipėdos autodrome vyko pirmasis kasmetinio konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ etapas. Jo metu buvo rasti 8 dalyviai, keliausiantys į finalą: 6 geriausiai susumavus visų rungčių rezultatus pasirodę vairuotojai, viena daugiausiai taškų surinkusi moteris ir vienas – geriausias jaunas vairuotojas, turintis iki 2 metų B kategorijos stažą.
"Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018": pajūrio etapas
"Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018": pajūrio etapas
© Algirdas Venskus

Susumavus visus balus, iš atrankos etapo Klaipėdoje į finalą Šiauliuose keliaus šie žmonės: Darius Simutis, Mindaugas Bielikas, Deimintas Valiūnas, Tomas Benetis, Tadas Gelažnikas, Benediktas Bočkus, Jokūbas Dargis ir Giedrė Kuprienė, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Nugalėti nesitikėjo

Geriausias pajūrio vairuotojas, anksčiau pats organizuodavęs įvairias automobilių sporto varžybas ir pats jose dalyvaudavęs teigė nesitikėjęs nugalėti, nors konkurse dalyvauja jau ne pirmą kartą.

„Atvirai pasakius, visiškai netikėjau pergale. Vakar vėlai vakare grįžau namo, tačiau šiandien pavyko susikaupti ir gerai suvažiuoti. Automobiliai mano gyvenime užima didelę dalį – dirbu įvairių varžybų komentatoriumi. Kas yra geras vairuotojas? Kažkada vienas žmogus yra pasakęs – niekada netrukdyk kitiems ir būk atsakingas. Aš stengiuosi šio posakio laikytis ir manau, kad tai yra gero vairuotojo apibrėžimas“, – po apdovanojimų ceremonijos pasakojo skuodiškis D. Simutis.

Jo balsas Lietuvos automobilių sporto mėgėjams turėtų būti gerai pažįstamas – žemaitis komentavo šiemetines 1006 km lenktynes Palangoje, „Autoplius.lt Fast Lap“ bei kitus renginius.

Pirmą kartą konkurse atsiradusi geriausio jauno vairuotojo nominacija iškart sulaukė pasisekimo – joje buvo ne vienas dalyvis, o geriausiojo rezultatai grasino ir bendros įskaitos laimėtojams.

„Norėjau išmėginti savo jėgas ir supratau, kad reikia dar daug mokytis. Toks konkursas suteikia daug papildomų įgūdžių ir galimybę išmėginti save tokiose situacijose, su kuriomis mieste nesusidurtum, tačiau užmiestyje jos gali nutikti. Aš savo kolegas mėgstu drausminti, kai jie daro įvairius negerus veiksmus kelyje. Reikia vairuoti saugiai, o jeigu kyla noras padidinti greitį, tam yra puikios vietos kaip šis autodromas. Mieste tam tikrai ne vieta“, – sužinojęs apie kelionę į konkurso finalą Šiauliuose, kalbėjo geriausias jaunas Klaipėdos vairuotojas J. Dargis.

Geriausiai atrankos etape pasirodžiusi mergina G. Kuprienė yra ne naujokė nei „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurse, nei kituose renginiuose – ji su vyru dažnai lankosi automobilių sporto varžybose, aktyviai domisi automobilių naujovėmis. Kartu su vyru dalyvavo ir šiame konkurse, tačiau į finalą prasibrovė tik ji.

„Mes daug kur dalyvaujam – slalomuose, „Press raliuose“, skaitome žurnalus, domimės naujienomis, prenumeruojame kelių eismo taisyklių naujienlaiškį. Prieš konkursą pasidomime papildomai įvairiomis temomis, tačiau net ir mūsų namuose dažnai kalba pasisuka apie automobilius. Net ir apie darbinį tūrį ar kilovatus“, – pasakojo G. Kuprienė.

Klastingos teorinės rungtys

Pirmoji konkurso dalis – teorija. Dalyviai turėjo per 20 minučių atsakyti į 30 klausimų apie kelių eismo taisykles, saugų eismą, vairavimą, techniką ir t. t. Pavyzdžiui, vairuotojams reikėjo įvardyti, iki kokio ūgio vaikai turi būti vežami kėdutėse, koks leistinas greitis greitkeliuose žiemą, kokią vairavimo kategoriją Lietuvoje turi daugiausia žmonių ar kuris iš išvardytų visureigių turi kopėčių tipo rėmo konstrukciją. Pastarieji du klausimai buvo sudėtingiausi – mažai žmonių žinojo, jog Lietuvoje populiariausia yra AM kategorija, o rėminę konstrukciją turi „SsangYong Rexton“ visureigis. Vis tik daugelis žmonių teisingai įvardijo „Neste Pro Diesel“ degalų privalumus, „mild hybrid“ sistemos automobiliuose naudą ar sektorinių greičio matuoklių vietas.

„Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurso teorinės užduotys visada būna sudėtingos ir padarę 10 klaidų dar turi daug galimybių patekti į antrąjį atrankos etapą. Taip nutiko ir šįkart – pereinamasis balas buvo 10, o mažiausiai klaidų padarė trys žmonės – po 6.

Taip iš 65 į teorijos etapą atvykusių vairuotojų buvo atrinkta 20. Keturiolika parodė geriausius rezultatus bendroje įskaitoje, po tris – geriausiai pasirodžiusias moteris ir vairuotojus, kurių vairavimo stažas iki 2 metų. Daug dalyvių pritrūko labai nedaug – beveik dvidešimt vairuotojų padarė 11 ar 12 klaidų.

