Nors po dešimtmečio ar dviejų elektromobiliai turėtų tapti tokia pat įprasta ir nieko nestebinančia transporto priemone, kaip ir daugelis šiandien keliuose riedančių automobiliu, kol kas, deja, negalima nutylėti tam tikrų trūkumų, kuriuos būtina pašalinti, kad optimistinės prognozės virstų realybe.
© Reuters / Scanpix

Be nuolat linksniuojamų keblumų, tokių kaip kaina, įkrovimo trukmė ir ribotas atstumas, kurį pavyksta nuvažiuoti su visiškai įkrautu akumuliatoriumi, neretai pamirštama paminėti ir dar vieną nepatogumą, su kuriuo neišvengiamai tenka susidurti nuosavų garažų neturintiems vairuotojams, būtent – nepakankamas įkrovimo punktų skaičius miestų teritorijose, rašo autoevolution.com.

Didelių miestų centruose gyvenantys piliečiai puikiai žino, kad bet kurio tipo nekilnojamoji nuosavybė atsieina tikrai ne pigiai, be to, norint pasistatyti garažą, šalia namo turi būti dar ir pakankamai vietos. Bet kuriuo atveju tenka kalbėti apie prabangą, kurios paprastai sau neleidžiame.

Taigi, miestiečiui, panorusiam įsigyti elektromobilį, tektų naudotis viešosiomis įkrovimo stotelėmis, kurios dažnai būna įrengtos palyginti toli nuo namų. Dėl šios priežasties elektromobilių savininkams tenka patirti daug daugiau rūpesčių, nei turėtų būti.

Kartais pajuokaujama, kad sprendimą galbūt pavyktų rasti naudojant ilgintuvus, kurios būtų galima pro langus nuleisti ant šaligatvio. O štai Vokietijos įmonė „Ubitricity“ ir Londono Haunslou rajono taryba pasiūlė daug geresnę idėją.

Minėtų įstaigų rastas sprendimas – vienas iš tų, kurį išgirdęs dažnas negali nesistebėti, kaip pats anksčiau nepagalvojo apie panašią išeitį. Įkrovimo įranga įmonių iniciatyva jau montuojama naujų gatvių apšvietimo žibintų stulpuose. Šie vietoj senųjų pastatyti žibintai yra pagrįsti šviesos diodų technologija, o pagrindinis jų pranašumas – efektyvus energijos naudojimas.

Bet kuriam Haunslou rajono gyventojui, pageidaujančiam, kad tokio tipo įranga būtų įmontuota į greta namo esantį žibinto stulpą, tereikia užpildyti užklausos formą ir pateikti ją rajono tarybai. Vykdant tokią užklausą įrengiamas ne vienas, bet iš karto trys įkrovikliai. Taip daroma viliantis, kad įdiegus daugiau priemonių, nei pageidaujama, pavyks patenkinti vis didėjančius elektromobilių savininkų poreikius ir išvengti būtinybės rengti vien elektromobiliams skirtą įkroviklių stotelę.

Kai įkrovikliai sumontuojami, užklausą pateikusiam gyventojui pristatomas specialus kabelis su prijungtu skaitikliu, o jau kitą mėnesį paštu pradeda plaukti „Ubitricity“ sąskaitos. Vienos kilovatvalandės kaina sąlyginai nedidelė – siekia maždaug 0,15 euro.

Reikia pasakyti, kad žmonės, pasinaudoję neseniai pasiūlytomis paslaugomis, tarp kurių, žinoma, ir vienas kitas „Tesla“ savininkas, labai patenkinti nauja iniciatyva.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveiki atvykę į 21 amžių: štai kaip „Tesla“ sutvarkys „Model 3“ problemą (3)

„ Consumer Reports “ paskelbė, kad elektromobilio „ Tesla Model 3 “ stabdymo kelias yra...

„Volkswagen“ vadovas nori artimesnio bendradarbiavimo su Kinija (2)

Vokietijos automobilių milžino „ Volkswagen “ generalinis direktorius vizito Šendžene metu...

ES perspėjimas: JAV muitas automobilių importui pažeis prekybos taisykles (9)

Bet koks Jungtinių Valstijų planas vienašališkai nustatyti muitus importuojamiems automobiliams...

Lazda smogė kitu galu: automobiliuose išpopuliarėjusi medžiaga kelia bjaurią problemą (42)

Netrukus po to, kai išaušo naujas tūkstantmetis, automobilių gamintojai pradėjo naudoti...

JAV grasinant pritaikyti tarifus automobiliams, „Volkswagen“ perspėja dėl protekcionizmo (3)

Automobilių rinkos milžinas „ Volkswagen “ (VW) ketvirtadienį perspėjo dėl „vienpusiško...

Top naujienos

Žalgiriečių prognozė: dauguma pergalę skiria „Real“, Jasikevičius pranašauja „Liverpool“ triumfą (5)

Šeštadienį vakare vyksiančiam Čempionų lygos finalui neabejingi ir Kauno „Žalgirio“...

Persikraustė į kaimą ir pradėjo siūti batus: anksčiau sau leisti tokią avalynę galėjo tik patys turtingiausi (3)

Su Dalia Grigoniene susitikome jos namuose, Kernavėje . Pašnekovės gyvenamąją vietą rasti...

Po dešimties metų grįžo į Lietuvą: kaip gali pakeisti pasaulį, jeigu jo dar nematei? (16)

Daugiau kaip dešimt metų Ada Jonušė gyveno ir dirbo užsienyje: Vokietijoje, Belgijoje,...

Tai, kas vyko Sovietų Sąjungos gimnastikos rinktinėje, kelia šiurpą: visos tai patyrė (193)

Kelios buvusios Sovietų Sąjungos gimnastės teigia, jog buvęs treneris jas seksualiai išnaudojo. O...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Už ką kairieji antisemitai nekenčia Izraelio ir myli palestiniečius? (87)

Galėčiau pradėti ir taip: kartą gyveno žydas, kuris visai nesigėdijo savo tautybės ir...

Buvęs sostinės vicemeras Romas Adomavičius vedė 30 metų jaunesnę mylimąją (274)

Buvęs sostinės vicemeras, 64-ių Romas Adomavičius šeštadienio popietę Vilniaus santuokų...

Avarija Vilijampolėje: po susidūrimo ant stogo vertėsi automobilis (2)

Šeštadienį Kaune, Vilijampolėje , vienas automobilių po susidūrimo vertėsi ant stogo. Vienam...

Vonios remontas: kaip neišleisti daug pinigų ir mėgautis rezultatu (5)

Atrodytų, visiškai nesudėtinga atlikti remontą vonios kambaryje, bet iš tiesų šios patalpos...

Lietuvą „brangakmeniu“ vadinantis Daviesas: daug NBA krepšininkų nesugebėtų žaisti Eurolygoje (107)

Vienu maloniausių šio sezono Lietuvos krepšinio gerbėjų atradimų tapęs Kauno „Žalgirio“...

Aš – moteris: gimdamos mes iškart laimime viską (64)

Tik ką perskaičiau straipsnį „gimdamos moterimis mes jau pralaimėjome gyvenimo loterijoje” ,...