aA
Nors po dešimtmečio ar dviejų elektromobiliai turėtų tapti tokia pat įprasta ir nieko nestebinančia transporto priemone, kaip ir daugelis šiandien keliuose riedančių automobiliu, kol kas, deja, negalima nutylėti tam tikrų trūkumų, kuriuos būtina pašalinti, kad optimistinės prognozės virstų realybe.
© Reuters / Scanpix

Be nuolat linksniuojamų keblumų, tokių kaip kaina, įkrovimo trukmė ir ribotas atstumas, kurį pavyksta nuvažiuoti su visiškai įkrautu akumuliatoriumi, neretai pamirštama paminėti ir dar vieną nepatogumą, su kuriuo neišvengiamai tenka susidurti nuosavų garažų neturintiems vairuotojams, būtent – nepakankamas įkrovimo punktų skaičius miestų teritorijose, rašo autoevolution.com.

Didelių miestų centruose gyvenantys piliečiai puikiai žino, kad bet kurio tipo nekilnojamoji nuosavybė atsieina tikrai ne pigiai, be to, norint pasistatyti garažą, šalia namo turi būti dar ir pakankamai vietos. Bet kuriuo atveju tenka kalbėti apie prabangą, kurios paprastai sau neleidžiame.

Taigi, miestiečiui, panorusiam įsigyti elektromobilį, tektų naudotis viešosiomis įkrovimo stotelėmis, kurios dažnai būna įrengtos palyginti toli nuo namų. Dėl šios priežasties elektromobilių savininkams tenka patirti daug daugiau rūpesčių, nei turėtų būti.

Kartais pajuokaujama, kad sprendimą galbūt pavyktų rasti naudojant ilgintuvus, kurios būtų galima pro langus nuleisti ant šaligatvio. O štai Vokietijos įmonė „Ubitricity“ ir Londono Haunslou rajono taryba pasiūlė daug geresnę idėją.

Minėtų įstaigų rastas sprendimas – vienas iš tų, kurį išgirdęs dažnas negali nesistebėti, kaip pats anksčiau nepagalvojo apie panašią išeitį. Įkrovimo įranga įmonių iniciatyva jau montuojama naujų gatvių apšvietimo žibintų stulpuose. Šie vietoj senųjų pastatyti žibintai yra pagrįsti šviesos diodų technologija, o pagrindinis jų pranašumas – efektyvus energijos naudojimas.

Bet kuriam Haunslou rajono gyventojui, pageidaujančiam, kad tokio tipo įranga būtų įmontuota į greta namo esantį žibinto stulpą, tereikia užpildyti užklausos formą ir pateikti ją rajono tarybai. Vykdant tokią užklausą įrengiamas ne vienas, bet iš karto trys įkrovikliai. Taip daroma viliantis, kad įdiegus daugiau priemonių, nei pageidaujama, pavyks patenkinti vis didėjančius elektromobilių savininkų poreikius ir išvengti būtinybės rengti vien elektromobiliams skirtą įkroviklių stotelę.

Kai įkrovikliai sumontuojami, užklausą pateikusiam gyventojui pristatomas specialus kabelis su prijungtu skaitikliu, o jau kitą mėnesį paštu pradeda plaukti „Ubitricity“ sąskaitos. Vienos kilovatvalandės kaina sąlyginai nedidelė – siekia maždaug 0,15 euro.

Reikia pasakyti, kad žmonės, pasinaudoję neseniai pasiūlytomis paslaugomis, tarp kurių, žinoma, ir vienas kitas „Tesla“ savininkas, labai patenkinti nauja iniciatyva.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Atsakė į amžiną klausimą, kada lietuviai pradės pirkti mažus automobilius (10)

Pasaulio automobilių rinkoje pastebima įvairių tendencijų: populiarėja krosoveriai, menksta...

Rugsėjį vidutinio greičio matuokliai užfiksavo daugiau nei 23 tūkst. pažeidėjų (12)

Greičio mėgėjai pasimokė. LRT laidos „Panorama“ gautais duomenimis, per pusę mėnesio,...

Parodė galingiausią pasaulyje SUV – turi net režimą lenktynių trasai (21)

Naujasis „ Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ brėžia naujas ribas visureigių rinkoje – tokias,...

„Ferrari“ planuoja išleisti 15 naujų automobilių modelių

„ Ferrari “ planuoja išleisti 15 naujų automobilių modelių, įskaitant hibridinius...

Lietuvą pasiekė naujas „Mazda 6“ – paviešinta ir automobilio kaina (14)

Ruduo – savotiško derliaus metas daugeliui automobilių pardavėjų ir „ Mazda “ atstovai...

Top naujienos

Į darbą Kauno tardymo izoliatoriuje grįžusi Kazėnienė pakliuvo į spąstus (72)

Korupciją ir nepotizmą Kalėjimų departamente demaskavusi Rasa Kazėnienė , grįžusi į darbą,...

„Alfa vyras“ laiške iš Lukiškių skundžiasi bado sąlygomis: atrodau kaip pažemintas kalinys (167)

Išžaginimu ir santykiavimu su jaunesniu nei šešiolikos metų asmeniu kaltinamas „ Alfa vyras “...

Seimas ant plauko pakabino kogeneracinių jėgainių likimą (8)

Šiandien Seimas atidėjo balsavimą dėl atliekų tvarkymo įstatymo pataisų, kuriomis būtų...

Rusijos scenarijus 2050-iesiems: Baltijos šalims teks rinktis (1136)

Šių valstybių padėtis bus nepavydėtina: ekonomika stagnuos, gyvenimo lygis smuks, pramonė...

Prekybininkų atstovas siūlo nekelti dramos dėl kainų: Lietuvoje pigiau nei kitur Europoje (95)

Premjeras Saulius Skvernelis žada paskelbti vyriausybės planą, kaip sumažinti kainas ribojant...

Kubilių kaltina dviveidiškumu: savo metu pats siekė tyrimo dėl Kirkilo vyriausybės

Tyrimų komisijas opozicijos veiklai tirti sukritikavęs konservatorius Andrius Kubilius , atrodo,...

Vilniaus viešbučiams – aukso amžius: turistų daugėja, bet užsieniečiai sostinėje kai ko pasigenda (20)

„Iš ko susideda krypties patrauklumas? Geras įvaizdis padeda, bet kartais jo nebuvimas irgi yra...

Karbauskis neskuba patikėti miškų klausimo visam Seimui: per daug žaidimų emocijomis „valstiečiai“ pasiūlė nukelti klausimą (192)

Valstiečių-žaliųjų frakcijos vadovas Ramūnas Karbauskis sakė, kad miškų kirtimo klausimu...

Picerijų tinklas nubaustas 73 tūkst. eurų bauda: atlyginimus mokėjo per pensijų fondus (29)

Bendrovė, valdanti picerijų tinklą, į valstybės biudžetą turės sumokėti per 73 tūkst. eurų...

Vaikų maitinimo pertvarka virsta skandalu – susijusi įtakinga interesų grupė (473)

Daug kritikos sulaukęs naujasis Sveikatos apsaugos ministerijos parengtas vaikų maitinimo ugdymo...