Vairuoti, numanyti ir atpažinti

Tolimesniame etape vairuotojų laukė trys rungtys: dvi vairavimo ir viena detalių atpažinimo. Vienoje klasėje konkurso dalyvių laukė keliolika ant stalo išdėliotų „Blue Print“ automobilio stabdžių sistemos detalių: diskas, būgnas, trinkelės, žarnelės, cilindrai ir t. t. Vairuotojai turėjo jas atpažinti ir nurodyti, kaip kokia detalė vadinasi. Ši rungtis kai kuriems sekėsi puikiai – buvo ne vienas, nepadaręs nei vienos klaidos.

Vairuoti dalyviams reikėjo du „Suzuki“ automobilius: hečbeką „Swift“ bei krosoverį „Vitara“. Pirmajam per visą Klaipėdos autodromo teritoriją buvo išdėliota slalomo trasa, joje reikėjo įveikti ir du paviršius su slidžiomis dangomis bei suvaldyti automobilį, kai jo galinė dalis netikėtai pradeda slysti. Su „Vitara“ dalyviai važiavo užsidėję specialius akinius, imituojančius neblaivumą – jiems reikėjo įveikti nesudėtingą slalomo rungtį. Tačiau ta rungtis, vairuojant „neblaiviems“, buvo sudėtinga ir klaidų išvengė vos vienas kitas.

Kitas konkurso atrankos etapas vyks Panevėžyje rugsėjo 15 d.

Registracija į jį jau baigėsi pasiekus dalyvių skaičiaus limitą, tačiau norintys dalyvauti „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2018“ konkurse gali savo jėgas išbandyti paskutiniame atrankos etape Šiauliuose rugsėjo 22 d.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Šveicarijos kaimo garažo meistrų idėja virto tarptautiniu verslu: pelnė net „Volkswagen“ pasitikėjimą (21)

Automobilių diagnostikai skirtų prietaisų rinka, panašu, jog perpildyta. Visgi, šioje nišoje...

„Jaguar“ pristatė atnaujintą „I-Pace“: labiausiai žavėti turėtų kaina (7)

Nuo debiuto „ Jaguar I-Pace “ laimėjo daugiau nei 80 pasaulio apdovanojimų, tarp kurių – 2019...

Europos Parlamentas siūlo automobilių taršą matuoti keliuose, ne laboratorijose (4)

Europos Parlamentas (EP) balsavo už naujas automobilių testavimo taisykles, kurios įpareigos nuo...

Baltijos šalis pasiekė pirmieji „Volkswagen ID.3“ (16)

Nepraėjus nei savaitei nuo debiuto Vokietijoje, visi 50 riboto leidimo „ Volkswagen ID.3 1st“...

Praneša apie ryto kamščius Vilniuje: spūstys – 15-oje pagrindinių sostinės gatvių (72)

Ankstų ketvirtadienio rytą šalies sostinės gatvėse vėl formuojasi spūstys. SĮ „ Susisiekimo...

Top naujienos

Vakcina nuo koronaviruso Lietuvai kainuotų kaip Valdovų rūmai: Skvernelis kalba apie tris didžiausias rizikas papildyta 10:31 val. (64)

Vakcina nuo COVID-19 Lietuvai kainuotų maždaug kaip Valdovų rūmų statyba, tai yra daugiau kaip...

Parėmęs Lukašenką Kremlius jau žvangina ginklais: kokie yra tikrieji tikslai? (672)

Gynybiniai veiksmai, kurie nėra nukreipti prieš kurią nors valstybę. Taip dar praėjusią savaitę...

Nykstanti Lietuva auga: prognozuoja Airijos scenarijų (412)

Pandemija lietuvius iš užsienio grąžino namo, o esančius namuose sulaikė nuo išvykimo, –...

Koronavirusas vėl įsisuko Ukmergėje – patvirtinta 10 naujų atvejų (10)

Į Ukmergę vėl grįžta koronavirusas, apie tai antradienį feisbuke pranešė Ukmergės rajono...

Tragiška avarija Klaipėdos rajone: prie mokyklos žuvo paspirtuku važiavęs 14-metis dar papildyta (150)

Antradienį Klaipėdos rajone įvyko skaudi nelaimė - prie mokyklos per avariją žuvo nepilnametis.

Po kolegos egzekucijos lietuvius apėmė bejėgiškumo jausmas: sankcijas laiko klaidingu ėjimu (47)

Navidas Afkari buvo pakartas, nors egzekucijos išvakarėse paskambinęs broliui dar nenujautė, kas...

Pasakė, kur šiemet nustatyta daugiausia erkių platinamų ligų: pirmauja nebe Panevėžys

Lietuvoje tęsiantis grybų karštligei, draudikai perspėja į mišką besiveržiančius grybautojus...

Kinija papasakojo savo „tiesą“ apie koronavirusą, aršios reakcijos ilgai laukti nereikėjo (17)

Pasipiktinimas, kurį sukėlė per Kinijos televiziją pradėtas transliuoti serialas apie šalyje...

Delfi rytas. Lietuviai ir automobiliai: ar taršos mokestis veikia ir ar įsivaizduojame gyvenimą be mašinos? floristo patarimai, kaip papuošti namus (10)

Rugsėjo 22-ąją yra minima Tarptautinė diena be automobilio. Tokia akcija pirmą kartą surengta...

Po linksmybių klube kaunietis liko be buto ir automobilio raktų: net neįtarė, kiek jam tai kainuos (48)

Turbūt kiekvienas vairuotojas žino, kaip svarbu turėti atsarginius automobilio raktelius, tačiau...

|Maža didelių žinių kaina